Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hanif dini nedir?

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Bu kadar zamandır anlatılmak istenen buydu benim açımdan. "Hanif'liğin sanki yeni bir din gibi algılanması" Buyrun, şafi'lik ile hanifliğin din olmadığını söyleyen bir vatandaşımız. Haksız mı ? Bana kalırsa hayır. Yerden göğe, şark'tan garb'a hakkı var. Neden ? çünkü kafalar karıştı.
Bakın; bir arkadaşımız da İbrahim (a.s.)'in dinine tabi olmaktan bahsediyor. İbrahim' (a.s.)in Din'i diye bir şey var mı ?

Ümmeti Muhammed (a.s.) müslümandır. Diğer peygamberlerin (a.v.s.ecmain) kendi kavimlerine tebliğ ettiği "tevhid" ile uyarılmıştır. Amma velakin görülüyor ki, sap ile saman içiçe. Bu Din'in yaşantısına engel olmak amacı ile yapılan, yazılan ve söylenilen her cümle veya kelimede indallah'ta her insan sorumludur.

Ben beşinci sınıfta okuyorum. Öğretmenim sene başından beri beni çalıştırmış, uğraşmış, hazırlamış sınav günü ben kalkıyorum ve diyorum ki, ben bu hocanın sınıfında sınava girmeyeceğim, 6. sınıfta yada 8. sınıftaki öğretmenin sınıfında sınava gireceğim.

1- yaptığım en başta bana bu bilgileri veren öğretmene hakarettir.
2- Bu kadar zamandır verdiğim emeğe yazıktır.
3-Okul müdürüne "beni yetiştirmesi için başıma verdiğin bu öğretmen yetersiz ve güvenilirsizdir, ben kendi tercihim ile seçimimi yapıyorum ve redd-i öğretmen hakkımı kullanıyorum" demek olur ki, Okul müdürü böyle bir durum karşısında "o halde bu okulu da değiştir bari de, tam olsun" dese yeridir.

Müslümanın müslümana yaptığını bin tane yahudi bir araya gelse yapamaz.
Sebep olanlar, iyi düşünmesi lazım.

"Haniflik Din'i ha!" Fe sübhanallah...Daha neler duyacağız.
 
H

hesab_verilecek

Guest
Enteresan bilgiler edindim yeni. Hanif i "dogru" olarak tercüme etmisler fakat dogru baska bir kelime side var. Ancak yeni bir sey ögrendim. Ibranice de Chnf in tercümesi asi imis. Ibrahim selam olsun ona müsriklige karsi asi oldugunu anliyoruz zaten. Insanlara sirke karsi asi olunmasini öneriliyor. Bence "dogru" tercümesi yanlis. Asi kelimesi dogru. Ibrahim selam olsun ona, Allah a kendini teslim edenlerin etrafinda degil kendilerini putlara teslim edenlerin etrafindaydi ve o asilik etti puta teslimiyete karsi. Bizlerede sirke karsi asi olmamiz gizli ve acik sirke karsi asi olmamiz baskaldirmamiz öneriliyor kendi gelecegimiz icin.

En dogrusunu Allah bilir
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Bu kadar zamandır anlatılmak istenen buydu benim açımdan. "Hanif'liğin sanki yeni bir din gibi algılanması" Buyrun, şafi'lik ile hanifliğin din olmadığını söyleyen bir vatandaşımız. Haksız mı ? Bana kalırsa hayır. Yerden göğe, şark'tan garb'a hakkı var. Neden ? çünkü kafalar karıştı.
Bakın; bir arkadaşımız da İbrahim (a.s.)'in dinine tabi olmaktan bahsediyor. İbrahim' (a.s.)in Din'i diye bir şey var mı ?

Ümmeti Muhammed (a.s.) müslümandır. Diğer peygamberlerin (a.v.s.ecmain) kendi kavimlerine tebliğ ettiği "tevhid" ile uyarılmıştır. Amma velakin görülüyor ki, sap ile saman içiçe. Bu Din'in yaşantısına engel olmak amacı ile yapılan, yazılan ve söylenilen her cümle veya kelimede indallah'ta her insan sorumludur.

Ben beşinci sınıfta okuyorum. Öğretmenim sene başından beri beni çalıştırmış, uğraşmış, hazırlamış sınav günü ben kalkıyorum ve diyorum ki, ben bu hocanın sınıfında sınava girmeyeceğim, 6. sınıfta yada 8. sınıftaki öğretmenin sınıfında sınava gireceğim.

1- yaptığım en başta bana bu bilgileri veren öğretmene hakarettir.
2- Bu kadar zamandır verdiğim emeğe yazıktır.
3-Okul müdürüne "beni yetiştirmesi için başıma verdiğin bu öğretmen yetersiz ve güvenilirsizdir, ben kendi tercihim ile seçimimi yapıyorum ve redd-i öğretmen hakkımı kullanıyorum" demek olur ki, Okul müdürü böyle bir durum karşısında "o halde bu okulu da değiştir bari de, tam olsun" dese yeridir.

Müslümanın müslümana yaptığını bin tane yahudi bir araya gelse yapamaz.
Sebep olanlar, iyi düşünmesi lazım.

"Haniflik Din'i ha!" Fe sübhanallah...Daha neler duyacağız.



Bazan sasilacak kadar yazini yadirgiyorum?


Şu bir gerçek ki, insanların İbrahim'e gönülce en yakın olanları, elbette ona uyanlar, bu peygamber, bir de iman sahipleridir. Allah, müminlerin Velî'sidir.

(Ali İmran Suresi 68)



Allah uğrunda O'na yaraşır bir gayretle didinin. O sizi seçmiş ve dinde size hiçbir güçlük çıkarmamıştır. Babanız İbrahim'in
milletini esas alın. Allah sizi, önceden de şu Kitap'ta da "Müslümanlar/Allah'a teslim olanlar)" diye adlandırdı ki, resul sizin üzerinize bir tanık olsun, siz de insanlar üzerine tanıklar olasınız. O halde namazı kılın, zekâtı verin ve Allah'a sarılın. O'dur sizin Mevlâ'nız. Ne güzel Mevlâ'dır O, ne güzel yardımcıdır O!

(HAC SURESİ / 78)
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Bir tünelin ağızında biri asrın çocuğu diğeri, geçmiş asırlardan kopmuş gelmiş ucube Herkül dursun.

Tünelin ağzından gümbürtü ile başından duman çıkan sayısız vagonlu tren çıksa, o küçük çocuk Herküleşip kımıldamıyacak, Herkül ise çocuklaşıp feryat ile ordan kaçacaktır.

Evet her asırın bir hükmü var. Her asırın insanları farklıdır. Anlayışları farklıdır. Kültürleri, algıları, merakları farklıdır.

Elbette Hz. İbrahim(a.s.m) ile Hz. Muhammed (a.s.m) 'ın ümmetleri farklıdır. Her şeyden önce Hz. Muhammed(a.s.m)'ın ümmeti daha zeki, daha akıllı ve medenidir.

Elbette şeriatlar farklı olacaktır.

İşte bütün Peygamberler Hanifti.

Birincisi;
Her asır insanlarının mükellef olduğu ortak şeriatlar kast edilmiş olabilir.
İkincisi;
Her zamanda, her bir Resul ile gelen farklı şeriatların kaynaklarının aynı olduğunu beyandır.

Hristiyanlar İncil'de ve Kur'an'da Hz. İbrahim(a.s.m)'ın kıssasını aynı gördüğü vakit. Sahiplenme duygusu ile "Hz. İbrahim Hristiyan'dı dediler"

Kur'an buyurdu "O Hanif'ti"

Yani, geldiği asra uygun şerait verilmiş Müslümandı.

Yani, Hz. İbrahim'in şeriatı'da Allah'tandı. Her ne kadar farklı da olsa Müslümandı.

Evet Kur'an Hz. İbrahim ve diğer tüm Resullerin şeriatlarını tasdik ve Kur'an şeriatı ile tekmil için gelmiştir.

Hz. İbrahim(a.s.m) bu zamanda yaşasa idi Muhammedin(a.s.m)'ın şeriatına , Hz. Muhammed(a.s.m) o asırda yaşasa, Hz. İbrahim(a.s.m)'in şeriatına tabi olurdu.

Haniflik budur, diye düşünüyorum.

Muhabbetle


De ki: "Beni, dosdoğru yola Rabbim iletmiştir. Güçlü, pürüzsüz bir dine, hanîf olan İbrahim'in milletine. Müşriklerden değildi o."

(Enam Suresi 161)
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Hanifligi o kadar basite(Hatta bazisi onu din olaraqk benimsemedi hatta red ediyorlar) alip öyle irdeledinizki hep havanda su dögmeye benzedi;Hani hatirlarsaniz bir ayette armizdaki ortak söz varya onun dahi manasini askiya aldiniz.Hem diyalog cagrisi yapanlar hem karsitlari ne yazikki aramizdaki ortak kelimeyi bile red etmeye yeltendiniz;

Aramizdaki ortak söz nedir acaba?Kimi diyorki Islamin bes sarti!!!Kimisi diyorki Ibrahim(Selam Resul/Resullere olsun)Kimi diyorki ücününde semavi olusu!!!!

Hayir bakiniz Kurani iyi okudugunuzda Islamin sartlarida dahil her noktada birlestiren Kelimedir Hanif;olmak veya karsit olmak ikisi hep beraber anilmis Müsrik/Hanif aramizdaki ortak kelime Hanifliktir,Cünki Namazda,Oructa,Hacta,Zekatta Kelimei Sahadetde hepsi bu kelimenin icerisindedir!!!Namazin Kuranda basladigi an!Orucun nasil farz kilindigini anlatan ayetde dikkatli okundugunda hepsinin baslangic noktasi Hanif olan Ibrahimile birlikte zikredilir o nedenle aramizdaki ortak kelimeye davet vardir karsitlarina inat...




Şu bir gerçek ki, insanların İbrahim'e gönülce en yakın olanları, elbette ona uyanlar, bu peygamber, bir de iman sahipleridir. Allah, müminlerin Velî'sidir.

(Ali İmran Suresi 68)



Allah uğrunda O'na yaraşır bir gayretle didinin. O sizi seçmiş ve dinde size hiçbir güçlük çıkarmamıştır. Babanız İbrahim'inmilletini esas alın. Allah sizi, önceden de şu Kitap'ta da "Müslümanlar/Allah'a teslim olanlar)" diye adlandırdı ki, resul sizin üzerinize bir tanık olsun, siz de insanlar üzerine tanıklar olasınız. O halde namazı kılın, zekâtı verin ve Allah'a sarılın. O'dur sizin Mevlâ'nız. Ne güzel Mevlâ'dır O, ne güzel yardımcıdır O!

(HAC SURESİ / 78)
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Kur’an ı Kerim de ki“ Hanif Müslüman” ifadesi, bir din adı gibi lanse ediliyormuş.

Al’i İmran 67 ayeti “ İbrahim, ne Yahudi idi, ne de Hıristiyan. Fakat o, hanif bir müslümandı. Allah’a ortak koşanlardan da değildi." ifadesinde ki haniflikten kasıt, muvahhid (Allah’ın birliğine inanan), O’na şirk koşmayan, Allah’ın dinini dosdoğru tanıyan anlamındadır.


Peki ya, Hz. İbrahim (as) den önceki Rasüllerin uyduğu din hanif değilmiydi de, Kur’an, Hz. İbrahim (as) ın hanifliğinden bahsederken bizler de bu ifadeden, hususen, ilk, Hz. İbrahim (as) in hanif olduğu gibi algılarız.

Değil tabii ki. Allah’ın tüm Rasülleri imanlarında hanifti. Ama Kur’an bu ifadeyi verirken tefsirine bakalım ne diyor;

"Fakat o, Allah'ı bir tanıyan dosdoğru bir müslümandı, müşriklerden de değildi." Şu halde ne yahudilerin, ne hıristiyanların, ne de müşriklerin İbrahim'i, ne ırk bakımından, ne de din bakımından kendilerine bağlamaya, kollarından saymaya hakları olmadığı gibi, bunlardan ırk yönünden mensub olanların da kendilerini temiz bir müslüman-muvahhid olan İbrahim'in aile ve tabilerinden saymaya hakları yoktur ve mücadeleleri bilgisizcedir. Onlar "Zalimlere ahdim ermez." (Bakara, 2/124) âyetinin hükmüne dahildir.

Ve bunun ardından gelen ayet diyor ki;

Doğrusu onların İbrahim'e en yakın olanı, ona uyanlar, şu Peygamber ve iman edenlerdir. Allah da müminlerin dostudur.


Demek ki haniflik, Allah (cc) ı bir-tek bilip, şirk koşmamaktır. Bir din değildir, Hak Dinlerin ortak özelliğidir.


Çünkü, Allah (cc) ın Rasüllernin icra ettiği ve ettirdiği hangi din (haşa) O'na şirk koşmuş ki? Hiç birisi...


Sonradan Hakk Dinin bu özelliğini bozan kavimleri ikaz ediyor Allah (cc). Bunu Kur'an da "hanif" ifadesiyle örneklendirdiği gibi, çoğu zaman da " Allah'a ortak koşmayın" veya benzer şekillerle ifade ediyor.


Zaten Hz Musa (as) tebliğ ettiği Allah emirlerinr şirk karıştırılınca, Hz. İsa (as) gönderilmiş, din tekrar hatırlatılmış ve sonra tekrar şirk illeti başlayınca son peygamber Hz. Muhammed (sav) tekrar ve son olarak O'nun dinini tebliğ etmiştir.


Şimdi Müslüman kul, kendine hanif payesi koyarsa, ne demek ister?

Müslüman’ın dini zaten hanif . Hanif olmazsa Müslüman da olamıyor. E o zaman bu hanif ifadesi neye yarıyor bulmak lazım, ya da sormak.

Acaba bunu tebarüz ettirirken, Müslümanların şirke battığını mı ifade etmek istiyorlar.

Allah’tan gayrısının olduğunu iddia eden bir Müslüman mı var?
Ya da hani “Burdur Turizm” firması vardır ama Burdur ismi başka birilerine lazımdır, onu kullanıp işlerine bakmak isterlerde “Öz Burdur Turizm” yaparlar, öyle bir şey mi, Allah bilir…
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Kur’an ı Kerim de ki“ Hanif Müslüman” ifadesi, bir din adı gibi lanse ediliyormuş.


Allah’tan gayrısının olduğunu iddia eden bir Müslüman mı var?
Ya da hani “Burdur Turizm” firması vardır ama Burdur ismi başka birilerine lazımdır, onu kullanıp işlerine bakmak isterlerde “Öz Burdur Turizm” yaparlar, öyle bir şey mi, Allah bilir…


Verdigin örnek tefsirle bire bir uymus(Beser sözü olarak)...Bizim baktigimiz Ahsani Tefsir yani lazim olan gercek tefsir....
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Bazan sasilacak kadar yazini yadirgiyorum?

Yani bazen anlayış yönünden senin de düşüncene ben hayret ediyorum. Artık tanıdın bizi, neyi, hangi amaçla oraya taşıyacağımı çok iyi biliyorsun. Orada söylediğimiz sözün de ne anlama geldiğini biliyorsun. Daha neden yadırgıyorsun ki ? Bak, bizden önce Bekir kardeşimiz cevap vermiş. Ve söylenilmek istenileni biraz daha açarak cevaplamış.

Kur’an ı Kerim de ki“ Hanif Müslüman” ifadesi, bir din adı gibi lanse ediliyormuş...

...Değil tabii ki. Allah’ın tüm Rasülleri imanlarında hanifti.

Demek ki haniflik, Allah (cc) ı bir-tek bilip, şirk koşmamaktır. Bir din değildir, Hak Dinlerin ortak özelliğidir.

Çünkü, Allah (cc) ın Rasüllernin icra ettiği ve ettirdiği hangi din (haşa) O'na şirk koşmuş ki? Hiç birisi...

Sonradan Hakk Dinin bu özelliğini bozan kavimleri ikaz ediyor Allah (cc). Bunu Kur'an da "hanif" ifadesiyle örneklendirdiği gibi, çoğu zaman da " Allah'a ortak koşmayın" veya benzer şekillerle ifade ediyor.

Zaten Hz Musa (as) tebliğ ettiği Allah emirlerinr şirk karıştırılınca, Hz. İsa (as) gönderilmiş, din tekrar hatırlatılmış ve sonra tekrar şirk illeti başlayınca son peygamber Hz. Muhammed (sav) tekrar ve son olarak O'nun dinini tebliğ etmiştir.

Sadece kırmızı ile işaretlediğimiz yerler bile sözlerimizin ne anlama geldiğini fazlası ile açıklamaya yetiyor. Bunu, sizin de anlamış olmanızı gerçekten çok isterim metin mete kardeşim, gerçekten.
 

hanif_bir_kul

New member
Katılım
22 Mar 2007
Mesajlar
182
Tepkime puanı
19
Puanları
0
Yaş
64
Geniş anlamda islâm

Geniş anlamda islâm

İslâm kelimesi, selâm kökünden gelir. Selâm; güven, barış, huzur, itaat, selâmlaşma anlamlarını taşır. İslâm;
Allah'a teslim olma, müslüman ise islâm olan demektir. Şu halde İslâm Dini'nin esası; güven, huzur ve barıştır.
Huzur ve mutluluğun mutlak sırrı; Yaratıcı'ya sığınarak teslim olma gerçeğidir. Âli İmrân 3/83: " Halâ
Allah'ın Din'inden gayrisini mi arıyorlar? Oysa ki gökte ki şuurlular da, yerdekiler de ister istemez O'na teslim
olmuşlardır ve yalnız O'na döndürülecektir. "

GENİŞ ANLAMDA İSLÂM

2/132: Bu Dini, İbrâhim kendi oğullarına vasiyet ettiği gibi (torunu) Ya'kûb'a da vasiyet etti. Ya'kûb da dedi ki:
" Oğullarım, Allah sizin için bu Din'i seçip beğendi. Başka dinlerden sakının, yalnız müslüman olarak can
verin. "
3/52: ... Havâriler, İsâ'ya dediler ki: " Biz Allah'ın yardımcılarıyız, Allah'a iman ettik. Bizim halis
müslümanlar olduğumuza tanık ol. "
3/84: De ki: " Biz Allah'a iman ettik. Bize indirilene (Kur'ân'a), İbrâhim'e, İsmâil'e, İhsak'a, Ya'kûb'a ve
torunlarına indirilene de, Mûsa'ya, İsâ'ya ve peygamberlere Rablerinden verilene de inandık. Onlardan hiçbiri
arasında bir ayırım yapmayız. Ve biz, ancak Allah'a boyun eğen müslümanlarız. "

Kur'ân; ilk insan ve Peygamber Hz. Adem'den Son Peygamber Hz. Muhammed (s.a.v.) e kadar, insanlara vahy ile gelmiş
bütün kitapların getirdiği dinin bütününe İslâm demektedir. İslâm Dininin dar çerçevesinde kalan kısmı, Peygamber
Efendimize Kur'ânı Kerîm ile gelen son parçasıdır.

Cenâbı Allah, vahiyle gelen Tevrat ve İncil bağımlısı olanlara kitap ehli demektedir. Bunlar, Kur'ân'ın hiçbir
ayetinde " Ayrı bir din mensubu " olarak vurgulanmamıştır. Ancak insanlar tarafından ortaya atılan
uydurma dinlerden sakınılması uyarısı yapılmıştır. Kitap ehlinin büyük bir bölümü, vahyin doğrultusundan sapmış bir
kısmı ise takva sahibi olmuşlardır. Ali İmran 3/113-115: " Kitap Ehli (Yahudi ve Hıristiyanlar) hepsi bir
değildir. İçinden Allah huzurunda el bağlayan, hak ve adaleti ayakta tutan bir zümre de vardır... Allah'a ve Ahiret
Günü'ne inanırlar, iyiyi ve güzeli emrederler... Hayır işlerinde yarışırcasına koşarlar... Allah, takva sahiplerini
çok iyi bilmektedir. " Vahiyden sapan kitap ehli ise Kur'ânı yalanlamışlar, cennete lâyık yegâne toplumun
kendilerinin olduğunu iddia etmişlerdir. Ancak aralarında bir zümre de var ki; hem kendi kitaplarına, hem de Hz.
Muhammed (s.a.v.) e gelene inanmışlar ve hep müslüman olduklarını vurgulamışlardır. Kasas 28/52-53: " Bundan
evvel kendilerine kitap verdiğimiz öyle kimseler vardır ki, bu Kur'âna da iman ederler. Kur'ân kendilerine
okunduğunda; " Biz buna iman ettik, şüphe yok ki bu Rabbimizden gelen bir hak Kitaptır. Doğrusu biz, daha
önceden de müslümanlardandık. " derler. "

Bütün peygamberler; toplumlarına Allahü Teâlâ'ya iman ederek O'na teslim olmayı tebliğ etmişlerdir. Vahy ile
gelmeyen uydurma dinlerden sakınmalarını, başkalarını ortak koşmadan aracısız olarak, içtenlik ve samimiyet ile
Cenâbı Allah'a ibadet edilmesi gereğini anlatmışlardır. Allah'ın Din'i İslâm; bütün insanlara güven, huzur ve
barışı sağlayan İlâhî Yasa'ların bütünüdür. Şu halde; kitap sahipleri olan Hz. Mûsa'ya, Hz. Davûd'a ve Hz. İsâ'ya
gelen vahy'ler Allah'ın Dini'dir ve İslâm Dini'nden de başka bir şey değildir. İslâm'dan gayri bir din, muhakkak ki
Allah'ın Dini olamaz.

DAR ANLAMDA İSLÂM

5/3: ... Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim, üzerinizde ki nimetimi tamamladım ve sizin için İSLÂM'ı
seçtim...
5/48: (Ey Muhamed) Sana bu Kitab'ı (Kur'ânı Kerîm'i) hak ile indirdik. O, kendinden önceki kitapların tasdikçisi ve
bekçisidir.

Ayet ile belirtildiği gibi; Hz. Muhammed (s.a.v.)e vahiy ile gelen son dine de İslâm adı verilmiştir. Kur'ân; önce
gelen İlâhî Kitap bağımlılarını da müslüman olarak isimlendirdiğinden, vahy ile inmiş dinler de İslâm Dini'dir.
Kitapların sonuncusu olan Kur'ânı Kerîm; diğer kitapları tasdik eder ve önce gelen kitap ve sahifelerin bir bölümü
kayıp ve tahrif olduğundan bir bütün olan İlâhî Yasalar'ın da bekçisi ve gözcüsüdür. Allah'ın Yasa'larını Kur'ân
Kıyamet'e kadar koruyacaktır.

İslâm Din'i, bütün insanlara bir rahmet olarak gönderilen Peygamber Efendimizin bildirdiği ve aynı zamanda bütün
peygamberlerin tebliğ etmiş olduğu dindir. Allah katında din; insanlara güven, huzur ve barışı sağlayan İslâm
Dini'dir. Hanifliği arıyorsanız işte bukitaba uyan herkim olursa hanif olmuştur.

kitabın dışında kendilerine bir yol arayanlar veya bir yol tutmuşolanlar kıskançlık ve hakledememe olmalarından da kaynaklana bilir.

3/19: Allah katında din ancak İslâm'dır. Kitap verilmiş olanlar, kendilerine ilim (vahiy) geldikten sonra,
aralarında kıskançlık yüzünden anlaşmazlığa düştüler...
30/30: Yüzünü hak Din olan İslâma çevir. O fitrat (yaratılış) Din'i ki, Allah insanları o Din üzerine
yaratmıştır...
3/85: Her kim, İslâm'dan başka bir din ararsa, o kimseden bu din asla kabul edilmez ve o kimse ahirette ziyana
uğrayanlardan olur.

İnsanlar; aralarındaki kıskançlık ve azgınlıkları yüzünden, vahiy ile indirilen kitapları, kendi nefisleri
istikametinde manalarını değiştirmeye ve bozmaya çalışmışlardır. Ancak mutlak din; insanlara, barış, huzur, güven
veren İslâmiyet'tir. Çünkü Allah, insanları, yaratılıştan o din üzere var etmiştir. Her kim, Allah'ın Dini olan
İslâmdan başka bir din ararsa, onlar zarara uğrayanların ta kendileri olurlar.

Bazı İslâm bilginleri : " İslâmın dışında başka bir din kabul olunmaz. " ifadesini; yalnızca Hz. Muhammed
(s.a.v.)e ineni İslâm Dini, diğer peygamberlere geleni de başka dinler olarak, yanlış bir anlayışla
algılamışlardır. Oysa, Allahü Teâlâ'nın Dini bütündür. Bütün peygamberlere inen vahiylerin tümü, Genel Vahiy
Kitabını oluşturur. Kur'ânı Kerîm'de, onların bir parçası hülasası ve son şeklidir. Hepsinin ismi de Allah'ın Din'i
olan İslâm'dır.

SAYGILARIMLA
 
Üst Alt