Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hanif dini nedir?

Uhud daðý

New member
Katılım
2 Tem 2007
Mesajlar
796
Tepkime puanı
39
Puanları
0
Yaş
40
Sual: Yabancı bir yazar, “Müslümanlıktan daha kıymetli olan hanif dinidir. Hanif dinine uymak gerekir” diyor. Hanif ne demektir?
CEVAP
Hanif, doğru inanan, hak yolda olan, İslamiyet’e sarılan, Allah’ı bir bilen demektir. Ebu Hanife de kelime olarak hanif babası, doğrunun babası demektir. Baba kelimesi Türkçe’de maksadı tam anlatamıyor, yerine konacak tam bir kelime de yok. Fakat para babası, fakir babası ifadelerinde baba kelimesi daha iyi anlaşılıyor. O halde hanif babası, hakiki Müslümanların babası, hak yolda söz sahibi kimse demektir. Kur’an-ı kerimde de aşağıda bildirildiği gibi, Hz İbrahim, hanif bir Müslümandı. Yoksa onun dini İslamiyet’ten ayrı bir din değildi. Zaten bütün Peygamberler, itikad olarak aynı şeyi bildirmişlerdir. İnsanlar sonradan bozmuşlardır. İtikadda ayrılık olmaz.
Bir âyet meali şöyledir:
(Allah, Nuh, İbrahim, Musa ve İsa’ya emrettiklerini size de din olarak emretmiştir.) [Şura 13]

Dinlerdeki imanı farklı gibi göstermek yanlıştır. Fakat, şeriatları, yani kalb ile, beden ile yapılması ve sakınılması lazım olan şeyleri farklı olduğundan, Müslümanlıkları da ayrıdır. Mesela Musa aleyhisselamın dininde iç yağı yemek haram idi.

Adamın biri, Kur’an uydurma söz değildir anlamındaki âyetteki söz kelimesinin Arapça’sını almış, Kur’an uydurma hadis değildir diye tercüme etmiş. Başka biri de hanif kelimesini din olarak almış, herkes hanif dinine girmelidir diyor. Âyetlere de istediği yanlış anlamlar vermiş. Verdiği anlamlar şöyle:

“De ki: Hayır, biz Hanif olan İbrahim'in dinindeniz.”
Âyetin tam ve doğru meali şöyledir:
(Yahudiler ve Hıristiyanlar Müslümanlara “Yahudi veya Hıristiyan olun ki, doğru yolu bulasınız” dediler. Onlara de ki: “Biz, doğru olan
İbrahim’in dinine uyarız. O, müşriklerden değildi.) [Bekara 135] Görüldüğü gibi hanif kelimesinin Türkçesi kasten yazılmamıştır.

Yine yazmış ki:
“İbrahim, ne Yahudi, ne Hıristiyan'dı; o Hanif dinindendi.”
Âyetin tam ve doğru meali şöyledir: (İbrahim, ne Yahudi, ne de Hıristiyandı; o, doğru [Allah'ı bir tanıyan] bir Müslümandı, müşriklerden de değildi.) [Al-i İmran 67] (Dikkat edilmişse, o Müslümandı ifadesini çıkarıp yerine “o hanif dininden idi” demiş.

Yine yazmış ki:
“De ki Allah gerçekçidir. O halde, İbrahim'in dini olan Hanif'liğe uyun.”
Âyetin tam ve doğru meali şöyledir:
(De ki: "Allah doğru söyledi. O halde doğru olan,
[Allah'ı bir bilen] İbrahim'in dinine uyun. O, müşriklerden değildi.) [Al-i İmran 95] (Dikkat edilirse burada da âyet saptırılıyor, İbrahim’in dini olan haniflik deniyor. Doğru olan İbrahim ifadesi değiştirilmiş.)

Yine yazmış ki:
“Kim vardır ki, ondan daha güzeli var olsun? İyilik halinde, tam bir ihlas ile kendini Allah'a teslim etmiş (Yaratan ile barışmış) ve Allah'ın indindeki en güzel din olan İbrahim'in dini Hanif'liğe tâbi olmuştur. Allah İbrahim'i dost edinmiştir.”
Âyetin tam ve doğru meali şöyledir:
(İyilik eden bir kimse olarak kendini tam bir ihlasla Allah'a teslim eden ve İbrahim'in tevhid dinine uymuş olandan daha güzel din sahibi kimdir? Allah, İbrahim'i dost edinmiştir.)
[Nisa 125] Burada da haniflik dini diye bir şey yoktur.

Hanif doğru anlamındadır
Yabancı yazar yine yazmış ki:
“Ben her dinden vazgeçip, yüzümü Hanif olarak o gökleri ve yeri yaratan Allah'a döndüm.”
Âyetin tam ve doğru meali şöyledir:
(Ben, bir müvahhid olarak, yüzümü o gökleri ve yeri yaratmış olan Allah’a çevirdim. Ben müşriklerden değilim.) [Enam 79] Her dinden vazgeçip diye bir şey yok. Âyetin yukarısında aya, güneşe, yıldızlara tapmadığını bildiriyor. Ben müşriklerden değilim diyor, hâşâ ben Müslüman değilim demiyor. Allahü teâlâ, (İbrahim doğru Müslümandı) buyuruyor. (Al-İ İmran 67)

Yine yazmış ki:
“De ki: Rabbim beni İbrahim'in doğru yoluna dosdoğru olan Hanif dinine iletti.”
Âyetin doğru meali şöyledir: (De ki: Beni, Rabbim, doğru yola iletti; O, öyle bir din ki, gayet sağlam ve devamlı, İbrahim'in Hakka yönelmiş tevhid dini.) [Enam 161] Burada da hanif dini diye bir şey yok. Tevhid dini, doğru din ifadesi var. Kasten hanif kelimesinin Türkçe’sini yazmıyor.

Yine yazmış ki:
“De ki: Ayrıca yüzünü Hanif dininden ayırma ve sakın ortak koşanlardan olma”
Âyetin doğru meali şöyledir:
(Yüzünü tevhid dinine döndür, sakın müşriklerden olma.) [Yunus 105] Hanif dini diye ayrı bir din burada da yok. Dikkat edilirse hep müşriklerden değildi, tek ilaha inanırdı anlamında söyleniyor.

Yine yazmış ki:
“Doğrusu İbrahim Hakk'a yönelen bir kurucuydu. O Hanif idi.”
Âyetin doğru meali şöyledir: (İbrahim Allah'a itaat eden, ona yönelen bir ümmet [önder] idi.) [Nahl 120] Burada hanif dini diye bir şey yok. Hz. İbrahim’in dinini tek hak din gibi göstermeye çalışıyor.

Yine yazmış ki:
“Halbuki, onlar yalnızca Hanif olmak üzere, dini sadece Allah'a has (özgün kılarak, mezhep imamlarına, şeyhlere, kullara vb. has kılmayarak), Allah'ı bilmekle, salatı ikame etmekle ve zekat vermekle emrolunmuşlardı. En dosdoğru ve gerçekçi din de işte bu Haniflik'tir.”
Burada foyasını meydana çıkıyor. Mezhebe, tasavvufa düşmanlığını açıkça bildiriyor. Bir de namaz demiyor salat diyor. Mealci gruplar, namaz diye bir şey yok salat dua demektir diyorlar. Bu da aynısını mı söylemek istiyor ki? Âyetin doğru meali şöyledir: (Halbuki onlar, doğruya yönelip, dini yalnız Allah'a has kılarak Ona kulluk etmek, namazı kılmak ve zekatı vermekle emrolunmuşlardı. Doğru olan din budur.) [Beyyine 5] Burada da hanif dini diye bir şey yok.

Yine yazmış ki:
“Sen artık yüzünü hakka yönelmiş Hanif dine dön ki, Haniflik Allah'ın mayasıdır. İnsanları o maya üzerine yaratmıştır. Allah'ın yaratışında hiç bir değiştirme ve değişiklik bulunmaz. İşte En doğru ve en sağlam din Haniflik'tir.”
Âyetin doğru meali şöyledir: (Hakka yönelip Allah'ın insanlara yaratılışta verdiği dine [İslam’a] sarıl. Zira Allah'ın yaratışında değişme yoktur; işte doğru din [İslam] budur.) [Rum 30] Burada da, hanif dini diye bir şey yok. Bu âyette de Allah’ın gönderdiği dinlerin itikadda değişmeyeceği bildiriliyor.

Yine yazmış ki:
“Allah katından geri çevrilmez gün gelmezden önce, yüzünü Hanif dinine çevir.”
Âyette hanif diye bir kelime yok. Kayyim kelimesi var. O da doğru demektir. Burada iyice açık vermiştir. Her doğru anlamındaki kelimeye hanif denirse ortada Kur’an, din diye bir şey kalmaz. Âyetin doğru meali şöyledir: (Allah'ın geri çevrilemeyecek o günü gelmeden önce, yüzünü doğru dine [İslamiyet’e] çevir.) [Rum 43]

Hak din yalnız İslam’dır
Yukarıdaki yazımızda yabancı bir yazarın, hak dinin Müslümanlıktan farklı hanif diye bir din olduğunu söylediğini bildirmiştik. Şimdi hak dinin yalnız İslam olduğunu âyet-i kerimelerle bildiriyoruz:

(Elbette Allah katında
[hak] din, İslam’dır. Kendilerine kitap verilenler [Hıristiyan ve Yahudiler] gerçeği bildikten sonra, aralarındaki ihtiras yüzünden, [İslamiyethakkında] ihtilafa düştüler. Allah, âyetlerini inkâr edenin cezasını vermekte çok çabuk hesap görücüdür.) [Al-i İmran 19] Bu âyette Allah katında gerçek dinin Müslümanlık olduğu tevil edilemeyecek kadar açıktır.

(Kim, İslamiyet’ten başka bir din ararsa, iyi bilsin ki, o din asla kabul edilmeyecek ve o, ahirette en büyük zarara uğrayacaktır.)
[Al-i İmran 85] İslam’dan başka hanif manif diye bir din uyduranlar büyük zarara uğrayacaktır.

(Eğer seninle tartışmaya girişirlerse, “Ben bana uyanlarla birlikte kendimi Allah’a verdim” de. Kendilerine Kitap verilenlere ve müşriklere, “Siz İslam’ı kabul ettiniz mi?” de, şayet İslam’ı kabul ederlerse, doğru yola girmiş olurlar, yüz çevirirlerse, sana yalnız tebliğ etmek düşer. Allah kullarını
[hakkıyla] görür.) [Al-i İmran 20] Bu âyette de doğru olan dinin İslam olduğu bildiriliyor.

(İbrahim de bu dini kendi oğullarına vasiyet ettiği gibi Yakub da, ”Oğullarım, Allah
[razıolduğu] dini [İslam’ı] sizin için seçti. O halde [ölüm gelmeden önce Müslüman olun ve] ancak Müslüman olarak ölün” dedi) [Bekara 132]

Dikkat edilirse, falanca din mensubu olarak değil, Müslüman olarak ölün buyuruluyor. Müslümanın eğrisi de, doğrusu da olur. Doğru Müslüman elbette iyisidir. Hanif doğru demektir. Hanif Müslüman doğru Müslüman demektir. Türkçesi ne ise onu söylemek gerekir. Uydurma söz yerine uydurma hadis demek gibi kasten hanif kelimesinin Türkçesini yazmamak art niyetli olmayı gösterir.
(İsa, küfürlerini sezince, “Allah yolunda bana kim yardımcı olacak” dedi. [imanlı] Havariler, “Biz, Allah yolunda yardımcıyız; Allah’a inandık, sen şahit ol, biz Müslümanız” dediler.) [Al-i İmran 52] Hz. Âdem’den beri gelen bütün hak dinlerin Müslümanlık olduğu bu âyette de görülmektedir.
Yahudiler: İbrahim Yahudi'dir ve biz onun dinine bağlıyız, demeleri üzerine şu âyet nazil olmuştur:
(De ki, “Ey Ehl-i kitap, “Ancak Allah’a kulluk etmek, Ona bir şeyi eş koşmamak, Allah’ı bırakıp birbirimizi rab edinmemek üzere, bizimle sizin aranızda ortak bir söze gelin” Eğer yüz çevirirlerse, “Şahit olun, biz Müslümanız” deyin.) [Al-i İmran 64]

Âyette geçen ortak söz, imanın altı esasıdır. Biri noksan olursa o kimse Müslüman olamaz. Âyetin sonunda, enna müslimun = Bizler Müslümanlarız deniyor. O halde Müslüman olmayan, ortak söze gelmiş olamaz. Hz. İbrahim’in Yahudi veya Hıristiyan olmadığı, bütün peygamberler gibi Müslüman olduğu şu âyette de açıkça bildiriliyor:
(İbrahim, ne Yahudi, ne de Hıristiyandı; o, doğru [Allah’ı bir tanıyan] bir Müslüman idi; müşriklerden de değildi.) [Al-i İmran 67]

Müslüman olarak can verin
Tek hak dinin Müslümanlık olduğunu bildiren âyetlerden bazıları:
([İbrahim ve İsmail dedi ki:] Rabbimiz, ikimizi Müslüman kıl, hem de soyumuzdan Müslüman bir ümmet meydana getir.) [Bakara 128]

(O, meleklerle peygamberleri ilah edinmenizi de size emretmez. Siz Müslüman olduktan sonra, size küfrü emreder mi?)
[Al-i İmran 80] Müslümanlıktan başka dinin küfür olduğunu bildiriliyor.

(Ey inananlar, ancak Müslüman olarak ölün.)
[Al-i İmran 102]
([Yusuf aleyhisselam dedi ki:] Canımı Müslüman olarak al.) [Yusuf 101]

(Ey Rabbimiz, Müslüman olarak canımızı al.)
[Araf126] Bu âyetlerde, başka din üzerine değil ancak Müslüman olarak ölmek emrediliyor.

(Bugün size dininizi kemale erdirdim, size olan nimetimi tamamladım ve size din olarak İslam’ı beğendim.)
[Maide 3] İslamiyet son dindir ve Allah ancak İslam dininden razıdır mealindedir.

(Ben Müslümanların ilkiyim.)
[Enam 163]Resulullah, kavminin ilk Müslümanıdır.

(Allah doğru yola koymak istediğinin kalbini İslam’a açar.)
[Enam125] Doğru yol İslam’dır.

(Bana Müslüman olmam emrolundu.)
[Yunus 72] Her Peygamber Müslümandır.
[Firavun] “İsrail oğullarının inandığı ilaha ve ondan başka ilah olmadığına iman ettim. Ben de Müslümanım” dedi.) [Yunus 90] İsrail oğullarının inandığı din de Müslümanlıktır.

(Artık Müslüman olacak mısınız?)
[Enbiya 108], (Kâfirler, [Cehennemde] keşke biz de Müslüman olsaydık diyecekler.) [Hicr 2] Kurtuluş ancak Müslümanlıktadır.

(Allah, Müslüman olmanız için nimetler veriyor.)
[Nahl 81] Nimetler Müslüman içindir.

(De ki: Müslüman olmakla emrolundum.)
[Neml 91] Müslüman olmak emrediliyor.

(Ondan
[Kur'an gelmeden] önce kendilerine kitap verilenler de [Musevi ve İseviler de] iman ederler. Onlara [Kur‘an] okunduğu zaman, “Ona iman ettik. Çünkü o Rabbimizden gelmiş bir gerçektir. Esasen biz daha önce de Müslüman idik” derler.) [Kasas 52,53] Hz. Musa ve Hz. İsa’nın o zamanki dinine mensup olanların da Peygamberimizin ümmeti gibi Müslüman olduğu bildirilmektedir.

(Müslüman erkeklere ve Müslüman kadınlara.… Allah büyük mükafat hazırlamıştır.)
[Ahzab35] Demek ki mükafat ancak Müslümanlaradır.

(Allah'a davet eden ve salih amel işleyip Ben Müslümanım diyenden daha güzel sözlü kim olabilir?)
[Fussilet33] Gerçek Müslüman olandan daha iyisi yoktur.

(Âyetlerimize inanıp Müslüman olan kullarım! Bugün size korku yoktur. Eşlerinizle Cennete girin. Orada ikram görüp sevindirileceksiniz.)
[Zuhruf 69,70] Cennete ancak Müslüman girer.

(Havariler, “Biz iman ettik, gerçek Müslüman olduğumuza şahit ol" demişlerdi.)
[Maide 111]

(Musa dedi ki: "Ey kavmim, eğer Allah'a inanıp, halis Müslüman olmuşsanız, ona güvenin.)
[Yunus 84]

(Biz Kur’anı Müslümanlara hidayet, rahmet ve müjde olarak indirdik.)
[Nahl 89]

(Size Müslüman adını veren Odur.)
[Hac 78]

Hz. Süleyman dedi ki: (Bana Müslüman olarak gelin.) [Neml 31]

Melike dedi ki: (Biz daha önce Müslüman olmuştuk.) [Neml 42]

(Sen ancak âyetlerimize inanan Müslümanlara işittirebilirsin.)
[Neml 81]

(Ben gerçek Müslümanlardanım.)
[Ahkaf 15]

(Biz Müslümanları suçlular gibi yapar mıyız?)
[Kalem 35]
 

Uhud daðý

New member
Katılım
2 Tem 2007
Mesajlar
796
Tepkime puanı
39
Puanları
0
Yaş
40
Hanif diye bir din yokturSual: Hanif, ayrı bir din değil ise, kuru kuruya sadece "doğru" demek ise, neden Hz. İbrahim’e, (O müşriklerden değildi) deniyor? Diğer Elçiler müşrik miydi? Hz. Muhammede de, (Sakın müşriklerden olma) deniyor. Peki Allah onda bir eğrilik mi gördü de öyle söylüyor?
CEVAP
Hanif kelimesini bir din olarak göstermek için ne numaralar yapılıyor öyle? İbrahim aleyhisselama sadece müşriklerden değildi denmiyor. O Hıristiyan ve Yahudi de değildi deniyor. Sebebi ise, Hıristiyanlar da, Yahudiler de o bizdendi, dedikleri için öyle deniyor. O müşrikti diyenlere de cevap veriliyor. Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(İbrahim, ne Yahudi, ne de Hıristiyan idi; fakat o, Allah’ı bir tanıyan doğru bir Müslüman idi; müşriklerden de değildi.) [Al-i İmran 67]

(İbrahim, İsmail, İshak, Yakub ve torunlarının Yahudi veya Hıristiyan olduğunu söyleyenlere de ki: Siz mi iyi bilirsiniz, yoksa Allah mı? Allah’ın bildirdiğini gizleyenden daha zâlim kim olabilir? Allah yaptıklarınızdan gâfil değildir.) [Bekara 140] Bu âyet de gösteriyor ki, hiçbir Peygamber Yahudi ve Hıristiyan değildi, hepsi Müslüman idi. Hanif diye ayrı bir din sahibi değillerdi. Hepsi Müslüman idi. Hz. Âdem’den beri gelen bütün Peygamberler Müslüman idi.

(Kâfirler, Allah’ın emirleri ile Resullerinin emirlerini birbirinden ayırmak istiyor. [Yahudiler] bir kısmına [Musa ve daha öncekilere] inanırız. Bir kısmına [İsa ve Muhammed’e] inanmayız. [Hıristiyanlar ise, İsa Allah’ın oğlu diyor.] Bu inanışları ve dinleri kıymetsizdir. Hepsi kâfirdir, hepsine çok acı azaplar hazırladık. Bütün Peygamberlere iman edip, hiçbirini diğerinden ayırmayan [Müslümanlar] ise, Allah’ın mükafatına kavuşacaktır.) [Nisa 150-152] Bu âyet de Allah’ın emri ile Peygamberlerin emirlerinin ayrı olmadığı, aynı olduğu, birisi hanif [doğru] ötekilerin eğri olmadığı, hepsine iman gerektiği bildirilmektedir.

Resulullaha bildirilenlerin bir kısmı Onun şahsında ümmetine hitaptır. Birkaçı şöyledir:
(Yüzünü tevhid dinine döndür, sakın müşriklerden olma.) [Yunus 105] Hâşâ Peygamber efendimiz, müşriklerden mi olacaktı da böyle emredildi?

(Allah’ı bırakıp da sana fayda veya zarar vermeyecek şeylere tapma.) [Yunus 106] Hâşâ Peygamber efendimiz, putlara mı tapacaktı da böyle söylenmiştir?

(Eğer bunu yaparsan, o takdirde sen mutlaka zalimlerden olursun.) [Yunus 106]
(Eğer o [Peygamber] bize atfen, [Kur’ana] bazı sözler katsaydı, biz onu kuvvetle yakalayıp şah damarını koparır, helak ederdik, hiçbiriniz de buna engel olamazdınız.) [Hakka 44-47] Hâşâ Peygamber efendimiz, Kur’anı mı değiştirecekti de böyle hitap ediliyor?

(Yeryüzünde savaşırken, düşmanı yere sermeden esir almak [alınan esirleri mal karşılığı olarak salıvermek] hiçbir Peygambere yaraşmaz. Siz geçici dünya malını istiyorsunuz, Allah ise, ahireti kazanmanızı istiyor.) [Enfal 67] Hâşâ Peygamber efendimiz, geçici dünya malı mı istiyordu?

Şu halde (İbrahim müşriklerden değildi) demek, o hanif diye ayrı bir dinden idi demek değildir.

Eskiden ehl-i kitabın âlimleri de bu kadar cahil değildi, böyle cahilce şeyleri gündeme bile getirmezlerdi, İslam âlimlerine cevap veremeyip, sadece biz böyle inanıyoruz derlerdi. Şimdi böyle cahilce sözleri müslümanlar söylemeyeceğine göre, bunları din cahili misyonerler uyduruyor.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
“De ki: Hayır, biz Hanif olan İbrahim'in dinindeniz.”
Âyetin tam ve doğru meali şöyledir:
(Yahudiler ve Hıristiyanlar Müslümanlara “Yahudi veya Hıristiyan olun ki, doğru yolu bulasınız” dediler. Onlara de ki: “Biz, doğru olan
İbrahim’in dinine uyarız. O, müşriklerden değildi.) [Bekara 135] Görüldüğü gibi hanif kelimesinin Türkçesi kasten yazılmamıştır.


Bekir neden güncellemek istedin,Yoksa baska bir amacinmi var?

Bu yaziya cevap yazmak cahile sen adamsin demekle es anlam tasir bak sadece bir ayetine cevap gerisi zaten angarya...



2:135 Ve kalu kunu huden ev nesara tehtedu kul bel millete ibrahıme hanıfa ve ma kane minel müşrikın

2:135 "Yahudi yahut Hıristiyan olun ki doğruya kılavuzlanasınız." Dediler.De ki: "Hayır, öyle değil.Şirk ve yozlaşmadan uzak bir biçimde, İbrahim milletinden olalım.O, şirke bulaşanlardan değildi."


2:135 (Yahudiler) Yahudi olun" ve (Hıristiyanlar da) "Hıristiyan olun ki doğru yolu bulasınız dediler. De ki: Hayır, hakka yönelen İbrahim in dinine uyarız. O, Allaha ortak koşanlardan değildi.


Hanif kelimesinin gercek anlami dogru demekmi?Tahacüp bu hoca cok atici olsa gerek.Allahi Birleyen olmasin sakin..
.
 
H

hesab_verilecek

Guest
Ingilizce tercümesi ile dogru. Dogru hakikattir zaten hakikat de ilah 1 dir. Al ilah=Allah. Dogru kurtulus yoludur insanin kurtulus yolu müsriklikten uzak olmaktir yani Allah a sirk kosmaktan uzak olmak dogrudur.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Bekir neden güncellemek istedin,Yoksa baska bir amacinmi var?

Bu yaziya cevap yazmak cahile sen adamsin demekle es anlam tasir bak sadece bir ayetine cevap gerisi zaten angarya...



2:135 Ve kalu kunu huden ev nesara tehtedu kul bel millete ibrahıme hanıfa ve ma kane minel müşrikın

2:135 "Yahudi yahut Hıristiyan olun ki doğruya kılavuzlanasınız." Dediler.De ki: "Hayır, öyle değil.Şirk ve yozlaşmadan uzak bir biçimde, İbrahim milletinden olalım.O, şirke bulaşanlardan değildi."


2:135 (Yahudiler) Yahudi olun" ve (Hıristiyanlar da) "Hıristiyan olun ki doğru yolu bulasınız dediler. De ki: Hayır, hakka yönelen İbrahim in dinine uyarız. O, Allaha ortak koşanlardan değildi.


Hanif kelimesinin gercek anlami dogru demekmi?Tahacüp bu hoca cok atici olsa gerek.Allahi Birleyen olmasin sakin..
.


Hanif dinin gerçekten ne olduğunu bir kez daha hatırlatmak istedim, saptıranlar var da...
 

ayyüzlü

New member
Katılım
24 Eki 2007
Mesajlar
599
Tepkime puanı
884
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Ýstanbul
Bir kaç konu günlerdir o kadar hararetle devam ediyor ki artık yetişemiyorum sizin hızınıza :) Kim ne yazmış kim ne cevap vermiş ilgiyle okuyorum konuları.Ve merak ediyorum bu bir kaç konuda farklı düşüncelerin olduğu ortamda sonuç olarak nasıl uzlaşacaksınız :)
 

ayyüzlü

New member
Katılım
24 Eki 2007
Mesajlar
599
Tepkime puanı
884
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Ýstanbul
Bazen yorumları okuyunca gerilim hat safhada oluyor bende,o yüzden sizlerin o anki halinizi düşünemiyorum bile.Fakat öğrendigim bir şey var ki;bu site gerek konuları ile gerekse yorumları ile bağımlılık yapıyor insanda (Tecübem ile sabittir :) )
Başka sitelerde hiç böyle hararetli konular okumamıştım.
 
H

hesab_verilecek

Guest
Hz. Ibrahim selam olsun ona nin dini ile Hz. Muhammed selam olsun ona ayni dinle gönderilmistir. Baska bir din yok hiristiyanlik din degil isim yahudilikte din degil sade yahuda sehrinde yasayanlar.

Evet hakikat dedim fakat eksik dedim orada Duha abinin yakalamasi benim icin dogru. Zira yanlisin hakikatide yanlistir. Dogru kelimesini Allah in kendine ulastiracak yol olarak ele alirsak dogru olucaktir. Allah a ulastiran yol kendini Allah a teslim etmektir ve Hz. Ibrahim de bunu yapmistir. Dogruya ulasmak isteyenlerinde yapmasi budur Allah a kendini teslim etmek.
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
hz. ADEM den hz. peygamber .s.a.v gelen din aynıdır yani islam ve bu ayetle sabbitir yer yüzünde din olarak islam vardır H.Z İBRAHİM anlatıgıyla peygaber s.a.v anlattıgıda aynıdır bir tek isim degişikligi vardır biri hanif diye geçer digeri ise islam diye yani bütün peygamberlere gönderilenlerin hepsi tek bir yerde birleşiyor islamda peygamber s.a.v digerlerinde daha çok önem verilmiştir bu kuranlada sabbittir
 
H

hesab_verilecek

Guest
Hanif dini selamet ulaştıran şeriattır. Burada eklenecek bir sey göremiyorum. Hanif/Dogru dini Allah in dogrusu yani teslimiyet dir.

Her asrın Peygamberi farklı bir şeriat ile gelmiştir. Ortak noktalar olmakla beraber farklıdır. Elbette Hz. İsa'nın kavmi ile Hz. Muhammed(a.s.m)'nin kavmi aynı olmaz. Aynı şeriata sahip olmamak gerektir. Her Nebi ve Resul ayni seyi getirdi onlar getirdi kovulmus vesvesesi ile bozdu onlar getirdi kovulmus vesvesesi ile bozdu son Nebi de aynisini getirdi ve kovulmus gene Allah in tek basina yüceltilmesi gerekirken araya kulu soktu. Alkuran ile bunu yapamadigi icin ki ona el süremiyor rivayetleri planina ortak ettigine inaniyorum.
----------
Maide
48.Sana da Kitap'ı hak olarak indirdik. Kitap'tan onun yanında bulunanı tasdikleyici ve onu denetleyip güvenilirliğini sağlayıcı olarak... O halde onlar arasında Allah'ın indirdiğiyle hükmet, Hak'tan sana gelenden uzaklaşıp onların keyiflerine uyma. Sizden her biri için bir yol/şerîat ve bir yöntem belirledik. Allah dileseydi sizi elbette bir tek ümmet yapardı. Ama size vermiş olduklarıyla sizi imtihana çeksin diye öyle yapmamıştır. O halde hayırlarda yarışın. Tümünüzün dönüşü Allah'adır. O size, tartışmış olduğunuz şeylerin esasını bildirecektir.
---
Farkli seriat ne icin varmis ?
Allah dileseydi sizi elbette bir tek ümmet yapardı. Ama size vermiş olduklarıyla sizi imtihana çeksin diye öyle yapmamıştır.

Farkli kanunlar/seriatlar sinav icin varmis demek. Ayni benim oruc konusunda yazdigim sekilde diye düsünüyorum. Oruc insanin ic yüzünü ortaya cikarir farkli seriatlarda insanin ic yüzünü ortaya cikarir. Suanki kendini hiristiyan sananlarin icinde sirk sevgisi olmasaydi bir kulu ilah edinmezlerdi. Onlar onunla denendi ve kulu ilah edinenler benim icin o sinavi kaybettiler gercegi anlayip tek Allah a sonradan teslim olduklarini kabul edenler müstesna yasarken. Oysaki Tevrat da insanlar uyarilmisti sirke davet edenlere karsi onlardan uzak durulmasi söylenmisti onlara Allah dan baska bir ilah edinmemeleri. Olmayan hiristiyanlik inancina Allah bunun icin izin verdigine inaniyorum iclerindeki sirk sevgisini ortaya cikarmak icin ve bu onlara karsi delil olacak. Bunun haricinde bütün Nebi ve Resullerin mesaji ayniydi Allah a teslim olunmasi. Ibrahim selam olsun ona, verilende oydu zira Alkuran da zaten Ibrahime teslim ol dendiginde o ben Alemlerin Rabbine teslimim dedi. Hanif kelimesi onun Allah in dogrusunu yaptiginin altini ciziyor. Salih, Hud, Musa, Suayb, Elyesa ve diger nebi ve Resuller de ayni mesajla gönderildi hic bir kulu ortak yapmadan kullugu yalniz Allah a yapmalari Ona teslim olmalari.

Ancak ben denenenler tek onlar oldugunu düsünmüyorum bizimde denendigimizi düsünüyorum bizim Muhammed selam olsun ona onunla denendigimize inaniyorum. O yüzden nebilerin sonuncusunu haddinden fazla yüceltmeyin diye uyariyorum insanlari. Diger insanler denenirken biz denenmeyecegimizi saniyoruz sirk ile ? Kendini hiristiyan sananlar Mesih i ilah edindi evet edinmeyenler varsa onlar müstesna. Ancak bir kisiyi ben onu ilah edindim demeye gerek yok benim icin bir baska herhangi bir kulu Allah dan daha fazla zikredersen. Bu kul para olur, insan olur, kendi egon olur olurda olur ben inaniyorum oda sirk dir. O yüzden ahiretde neden kulu yada kullari Allah dan fazla zikrettin diye soru ile muhatap olmamak icin hayatinizda Allah in zikrini ayni nefes alip vermek gibi kullanin.

Ibrahim dogrusunu /hanifligi yapti yalvarirken hic bir kulun yüzü hürmetine dua etmedi yalniz ve yalniz kendini Allah önünde kücülttü ve Allah in yüceligini tasdik edip Allah in isimleri önünde kendini alcaltti.

126İbrahim şöyle yakarmıştı: "Rabbim!Şu kenti güvenli bir kent yap, halkının Allah'a ve ahiret gününe inananlarını çeşitli ürünlerle rızıklandır."Rab dedi ki: "Küfre sapanları bile rızıklandırırım.Ama az bir nimetle rızıklandırır, sonra da ateş azabına itiveririm.Ne kötü bir dönüş yeridir o..."
---------------
Bir kulun yüzü hürmetine dua varmi burda hayir Allah in yüceligini tasdik var.
--
127 İbrahim'in, İsmail'le birlikte, Beytullah'ın ana duvarlarını yükselterek şöyle yakardıkları zamanı da an: "Rabbimiz, bizden gelen niyazları kabul buyur; sen, evet sen, Semi'sin, herşeyi çok iyi duyarsın; Alim'sin, herşeyi çok iyi bil irsin."
---------
Bir kulun yüzü suyu hürmetine dua varmi burda ? Hayir Allah in yüceligine kendini teslim etmek var onun isimlerini yüceltmek var.
-------
35 Bir zaman, İbrahim şöyle demişti: "Rabbim, bu beldeyi güvenli kıl. Beni ve oğullarımı putlara kulluktan uzak tut!"
------
Hic kimseyi duasina ortak etmeden direk Allah a yönelen bir kul o dogruyu/hanif ligi böyle yapti.


Seriati kanun olarak ele alirsak. Rivayetlerin bazilarinin tevrat ve incil dede oldugunu. Oysaki bizim mahkeme kitabimiz Alkuran.

Bu yazdiklarim benim inandiklarimdir en dogrusunu Allah bilir
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Hanif dini selamet ulaştıran şeriattır. Her asrın Peygamberi farklı bir şeriat ile gelmiştir. Ortak noktalar olmakla beraber farklıdır. Elbette Hz. İsa'nın kavmi ile Hz. Muhammed(a.s.m)'nin kavmi aynı olmaz. Aynı şeriata sahip olmamak gerektir.

Zaten aynı şeriat kafi olsa, Allah yeni bir Kitab göndermez tahrif olan eski Kitabı ortaya çıkarırdı.

İşte Hz. İbrahim(a.s.m)'i kendi dinlerine mensup gören Yahudi ve Hristiyanlar'ın iltibasını burda aramak lazım.

Mesela, Hz. İsa Hz. İbrahim'e gelen dini tasdik etmiş ve yeni bir şeriatla gelmiş. Hristiyanlar diyor "O zaman Hz. İbrahim de Hristiyan olmak gerektir"

Kur'an buna mukabil diyor "Evet Hz. İbrahim Hz. İsa'nın dininde idi. Ama sizin şu tahrif ettiğiniz dine mensub değildir. Kurtuluş ve selamete ulaştıran Hanif dini mensubu idi."

Yani, aynı silsileden gelmektedir. Yoksa Hz. İbrahime'in tabi olduğu dinin HZ. Muhammed(a.s.m)'ın getirdiği dinin şeriatlarının aynı olduğu söylenemez.

Evet biz Hz. İbrahim'in tabi olduğu Hanif dinindeyiz. Ama şeriatlar farklıdır. Biz Hz. İbrahim'in şeriatı ile mükellef değiliz. Kur'an'ın şeriatı ile mükellefiz.

Hal böyle olunca, Hanif dinine mensub olduğunu iddia edenlerin sözleri aslında Yahudi ve Hristiyanların HZ. İbrahimi kendi dinlerine mensub görmek gibi oluyor. (deneme yazısıdır. İlk kez bu açıdan değerlendiriyorum. İnşaallah tekmiline eleştirilerinizle muvaffak olurum)

Muhabbetle


Anlatmak sadece anlayani bulmak kadar zor sanirim,Biz kendi sözlerimizi din diye empoze eden Tagutlardan degiliz Insallah cünki her seferinde ayetlerin yalin halinin ne kadar anlattigini göstermek icin ayetleri siraladikki kendi sözümüzün hic oldugunu anlasinlar diye.Su güzel kardesim DUHAyada anlatamadim vesselam;


Yani, aynı silsileden gelmektedir. Yoksa Hz. İbrahime'in tabi olduğu dinin HZ. Muhammed(a.s.m)'ın getirdiği dinin şeriatlarının aynı olduğu söylenemez.

Artık onlar öncekilerin sünnetinden başkasını mı bekliyorlar? Allah’ın sünnetinde kesinlikle bir değişiklik bulamazsın. Allah’ın sünnetinde dönüşüm de bulamazsın.


Fatr Suresi 43


Daha önceden gelip geçenler hakkında Allah’ın sünnetidir. Allah’ın sünnetinde kesin olarak bir değişiklik bulamazsın.

Ahzab Suresi 62

Sünnetüllahin degismedigi degismesinin asla mümkün olmadigi gün gibi bir gercek degilmi acaba?

Gelelim Babamiz Ibrahim(Selam Resul/Resullere olsun) ile Allahin Alemlere Rahmet gönderdigi Allahin Resulü Muhammed(Selam Resul/Resullere olsun)in ne oldugunu Nur olan Kitabimiz Kuran nasil acikliyor;

(Enam Suresinin bu kısmındaki iki ayette anlatılan kişi Hz. ibrahim) "Ben bir hanîf olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben." Toplumu ona karşı çıkıp kanıt getirmeye kalkıştı. O dedi ki: "Allah hakkında benimle çekişiyor musunuz? Beni doğru yola O İLETTİ (İLETME=HİDAYET). O'na ortak koştuğunuz şeylerden korkmam. Rabbimin dilediği dışında hiçbir şey olmaz.Rabbim bilgice herşeyi çepeçevre kuşatmıştır. Hâlâ öğüt almayacak mısınız?"

(Enam Suresi 79-80)

(Bu ayette ise özne Hz. Muhammed) De ki: "Beni, dosdoğru yola Rabbim İLETMİŞTİR(İLETME=HİDAYET). Güçlü, pürüzsüz bir dine, hanîf olan İbrahim'in milletine. Müşriklerden değildi o."

(Enam Suresi 161)

Bir başka ayette de Rabbimiz şöyle buyuruyor:

'Allah'ın kılavuzluk ettiğini (KELİME YİNE HİDAYET) ise saptıran olamaz. Allah Aziz ve intikam alıcı değil mi?'



(Zümer Suresi 37)



Duha kardesiminde anlattigi gibi Allahin gönderdigi din Hanif olan Ibrahimin(Selam Resul/Resullere olsun)dinidir.


Ayetlerde görüldüğü gibi Allah nasıl Hz. İbrahimi(
Selam Resul/Resullere olsun) şirksiz bir imana, dosdoğru olan yola yani hanifliğe iletmişse Hz. Muhammed'i(Selam Resul/Resullere olsun) de aynı dosdoğru yola yani hanifliğe iletmiştir. Hz. İbrahim(Selam Resul/Resullere olsun) konusunda kullanılan hidayet kelimesi Hz. Muhammed(Selam Resul/Resullere olsun) sözkonusu olduğunda da kullanılıyor. Allah’ın hidayet ettiğini de saptıracak kimse yoktur. Ve Hz. İbrahim'e(Selam Resul/Resullere olsun) en yakın olanların da Hz. Muhammed(Selam Resul/Resullere olsun) ve yoluna tabi olanlar olduğunu ilan edilmiştir.

Şu bir gerçek ki, insanların İbrahim'e gönülce en yakın olanları, elbette ona uyanlar, bu peygamber, bir de iman sahipleridir. Allah, müminlerin Velî'sidir.

(Ali İmran Suresi 68)

Ayrıca Allah Yasin Suresinde Sevgili Peygamberimizin Dosdoğru bir yolda olduğunu, kendi indirdiği mesaj üzerine olduğunu tekrar vurgulamaktadır. Dosdoğru olan yolu ise üstteki ayetlerde Haniflik=Allah'ı bir ve tek kabul etme olarak tariflemektedir.

YASİN SURESİ

1. Yâ, Sîn.

2. Yemin olsun o hikmetlerle dolu Kur'an'a ki,

3. Hiç kuşkusuz, sen, gönderilen elçilerdensin;

4. Dosdoğru bir yol üzerindesin.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Bu forumda çok kaliteli insanlar var çünkü :D
İşte Bekir, işte Metin Mete, işte Teslimolan, Alptraum sairleri sen düşün.

Şahsen benim kabiliyetlerimin inkişafına vesile oldukları için namazlarımda ismen pek çok kişi için dua ediyorum.

Muhabbetle



Duaniz Duamizdir Duhacigim isimlerden cok toplulugadir Insallah...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Haniflik Nedir....

Haniflik Nedir....

HANİFLİK NEDİR?

-Haniflik Allah'a ortak koşmamak, Müşrik olmamaktır.

"Şu da emredildi: "Yüzünü, bir hanîf olarak dine çevir. Sakın müşriklerden olma!"

(Yunus Suresi 105)

''Ben bir hanîf olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben."


(Enam Suresi 79)

De ki: "Beni, dosdoğru yola Rabbim iletmiştir. Güçlü, pürüzsüz bir dine, hanîf olan İbrahim'in milletine. Müşriklerden değildi o."


(Enam Suresi 161)

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlı başına bir ümmet idi; bir hanîf olarak Allah'ın önünde eğiliyordu, müşriklerden değildi.

(Nahl Suresi 123)

İbrahim ne bir Yahudi idi ne de bir Hıristiyan. O, sadece hanîf bir müslümandı/Allah'a teslim olandı. O müşriklerden değildi.

(Ali İmran Suresi 67)

De ki: "Allah, doğrusunu söylemiştir/vaadinde sadıktır. Hadi artık hanîf olarak İbrahim'in milletine uyun! Müşriklerden değildi o."

(Ali İmran Suresi 95)

Allah'a ortak koşmadan, hanîfler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgâr onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

(Hac Suresi 31)

Ayetlerden anlaşıldığı gibi Hanif kelimesi müşrik kelimesinin zıddı olarak kullanılmıştır. İnsan ya müşriktir ya Hanif.

Allah'ın elçilerinin tümü Haniftirler

Allah'ın seçtiği elçilerin kendilerine vahiy geldikten sonra O'na ortak koşmaları mümkün değildir. Dolayısıyla Peygamberliğin birinci şartı, Resullüğün en temel özelliği Hanifliktir. Dolayısıyla tüm Resuller Haniftir. Bu mutlak bir zorunluluktur. İnsanları da şirksiz bir imana yani hanifliğe davet etmişlerdir. Dolayısıyla bu davete uyan ve gizli-açık her türlü şirkten kaçınan tüm müslümanlar da Haniftirler.

Hz. Muhammed(Selam Resul/Resullere olsun) de diğer elçiler gibi başhaniftir, şirksiz bir şekilde iman eden tüm müslümanlar da insanlar içinde Hz. İbrahim'in
(Selam Resul/Resullere olsun) Hanif tarzına en yakın olanlardır.

Şu bir gerçek ki, insanların İbrahim'e gönülce en yakın olanları, elbette ona uyanlar, bu peygamber, bir de iman sahipleridir. Allah, müminlerin Velî'sidir.

(Ali İmran Suresi 68)

Haniflik Müslümanlığın en temel ögesidir.

Allah uğrunda O'na yaraşır bir gayretle didinin. O sizi seçmiş ve dinde size hiçbir güçlük çıkarmamıştır. Babanız İbrahim'in
milletini esas alın. Allah sizi, önceden de şu Kitap'ta da "Müslümanlar/Allah'a teslim olanlar)" diye adlandırdı ki, resul sizin üzerinize bir tanık olsun, siz de insanlar üzerine tanıklar olasınız. O halde namazı kılın, zekâtı verin ve Allah'a sarılın. O'dur sizin Mevlâ'nız. Ne güzel Mevlâ'dır O, ne güzel yardımcıdır O!

(HAC SURESİ / 78)

Öz benligini beyinsizliğe itenden baska kim, Ibrahim'in milletinden yüz çevirir? Yemin olsun ki biz onu dünyada seçip yüceltmistik. Ve o, âhirette de barış ve iyilik sevenlerden biri olacaktir elbette...
Rabbi ona, "Müslüman olup bana teslim ol!" dediğinde o şu cevabı vermişti: "Teslim oldum âlemlerin Rabbi'ne!"
İbrahim de oğullarina şunu vasiyet etti, Yakub da: "Ogullarim! Allah sizin için bu dini seçmiştir. O halde ancak müslümanlar olarak can verin."


(Bakara 130-132)

İşte bu, İslam milleti bir tek millet olarak sizin milletinizdir. Rabbiniz de yalnız Benim; onun için hep Bana kulluk edin!

(Enbiya Suresi 92)

Üstteki ayetlerden anlaşıldığı gibi Hz. İbrahim'i
(Selam Resul/Resullere olsun) Allah müslüman olarak vasfediyor. Ayrıca Hz. İbrahim(Selam Resul/Resullere olsun) de 'ancak müslümanlar olarak can verin' şeklinde bir vasiyette bulunuyor. Demekki haniflik müslümanlık içinde bir vasıf, bir özelliktir. Müslümanlığın temelidir. Nasılki Mücahid, Muvahhid, Muhsin gibi terimler Müslümanlık içi güzel sıfatlarsa Haniflik de böyle bir sıfattır. Enbiya Suresindeki ayetten de aslında bir tek Millet olduğunu, bununda 'İslam Milleti' olduğunu anlıyoruz. Hz. ibrahim(Selam Resul/Resullere olsun) üç semavi din için ortak ata olduğundan dolayı 'İbrahim(Selam Resul/Resullere olsun) Milletine uyun' şeklinde özel bir vurgulama vardır. Yoksa Haniflik Müslümanlık üstü veya dışı bir din falan değildir. 'İslam Dini ile yetinmeyin Hanif Dine gelin' şeklindeki yaklaşımlar çarpıtmadan ve laf ebeliğinden başka bir şey değildir.

Haniflik ve Hz. İbrahim
(Selam Resul/Resullere olsun) hakkındaki ayetleri bir bütün olarak değerlendirdiğimizde Hanif Millet/Din teriminin HANİF TARZ/TAVIR olarak kullanıldığını görürüz.

Hz. İbrahime
(Selam Resul/Resullere olsun) en yakın olanlar müslümanlardır

İbrahim Peygamber neye uymakla emrolundu ise diğer tüm Resuller de aynı şeye uymakla emrolundular. Hepsi hanif olmakla yani müşrik olmamakla emrolundu ve insanları buna davet ettiler. Bu gerçek Bakara Suresinde şöyle açıklanmaktadır:

"Yahudi yahut Hiristiyan olun ki dogruya kılavuzlanasiniz." dediler. De ki: "Hayır, öyle degil. Şirk ve yozlaşmadan uzak bir biçimde, Ibrahim milletinden olalım. O, şirke bulaşanlardan değildi."

Şöyle deyin: "Allah'a, bize indirilene, İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, onun torunlarına indirilene, Mûsa'ya ve İsa'ya verilene ve diğer nebilere verilene inandık. Bunlar arasından hiç kimseyi ayırmayiz. Biz yalnız O'na/Allah'a teslim olanlarız."

Eger onlar da sizin inandığınız gibi inanırlarsa, hiç kuşkusuz, iyiyi ve güzeli bulmuş olurlar; eğer sırt dönerlerse artık onlar parçalanmıs olurlar. Onlara karşı sana Allah yeter. En iyi işiten, en güzel bilendir O.


(BAKARA SURESİ / 135-137)

Bu ayetlerde ayrıca Yahudi ve Hristiyanlara çağrı var. Şirke sapmış ve yozlaşmaya uğramış inançlarını bir kenara bırakarak Hz. ibrahim gibi Hanif olmaya davet ediliyorlar. Haniflik terimi ortak ata Hz. İbrahimin
(Selam Resul/Resullere olsun) şahsında Musevilik, Hristiyanlık ve Müslümanlık arasındaki ortak kavramdır. Ve Bu ortak kavram etrafında bu semavi din sahipleri birleşmedirler. Aynı ayetlerde Allah 'sizin gibi inanırlarsa' diyerek gerçek müslümanların zaten Hz. ibrahimin(Selam Resul/Resullere olsun) Hanif Milletinden olduğunu belirtmektedir.
 

selimcan

New member
Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
6
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Hanif dini selamet ulaştıran şeriattır. Her asrın Peygamberi farklı bir şeriat ile gelmiştir. Ortak noktalar olmakla beraber farklıdır. Elbette Hz. İsa'nın kavmi ile Hz. Muhammed(a.s.m)'nin kavmi aynı olmaz. Aynı şeriata sahip olmamak gerektir.

Zaten aynı şeriat kafi olsa, Allah yeni bir Kitab göndermez tahrif olan eski Kitabı ortaya çıkarırdı.

İşte Hz. İbrahim(a.s.m)'i kendi dinlerine mensup gören Yahudi ve Hristiyanlar'ın iltibasını burda aramak lazım.

Mesela, Hz. İsa Hz. İbrahim'e gelen dini tasdik etmiş ve yeni bir şeriatla gelmiş. Hristiyanlar diyor "O zaman Hz. İbrahim de Hristiyan olmak gerektir"

Kur'an buna mukabil diyor "Evet Hz. İbrahim Hz. İsa'nın dininde idi. Ama sizin şu tahrif ettiğiniz dine mensub değildir. Kurtuluş ve selamete ulaştıran Hanif dini mensubu idi."

Yani, aynı silsileden gelmektedir. Yoksa Hz. İbrahime'in tabi olduğu dinin HZ. Muhammed(a.s.m)'ın getirdiği dinin şeriatlarının aynı olduğu söylenemez.

Evet biz Hz. İbrahim'in tabi olduğu Hanif dinindeyiz. Ama şeriatlar farklıdır. Biz Hz. İbrahim'in şeriatı ile mükellef değiliz. Kur'an'ın şeriatı ile mükellefiz.

Hal böyle olunca, Hanif dinine mensub olduğunu iddia edenlerin sözleri aslında Yahudi ve Hristiyanların HZ. İbrahimi kendi dinlerine mensub görmek gibi oluyor. (deneme yazısıdır. İlk kez bu açıdan değerlendiriyorum. İnşaallah tekmiline eleştirilerinizle muvaffak olurum)

Muhabbetle
______________
 

selimcan

New member
Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
6
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Hanif diye bir din olmadığı gibi Şafi gibi bir dinde yoktur.
 
Üst Alt