Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kabe'deki SIYAH TASin anlami

#21

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
408
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
38
Konum
The Netherlands
Selamunaleykum,

Kabe deki siyah tas ile ilgili bir cok sey soyleniyor. Sizler ne biliyorsunuz bu konuda???

Bazilari Cennetten inmis bir tas diyorlar. Bazilari once beyazdi ama gunahlar cogalinca siyah oldu diyorlar...

bi aciklama yapabilirmisiniz lutfen?
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Kâbe-i muazzamanın doğu köşesinde bir buçuk metre kadar yükseklikte bulunan ve Cennet yâkutlarından olan parlak, siyah taş.

İbrâhim aleyhisselâm ile oğlu İsmâil aleyhisselâmın birlikte Kâbe'yi inşâ ettikleri sırada, melekler taş getirerek İsmâil aleyhisselâma yardım ettiler. Sıra Hacer-ül-esvede gelince, İbrâhim aleyhisselâm; "Ey İsmâil! İyi bir taş getir ki, hacılara işâ ret olsun" buyurdu. İsmâil aleyhisselâm bir taş getirdi. İbrâhim aleyhisselâm; "Bundan daha iyi bir taş getir" buyurunca; Ebû Kubeys dağından; "Cebrâil aleyhisselâm, tûfanda bana bir taş emânet etti. Gel onu al!" diye bir ses işitti. Bunun üzerine Hacer-ül-esved taşı Ebû Kubeys dağından alınıp, Kâbe'deki yerine yerleştirildi. (Azrakî)

Hazret-i Ömer, Hacer-ül-esved taşına, karşı; "Sen bir şey yapamazsın, fakat Resûlullah'a uyarak seni öpüyorum" dedi. Hazret-i Ali bunu işitince, Resûlullah'ın "Hacer-ül-esved, kıyâmet günü insanlara şefâat eder" buyurduğunu söyledi. Hazret-i Ömer de hazret-i Ali'nin bu sözüne teşekkür etti. (Dâvûd bin Süleymân)

Tavâfa (Kâbe'nin etrâfında dönmeye) Hacer-ül-esvedden başlamak ve burada bitirmek sünnettir. (Zeylâî)
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Selamunaleykum,

Kabe deki siyah tas ile ilgili bir cok sey soyleniyor. Sizler ne biliyorsunuz bu konuda???

Bazilari Cennetten inmis bir tas diyorlar. Bazilari once beyazdi ama gunahlar cogalinca siyah oldu diyorlar...

bi aciklama yapabilirmisiniz lutfen?



Çok güzel konular gündeme getiriyor, isabetli sorular soruyorsun, öncelikle seni kutluyorum..
Yukarıdaki soruna ben de bir soru ile eklemede bulunmak istiyorum..

Taşları ve taştan mütevillit tüm putları yeryüzünden söküp atmak için gönderildiği iddia adilen (ki bu iddiaya bendenizde katılıyorum) bir peygamber, acaba neden başka bir taşı bu denli kutsallaştırsın da, pirenin bile öldürülemeyeceği bir ortamda insan katline sebebiyet vermesine izin verilsin?

Not: Geçen dönem hac ibadeti için orada bulunan ebeveynim, şahit olduğu bir olayı şöyle anlatmıştır..
Hacerül esved taşını öpmek maksadıyla kalabalığı yararak oraya ulaşan Erzurumlu bir hanım, tam taşı öpme esnasında arkadan oluşan bir izdiham neticesinde boynu kırılmıştır ve halen boynu kırık halde yaşadığı tesbit edilmiştir..
 

TAYFUR

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
64
Cennete Ait Olan şeyin Dünyada Ne Işi Var Ki..!

Cennete Ait Olan şeyin Dünyada Ne Işi Var Ki..!

Sevgili kardeş böyle ciddi bir meseleye parmak bastığınız için sizi kutluyorum.
Gerçekten müslümanlar için icad edilen bu hacer-ül esved (siyah taş) putunu ziyaret edenler dahi anlamış deyillerdir.

Sadece uydurma bir hadisin peşine düşen; Delil getirebilmek için hem Peygambere hemde Ömere iftira eden alçakların hezeyanından başka bir şey olamaz. neden mi..?

Hacc eğer bir ibadet ise kurallarını Allah Bakara suresi ve Hacc suresinde birde fetih suresinde anlatmıştır. Bu surelerde anlatılan hacca göre Önce kurban sonra temizlik ve daha sonra da kabe tavaf edilmesi gerektiği halde bunu bile tersyüz etmeyi başarmışlardır. Farzları yerinden oynatabilen düzenbazlar birde hacer-ül esved icad etmişler çokmu.?

Sadece onu mu icad ettiler hayır. Haccı kuranî tarifiyle okumazsanız bu yapılan hacc'ların bid'at ve hurafe kalabalığından başka bir şey olmadığını görürsünüz.

Mesela şu olmayan şeytan taşlama cinayeti hacc ibadetiyle ne tadar bağdaşır aceba.. İlmihal kitaplarından tafsilatlı fıkıh kitaplarına kadar hacc'la ilgili meseleleri bir okuyun ve işin ciddiyetini görün.

İhramlı kimselerin deyil sıradan bir kuşu veya böceği öldürmesi, bit, pire, sivri sinek dahi öldürse hatta ot yolsa ceza olarak kurban kesmesi gerektiğini ifade ederler. Daha da tuhafı kafa kaşımayı bile hoş görmeyecek kadar (bit, pire olurda ölürse diye) takvayı savunan bu ulema, tatlitçiliğin kurbanı olmak, ümmetin önünü kapatmak ve çözümsüzlük üretmekten başka bir şey yapmamışlardır sağolsunlar.


Bite, pireye, sivrisineğe ve ota verdikleri değeri müslümana layık göremedikleri için şeytan taşlama adı altında yapılan bilinçsiz ve Kur'anın kabul etmediği bu izdihamla ölenlere nedense hiç sesleri çıkmamaktadır.

Bırakın bir müslümanı o atmosferde kafir birisi bile tepelenip geçilemez. Şu şeytan taşlama komedisi ve cinayet sebebi olan saçmalık neden yargılanamaz aceba...! Yargılanırsa bütün putları yıkılır, sermayeleri yerle bir olur da ondan.


Hani ihramlı kişi ölü gibi olur ve günah işleyemezdi..Bu yüzden kefen gibi beyazlara bürünmüştü. Zaten mesele burada düğümleniyorya..

İhram'ın hacc'la olan mana irtibatı; o haram aylarda o bölgede hacc yapmak için bulunan müslümanın Allahın haram kıldığı sınırlara riayet etmesidir. Beyaz elbise giymenin ihramla uzaktan ve yakından hiç alakası yoktur.

İhramı elbise olarak algılayan bir mantıkla hacc yapandan cinayet beklememek doğrusu abes olur. Dinimnizle ilgili öğrenmemniz gereken ne varsa Kendisinde şüphe olmayan, hiç bir eksiği olmayan her şeyin bütün detaylarıyla anlatıldığı Mübiyn olan Furkan olan yüce Kitabımız Kur'andan öğrenmeliyiz. Gerisi safsata.
 
T

teslimolan

Guest
Sevgili kardeş böyle ciddi bir meseleye parmak bastığınız için sizi kutluyorum.
Gerçekten müslümanlar için icad edilen bu hacer-ül esved (siyah taş) putunu ziyaret edenler dahi anlamış deyillerdir.

Sadece uydurma bir hadisin peşine düşen; Delil getirebilmek için hem Peygambere hemde Ömere iftira eden alçakların hezeyanından başka bir şey olamaz. neden mi..?

Hacc eğer bir ibadet ise kurallarını Allah Bakara suresi ve Hacc suresinde birde fetih suresinde anlatmıştır. Bu surelerde anlatılan hacca göre Önce kurban sonra temizlik ve daha sonra da kabe tavaf edilmesi gerektiği halde bunu bile tersyüz etmeyi başarmışlardır. Farzları yerinden oynatabilen düzenbazlar birde hacer-ül esved icad etmişler çokmu.?

Sadece onu mu icad ettiler hayır. Haccı kuranî tarifiyle okumazsanız bu yapılan hacc'ların bid'at ve hurafe kalabalığından başka bir şey olmadığını görürsünüz.

Mesela şu olmayan şeytan taşlama cinayeti hacc ibadetiyle ne tadar bağdaşır aceba.. İlmihal kitaplarından tafsilatlı fıkıh kitaplarına kadar hacc'la ilgili meseleleri bir okuyun ve işin ciddiyetini görün.

İhramlı kimselerin deyil sıradan bir kuşu veya böceği öldürmesi, bit, pire, sivri sinek dahi öldürse hatta ot yolsa ceza olarak kurban kesmesi gerektiğini ifade ederler. Daha da tuhafı kafa kaşımayı bile hoş görmeyecek kadar (bit, pire olurda ölürse diye) takvayı savunan bu ulema, tatlitçiliğin kurbanı olmak, ümmetin önünü kapatmak ve çözümsüzlük üretmekten başka bir şey yapmamışlardır sağolsunlar.


Bite, pireye, sivrisineğe ve ota verdikleri değeri müslümana layık göremedikleri için şeytan taşlama adı altında yapılan bilinçsiz ve Kur'anın kabul etmediği bu izdihamla ölenlere nedense hiç sesleri çıkmamaktadır.

Bırakın bir müslümanı o atmosferde kafir birisi bile tepelenip geçilemez. Şu şeytan taşlama komedisi ve cinayet sebebi olan saçmalık neden yargılanamaz aceba...! Yargılanırsa bütün putları yıkılır, sermayeleri yerle bir olur da ondan.


Hani ihramlı kişi ölü gibi olur ve günah işleyemezdi..Bu yüzden kefen gibi beyazlara bürünmüştü. Zaten mesele burada düğümleniyorya..

İhram'ın hacc'la olan mana irtibatı; o haram aylarda o bölgede hacc yapmak için bulunan müslümanın Allahın haram kıldığı sınırlara riayet etmesidir. Beyaz elbise giymenin ihramla uzaktan ve yakından hiç alakası yoktur.

İhramı elbise olarak algılayan bir mantıkla hacc yapandan cinayet beklememek doğrusu abes olur. Dinimnizle ilgili öğrenmemniz gereken ne varsa Kendisinde şüphe olmayan, hiç bir eksiği olmayan her şeyin bütün detaylarıyla anlatıldığı Mübiyn olan Furkan olan yüce Kitabımız Kur'andan öğrenmeliyiz. Gerisi safsata.

Allah razi olsun kardesim tas bölümü gercekten de olmamasi gereken sahneler sergileniyor. Digerlerine bir sey diyemem ama tas bölümü gercekten de rezalet görüntüler verdi. Oysaki oradaki taslarin öpülmemesi icin yikildilar. Topici acan dan da Allah razi olsun.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
şimdi cevap olan yazılar kusuruma bakmayın ama sonderece ilimsizyazılmış ve sanki ilmi bir çalışma gibi gösterilmiş.. sonra bir başka arkadaşım kalkmış dua etmiş .. yahu Allah aşkına bu nasıl bir delildir?

ihramla karınca incitmek günah , ee şeytan taşlarken birbirini eziyorlar öldürüyorlar ozaman şeytan taşlamauydurma , böyle bir ıspat ben görmedim.
Allah aşkına delil sunun. ben size ayet veririm olmadı hadis veririrm olmadı ulemaların fikrilerini veriyorum.
ama siz ben görmediğim şeye inanamam diyorsunuz. yeni görmediğiniz herşeyi inkar ediyorsunuz ayetleri bizlere bildiren resule iman ediyorsunuz söyledikleri ayet diyorsunuz ama onun dışında söylediklerinin önemi yokmuş havasına giriyorsunuz. bunun içinde yahu bizim için söyledikleri önemli ama hangisini o söyledi bilmediğimiz için onunla hüküm vermiyoruz diyorsunuz doğruluğunu bile bilmeden bütün hepsini ired ediyorsunuz. mantığınıza yanlış olanları bunu resul söyliyemez diyorsunuz. konu her seferinde hadis tartışmasına dönüyor bu tekrar yine yazıları sıkıcı kılıyor. onun için ilmi çalışmanız varsa sunun. yoksa ne olur yazı yazmayın kimse yazı yazamak için sizi zorlamıyor..
yani diyinki şu ayete göre bu yasaktır yada değildir. mesela zd,iyinki şeytan taşlama yasaktır çünkü şu ayette şeytan taşlama işlemini yapmayın yazıyor diyin.. yani inandığınzı değerler üzerinden yazıyorsunuz.

mealci diyen arkadaşların dikkatine şu hatalara düşmeyin;
1. herkes meladen anlar diyorsunuz , sonra başka birine sen yanlış yorumluyorsun diyorsunuz.
2. kuranda herşey vardır diyorsunuz , benceleri işin içine katıyorsunuz.

3. kuran inanıyorsunuz, onu bildiren resulun hal ve hareketleri sizi bağlamıyor.

4.yanlız meal diyorsunuz mealdan çok şahsi yazılara yer veriyorsunuz.

ve bunları çoağltabilirim..

mealci arkadaşların yapması gereken bir konuda şunu demelidir.

herkes anladığı gibi inansın. bence bu ayette bu denmek istemiştir ama siz farklı şey anlamış olabilirsiniz. ama hangisi doğru bilmiyorum desinler. hadi bizi hadisleri ulemaları kabul ettiğimiz için şudur diyebiliyoruz şunun düşüncesince.
ama sizin böyle bir imkanınız yok... yani sadece açıklayıcı gördüğünüz ayeti yazın çekilin çünkü aksi halde kendinizle çeliştiğiniz görüyorum ve bunu sizin görmemenizi hayretle karşılıyorum yanlı ayete bakın diyen bir kişinin mantığıyla yaklaştıktan sonra başkasının yazısısda bağlamaz beni yorumuda bağlamaz ben ayetimi yazar çekilirim. başka ne ile uğraşıcam. bu hatayı salt kurancılar düşüyor.
bir sürü site açmışlar. ama site tamemn kendi yorumlarında oluşarak başkaalrını tenkit üzerine alt kurancılık bu değildir.

şayet ben yanlız ayet mantığıyla yaklaşsaydım öyle bir yazı dizi hazırlsayadım insanları düşünmeye sürklemek için, yanlız ayetleri yazardım zerre cümle zarfetmezdim. bir soru soruldu işte şu surenin şu ayeti derdim. hiç değilse kendimle çelişmezdim.. başkalarının yorumuna kızıyor o değil böyledir delil diyorsum aklım diyor ama kendi aklı gibi düşüneleri sadece akıl shaibi olarak nitelendiriyor diğerleri akıl sahibi değil sanki. sonrada kalkıp her aklı olan yorumlıyabilir diyor...
buna büyük tezattır ya Rabbi..
dikkat arkadaşlarım dikkat. mealci arkadaşlar düşüncenizin arkasında olun bırakın yorumları sadece ayetleri yazın. herkes savunduğu düşünceyi ancak uygulayarak insanlara gösterebilir.. bu ne perhiz bu ne lahana turşusu derler ya yazılarınız kusurma bakmayın ama buna benziyor.. dileyen mealci siteleri okuyabilir dediğim durumu sizde görüceksiniz...
azcık davanızın arkasında durun..
 

TAYFUR

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
64
Atalarin Dini Ile Vahyin öngördüğü Dini Kariştirmayalim.

Atalarin Dini Ile Vahyin öngördüğü Dini Kariştirmayalim.

Uydurma kıssayı camilerde defalarca dinlediğiniz için ben kıssanın tafsilatını anlatma ihtiyacını hissetmedim.

Meşhur yahudi uydurması bir kıssa vardır hani. Şeytan Oğlunu kurban etmeye götüren Hz. İbrahime ve ardından Hacer validemize vesvese vererek onları oyuna getiremeyince bu defa İsmaile koşar.

Şeytan taşlama olayı Hz. ibrahimle irtibatlandırılan ve şeytanın son çare İsmaili kandırmaya çalışırken, İsmail bir taş alıp şeytana vurup onun gözünü çıkarır.

Çıkarır çıkarmasına ama şeytan görülebilen, duyu organlarıyla algılanan mücerret bir cisimmi ki gözü çıksın.

Seyfullah kardeş sen bir kere bunun doğruluğunu savundun. Yanlışta olsa sözünü geri alabilecek erdemliliği gösteremezsin artık.

Hatayı baştan yapıp düşünmeden attın. Elbette ki bundan sonra yapacağın tek şey, yanlışın doğruluğunu ispata çalışmak olacaktır.

Bizim savunduğumuz Hacc Vahiy kaynaklı olan hacc'dır,onun tarifinide Allah yapar, bunda sanırım hemfikiriz. Peki itirazınız neye aceba Allahın unuttuğu yada haşa eksik bıraktığı şeytan taşlanmasını peygamber kendiliğinden icat etti öylemi..?

Ben şeytan taşlama olayı Kur'anî olmadığı için şeytani bir gareket olduğunu iddia ediyorum. Eğer Kur'ana uyan ve yapılması emredilen bir Ayetle delil getirirsen başım üstüne derim.

İbadetle cinayetin aynı anda yapılabileceğini hangi insanlık fıtratına uygun düşüreceğinizi merak ediyorum. Bırakın dinle irtibatlandırmayı... İspanyolların boğaları çıldırtıp insanları sokaklarda telef ettirme mantığından ne farkı var aceba.. Onu zalim yaptığı için caiz deyil ama bunu müslüman ibadet maksadıyla yapıyor ve bunun içinde caizdir mi diyeceğiz. Yazık çok yazık.

Hacerül esvedi öpebilmek için ne kadar insan ezildi ve öldü biliyor musunuz..?

Kaç insan ölümden döndü hiç düşündünüz mü.? Orada deyil birini incitmek, kavgaya ve tartışmaya sebep olacak polemik dahi yasaktır. Vahye kulak verelim ve işin ciddiyetini daha iyi kavramaya çalışalım.


Bakara Suresi 197. Hac, bilinen aylardadır. Kim o aylarda haccı kendisine gerekli kılarsa hacda kadına yaklaşmak, kötülüğe sapmak, kavga ve çekişmeye girmek yoktur. İyilik olarak yaptığınızı Allah bilir. Azık edinin. Hiç kuşkusuz azığın en güzeli takvadır. Ey akıl ve gönül sahipleri, benden sakının!


Benim kaynağım işte bu. Bu gün bazı kardeşlerimiz köprü yapılıyor ve tedbir alındı diye sevinecek kadar gaflete düşmektedirler. Üç adet ( büyük, orta ve küçük şeytan) putlarıdaha rahat ziyaret edilecek diye kimse düşünemiyormu.

Peki diyelim bu üç put köprü üzerinden taşlandı köprünün korkuluklarına sıkışmaları belki ezilmeleri belkide köprünün yıkılmasıyla ne kadar daha müslümanın telef olabileceği hiç hesaba katıldımı dersin. Asla..

Hatta bazı tevekkül ettiğini zanneden ahmaklarda orada ölmek herkese nasip olmaz teraneleriyle kendisini avutmaya çalışmaktadır.

Şu kesinlikle bilinmelidirki O ölen insanların diyetleri mutlaka verilmeli o izdihama sebep olanların bundan sorumlu tutulmaları gerekir. Elbette müslümanları davar sürüleri gibi gören ve her vecibeyi belirli gün saat ve dakikalara göre ayarlamaya çalıçanlar bunun suçlularını da asla bulmak istemeyeceklerdir. Çünkü gerçek suçluları kendileridir.

BU gerçeği neden görmek istemiyorlar dersiniz. Çünkü bu şeytan işi hareketi kendileri icat ettiler yada bugün olduğu gibi ısrarla desteklediler. BUNU çözmek istemeyen Alim sıfatlı ve müslümanların kendilerinden çözüm bekledikleri şahsiyetler bu cinayetlerin savunuculuğunu yapmaları sebebiyle zalim durumuna düşemelidirler. Ahirette bunun hesabına hazır oılsunlar...!
 

TAYFUR

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
64
Hacci Atalarin Dinine Göre Deyil, Kur'ana Göre Değerlendirelim.

Hacci Atalarin Dinine Göre Deyil, Kur'ana Göre Değerlendirelim.

Kamer Suresi 17. Yemin olsun ki, biz, Kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Fakat düşünen mi var?!



Bakara Suresi 118. Bilgiden yoksun olanlar dedi ki: "Allah bizimle konuşsaydı yahut bize bir mucize gelseydi ya!..."Onlardan öncekiler de aynen onların dediği gibi demişti.Kalpleri birbirine benzemiştir.Biz ayetleri, gerçeği apaçık bilmek isteyenler için iyiden iyiye açıklamışızdır.



Bakara Suresi 151. Nitekim size aranızdan bir resul göndermişiz; size ayetlerimizi okuyor, sizi temizleyip arıtıyor, size Kitap'ı ve hikmeti öğretiyor, size, daha önce bilmediklerinizi belletiyor.


Bakara Suresi 187. Oruç gecesi kadınlarınıza cinsel yaklaşım size helal kılınmıştır. Onlar sizin için giysidir/eştir, siz de onlar için giysisiniz/eşsiniz. Allah sizin öz benliklerinize yazık etmekte olduğunuzu bilmiş, tövbelerinizi kabul edip sizi affetmiştir. Artık şimdi onlara yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazdığı şeyi arayın. Tan yerinin beyaz ipliği siyah ipliğinden sizce seçilinceye kadar yiyin için; sonra da orucu gece oluncaya değin tamamlayın. Mescitlerde itikâfta bulunduğunuz sırada zevcelerinizle cinsel temas kurmayın. İşte bunlar Allah'ın yasaklarıdır, bunlara yaklaşmayın. Allah, ayetlerini insanlara işte böyle açıklar ki korunabilsinler.


Ali İmran Suresi 103. Hep birlikte Allah’ın ipine yapışın, fırkalara bölünüp parçalanmayın; Allah’ın üzerinizdeki nimetini hatırlayın.Birbirinizin düşmanı idiniz, Allah kalplerinizi uzlaştırıp kaynaştırdı da O’nun nimeti sayesinde kardeşler haline geldiniz.Ateşten bir çukurun kenarında idiniz; sizi oradan kurtardı.Allah size ayetlerini bu şekilde açıklıyor ki, doğruya ve güzele yol bulasınız .
 

fetih

New member
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
1,994
Tepkime puanı
355
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Uzay Ýstasyonundan Alooooo Kimse Yokmuuuuu :)
KUR'ana göre NAMAZ nasıl kılınır tarif edebilirmisin TAYFUR hadi bakalım

Herşey Kur'anda yazıyor diye birşey sözknonusu olamaz öyle dediğiniz zaman PEYGAMBER a.s ı inkar eder duruma düşersiniz gerçi inkar etmediğiniz ne malum sünnet-i seniyyeye şirk diyen zihniyet onuda düşünür elbet
 

TAYFUR

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
64
KURAN'A GÖRE NASIL NAMAZ KILACAĞIZ.. diyenlere...!

KURAN'A GÖRE NASIL NAMAZ KILACAĞIZ.. diyenlere...!

Dini sadece Allah'a özgülemeye çağrıldıkları, Kuran'ın dışında izledikleri öğretilerdeki çelişkiler ve saçmalıklar sergilendiği vakit, Sünnilerin ve Şiilerin koru halinde: "Hadisleri, sünneti, mezhep imamlarının ictihadlarını Kuran'a eş koşmasak nasıl namaz kılabiliriz?" diye soru yönelttikleri bilinen ve sürekli tekrarlanan bir olay. Bu soruyu samimiyetle soranlar varsa, onlara bir müjdemiz var: namaz kılabilme uğruna onca çelişkiyi ve hurafeyi din edinmenize ve şirk çamurunda boğulmanıza gerek yok artık; Kuran sorunuzun cevabını vermekte ve namazın nasıl kılınacağını detayıyla bildirmektedir. Sadece Kuran'ı izlesek mezhep kitaplarının tarif ettiği namazlardan birini kılamayız. Ancak, Allah'ın emrettiği, elçilerinin ve müminlerin kıldığı namazı hemen hemen tüm detaylarıyla öğrenebiliriz.

Islam özel bir isim olmayıp Tanrı'ya teslimiyet anlamına gelir. Tüm elçiler ve inananlar islam ve müslüman kelimelerinin kendi dillerindeki karşılıklarını, kendilerini tanımlamak için kullanmışlardır ( 2:131; 7:126; 10:72; 22:78; 27:31,42; 28:53; 72:14). Nitekim, Tanrı yanında makbul biricik din islamÕdır, yani AllahÕa teslimiyettir (3:19). Bir çok sözde müslüman, "(Tanrı'nın buyurduğu gibi) Kuran, tam ve detaylı ise namazların rekaatlerini Kuran'ın neresinde bulabiliriz?" diye Tanrı'ya meydan okumaktadır. İslam'ın tüm pratiklerinin Kuran'ın vahyinden çok önce ortaya konmuş olduğunu yine Kuran'dan öğrenmekteyiz (8:35; 9:54; 16:123; 21:73; 22:27; 28:27). Ibrahim'den sonraki tüm elçiler namazı gözetiyorlar, zekatı veriyorlar, oruç tutuyorlar ve hac ediyorlardı (2:43; 3:43; 11:87; 19:31,59; 20:14; 28:27; 31:17). Mekke müşrikleri ise rivayetlerin ileri sürdüğü gibi heykellere tapmıyorlardı; Allah'ın kutsal kulları olduklarına inandıkları Lat, Uzza, Menat gibi isimlerden şefaat bekledikleri (53:19-23; 39:3) ve Allah adına haramlar ve farzlar uydurdukları için müşrik olarak tanımlanmışları (6:145-150).

Mekke putperestleriyle olan benzerliği ortadan kaldırmak için rivayetler uyduranlar, uydurdukları heykel tasvirlerindeki çelişkileri ile aslında yalanlarını ele vermektedirler. Kuran'ın hiçbir yerinde onların heykellere taptıkları, Muhammed'in heykelleri kırdığı v.s. bildirilmemektedir. Aksine, Mekke müşriklerinin kendilerini Ibrahim peygamberi izleyen ve Tek Tanrı'ya tapan insanlar olarak gördüklerini öğrenmekteyiz (6:23; 39:3) Nitekim onlar, Ibrahim'in hatırası olan Kabe'ye saygı gösteriyorlar (9:19), namaz, oruç ve haccı bazı tahrifatlarla da olsa uyguluyorlar, (2:183,199; 8:35; 9:54; 107:4-6), zekatı bildikleri halde gereği gibi yerine getirmiyorlardı (53:34). Zekat, gelirin ihtiyaçtan fazla olan bolumunu (2:219) geciktirmeden (6:141) ihtiyaç sahiplerine ve Allah yoluna (9:60) gizli veya açık olarak (2:274) verme yükümlülüğüdür (51:19).

Nitekim 16:123 ayeti, İbrahim'in pratiklerinin Muhammed tarafından izlenmdiğini bildirir. Kuran'ın herkes tarafından bilinen bir ibadeti açıklamasına gerek yoktu; sadece yapılan tahrifatları ve eklenilen bidatleri düzeltmesi yeterliydi. Dini sadece Allah'a has kılmaya karar verişimizden yıllar sonra bazı dostlardan mektuplar ve öğütler beni Kuran'da namazla ilgili ayetleri topluca incelemeye yöneltti. Sürprizle karşılaşmıştım. Kuran, namazı tüm gerekli detaylarıyla bildiriyordu. Üstelik, Kuran'ın namaz hakkındaki detaylı bilgi hadis kitaplarında yapılan namaz tarifinden çok daha üstündü. Ne Kuran ne de hadis kitapları Peygamberin nasıl namaz kıldığını gösteren resimler ve video klipleri içermemektedir. Hem Kuran ve hem hadis kitapları namazı kelimelerle tarif eder. Şimdi bu tarifleri üç maddede karşılaştırayım:

1. Kuran'ın dili hadis rivayetlerde kullanılan dilden daha üstündür. Hadis rivayetleri, farklı lehçeler, kronik ve endemik gramer hataları içermektedir. Kuran'ın dili genel olarak sadedir. Kuran'ın bu özelliği ayetlerle vurgulanır ve Kuran'ı inceleyen müslümanlarca teslim edilir (11:1; 54:17,22,32,40).

2. Doğru, hadis kitapları çok daha fazla detay içermektedirler. Ancak bu detaylar Allah'ın gerekli gördüğü ve elçisinin öğrettiği detaylar mı? Bu detaylar Kuran ile uyumlu mu? Bu detaylar arasında çelişkilere ne demeli? Hadis kitaplarında namazın detaylarıyla ilgili düzinelerce çelişkiden hangisin seçeceğiz? Babamızın üzerinde bulunduğu mezhebin imamının seçtiğini mi seçmeli? Örneğin, Sahih-i Müslim'de Peygamberin Fatiha okuduktan sonra rukuya vardığını, yani eğildiğini bildiren birçok hadis rivayeti var. Ancak, bir başka hadis kitabında Muhammed Peygamberin falanca veya filanca sureyi zammettiği rivayet edilir. Abdestin alınması ve bozulması hakkında çelişkili bir sürü hadis, mezhepler arasındaki ihtilaflara katkıda bulunmuştur. Elleri salmalı mı bağlamalı mı? Bağlayınca göbek üzerinde mi yoksa kalp üzerinde mi tutmalı? Tekbir getirirken elleri ne kadar kaldırmalı? Ayak parmaklarını nasıl tutmalı? Şehadeti söylerken işaret parmağını ne yapmalı? Ağzı nasıl misvaklamalı? Cemaatle kılarken omuzları ne kadar sürtüşmeli? Kılarken önündekinin ensesine mi yoksa yere mi bakmalı yoksa gözleri tümüyle mi kapamalı? Yatsıdan sonra kaç rekaat sünnet kılmalı? Öğle namazından sonraki iki rekaat sünnet mi, vacip mi, müstehap mı? Abdesti alırken sağdan başlamak ne kadar önemli? Kafaya sarık sarmak mı yoksa takke takmak mı daha sevap? Tuvalete girerken ne demeli ve hangi ayakla girmeli? .... Hadis kitaplarında namaz konusunda rivayet edilen çelişkili "detayları" Allah'ın kelamındaki detaylara eklemek doğruya iletmez; olsa olsa kıldan tüyden, parmaktan tırnaktan bir sürü gereksiz detayla meşgul ederek namazın asıl amacını kaybettirir bize.

3. Hadis kitapları namazın vakitleri konusunda garip bir hikaye anlatırlar. Buhari'deki en uzun hadislerden biri olan "mirac" rivayeti ünlüdür. Beş vakit namazın aslında az bile olduğunu vurgulayan, ama bu arada Allah'a hakaretler yağdıran ve Muhammed'i düşünemiyen birisi olarak tanıtan bir rivayet! Rivayete göre, acaip bir ata binerek göğe yükselen Muhammed Peygamber, altıncı gökte ikamet eden Musa Peygamberden akıl alarak, altıncı gök ile yedinci gök arasında mekik dokuyarak, Allah ile büyük bir pazarlık sonucunda günde 50 vakit (her 28 dakika için bir vakit) emredilen namazları 5 vakte indirmiş. Hesap-kitap bilmeyen ve kullarına karşı acımasız olan bir tanrı ile cesaretle pazarlık yapan ve ümmetini bu büyük felaketten kurtaran bir kurtırıcı olarak olarak sunulmak istenir Muhammed. Tabii, onun bu basit hesabı bilebilmesi için, sürekli olarak Musa'dan akıl alması gerektiği de... Kuran, kuşkusuz böyle hikayeleri içermez.
 

TAYFUR

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
64
Kur'ana Göre Namazi Işte Böyle Kilariz; Bilmeyen öğrensin...!

Kur'ana Göre Namazi Işte Böyle Kilariz; Bilmeyen öğrensin...!

KURAN'A GÖRE NAMAZ

Namazın Amacı

Namaz kılmak, sıkça zekatla ve muhtaçlara yardım etmekle birlikte anılarak namaz kılan kişinin toplumsal bilinç ve sorumluluğa sahip olması vurgulanır (2:43,83,110; 4:77, 22:78; 107:1-7). Namaz sadece Allah'ı anmak için kılınır (6:162; 20:14). Bu özel anma ve iletişim ibadeti gözetilirken dış dünya ile ilişkiler minimuma indirilmeli (4:101-103). Namaz, müslümanları günahlardan ve başkalarına zarar vermekten alıkor (29:45). Namaz hayat boyu gözetilecek bir görevdir (70:23).

Abdest

Namaz kılmak için abdestli olmak gerekir (4:43; 5:6). Yüzler, eller yıkanır, başlar meshedilir, ayaklar da topuklara kadar. Ayetlerdeki ifade, ayakların hem yıkanabileceği ve hem meshedilebileceği biçimde anlaşılır (nitekim bunu bir önceki cümleyle yansıtmaya çalıştık). Böylece, duruma ve iklime göre bize serbesti tanınır. Abdesti sadece cinsel ilişkide bulunmak ve tuvalet ihtiyacını gidermek bozar; gaz kaçırmak, kanamak, kadınlarla tokalaşmak ve kadının adet görmesi abdesti bozmaz ve namaza engel olmaz (5:6; 2:222). Su bulunmazsa, namaza zihinsel olarak hazırlanmak için temiz bir zemine dokunularak yüzler ve eller meshedilir (5:6).

Giyim

Evinde namaz kılacak olan müslüman, dışarıda ( cami, iş yeri tarla, arazi...vs.) kılan gibi deyildir; tesettür konusunda daha geniş töleransa sahiptir. Geceliği ile bile çok rahatlıkla namaz kılabilir. Ayrıca, örtü olarak kullanılan pamuk, yün, naylon gibi nesnelerin çıplak vucutları meleklerden gizleyeceği biçimindeki yaygın inanış da temelsiz. Bizim çıplak vucudumuz meleklerin umurunda bile olmaz. Kaldı ki, banyolardan veya yatak odalarından melekler kaçmaz. Onlar her an bizim hizmetimizdedirler ve yaptıklarımızı her an kaydetmektedirler. Ayrıca, namazda muhatabımız melekler değil, Allah'tır. Örtünme toplumsal bir gereksinme olup kişiyi cinsel ve duygusal ilişkilerde diğerlerinden koruma amacını güder. (7:26,31; 24:31; 33:59).

Kıble

Namaz için İbrahim peygamberin kurduğu Kutsal Mescide yani Kabeye yönelmeli (2:125, 143-150; 22:26). Yolculuk anında kıbleye dönme koşulu ihmal edilebilir (2:115).

Rekaat Sayısı

Kuran namaz icin belli bir rekaat sayisi bildirmiyor. Normal koşullarda Rekaatlerin minimum 2 reakaat olduğu tartışılabilir (4:101-103). Cuma namazının sadece iki rekaat olması ilginçtir. Bu namaz her hafta topluca tekrarlandığı için rekaat sayısına ekleme yapılamamıştır. Cuma namazı dışında, cemaatle kılınmayan namazların rekaat sayıları çeşitli biçimlerde zamma uğramış olabilir. Namazın kaç rekaat kılınacağı kişinin durumuna ve koşullara bağlıdır. Toplu namazlarda namazı iki rekaatle sınırlandırmak daha uygundur.

Mekaniği (ayakta duruş = kıyam)

Namazı ayakta durarak kılmaya başlamalı (2:238; 3:39; 4:102) ve özel durumlar hariç durulan yerden hareket edilmemeli (2:239). Namazda eğilerek yere kapanmalı (ruku ve secde) böylece Allah'a teslimiyet fiziksel olarak da bildirilmeli (4:102; 22:26; 38:24; 48:29). Herhangi bir korku durumunda ayakta durma ve eğilerek yere kapanma koşulu aranmaz (2:239).

Okuma (kıraat)

Namazda okuduğumuz duanın anlamını namaz anında bilmeli ve Allah ile konuştuğumuzun bilincinde olmalıyız (4:43). Namazları saygı içerisinde kılmalı (23:2). İhtiyacımıza ve içinde bulunduğumuz duruma uygun olarak Allah'in herhangi bir ismini (sıfatını) zikredebiliriz (17:111). Namazda Allah'tan başkasını anmak namazın amacıyla çelişir (6:162; 20:14; 29:45). Namazda Allah'ı anmalı, övmeli, yüceltmeli, tesbih etmeli ve sadece O'ndan yardım istemeli (1:1-7; 20:14; 17:111; 29:45; 2:45). Fatiha suresi baştan sona Allah'ı muhatap alan bir dua niteliğinde olan biricik sure olup değişik dilleri konuşanların topluca namaz kılabilmelerini sağlayabilmesi açısından uygundur (62:9-11; 4:101-103). Namazlarda orta bir sesle okumalı ve namazlar ne özellikle gizlenmeli ne de gösteriş amacıyla açıkta kılınmalıdır (17:111). Toplu namaz kılınırsa, namaza önderlik eden kişinin orta bir ses tonuyla okuduğu dua dinlenmeli (7:204; 17:111). Otururken "tahiyyat" denilen duayı okumamalı; zira bu dua Muhammed peygamber sanki herşey nazır ve hazır bir tanrıymış gibi bir hitap içermekte ve Allah'tan başkalarını anmaktadır. İlla birşey okunmak dilenirse, Allah'ın birliğine şehadet getirilebilir veya herhangi bir dua yapılabilir.
 

#21

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
408
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
38
Konum
The Netherlands
Çok güzel konular gündeme getiriyor, isabetli sorular soruyorsun, öncelikle seni kutluyorum..
Yukarıdaki soruna ben de bir soru ile eklemede bulunmak istiyorum..

Taşları ve taştan mütevillit tüm putları yeryüzünden söküp atmak için gönderildiği iddia adilen (ki bu iddiaya bendenizde katılıyorum) bir peygamber, acaba neden başka bir taşı bu denli kutsallaştırsın da, pirenin bile öldürülemeyeceği bir ortamda insan katline sebebiyet vermesine izin verilsin?

Not: Geçen dönem hac ibadeti için orada bulunan ebeveynim, şahit olduğu bir olayı şöyle anlatmıştır..
Hacerül esved taşını öpmek maksadıyla kalabalığı yararak oraya ulaşan Erzurumlu bir hanım, tam taşı öpme esnasında arkadan oluşan bir izdiham neticesinde boynu kırılmıştır ve halen boynu kırık halde yaşadığı tesbit edilmiştir..


BU KONUYU SIRF BILGILENMEK ICIN ACTIGIMI SOYLEMEK ISTERIM!!!!! bu konuya henuz bir bakis acim yok!!
Allah isterse hersey olur..o yuzden bu konuyu iyi arastiripta bi firiki sahibi olmayi tercih ediyorum!!!

yorumun icin tekrar tesekkur capanoglu kardes!
 
T

teslimolan

Guest
bu tas öpme rezaleti anlimizda kara bir leke olarak duruyor nasil temizlenecek bilmiyom.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
KUR'ana göre NAMAZ nasıl kılınır tarif edebilirmisin TAYFUR hadi bakalım

Herşey Kur'anda yazıyor diye birşey sözknonusu olamaz öyle dediğiniz zaman PEYGAMBER a.s ı inkar eder duruma düşersiniz gerçi inkar etmediğiniz ne malum sünnet-i seniyyeye şirk diyen zihniyet onuda düşünür elbet

Sen kendini ne zannediyorda hemen Peygamber inkarcisi olarak niteliyorsun biz bunu devamli yazdik Allaha ve Resulüne bagliyiz eger Allaha inanciniz varsa lütfen bir daha böyle yazmayiniz cünki IFTIRACI olarak nitelemek durumuna düsecegiz...
 

reyyan

New member
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
1,279
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
45
Sen kendini ne zannediyorda hemen Peygamber inkarcisi olarak niteliyorsun biz bunu devamli yazdik Allaha ve Resulüne bagliyiz eger Allaha inanciniz varsa lütfen bir daha böyle yazmayiniz cünki IFTIRACI olarak nitelemek durumuna düsecegiz...

SEN KARDEŞİM HAKKINDA BÖYLE NASIL KONUŞUYON BAKIM BİZ RABBİMİN KULLARIYIZ
 

reyyan

New member
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
1,279
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
45
Ya Sen Beni Deli Etmeyemi çalişiyon Ha
 
Üst Alt