Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hayir Ve şer Allahtan Midir?

mugealanya

New member
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
65
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
NİSA:79
(Ey insanoğlu!) sana gelen her iyilik Allah'tandır, sana ne kötülük dokunursa KENDİNDENDİR. Ey Muhammed! Biz seni bütün insanlara bir elçi olarak gönderdik. Buna şahit olarak da Allah yeter.
ELMALILI

ŞURA:30
Başınıza gelen herhangi bir musibet kendi ellerinizle kazandıklarınız yüzündendir. Bununla beraber Allah yine de çoğunu affeder.
ELMALILI

AYRICA BİZE AMENTU DUA'SI OLARAK SÖYLENEN VE İÇİNDE İMANIN ŞARTLARI OLARAK BİLİNEN DUA DA BAKARA 177'DEN YOLA ÇIKARAK YAZILMIŞTIR AMA ORDA DA HAYIR VE ŞERRİN ALLAHTAN OLDUĞUNA DAİR HİÇBİR BİLGİ KALINTISI YOKTUR.
 

vahdet

New member
Katılım
11 Kas 2006
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
hayır ve şer Allah'tandır. bizim yaptıklarımızın karşılığıdır. günahsız bir kulda hiç sıkıntı çekmeyecek diye birşey yok. unutmaki şu üç günlük bile olmayan dünyanın karşılığında sonsuz bir hayatı vadeden Allah nasıl imtihan edeceğini elbetteki bizden daha iyi bilir
ben bu dünyaya bir ağacın gölgesinde dinlenip giden yolcu gibi geldim
hadis
insan kendini bütün kalbiyle Allah'a teslim edebiliyormu? işte hepsi bu gerisi arkadan gelir.
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
buradaki herşey geçici..Burada hoşumuza giden herşey aslında cennetteki kalıcı olan şeylerin sadece bir yansıması...Burası sınav yeri olduğu için herşey tabiki güllük gülistanlık olmayacaktır...Zorluklarda yaşayacağız ki sabretmeyi öğrenelim...Tşkler paylaşımınız için
 

duacý

New member
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
buradaki herşey geçici..Burada hoşumuza giden herşey aslında cennetteki kalıcı olan şeylerin sadece bir yansıması...Burası sınav yeri olduğu için herşey tabiki güllük gülistanlık olmayacaktır...Zorluklarda yaşayacağız ki sabretmeyi öğrenelim...Tşkler paylaşımınız için



evet sana katılıyorum ayşegül abla
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
kötünün yaratılması kötülük olmaz.Ama insan kabiliyetini kötüye kullansa kötü o zaman neticede kötülük olur.Yani kötü ve kötülük arasındaki fark ne ise şerrin yaratılması ile şerri şer yollarda kullanmak aynı şeydir.Tabiki selleri,tayfunları,depremleri yaratıcı yarattı ama biz bunlara imtihan yönünden bakmasak,tetbirimizi almasak zor duruma düşer ve isyan noktasına geliriz.
Halkı şer şer değil,kesbi şer şerdir.selametle...
 
M

mynamess

Guest
NİSA:79
(Ey insanoğlu!) sana gelen her iyilik Allah'tandır, sana ne kötülük dokunursa KENDİNDENDİR. Ey Muhammed! Biz seni bütün insanlara bir elçi olarak gönderdik. Buna şahit olarak da Allah yeter.
ELMALILI

ŞURA:30
Başınıza gelen herhangi bir musibet kendi ellerinizle kazandıklarınız yüzündendir. Bununla beraber Allah yine de çoğunu affeder.
ELMALILI

AYRICA BİZE AMENTU DUA'SI OLARAK SÖYLENEN VE İÇİNDE İMANIN ŞARTLARI OLARAK BİLİNEN DUA DA BAKARA 177'DEN YOLA ÇIKARAK YAZILMIŞTIR AMA ORDA DA HAYIR VE ŞERRİN ALLAHTAN OLDUĞUNA DAİR HİÇBİR BİLGİ KALINTISI YOKTUR.


selamunaleyküm KULA BELA GELMEZ HAK YAZMADIKÇA HAK BELA YAZMAZ KUL AZMADIKÇA.........
 

Ben

New member
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
evet hayır ve şer(kötülük) Allahtandır diye biliriz de bu bütün şeri kapsıyor mu? yani başımıza gelen bütün kötü şeyler Allahdan mıdır ve şerrin Allahdan olması ne anlama geliyor mesela yaratıcı ilk sebebin Allah olmasıyla mı alakalı yoksa bil fiil Allah mı yapıyor şerri?
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
evet hayır ve şer(kötülük) Allahtandır diye biliriz de bu bütün şeri kapsıyor mu? yani başımıza gelen bütün kötü şeyler Allahdan mıdır ve şerrin Allahdan olması ne anlama geliyor mesela yaratıcı ilk sebebin Allah olmasıyla mı alakalı yoksa bil fiil Allah mı yapıyor şerri?

sorunu ben pek anlayamadım...olacakla öleceğe çare yoktur bak...başına güzel şeyler gelince Allah yardım etti deriz...şer gelincede Allahtan olduğunu bilmeliyiz...Burada hiç bir şey güllük gülistanlık olamaz...bu dünya mü'min için zindan çünkü ve bir sınav yeri...sınavda sadece kolay sorular olmaz;)
 

KaCe

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
22 Kas 2006
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Müge Alanya arkadaşım,
Nisa 79'u koymuşsunuz, keşke bir önceki ayeti de koysaydınız.

Nisa 78- Her nerede olsanız olun, ölüm size yetişir, göklere yükselmiş burçlarda da olsanız. Bununla beraber kendilerine bir güzellik erişti mi "Bu Allah'tandır" diyorlar; Bir felaket dokundu mu "Bu sendendir" diyorlar. De ki: "Hepsi Allah'tandır!" Fakat niye bu adamlar söz anlamaya çalışmıyorlar?

Nisa 78'de hayır da şer de Allah'tandır diyor,
Hemen sonrasında ise Hayır Allah'tan, şer kendindendir diyor.
 

nisanur

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
31
Tepkime puanı
0
Puanları
0
sorunu ben pek anlayamadım...olacakla öleceğe çare yoktur bak...başına güzel şeyler gelince Allah yardım etti deriz...şer gelincede Allahtan olduğunu bilmeliyiz...Burada hiç bir şey güllük gülistanlık olamaz...bu dünya mü'min için zindan çünkü ve bir sınav yeri...sınavda sadece kolay sorular olmaz;)


katılıyorum size:) hayır ve şer hepsi Allahtan dır.
 

KaCe

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
22 Kas 2006
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Hayır da Şer de Allah'tandır dersek Nisa 79'a muhalefet etmiş olmaz mıyız?

Küçük bir kıza yapılan tecavüz şerlerin en beteridir. Şer Allah'tandır demek Allah bu küçük kıza tecavüz etmeye izin verdi, istedi, bu şerri Allah verdi anlamı çıkar.
Şerleri bir imtihan olarak alırsak, bu küçük kızı daha bulüğa ermeden Allah niçin böyle bir kötülükle imtihan ediyor gibi bir soru da çıkıyor ortaya.
 

mugealanya

New member
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
65
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
çok haklısın
nisa 79'u açıp bir daha okusunlar diyorum.
 

Ben

New member
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Dediğim gibi hayır ve şerrin 'Allahdan' olmasını biraz açmak gerekiyor, bu ifadenin tam olarak ne anlama geldiğini kavramak gerekiyor....

Mesela Tasavvuf ehline göre bizzat 'la faile illallah' yani Allahdan başka fiil işleyen yoktur....bu itikadın ne kadar islami olduğu tartışılabilir ama buna göre yapılan bütün iyi işlerin olduğu gibi kötü işlerin de faili Allahdır ve şerrin Allahdan olması inancı bu veya bunun gibi bir şeyse bu konu baya tartışma götürür ama mesela meseleyi yaratıcı ilk sebeb Allahdır dolayısıyla kim ne ederse etsin geldiği yer ezelde Allahdır diye de tarif edebiliriz veya kötü duruma sebeb olan bir kişi veya doğal bir afet de olsa Allahın izin vermesiyle meydana geldiği için 'Allahdan' geldiği yorumunu yapabiliriz....ne dersiniz?
 

KaCe

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
22 Kas 2006
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Allah, kulu şer işlemek isterse Şer verir, hayır işlemek isterse de hayır verir.
Aslında bu cümlenin kul neyi işlemek isterse onu işler gibi bir sonucu çıkıyor.
Bu durumda Allah'ın iradesinin bir önemi yok. Tamamen kul'a, kulun hareket tarzına, kulun isteğine bağlı olaylar. Allah'ın iradesini devreden çıkarırsanız değişen hiçbir şey olmayacaktır.
Nisa 78 ile Nisa 79 kendi aralarında bağdaşmayan ayetler. İlk ayet, ikincisinin tersini söylüyor. Müslümanların da kafası karışıyor böylece. Şer kendimizden mi Allahtan mı diye ayetin birini ötekine uydurmaya çalışıyoruz. İki satırlık ayeti diğerine uydurabilmek için sayfalar dolusu yorum yapmak gerekiyor.

Bu konu bana DUA meselesinde aklıma takılan bir hususu çağrıştırdı. Onu ayrı bir konu başlığı olarak açmak istiyorum.
 
Z

zeynep_hearty

Guest
hayırda şerde allahtandır evet allahtandır fakat bunu iyilik ve kötülük olarak ele alırsak akaidde şöyle anlatılır..yaradan kuluna cüzi irade vermiştir.. kul iradesini hayırda(iyilikte) kullanmak isterse , kullanırsa yaradan izin verir ve bunu hoşnutlukla yapar çünkü kişi kul olma çabasıyla kendi cüzi iradesiyle yapar ..fakat kul insan şerre ( kötülüğe ) meyl ederse bunuda cüzi iradesiyle kendisi tercih eder ve yine yardan hoşnut olmadığı halde o şerri ona verir ..genele anlamda yaşadığımız hayır ve şer yaradan olduğu için yardandır desekte aslında sadece kulun kendi tercihidir..nisa sr söylenilmek istenen sanıyorum tam olarak budur biri diğerine tezat gibi görünsede aslında tümüyle bütünlük arz eder..kaderde oludğu gibi kader deyip hayatımızdaki bazı kötü olaylayları yaradana mal ederiz halbuki kader asıl anlamıyla rabbin kulunun yapıcaklarını önceden bilmesidir alın yazısı değildir... siz kendi ellerinizle yaptıklarınızdan sorumlusunuz der yaradan.. sanıyorum birbirinden farklı şeyler değil ...selam ve dua ile...
 

tahsiye72

New member
Katılım
6 Ağu 2006
Mesajlar
350
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
52
..

..

kısacası hayır Allah dan şer nefsimizdendir
 

KaCe

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
22 Kas 2006
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Âl-i İmrân(*) Sûresinin 26 . Ayetinde
De ki: “Ey mülkün sahibi olan Allah’ım! Sen mülkü dilediğine verirsin. Dilediğinden de mülkü çeker alırsın. Dilediğini aziz edersin, dilediğini zelil edersin. Hayır senin elindedir. Şüphesiz sen her şeye hakkıyla gücü yetensin.”

Nisâ(*) Sûresinin 49 . Ayetinde
Kendilerini temize çıkaranları görmedin mi? Hayır! Allah dilediğini temize çıkarır ve kendilerine kıl kadar zulmedilmez.

4.78. Nerede olursanız olun ölüm size ulaşır; sarp ve sağlam kalelerde olsanız bile! Kendilerine bir iyilik dokunsa "Bu Allah'tan" derler; başlarına bir kötülük gelince de "Bu senden" derler. "Hepsi Allah'tandır"" de. Bu adamlara ne oluyor ki bir türlü laf anlamıyorlar!
Sure : Nisâ Sûresi

4.79. Sana gelen iyilik Allah'tandır. Başına gelen kötülük ise nefsindendir. Seni insanlara elçi gönderdik; şahit olarak da Allah yeter.
Sure : Nisâ Sûresi

A’râf Sûresinin 188 . Ayetinde
De ki: “Allah dilemedikçe ben kendime bir zarar verme ve bir fayda sağlama gücüne sahip değilim. Eğer ben gaybı biliyor olsaydım daha çok hayır elde etmek isterdim ve bana kötülük dokunmazdı. Ben inanan bir kavim için sadece bir uyarıcı ve bir müjdeciyim.”

Yûnus Sûresinin 107 . Ayetinde
Eğer Allah sana herhangi bir zarar verecek olursa, bil ki onu, O’ndan başka giderebilecek yoktur. Eğer sana bir hayır dilerse, O’nun lütfunu engelleyebilecek de yoktur. O bunu kullarından dilediğine eriştirir. O, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

Enbiyâ Sûresinin 35 . Ayetinde
Her nefis ölümü tadacaktır. Sizi bir imtihan olarak hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ancak bize döndürüleceksiniz.

Üstteki ayetlerden de anlıyoruz ki ŞER'i veren Allah. Maksat ise denemek.
Küçük çocuğun ırzına geçmek, o bebeği denemek oluyor şu halde.
Afrikada uygun doğa koşullarının bulunmaması sebebiyle oradaki yavruların ölmesi onları denemek oluyor şu durumda. Allah onları uygun doğa koşullarında yaşatsaydı, ülkemizdeki gibi doğal kaynakları olsaydı açlıktan susuzluktan ölmeyeceklerdi.
Kime ait olduğu farketmeyen bir bomba sonucu parçalanarak ölen çocuklar da bu imtihanın bir sonucu ölüyor.
İmtihan eşit koşullarda yapılmıyor nihayetinde.

İlimde, fende tıpta gelişmiş ülkelerde bebek ölümleri, çocuk ölümleri asgari düzeydedir. Allah onları bu konuda imtihan etmiyor.
Japonya depremlerin en yoğun olduğu ülkedir. Ne yıkılan olur ne ölen. Allah onları değil de az gelişmiş ülkeleri imtihan edebiliyor depremlerle.

Hayır da şer de Allah'tansa ki üstteki ayetler öyle diyor, o halde cüzi iradeden bahsetmek pek de mantıklı değil. Allah dilemedikçe dilemek mümkün değilse, Allah şer dilemedikçe birinin şer işlemesine de imkan yok demektir. O halde şer işledi diye hesaba çekilmek de mantıksızdır.

Aşağıya bu konuyla ilgili hadis alıyorum:

asil: KADER BÖLÜMÜ
Konu:Çocukların Hükmü
Ravi:Ömer İbnu`l-Hattab

Hadis:
Resulullah (sav) buyurdular ki: "Musa aleyhisselam: "Ey Rabbim! bizi ve kendisini cennetten çıkaran Adem`i bize bir göster!" diye niyazda bulundu. Hak Teala ve Tekaddes hazretleri de babası Adem aleyhisselam`ı ona gösterdi. Bunun üzerine Hz. Musa: "Sen babamız Adem misin?" dedi. Adem: "Evet!" deyince: "Yani sen, Allah`ın kendi ruhundan üflediği kimsesin. Sana bütün isimleri öğretti, meleklere emretti ve onlar da sana secde ettiler öyle değil mi?" diye sordu. Adem yine: "Evet!" dedi. Hz. Musa sormaya devam etti: "Öyleyse sen niye bizi ve kendini cennetten çıkardın?" Bu soru üzerine Hz. Adem: "Sen kimsin ?" dedi. O: "Ben Musa`yım!" deyince: "Yani sen, Allah`ın risalet vererek mümtaz kıldığı kimsesin. Sen Beni İsrail`in peygamberi, perde gerisinde Allah`ın konuştuğu kimsesin. Allah seninle kendi arasına mahlukatından bir elçi de koymadı değil mi?" dedi. Hz. Musa "Evet!" deyince; Hz. Adem: "Öyleyse sen, (bu söylediğin şeyin) ben yaratılmazdan önce Allah`ın (kader) kitabında yazılmış olduğunu görmedin mi?" dedi. Hz. Musa "Evet!" deyince: "Öyleyse Allah`ın kazası (hükmü) benden önce cereyan etmiş bir şey hakkında beni niye levmediyorsun?" dedi." Aleyhissalatu vesselam, devamla: "Hz. Adem, Musa`yı ilzam etti. Hz. Adem Musa`yı ilzam etti. Hz. Adem, Musa aleyhimesselam`ı ilzam etti" buyurdular.
HadisNo:4845

Kader sadece Allah'ın önceden bilmesi mi?
Aşağıdaki hadis öyle olmadığını gösteriyor.

Fasil: İMAN VE İSLAM HAKKINDA
Konu:İmanın Hakikati
Ravi:Yahya İbnu Yağmur

Hadis:
"Basra`da kader üzerine ilk söz eden kimse Mabed el-Cüheni idi. Ben ve Humeyd ibnu Abdirrahman el-Himyeri, hac veya umre vesilesiyle beraberce yola çıktık. Aramızda konuşarak, Ashab`tan biriyle karşılaşmayı temenni ettik. Maksadımız, ondan kader hakkında şu heriflerin ettikleri laflar hususunda soru sormaktı. Cenab-ı Hakk, bizzat Mescid-i Nebevi`nin içinde Abdullah İbnu Ömer (ra)`la karşılaşmayı nasib etti. Birimiz sağ, obürümüz sol tarafından olmak üzere ikimiz de Abdullah (ra)`a sokuldu. Arkadaşımın sözü bana bıraktığını tahmin ederek, konuşmaya başladım: "Ey Ebu Abdirrahman, bizim taraflarda bazı kimseler zuhur etti. Bunlar Kur`an-ı Kerim`i okuyorlar. Ve çok ince meseleler bulup çıkarmaya çalışıyorlar," Onların durumlarını beyan sadedinde şunu da ilave ettim: "Bunlar, "kader yoktur, herşey hadistir ve Allah önceden bunları bilmek iddiasındalar." Abdullah (radıyallahu anh): Onlarla tekrar karşılaşırsan, haber ver ki ben onlardan beriyim, onlar da benden beridirler" ...

Fasil: TEFSİR BÖLÜMÜ - ESBAB-I NÜZULE DAİR
Konu: A`raf Suresi
Ravi: Müslim İbnu Yesar el-Cüheni
Hadis:
Hz. Ömer (ra)`den: "Rabbim Beni Ademden, bellerinden zürriyetlerini alıp da onları nefislerine karşı şahid tutarak: "Rabbiniz değil miyim?" diye işhad ettiği vakit bela (evet) dediler: Şahidiz. "Kıyamet günü bizim bundan haberimiz yoktu" demeyesiniz. Yahud: "Ancak önceden atalarımız şirk koştular, biz ise onlardan sonra bir zürriyet idik, şimdi o batılı te`sis edenlerin yaptıklarıyla bizi helak mı edeceksin?" demeyesiniz" (A`raf 172-173) ayetinden soruldu. Hz. Ömer (ra) şu cevabı verdi: "Bu ayetten Resulullah (sav)`a da sorulmuştu. O şöyle açıkladı: "Allah Teala hazretleri, Hz. Adem`i yarattı sonra sağ eliyle meshedip ondan bir zürriyet çıkardı ve: "Bunlar cennet içindir, bunlar cennet ehlinin ameliyle amel ederler" dedi. Rabb Teala, ikinci defa sırtını okşadı, ondan bir nesil daha çıkardı ve: "Bunları da cehennem için yarattım, bunlar da cehennem ehlinin amelini işleyecekler" dedi. Cemaatten bir adam: "Ey Alla`ın Resulü! (kaderimiz ezelden yazılmış ise) niye amel ediyoruz? diye sordu. Resulullah (sav) şu açıklamayı yaptı: "Allah bir kişiyi cennet ehli olarak yaratmışsa onu cennet ehlinin amelinde çalıştırır. Öyle ki cennetliklerin bir ameli üzere ölür ve Allah da onu cennetine kor. Aksine bir kulu da cehennem ehli olarak yaratmışsa, onu da cehennemliklerin amelinde istimal eder. Öyle ki bu da cehennemliklerin bir ameli üzere ölür, Allah da onu cehenneme koyar."HadisNo:613

Bu son hadiste de görüyoruz ki Allah'ın baştan Cehennem için insan yaratması var. Yani sırf cehenneme gitsin diye yaratılmış insanlar var. Şu halde hür irade ile hayır ve şerre karar vermek insanın işi değil. Allah daha yaratma esnasında o kişiyi Cennet veya Cehennem için yaratmaktadır.
 

mugealanya

New member
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
65
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Allah daha yaratma esnasında o kişiyi Cennet veya Cehennem için yaratmaktadır.

sözü ile ne kastedmek istediğinizi anlamadım.?
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
bir adam birini silahla vurdu diyelim;suçu işleyen tabiki faildir,iradesiyle ve kasıtlı olarak yapmış madem o suçludur,ceza görecek,silah burada alettir,olayın cereyan ettiği yer dahil tümü Allah'ın mülküdür,onun mülkünde Onun izni olmadan bir olay vuku bulmayacağından tabiki yaratma görme,işitme,bilme yönüyle Allah yaratır,işitir,görür,bilir.lakin kul suçlu olan çünkü istidatını kötüye kullandı ve fail o!Allahu alem bu konuda bir kitapta önereyim;

Kuran ve sünnet perspektifine kader
 

KaCe

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
22 Kas 2006
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Sayın Müge Alanya,
Söylemlerim size ters gelebilir, biliyorum. Aslında mümkün olduğu kadar sert yazmamaya çalışıyorum. Daha önce de dedim, ben Müslüman değilim. Dinsizim. Bu yüzden daha rahat dinleri eleştirebiliyorum, daha rahat ifadeler kullanabiliyorum. Size küfür olarak görünen bana görünmüyor artık.
Ancak, buranın bir İslami Site olduğunun da bilincindeyim. Dininize saygım yoksa da inanan temiz insanlara saygım var. Eğer benim bazı sözlerim sizlere ters ve küfür olarak gelirse şunu peşinen söyleyeyim ki asla ve asla buradaki hiç bir kişiye terbiyesizlik etmek, buradaki insanları hor görmek, aşağılamak, küfretmek gibi bir kastım yoktur, olamaz da. Ancak yanlış anlaşılmam sonucu böyle bir şey olursa da şimdiden cümlenizden özür diliyorum. Benim sorunum insanlarla değil, dinlerle. Eleştirilerim de insanlara değil, dinleredir.

Gelelim orada anlatmak istediğim hususa.
Hadiste de açıkça diyor ki CEHENNEM İÇİN yaratılan insanlar var. Yani Önce Cehennem, sonra oraya konmak üzere, Cehenneme layık insan yaratılma durumu var.

Şu anda vaktim çok kısıtlı. Kur'an'da da buna benzer ayetler var. Biri mealen şöyle 'Dileseydim hepinizi hidayete erdirirdim ama Cehennemi insanlar ve cinlerle dolduracağıma dair benden söz çıkmıştır." Ayet tam olarak böyle değil, aklımda kalan bu. Daha uygun bir vakitte bulup buraya yapıştırabilirim.
Şimdi bu ayeti belki siz farklı yorumlarsınız. Kur'an kendisi AÇIK olduğunu bildirdiği için ben bu açıklığa güvenerek şöyle yorumluyorum.
Allah Cehennemi insanlarla dolduracağına dair kendisine söz vermiş, hatta bu hususta Allah'ın YEMİN ETTİĞİNİ dahi başka bir ayette görüyoruz. İşte bu sözü ve yemini sebebiyle bizleri hidayete erdirmek istemiyormuş gibi bir yorum çıkıyor o ayetten. Dileseydim yapardım, ama sizi cehenneme atacağıma dair yemin ettiğim için yapmıyorum diyor.
Buna benzer başka ayetler de var.
iyi akşamlar...
 
Üst Alt