Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hristiyan veyahut yahudi biriyle evlenmek günahtır..

Hayrunisa

New member
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
hristiyan veyahut yahudi biriyle evlenmek günahtır diye kesin bir delil var mıdır?
bilgilerinizi paylaşır mısınız?
 

Mücahid

New member
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
2,553
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
57
Konum
Tr
hristiyan veyahut yahudi biriyle evlenmek günahtır diye kesin bir delil var mıdır?
bilgilerinizi paylaşır mısınız?

Allah'a ortak koşan kadınlarla, iman etmedikçe evlenmeyin! Allah'a ortak koşan bir kadın sizin hoşunuza gitse bile, iman etmiş bir cariye her halde ondan daha hayırlıdır. İnanan kadınları, Allah'a ortak koşan erkeklerle, iman etmedikçe evlendirmeyin. Allah'a ortak koşan erkek size hoş görünse bile bir köle, ondan daha hayırlıdır. Onlar, sizi ateşe davet ederler; Allah ise kendi izniyle cennete ve mağfirete davet ediyor; insanlara, hatırda tutmaları için ayetlerini iyice açıklıyor.BAKARA-221
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Bu konuda bir kısım fikriyatımız vardır.Delillendirmek için ise elimizde belge varsada şuan hıfzımızda olmayanları yanlış aktarmak söz konusudur.
Yalnız şunu ifade edelim bu bir fıkıh konusudur,ulema ittifakına göre müslüman bir erkek ehli kitap ile evlilik yapabilir.Hanımların ise yapması uygun değildir.
Yüce Allah Kur'anı keriminde İsevilerin hz. isa as mı musevilerin ise hz.üzeyir as. ya bu nebilere ilahlık verip yahut Allah cc noksaniyet verip müşrik oldukları görülüyor.
yine Hicretten sonra bazı sahabinin hanımları mekkede müşrik iken tekrar geldiklerinde ve evliliklerinin devamını istediklerinde onların iman edip etmediğinin sorulması isteniyor.Evet mekke müşrikleri ehli kitap değil,öyleyse erkekte olsa böyle biri ile evlenmek mümkün değil,anlaşılan.
Yalnız ehli kitap dahi müşrik ifade ediliyor.
Öyleyse iş akide de bitiyor,Tevhid inancına sahip ehli kitap ile müslüman erkek evlensin,lakin kadın evlenmesin,çünkü çocuklar islam üzre eğitimi zorlaşıyor.Lakin bu gün bazen kadın evin otoritesi de olabiliyor ve Anne ve babanın dindar tevhidi inanca sıkı sıkıya bağlı olması en güzeli görünen,budur.
 
E

elif

Guest
İslam’da Müslüman erkeğin, ehl–i kitap kadınla evlenmesi caiz olmakla beraber, ister ehl–i kitap olsun isterse başka inancın mensubu olsun, Müslüman olmayan erkeğin, Müslüman bayanla evlenmesi asla caiz değildir. Bunun aksini söyleyen hiçbir alim yoktur. Müslüman kadın ancak kendisi gibi Müslüman erkekle evlenebilir.

Müslüman erkeğin, ehl–i kitap kadınla evlenmesi de aslında ihtilaflıdır. Bir kısım İslam alimi bunun cevazının aksine fetva vermiştir, caizdir diyenler de buna mekruh demişlerdir.

Hz. Ömer, Medayin valisi Huzeyfe (ra)’e evli bulunduğu Yahudi kadını boşamasını yazmıştı. Sebep olarak da, Ehl–i kitap kadınlarla evlenmenin Müslüman kadınlara rağbeti azaltacağını göstermişti.

“İman etmedikçe müşrik kadınlarla evlenmeyin. Beğenseniz bile müşrik bir kadından imanlı bir cariye kesinlikle daha iyidir. İman etmedikçe müşrik erkeleri de (kızlarınızla) evlendirmeyin. Beğenseniz bile, müşrik bir kişiden inanmış bir köle kesinlikle daha iyidir. Onlar (müşrikler) cehenneme çağırır. Allah ise, izin ve (yardım) ile cennete ve mağfirete çağırır. Allah, düşünüp anlasınlar diye ayetlerini insanlara açıklar.” (Bakara, 2/221)

Ayette geçen “müşrik” ifadesine kimlerin girdiğini izah etmeden “şirk”in ne anlama geldiğini ifade edelim.

İmanın zıddı demek olan “şirk” Allah’a eş, ortak koşmak demektir. Bir çok ayetten de ehl–i kitabın bu “şirk”i işlediğini yani Allah’a ortak koşarak “müşrik” olduğunu öğreniyoruz.

Ehl–i kitabın şirk işlediğine dair bir çok ayetten bir kaçı:

“Yahudiler ‘Uzeyr Allah’ın oğludur’, Hıristiyanlar da ‘İsa Allah’ın oğludur’ dediler. Bu, onların ağızlarından geveledikleri cahilce sözlerdir. (Sözlerini) daha önce kafir olmuş kimselerin sözlerine benzetiyorlar. Allah onları kahretsin! Nasıl da (Haktan batıla) döndürüyorlar.” (Tevbe, 9/30)

“(Yahudiler) Allah’ı bırakıp bilginlerini (hahamlarını); (Hıristiyanlar) da rahiplerini ve Meryem oğlu Mesih’i (İsa’yı) Rabler edindiler... O bunların ortak (şirk) koştukları şeylerden uzaktır.” (Tevbe, 9/31)

“Geçekten, Allah Meryem’in oğlu İsa’dır” diyenler kâfir olmuşlardır.” (Maide, 5/72)

Yukarıdaki ayetlere daha başkalarını da eklemek mümkün olmakla beraber bu kadarla iktifa ederek şunu rahatlıkla söylemek mümkündür ki, Lat,ı, Menat,ı, Hubel’i ve Uzza’yı (Arapların tapındığı meşhur putlar) Allah’a ortak koşmak şirk olduğu gibi, yine Allah’a ruhbanları, Uzeyr’i, Meryem’i ve oğlu İsa’yı ortak koşmak da şirktir. Hayır şirk değildir derseniz putlara tapan Arapları da şirk kapsamından çıkarmak, onlara ve diğerlerine “müşrik” demememiz gerekir ki, o zaman da “şirk” diye bir kavrama gerek kalmaz.

Bütün bu izahlardan sonra konuya geçersek.

Bakara suresindeki evlilikle ilgili yasaktan sonra inen Maide suresinin 5. ayeti ile de ehl–i kitap bir kadının Müslüman bir erkekle evlenmesine izin verilmiştir.

Yani Bakara suresindeki: “(Ey iman edenler) Allah’a eş tanıyan kadınlarla onlar iman edinceye kadar evlenmeyin.” (Bakara, 2/221) ayeti, Maide suresindeki: “...Kendilerine sizden önce kitap verilenlerden yine hür ve iffetli kadınlar dahi, siz onların mehirlerini verip nikah edince (size helaldir.)” (Maide, 5/5) ayetiyle hususileşmiş oldu.

Bu görüşlere rağmen aksi görüşte olanlar da vardır.

Abdullah İbn–i Ömer’in bu konudaki şu meşhur sözünü hatırlatmak isterim. Kendisine bir Müslüman erkeğin Yahudi veya Hıristiyan kadınla evlenmesi konusu sorulduğunda söylediği şu söz çok manidardır: “Allah müşrik kadınları Müslüman erkeklere haram kılmıştır. Ben bir kadının “Rabbim İsa’dır, demesinden daha büyük bir şirk bilmiyorum.” Bu sözü ölçü kabul eden İmamiyye mezhebinin tamamı ve bir kısım Zeydiye mezhebi mensubu, Maide suresinin beşinci ayetinin Bakara 221. ayetiyle mensuh olduğunu kabul edip; özel hüküm genel hükümle geçersiz kılınmıştır. Okunuşu, sonra olsa da, iniş olarak Bakara 221. Ayet daha öncedir, demişlerdir. (Bakınız, Alusî, Ruh’ul Meanî, c.2, s.179)

Hz. Peygamber (as)’ın evlilikle ilgili buyurduğu şu hadis–i şerife göre Müslüman’ın, evlilikte yine Müslüman kadını tercih etmesi sünnet kabul edilmiştir.

“Kadın dört meziyet için nikahlanır; Malı için, soyu için, güzelliği için ve dini için. Ama sen dindar olanı (Allah’ın emirlerine riayet edeni) seç ki, elin bereketli olsun.”

İman Şafii ve İmam Malik’e göre ehl–i kitap kadınla evlenmek mekruh kabul edilmiştir.

Yukarıda zikrettiğimiz İbni Ömer (ra)’ın ifadesi ve yorumu da bir başka delildir.

Bütün bunların yanında Müslüman kadının hem ehl–i kitapla, hem de başka müşrik erkekle evlenmesine asla müsaade edilmemiştir. Yani Müslüman bir kadın ancak kendisi gibi Müslüman bir erkekle evlenebilir.

“İman etmedikçe müşrik erkekleri, de (kızlarınızla) evlendirmeyin.” Bakara, 2/221)

Bu “müşrik erkek” ister kitap ehlinden olsun ister başka inanç mensubu olsun fark etmez.

Hz. peygamber (as) da şöyle buyurur:

“Biz kitap ehli olan kadınlarla evleniriz, onlar bizim kadınlarımızla evlenemezler.”

İslam alimlerinin ehl–i kitap kadınlarla evlenmesine verdikleri cevaz, İslam’ın güçlü ve Müslümanların her türlü tehlikelerden emin oldukları dönemde, İslam’ın yayılmasını hedefleyen bir cevazdır. Bugün ise bu geçerli değildir. Çünkü çeşitli maddi sebeplerden dolayı ehl–i kitap kadınlarla evlenen bir çok Müslüman erkek maalesef eşlerini Müslüman yapmak şöyle dursun zamanla kendi dinlerinden olmuşlardır.

Bundan birkaç ay önce Papa’nın bu yasaktan yola çıkarak yaptığı şu açıklama çok manidardır:

“İslam ırkçı bir dindir. Zira Müslüman bir erkeğin ehli kitap kadınla evlenmesine izin veriyor ama, ehli kitap bir erkeğin Müslüman bir kadınla evlenmesine izin vermiyor.”

Papa’nın basına yansıyan bu açıklamasından birkaç hafta sonra Urfa’da Müslüman bir kadının bir papazla evlendirilmesi çok ilginçt bir tesadüftü.

Yine yukarıda Hz. Ömer’in Hz. Huzeyfe ile ilgili kararı şunu göstermektedir ki, İslam’ın ve Müslümanların durumu, Müslüman erkeğin ehl–i kitap kadınla evlenebilmesi hakkındaki müsaadede bir ölçü olarak kabul edilmiştir.

Özellikle günümüz ortamında bu konu çok daha hassas bir hal almaktadır.

Yani Hz. Ömer (ra)’ın yaptığı uygulama günümüz için çok daha gereklidir.

Müslüman aile yapısını yıkmayı hedefleyenlerin oyununa gelmemek lazım. Avrupa’nın değişik ülkelerinde Müslüman olmayan kadınlarla yapılan evliliklerin hangi vahim sonuçları doğurduğunu çok kere gördük. Başlangıcı çok masum ve haklı sebeplere dayanıyor gibi görülen bu evlilikler daha sonra boşanmayla bile son bulmamakta çok daha vahim sonuçlar doğurmaktadır.
 

Mücahid

New member
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
2,553
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
57
Konum
Tr
Müslüman erkeğinde ehli kitab kadınla evlenebilmesinin şartı ehli kitab olan yani yahudi ve hristiyan kadınların TEVHİDİ bir ALLAH inancı olması dır.Yoksa günümüzde teslis akidesine sahip hristiyanlar ve Üzeyir ALLAHı oğludur diyen yahudi bir kadın ile müslüman bir ekeğin evlenebilmesi söz konusu değildir.Dua ile
 
E

elif

Guest
Müslüman erkeğinde ehli kitab kadınla evlenebilmesinin şartı ehli kitab olan yani yahudi ve hristiyan kadınların TEVHİDİ bir ALLAH inancı olması dır.Yoksa günümüzde teslis akidesine sahip hristiyanlar ve Üzeyir ALLAHı oğludur diyen yahudi bir kadın ile müslüman bir ekeğin evlenebilmesi söz konusu değildir.Dua ile


Hz. Muhammede inanmadan hiç kimse tevhid inancına sahib olamaz,müslüman olamaz mümin olamaz!
 

Mücahid

New member
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
2,553
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
57
Konum
Tr
Hz. Muhammede inanmadan hiç kimse tevhid inancına sahib olamaz,müslüman olamaz mümin olamaz!

Şahsınıza karşı sûkunetimi korumakta hayli zorlanmaya başladığımı bilmenizi istirham eder elif hanım.Sadece muhalif olma adına bizi ne ile itham ediyorsunuz ya hu.Biz söylediğinizin aksi bir tavır içindemiyiz.Bu tavrınızdan hemen vazgeçmenizi öneririm.İçinizde bulunan ön yargı totemini devirmenizi tavsiye ediyorum.Vesselam
 

Mücahid

New member
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
2,553
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
57
Konum
Tr
Hz. Muhammede inanmadan hiç kimse tevhid inancına sahib olamaz,müslüman olamaz mümin olamaz!

Ayrıca benim bahsettiğimle sizin bahsettiğiniz konular hayli farklı.Muhalefet adına mesajı anlamadan cevap yazmayın lütfen.Vesselam
 

Hayrunisa

New member
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
hz. peygamberimizi kabul eden bır hrıstıyan weya yahudıyle evlenmek uygun mudur?
 

Aisa

New member
Katılım
8 Kas 2007
Mesajlar
79
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Baku
hz. peygamberimizi kabul eden bır hrıstıyan weya yahudıyle evlenmek uygun mudur?

benim bildigim kadariyla musluman erkek islami kabul eden hristiyan veya yahudi bir kadinla evlenebilir, ama musluman kadin sonradan islami kabul eden kitab ehlinden olan bir erkekle evlenemez. nedenini sorarsaniz ben de bilmiyorum

selam ve dua ile.......
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
benim bildigim kadariyla musluman erkek islami kabul eden hristiyan veya yahudi bir kadinla evlenebilir, ama musluman kadin sonradan islami kabul eden kitab ehlinden olan bir erkekle evlenemez. nedenini sorarsaniz ben de bilmiyorum

selam ve dua ile.......


Selamün Aleyküm,Burada islami olarak sart bellidir"Sirk"yani Allaha ortak kosmak.


Allah'a ortak koşan kadınlarla, iman etmedikçe evlenmeyin! Allah'a ortak koşan bir kadın sizin hoşunuza gitse bile, iman etmiş bir cariye her halde ondan daha hayırlıdır. İnanan kadınları, Allah'a ortak koşan erkeklerle, iman etmedikçe evlendirmeyin. Allah'a ortak koşan erkek size hoş görünse bile bir köle, ondan daha hayırlıdır. Onlar, sizi ateşe davet ederler; Allah ise kendi izniyle cennete ve mağfirete davet ediyor; insanlara, hatırda tutmaları için ayetlerini iyice açıklıyor.


BAKARA-221

Her iki cins icinde kural aynidir.Yoksa kadinlar böyle erkekler söyle diye bir anlayis yok Kuranda.Yani sirkin disindaki Kitab ehli ile evlenmekte hic bir bahisten söz etmiyor Kuran...
Bunun disinda baska seylere baglanmamali.
 

samanyolu

New member
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
2,063
Tepkime puanı
2,696
Puanları
0
Yaş
49
Konum
istanbul
bende size bir seminerde başımdan geçen olayı anlatayım. bosna hersekten gelen bir konuşmacı bazı şerlerde hayır vardır diye bir söz söyledi ve şöyle açıkladı biz sırplarla dostane bir şekilde yaşıyorduk onlarla kız alışverişimizde oluyordu fakat bu bela başımıza gelince müslüman bir kızın kalbinden bile gayri müslim birinin geçmesinin günah olduğunu öğrendik fakat geç kalmıştık onun için bazı şerlerde hayır vardır dedim diye açıkladı.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
bende size bir seminerde başımdan geçen olayı anlatayım. bosna hersekten gelen bir konuşmacı bazı şerlerde hayır vardır diye bir söz söyledi ve şöyle açıkladı biz sırplarla dostane bir şekilde yaşıyorduk onlarla kız alışverişimizde oluyordu fakat bu bela başımıza gelince müslüman bir kızın kalbinden bile gayri müslim birinin geçmesinin günah olduğunu öğrendik fakat geç kalmıştık onun için bazı şerlerde hayır vardır dedim diye açıkladı.



Ne yazikki Kardes ne yazikki...Ayet gayet acik kimlere hitab ediyor Insaftan uzak SIRK pisligindeki biriyle evliligin sonu...
 

berguzar

New member
Katılım
31 Ara 2007
Mesajlar
112
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
59
Merhaba Arkadaşlar:

Ben konuyu aynı başlıkla farklı bir boyuta taşımak istiyorum, umulurki halis niyetim anlaşılır.
Emir iman edenlerle müşriklerin evlenmesini yasaklıyor ve bizim müşrikten anladığımız sadece yahudi ve hristiyanlar mı?
Günümüzde Allah = Peygamber, ya da Allah = mezhep imamları, ya da Allah = tarikat liderleri vs yollar yok mu? Bunu nerden anlıyoruz, kuran yetmez, kuran anlaşılmaz, kuranda eksikler vardır söylemlerinin arkasından gelen hadis, sünnet, ilmihal bilgileri vs, bunlar şirk değil mi? Demekki müşriki sadece müslümanların dışında aramakta yanlış. Allaha ulaşmak için aracı tutanlar sizce şirk batağında değiller midir? Bırakın başka memleket insanını, kendi ailenizde bile bunlardan yokmu? Ayeti iyice anlamamız için önce şirkin ne olduğunu iyice bilmemiz gerekiyor.

Şirk ile ilgili ayrıntılı bir makalenin bulunduğu linki buraya veriyorum, okuyanlar gerçeği daha iyi görecektir.

Hepiniz Allaha emanet olasınız...
 
E

elif

Guest
Merhaba Arkadaşlar:

Ben konuyu aynı başlıkla farklı bir boyuta taşımak istiyorum, umulurki halis niyetim anlaşılır.
Emir iman edenlerle müşriklerin evlenmesini yasaklıyor ve bizim müşrikten anladığımız sadece yahudi ve hristiyanlar mı?
Günümüzde Allah = Peygamber, ya da Allah = mezhep imamları, ya da Allah = tarikat liderleri vs yollar yok mu? Bunu nerden anlıyoruz, kuran yetmez, kuran anlaşılmaz, kuranda eksikler vardır söylemlerinin arkasından gelen hadis, sünnet, ilmihal bilgileri vs, bunlar şirk değil mi? Demekki müşriki sadece müslümanların dışında aramakta yanlış. Allaha ulaşmak için aracı tutanlar sizce şirk batağında değiller midir? Bırakın başka memleket insanını, kendi ailenizde bile bunlardan yokmu? Ayeti iyice anlamamız için önce şirkin ne olduğunu iyice bilmemiz gerekiyor.

Şirk ile ilgili ayrıntılı bir makalenin bulunduğu linki buraya veriyorum, okuyanlar gerçeği daha iyi görecektir.

Hepiniz Allaha emanet olasınız...

Hanif Dostlar Ana Sayfa: Yaşar Nuri Öztürk’ün Yorumuyla ŞİRK

tövbe estagfirullah
onun yorumundan Allaha sığınırım.
 

Mücahid

New member
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
2,553
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
57
Konum
Tr
Merhaba Arkadaşlar:

Ben konuyu aynı başlıkla farklı bir boyuta taşımak istiyorum, umulurki halis niyetim anlaşılır.
Emir iman edenlerle müşriklerin evlenmesini yasaklıyor ve bizim müşrikten anladığımız sadece yahudi ve hristiyanlar mı?
Günümüzde Allah = Peygamber, ya da Allah = mezhep imamları, ya da Allah = tarikat liderleri vs yollar yok mu? Bunu nerden anlıyoruz, kuran yetmez, kuran anlaşılmaz, kuranda eksikler vardır söylemlerinin arkasından gelen hadis, sünnet, ilmihal bilgileri vs, bunlar şirk değil mi? Demekki müşriki sadece müslümanların dışında aramakta yanlış. Allaha ulaşmak için aracı tutanlar sizce şirk batağında değiller midir? Bırakın başka memleket insanını, kendi ailenizde bile bunlardan yokmu? Ayeti iyice anlamamız için önce şirkin ne olduğunu iyice bilmemiz gerekiyor.

Şirk ile ilgili ayrıntılı bir makalenin bulunduğu linki buraya veriyorum, okuyanlar gerçeği daha iyi görecektir.

Hepiniz Allaha emanet olasınız...

Bergüzar anlatımına bakılırsa sen temizlemişsin ailende ki müşrikleri.Mürşidin de yaşar nuri sanırım.Konu altlarına link vermemenizi rica ediyorum.Selametle
 

fetih

New member
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
1,994
Tepkime puanı
355
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Uzay Ýstasyonundan Alooooo Kimse Yokmuuuuu :)
Merhaba Arkadaşlar:

Ben konuyu aynı başlıkla farklı bir boyuta taşımak istiyorum, umulurki halis niyetim anlaşılır.
Emir iman edenlerle müşriklerin evlenmesini yasaklıyor ve bizim müşrikten anladığımız sadece yahudi ve hristiyanlar mı?
Günümüzde Allah = Peygamber, ya da Allah = mezhep imamları, ya da Allah = tarikat liderleri vs yollar yok mu? Bunu nerden anlıyoruz, kuran yetmez, kuran anlaşılmaz, kuranda eksikler vardır söylemlerinin arkasından gelen hadis, sünnet, ilmihal bilgileri vs, bunlar şirk değil mi? Demekki müşriki sadece müslümanların dışında aramakta yanlış. Allaha ulaşmak için aracı tutanlar sizce şirk batağında değiller midir? Bırakın başka memleket insanını, kendi ailenizde bile bunlardan yokmu? Ayeti iyice anlamamız için önce şirkin ne olduğunu iyice bilmemiz gerekiyor.

Şirk ile ilgili ayrıntılı bir makalenin bulunduğu linki buraya veriyorum, okuyanlar gerçeği daha iyi görecektir.

Hepiniz Allaha emanet olasınız...

Senin deyimine bakarsak fatih de müşrik aziz mahmud hudaide hacı bayrmı velide veysel karanide velhasıl sahabelerin hepsi müşrik oluyor haşa ve kella

Silkelende kendine gel bana tavuktan kurban olur diyen yaşarı örnek gösterme
 

Mücahid

New member
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
2,553
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
57
Konum
Tr
Merhaba Arkadaşlar:

Ben konuyu aynı başlıkla farklı bir boyuta taşımak istiyorum, umulurki halis niyetim anlaşılır.
Emir iman edenlerle müşriklerin evlenmesini yasaklıyor ve bizim müşrikten anladığımız sadece yahudi ve hristiyanlar mı?
Günümüzde Allah = Peygamber, ya da Allah = mezhep imamları, ya da Allah = tarikat liderleri vs yollar yok mu? Bunu nerden anlıyoruz, kuran yetmez, kuran anlaşılmaz, kuranda eksikler vardır söylemlerinin arkasından gelen hadis, sünnet, ilmihal bilgileri vs, bunlar şirk değil mi? Demekki müşriki sadece müslümanların dışında aramakta yanlış.
Allaha ulaşmak için aracı tutanlar sizce şirk batağında değiller midir?
Bırakın başka memleket insanını, kendi ailenizde bile bunlardan yokmu? Ayeti iyice anlamamız için önce şirkin ne olduğunu iyice bilmemiz gerekiyor.

Şirk ile ilgili ayrıntılı bir makalenin bulunduğu linki buraya veriyorum, okuyanlar gerçeği daha iyi görecektir.

Hepiniz Allaha emanet olasınız...

Rasulüme uyun diyen ilahi emri yok saymak,ayetlerin bir kısmını görmezden gelmek yada üzerini örtmek nedir bunu cevaplarmısın.
Şirk batağında değilmi sizce?Diyen soruya hayret etmemek elde değil.Bu hükmün sahibi kimki sen insanlara böyle bir soru sorabilme cüretindesin.Sence si yada bence si olabilirmi böyle bir hükmün.Hüküm, hakime ait değilmidir.Yoksa yapmaya çalıştığınız hükmünde hakime ortaklarmı koşmak :) Selametle
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Bergüzar anlatımına bakılırsa sen temizlemişsin ailende ki müşrikleri.Mürşidin de yaşar nuri sanırım.Konu altlarına link vermemenizi rica ediyorum.Selametle



Sayin Mücahit kardesim,hic kimse kimsenin imanindan sorumlu degildir.Kaldiki Resul cocuklari dahi arinmadan helak edilmisler hatta Resul hanimlarida;Örnek Nuh Ve Lut Resuller...
 

Mücahid

New member
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
2,553
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
57
Konum
Tr
Sayin Mücahit kardesim,hic kimse kimsenin imanindan sorumlu degildir.Kaldiki Resul cocuklari dahi arinmadan helak edilmisler hatta Resul hanimlarida;Örnek Nuh Ve Lut Resuller...

Sevgili metin abi o halde yargıyı bu gerçekliği gözardı etmeden koyalım ki,kimse kulu ALLAH adına yargılama makamında görmesin kendini.Dua ile
 
Üst Alt