Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Haniflik Uydurmacasi 3 Vakit Namaz

Haniflik Uydurmacasi 3 Vakit Namaz

  • 5

    Kullanılan: 0 0.0%
  • 3

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    0

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
16/NAHL-43: Ve mâ erselnâ min kablike illâ ricâlen nûhî ileyhim fes’elû ehlez zikri in kuntum lâ ta’lemûn(ta’lemûne).
Ve Biz, senden önce, kendilerine vahyettiğimiz ricalden (erkeklerden) başkasını (resûl olarak) göndermedik. Eğer bilmiyorsanız, o taktirde zikir ehline sorun!
16/NAHL-44: Bil beyyinâti vez zubur(zuburi), ve enzelnâ ileykez zikre li tubeyyine lin nâsi mâ nuzzile ileyhim ve leallehum yetefekkerûn(yetefekkerûne).
Beyyinelerle (ispat vasıtaları ile) ve semavî kitaplarla (resûller gönderdik) onlara indirilenleri, insanlara beyan etmen (açıklaman) için sana da zikri (Kur’ân-ı Kerim’i) indirdik. Umulur ki; böylece onlar, tefekkür ederler.

Burada ifade edilen zikir ehli, 14 asır evvel asaleten Devrin İmamı, Peygamber Efendimiz’dir. Çünkü Allahû Tealâ her devirde devrin imamına Kur’ân’ı öğretir ve onu insanlara öğretmekle vazifeli kılar.

Devrin imamı mı? Nedir bu? Bu devrin imamı kimdir mesela? Nasıl seçilir? Kim seçer?
 
S

seha

Guest
Devrin imamı mı? Nedir bu? Bu devrin imamı kimdir mesela? Nasıl seçilir? Kim seçer?

Malumdur ki her devrin hastalığı farklıdır. Bir devirde tifo salgını olurken bir daha ki devirde kolera salgını, frengi, Aids olmaktadır. Şimdi tifo doktorunu kolera için kullanmak veya frengi için kullanmak hastayı mevta edecektir. İnsan fıtratı bunu görmüş ve her devirde hastalığa uygun doktorlar yetiştirmiştir. Oysa tıp ilimi bütün hastalıkları içinde barındırır. Bize tıp yeter, tıp her hastalığın ilacını içinde barındırıyor demek, doktora gerek yok demek insanlığın yok olması ile sonuçlanacaktır. Yada her kişi tıppı kendi öğrense ve istimal etse muhtemeldir ki dönüp başını taşa vuracaktır. Yada adam yanlış bir doktora gitse mesela aids için tifo doktoruna gitse yada diplomasız birine gitse veya verilen ilacı yanlış kullansa diyemezsiniz ki bakın sizin doktorunuz beyhudedir. Bir ceviz çürük çıksa bütün ağaç kesilmez.

İnsan aciz bir mahluk iken böyle yaparsa , Her şeyi Hikmet ile yapan Kudreti her şeyi kuşatan Allah her asra tek bir doktor vermesi muhaldir. Evet Hz. Eyüp'ün hastalığı nasıl maddi bir hastalıktı dünyasını harap etti. İnsanlığın manevi hastalıklarıda ahiretini heba etmektedir. Her devirde farklılık gösteren hastalıklara ve her devirde münafıkların attıkları maneviyatı bozan farklı fitnelere farklı doktor şarttır.
Evet Allah Kur'an ile bütün bu hastalıkların ilacını beraberinde göndermiş ve tabib-i harika olan Rasulullah'a öğretmiştir. Her asırda o asrın hastalıklarını tanıyan ,fitneleri görmüş ve izale reçetesini elinde tutan bir Alim doktor mecburendir. Siz diyemessiniz ki, bu fitnelerin çaresi Kur'an'da mevcut,kafidir. Evet mevcut, lakin o yazıyı okuyacak ,onu anlayacak ve avama sunacak bir doktor lazımdır. Gerçi herkez izanına göre Kur'an'dan istifade edebilir ,lakin Allah Kur'anın anlaşılmasını kısır fehimlere,izanlara ,akıllara bırakacakta değildir. Çünkü, içinde kainattan büyük hakikatler gizlemektedir. Halkın büyük bir kısmı bunu anlamıyacak, Kur'an'ın pek çok beyanı sönük kalacaktır.
Evet Allah'ın her asırda bu ümmete yolunu şaşırmaması için, devrin ihtiyacına göre bir Alim veya imam göndermiştir. Muhtelif daha küçük imam ve alimler onun yardımcıları hükmündedir. Yanlış doktora giden, manevi reçeteyi yanlış uygulayan bahis dışıdır.
Nasıl ki, Allah'ın isimlerinin bir Azamı var. Her şeyin bir azamı vardır. Her asrın Azam bir Alimi bir imamı olduğu gibi her asrın en büyük bir nevi decaali vardır. Bu Adetullah'tır

Baki Selam
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
Bu devrin imamı kimdir? (Tabii önce bu devir nedir? Hangi zaman aralığını içine alır?) Hangi kriterlere göre kim belirler? Diğer insanlar nasıl bilir? Hepsinden önemlisi bu "devrin imamı" ndan niçin bahsedilmemiş kerim kitabımızda?

Allah, yollarını şaşırmamaları için kullarına vahiy ve rasul/nebi göndermiştir. Hidayete ulaşmak isteyenler Kur'an'ı anlamanın çabası içinde olacaklardır. Herkesin potansiyeli farklı olduğu için anlama kapasiteleri de farklı olabilir. Kur'an kendisine yönelenlere en doğru gösterir. Anlayamadığımız zaman bizden daha iyi bilenlere sormamızda elbette sakınca yoktur.
 
Z

zeynep_hearty

Guest
İnanın şu karşılaştığım durum beni fazlasiyle üzdü...bu kadar saçma bir şey görmedim nasıl namaz kaç vakittir gibi bir konu açılabilebir bu kadarına pes diyorum.... Rabbim akledenlerden etsin .... selam ve dua ile...
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
el cevab

el cevab

zeynep kardeş kyazımı okumadın galiba konumuz hanifl-islam gurubunun iddaasına göre 3 vakit namaz lütfen yazımı okuyunuz.sağlıcakla...
 
S

seha

Guest
Chamdali Kardeşim; yazdığım o kadar yazıdan sadece devir meselesine itiraz etmen çok hoş.
Devir insanların yaşayışlarının değişmeye başladığı, içtimai hayatta sert inkılapların yaşandığı, eski devirde ki fitnelerin izale edilip şer odaklarının farklı bir fitne ile çıktığı zamandır. Böyle sert oluşumlar bazen iki asırda bir yaşanır,bazen 50 sene olabilir,ama genelde bir asırı buluyor. Tarih okursan zaten kanıtını görürsün.
Zaten niye bahsedilmediği sorusunun cevabı yazımda çıkmaktadır. Malumun beyanı abestir.
Allah kullarına kolaylık diler. Fitne zamanında bu fitneyi izale edecek bir imam, bir kutub, bir müçtehid göndermesi hikmetinin gereğidir.

Baki Selam kardeşim
 

öncü nesil

New member
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
34
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Konum
Adana
Web sitesi
www.islambahcesi.com
Beş vakit namaz konusunda bu derece itilafa düşülmesi çok üzücü bir olaydır.Yahu kardeşim ALLAH c.c. RASULÜ HZ.MUHAMMED s.a.v. namazı kaç vakit kılmış,MİRAC'da RASULULLAH'a s.a.v. kaç vakit namaz müjdesi verilmişdir?5 vakit değilmi?Biz kimi ÖRNEK alacağız.RASULULLAH s.a.v.'i değilmi?Şeytanı dost edinmeyelim inşaALLAH.Ben bir sitenin forumunda hanif biriyle yazışıyordum,adam o kadar sapıtmışki RASULULLAH s.a.v. için ALLAH c.c. onu affetsin gibi küstah bir tutum sergiliyordu.Üstelikde namaz diye bir şey yokdur gibi söylemler söylüyordu.HEYHAT!!!Dikkat edelim inşaALLAH...
 

muhammedordusu

New member
Katılım
24 Ağu 2006
Mesajlar
177
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Web sitesi
www.mucadeleci.com
evet öncü nesil kardeşim o siteden paçayı ucuz kurtardık değil mi?adamlar az kalsın bizi kafir de edceklerdi(kafirlikle suçlayacaklardı).ALLAH tan o siteden çıktık.
 

ahmet yasin

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
191
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Önce Namazı dosdoğru emrolunduğumuz gibi anlamına,ruhuna uygun kılalım!
Hangimizin kıldığı namaz bizim miracımız oluyor?
Hangi namazımız bizi kötülüklerden alıkoyuyor?
Niteliği bırakmışsınız,sayısıyla uğraşıyorsunuz!
 

fakir

New member
Katılım
22 Eyl 2006
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
ist
selamun aleykum gençler...bu forumu kim kurdu? amacı neydi...
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
cevab

cevab

selamün aleyke ya abdullah!biz kurduk,Amacımız sünneti red eden ve şu dinin ve kelimeyi tevhidin ikin ci rüknü olan muhammedürresulullah ı yalnış yorumlayan risalet makamını sadece tevhidden ibaret sayanlara,şu islam dininin vazgeçilmez ibadeti olan namazı üç vakide indirenlere cevab,saf zihinlere uyarıdır.
 

aliaksoy

New member
Katılım
5 Şub 2007
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Tevbe, 43 ü okuyun. Kur'an okumadan konuşmayın. Biri size bi şey söylediğinde hemen onu sapık ilan etmeyin. Zanna dayanmayın. Sağlam bir bilgiye dayanın. Ben "hanifçiler" dediğiniz kimselerin kim olduklarını bilmiyorum. Ama, Tevbe,43 ü okursanız onlardan şikayet eden kişinin aynı zamanda neyden şikayet etmiş olduğunu da anlarsınız. Tevbe,43 de neymiş demeyin. Tembellik yok. Açıp okuyun.

Selam.
 

aliaksoy

New member
Katılım
5 Şub 2007
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Beş vakit namaz konusunda bu derece itilafa düşülmesi çok üzücü bir olaydır.Yahu kardeşim ALLAH c.c. RASULÜ HZ.MUHAMMED s.a.v. namazı kaç vakit kılmış,MİRAC'da RASULULLAH'a s.a.v. kaç vakit namaz müjdesi verilmişdir?5 vakit değilmi?Biz kimi ÖRNEK alacağız.RASULULLAH s.a.v.'i değilmi?Şeytanı dost edinmeyelim inşaALLAH.Ben bir sitenin forumunda hanif biriyle yazışıyordum,adam o kadar sapıtmışki RASULULLAH s.a.v. için ALLAH c.c. onu affetsin gibi küstah bir tutum sergiliyordu.Üstelikde namaz diye bir şey yokdur gibi söylemler söylüyordu.HEYHAT!!!Dikkat edelim inşaALLAH...

Niye söylediğim tam anlaşılsın diye alıntıyı aktarıyorum. "Küstahlık" diye tarif ettiğin şeyin ne olduğunu iyice düşün.
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Nasıl ki, haftalık bir saatin sâniye ve dakika ve saat ve günlerini sayan milleri birbirine bakarlar, birbirinin misâlidirler ve birbirinin hükmünü alırlar. Öyle de, Cenâb-ı Hakkın bir saat-ı kübrâsı olan şu âlem-i dünyanın, sâniyesi hükmünde olan gece ve gündüz deverânı ve dakikaları sayan seneler ve saatleri sayan tabakàt-ı ömr-ü insan ve günleri sayan edvâr-ı ömr-ü âlem birbirine bakarlar, birbirinin misâlidirler ve birbirinin hükmündedirler ve birbirini hatırlatırlar.
Meselâ fecir zamanı-tulûa kadar-evvel-i bahar zamanına, hem insanın rahm-ı mâdere düştüğü âvânına, hem semâvât ve arzın altı gün hilkatinden birinci gününe benzer ve hatırlatır ve onlardaki şuûnât-ı İlâhiyeyi ihtar eder.
Zuhr zamanı ise yaz mevsiminin ortasına, hem gençlik kemâline, hem ömr-ü dünyadaki hilkat-i insan devrine benzer ve işaret eder. Ve onlardaki tecelliyât-ı rahmeti ve füyüzât-ı ni’meti hatırlatır.
Asr zamanı ise güz mevsimine, hem ihtiyarlık vaktine, hem âhirzaman Peygamberinin (Aleyhissalâtü Vesselâm) Asr-ı Saadetine benzer. Ve onlardaki şuûnât-ı İlâhiyeyi ve in’âmât-ı Rahmâniyeyi ihtar eder.
Mağrib zamanı ise, güz mevsiminin âhirinde pekçok mahlûkatın gurûbunu, hem insanın vefâtını, hem dünyanın Kıyâmet ibtidâsındaki harâbiyetini ihtar ile, tecelliyât-ı Celâliyeyi ifham ve beşeri gaflet uykusundan uyandırır, ikaz eder.
İşâ vakti ise, âlem-i zulümât, nehar âleminin bütün âsârını siyah kefeni ile setretmesini, hem kışın beyaz kefeni ile ölmüş yerin yüzünü örtmesini, hem vefât etmiş insanın bakıye-i âsârı dahi vefât edip nisyan perdesi altına girmesini, hem bu dâr-ı imtihan olan dünyanın bütün bütün kapanmasını ihtar ile, Kahhâr-ı Zülcelâlin celâlli tasarrufâtını ilân eder.
Gece vakti ise hem kışı, hem kabri, hem âlem-i berzahı ifham ile, ruh-u beşer rahmet-i Rahmâna ne derece muhtaç olduğunu insana hatırlatır. Ve gecede teheccüd ise, kabir gecesinde ve berzah karanlığında ne kadar lüzumlu bir ışık olduğunu bildirir, ikaz eder. Ve bütün bu inkılâbât içinde, Cenâb-ı Mün’im-i Hakikinin nihayetsiz ni’metlerini ihtar ile, ne derece hamd ve senâya müstehak olduğunu ilân eder.
İkinci sabah ise, sabah-ı haşri ihtar eder. Evet, şu gecenin sabahı ve şu kışın baharı ne kadar mâkul ve lâzım ve kat’î ise, haşrin sabahı da, berzahın baharı da o kat’iyettedir.
Demek bu beş vaktin herbiri, bir mühim inkılâb başında olduğu ve büyük inkılâbları ihtar ettiği gibi, kudret-i Samedâniyenin tasarrufât-ı azîme-i yevmiyesinin işaretiyle hem senevî, hem asrî, hem dehrî Kudretin mu’cizâtını ve Rahmetin hedâyâsını hatırlatır. Demek asıl vazife-i fıtrat ve esâs-ı ubûdiyet ve kat’î borç olan farz namaz, şu vakitlerde lâyıktır ve ensebdir.
 
Üst Alt