SAĞIR SULTAN
"4. Mutevatir, Sahih, Sahih olmayan gibi sınıflandırma yaparak, vahyi mi sınıflandırıyor sunuz?
5. Muhammed Peygamberin günlük kullandığı kelimeler ' yemek yiyeceğim' 'tuvalete gideceğim' gibi kullandığı kelimeler de vahy midir? "
tekrar tekrar yaz ben de tekrar tekrar yazayım...
"Hadis ilminin kendi ıstılah'ını kullanması kadar bilimsel ve normal bir şey yoktur. elbette bu konunun alimleri kendi aralarında sistematik çalışırlar. yasaklamaya dair olanlar teşvike dair olanlar gibi konusal olabilir. yada kaynağına göre mevzu yada sahih olabilir. mevzu deyince "hadis değil demek" değildir ki, istifade edilmesin. "uyduruk" değildir ki yalanlansın. ibn-i Cevzi gibi şiddetli tenkit eden hadis alimlerinin de yeri var... Sünen-i Davut gibi 2 milyon hadisi kaydeden kitapların da... o bilimsel çevre bir sistem olarak değerlendirilmez de ifadeler halkın ağzına düşerse sadece toz duman ağız dalaşı olur.
Hadislerin büyük çoğunluğu İslamı seçmiş bir mü'min müslümanın hak rızasını elde etmek için yapacağı tatbikatlarına şekil verir. bunlar içinde fazlaca tenkit ettiğiniz, benim se okumaktan zevk aldığım, islamı yaşama sanatına dair olanlardır. ruhunda vahyin gerçeğini sindirmiş, mi'raç sahibi, Şakk-ı kamer mu'cizesi sahibi bir zatın islamı yaşarken tüm detaylara da bunu aksettirmesi çok güzeldir. oturması kalkması, su içmesi, yatması gibi adiyatına şekil vermiştir. her anını nurlandırmak isteyen taklit eder. Sünnetine uyan adetini ibadete çevirmiş olur. böylece tüm ömrünü bakileştirir..."
senin zaten dinlemeye derdin yok ki...
hadi çekinme tekrar sor... böylece seni dolduran zındıkların oyuncağı olduğunu tekrar isbet et...
"4. Mutevatir, Sahih, Sahih olmayan gibi sınıflandırma yaparak, vahyi mi sınıflandırıyor sunuz?
5. Muhammed Peygamberin günlük kullandığı kelimeler ' yemek yiyeceğim' 'tuvalete gideceğim' gibi kullandığı kelimeler de vahy midir? "
tekrar tekrar yaz ben de tekrar tekrar yazayım...
"Hadis ilminin kendi ıstılah'ını kullanması kadar bilimsel ve normal bir şey yoktur. elbette bu konunun alimleri kendi aralarında sistematik çalışırlar. yasaklamaya dair olanlar teşvike dair olanlar gibi konusal olabilir. yada kaynağına göre mevzu yada sahih olabilir. mevzu deyince "hadis değil demek" değildir ki, istifade edilmesin. "uyduruk" değildir ki yalanlansın. ibn-i Cevzi gibi şiddetli tenkit eden hadis alimlerinin de yeri var... Sünen-i Davut gibi 2 milyon hadisi kaydeden kitapların da... o bilimsel çevre bir sistem olarak değerlendirilmez de ifadeler halkın ağzına düşerse sadece toz duman ağız dalaşı olur.
Hadislerin büyük çoğunluğu İslamı seçmiş bir mü'min müslümanın hak rızasını elde etmek için yapacağı tatbikatlarına şekil verir. bunlar içinde fazlaca tenkit ettiğiniz, benim se okumaktan zevk aldığım, islamı yaşama sanatına dair olanlardır. ruhunda vahyin gerçeğini sindirmiş, mi'raç sahibi, Şakk-ı kamer mu'cizesi sahibi bir zatın islamı yaşarken tüm detaylara da bunu aksettirmesi çok güzeldir. oturması kalkması, su içmesi, yatması gibi adiyatına şekil vermiştir. her anını nurlandırmak isteyen taklit eder. Sünnetine uyan adetini ibadete çevirmiş olur. böylece tüm ömrünü bakileştirir..."
senin zaten dinlemeye derdin yok ki...
hadi çekinme tekrar sor... böylece seni dolduran zındıkların oyuncağı olduğunu tekrar isbet et...