Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hadis-Kur'an Çelişkileri

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Tevil şart

Tevil şart

M. Halid Bağdadi hazretleri buyuruyor ki:

Müteşabih âyet ve hadisler, kısa veya uzun olarak, tevil olunur. Yani, Allah’a yakışacak mana verilir. Mesela, (Arş’a istiva eden Allah, nerede olursanız olun, sizinle beraberdir) mealindeki âyet için, bu âyette ne murat edilmişse, öylece inandım demeli. Allah’ın ilmi, bizim ilmimize, benzemez. Onun istivası da bizim istivamıza benzemez, beraber olması bizim beraber olmamıza benzemez demelidir. (İtikadname)
 

noanda

New member
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Gülün aciklamalarindan, Ayetlerle hadisler arasinda tezat gibi lanse edilenlerin, aslinda tezat olmadigi acikca goruluyor.
 

usamebinladin

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
221
Tepkime puanı
3
Puanları
0
bu akılcılar ta ki kafaları kopacak o zaman bırakacaklar AALlah kelamında yoruma gitmeyi...
bize akılsız diyorl ancak, nasıl bir akılsız islam dinii seçer hala bir sonuca varmış değlim bbu konuda...
kendi akıllarıyla kendileri tuzağa düşüyorlar..
başka söze gerek yok..
selametle...
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
gül21' Alıntı:
ayşegül hanım müsadenizle ben tek kelimeyle cevap vereyim size.inşaALLAH yanlış anlaşılmaz.lakin bunun muhataplarının çok geniş anlayışa sahip olduklarını biliyorum.



öküz bağdata girmiş,onca rahmet ve güzellik içinde sadece saman kokusunu almış(mevlana)

:eek: :eek: :eek: tşk ederim ama ben hanif beyin cevap vermesini istemiştim onun düşünceleri hangi mantığa dayanıyor diye merak etmiştim ama neyse sanırım sorularım ona çok zor geldi:)
 

buhari

New member
Katılım
8 Ağu 2006
Mesajlar
27
Tepkime puanı
0
Puanları
0
selamu aleykum ...arkadaslar....bu sahıslar....ehlı sunnet ıtıkatını yıkmak ıcın...ıslam dınını fıkıhsız hadıssız bırakmak ıcın...cıkmıslardır...bu kardeslerımızde ıslamı anlayamadan...onlara uymuslardır....bu arkadaslarımızın bu fıkırlerı savundukları bırde sıtelerı var....hanifdostlar.com.....burada onlara anlatmaya calıstım ama.....onlar cok ıyı bıldıklerını zannettıklerı ıcın dınlemıyorlar....son olarak.............bır hadıs yazacagım......ıman etmıs kardeslerımızın ımanı artsın dıye.....................

rasulullah sav buyurdukı: rasulullah sav buyuruyorkı:süslü tahtına yaslanmış adama,benım hadıslerımden bırısı okunurda o kışinin vazıyetını hiç bozmadan,bizlerle sizler arasında allahın kitabı vardır.ondan buldugumuz helal şeylerı helal sayıyoruz,haram olarak buldugumuz şeylerı de haram kabul edıyoruz biz kuranda ne bulduksa ona tabi olduk .şeklınde söyler durumda bulmayayım. (ibn mace)
 

abdullahadem

New member
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
172
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Arkadaşlar hadisi yorumlamak için alim olmak gerekiyor.Alimler de hadisleri çok inceleyerek yorumluyorlar.Kuran ile hadis arasında hiç bir çelişki yoktur.Buna emin olun.Çelişki sadece sizin ayeti veyahut hadisi yanlış yormlamanızdır.Hadisi okuyup da kafanıza göre bu budur derseniz Allah Teala Hazretleri korusun küfre düşebilirsiniz.Hadis ilmi ile uğraşmayı bırakın da uğraşmayı bilginler yapsın tam olarak islamı yaşayamayan,bilmeyen değil.Belli hadisleri doğru kabu
 

abdullahadem

New member
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
172
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
l etmek farz durumunda çünkü onlar o kadar gözden geçirilererek ve yüzlerce alim tarafından kontrol edilerek kabul edildi.Emin olun en küçük alim dahi sizden bilgili ve bunları kabul etmişse sizin bunlarla Kur'an-ı Hakim arasında çelişki var demeye hakkınız yok.Vesselam...
 

HaNiF

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
201
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Konum
iN QuRaN
Aysegul' Alıntı:
Şimdi bunun benim söylediğimle ne tür bir alakası olduğunu anlayamadım...Bu benim senden istediğim cevaplar değil?..İtaat ediyoruz o şüphesiz...Ama ben;

1-Peygamberin söz ve davranışlarını yok sayarak
2-Kuranda geçen olayların hangi durumdan sonre gerçekleştiğini bilmeden
3-Kur'anda yapılması gereken farzları kendi kafamdan yorumlayarak...

Nasıl bir ibadet şekli oluşturucam onu söyle bana...Hadi bende kur'ancı oldum diyelim ben senin gibi yorumlamıyorum çoğu ayeti senin yorumlarında bana ters geldi nolcak şimdi?

Bu ayetin yorumuda bana göre daha farklı???

1. peygamber efendimizin sözü yalnızca vahiyden ibarettir (Bkz. Necm 4). Vahiy ise Kur'an'dır. Öyleyse peygamberimizin sözleri = Kur'an'dır.

Peygamberimizin hal ve hareketleri de Kur'an'dadır. Kur'an, peygamber efendimizin kişiliğinden bir çok ayette bahseder. Mesela; O, güzel ahlak üzerindedir. vs...


2. Kur'an'da geçen olayların birçoğunda hangi olaydan sonra olduğu apaçık bellidir. Mesela Allah, peygamberimize bir ayette "Allah'ın sana haram kılmadığını kendine neden haram kılıyorsun?" buyuruyor. Burda, peygamber efendimizin Kur'an'da Allah'ın yasaklamadığı herhangi birşeyi kendisine yasak kılmıştır.

3. Kur'an'da yapılması gereken farzları kendi kafanızdan yorumlamak doğru değildir. Kur'an'ı bir bütün olarak kabul etmeli ve Kur'an'ın anlatmak istediğini bir önceki ayet ve bir sonraki ayetlere de bakılarak yorumlanmalıdır. Ayrıca arapçanın edebiyat kurallarını da dikkate alarak yorumlanmalıdır.

Benim yorumum size ters gelebilir. Siz, herhangi bir görüşü veya fikri araştırmadan, eleştirmeden, önyargılı olarak yaklaşıp ve bildiğiniz, kabullendiğiniz, doğru sandığınız konuları kendi fikirlerinizle ve Kur'an'la değil de;

alimlerinizin, mezhep imamlarınızın, evliyanızın fikriyle cevap verirseniz tabii ki benim veya bir başkasının görüşü size ters gelir.

Vesselam...
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
sorularımı bu şekilde geçiştireceğini tahmin etmiştim...Çünkü gerçek cevapları sizin teorilerinizi çürütüyor
 

Karababa

Member
Katılım
22 Şub 2005
Mesajlar
661
Tepkime puanı
10
Puanları
18
Konum
Bursa
Web sitesi
mantolamabursa.tk
Bu konuda ters bir mizacım var... Sizin çürüttüğünü sandığınız Bilgi şeriat ehline göredir. (Bakınız Tekasür suresi)

Varsayımsal olarak;

iki kişiarasındaki bir sohbeti;

uzaktan duymak ile,
Yakından dinlemek ile,
O sohbeti yapan kişi olmak,

Arasındaki farkı, Bu durumları idrak etmeden anlamak nerede ise imkansız.

Kalkıpta kimse kuran yazıdır demesin artık. Kuran sözdür. Allahın sözü. Raflarda değil mümin kulun kalbindedir o. O onun tutan eli yürüyen ayağı gören gözüdür.

1. peygamber efendimizin sözü yalnızca vahiyden ibarettir (Bkz. Necm 4). Vahiy ise Kur'an'dır. Öyleyse peygamberimizin sözleri = Kur'an'dır.

Gayet yorum ekleyip kabul etmişsin. Devam edelim stratejinin doğruluğunu isbat etmek için.

kurana uyan kişi=peygamber (efendim) Bunuda çürüt! zira bu senin tezin! Küfürden başka yere çıkmayan.

2. Kur'an'da geçen olayların birçoğunda hangi olaydan sonra olduğu apaçık bellidir. Mesela Allah, peygamberimize bir ayette "Allah'ın sana haram kılmadığını kendine neden haram kılıyorsun?" buyuruyor. Burda, peygamber efendimizin Kur'an'da Allah'ın yasaklamadığı herhangi birşeyi kendisine yasak kılmıştır.
-Allah cc. Emretmediği halde kendine insanlardan uzak kalmayıda emretti. 2 yıl mağrada uzlet etti. Ama alemlere rahmetsin Hitabına mazhar oldu.

- Ters vesselam bizim tezlerimiz...

Oku dediğinde melek, olmayan kuranı indikten sonra okursun manasına mı söylendi? Oku hitabı ile demek istenen nedir ki?

- okudun alim oldun.

-ben ki kötü bir nefse sahibim.. Vaaz makamlarının karşısına farsça yazılan Alimlerin Zalimliğinden koru yarabbi. duasına her seferinde Amin diyerek iştirak ediyorum.

-Ne olur bildimcik olucağımıza nefsini bilen olsak. Yarın muzafer olsak muhammedün bin er olsak. hakikati bulsak.....
 

usamebinladin

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
221
Tepkime puanı
3
Puanları
0
HaNiF' Alıntı:


1. peygamber efendimizin sözü yalnızca vahiyden ibarettir (Bkz. Necm 4). Vahiy ise Kur'an'dır. Öyleyse peygamberimizin sözleri = Kur'an'dır.

Peygamberimizin hal ve hareketleri de Kur'an'dadır. Kur'an, peygamber efendimizin kişiliğinden bir çok ayette bahseder. Mesela; O, güzel ahlak üzerindedir. vs...


2. Kur'an'da geçen olayların birçoğunda hangi olaydan sonra olduğu apaçık bellidir. Mesela Allah, peygamberimize bir ayette "Allah'ın sana haram kılmadığını kendine neden haram kılıyorsun?" buyuruyor. Burda, peygamber efendimizin Kur'an'da Allah'ın yasaklamadığı herhangi birşeyi kendisine yasak kılmıştır.

3. Kur'an'da yapılması gereken farzları kendi kafanızdan yorumlamak doğru değildir. Kur'an'ı bir bütün olarak kabul etmeli ve Kur'an'ın anlatmak istediğini bir önceki ayet ve bir sonraki ayetlere de bakılarak yorumlanmalıdır. Ayrıca arapçanın edebiyat kurallarını da dikkate alarak yorumlanmalıdır.

Benim yorumum size ters gelebilir. Siz, herhangi bir görüşü veya fikri araştırmadan, eleştirmeden, önyargılı olarak yaklaşıp ve bildiğiniz, kabullendiğiniz, doğru sandığınız konuları kendi fikirlerinizle ve Kur'an'la değil de;

alimlerinizin, mezhep imamlarınızın, evliyanızın fikriyle cevap verirseniz tabii ki benim veya bir başkasının görüşü size ters gelir.

Vesselam...

sen misn alim yani?
öyle bir söylüyorsun ki, onları dinlemeyin ben varım burda heyytt beni dinletyin..
biz burada yenir mezhep kurmuşuz ona gelin hadi..
ARKADAŞLAR, ASLINDA KENDİLERİNE MEZHEPSİZ DİYENLERDE YANİ BU ARKADAŞ ÖRNEĞİN, KENDİLERİ BİLMEDİKLERİ HALDE SAPIK BİR MEZHEBE DAHİLDİRLER...
SELAMETLE...
SİZ SADECE KENDİNİZ KANDIRABİLRİSİNİZ..
YUKARIDAKİ DEDİKLERİN EFENDMİZ (SAV) IN KURAN DAN VAHY ALIP VAHYLERİ İNSANLARA, YANİ AYETLERE İNSANLARA SÖYLEMESİNDE İBARET OLDUĞUNU GÖSTERİYOR..
YANİ EFENDİMİZ (SAV) HİÇ KONUŞMAMIŞTIR HAYATINDA AYETLERİ AKTARMAKTAN BAŞKA?
NE MANTIKSIZ NE AHMAK BİR ZİHNİYETİTR BU?
KENDİ YALANALARINIZLA BAŞBAŞA BIRAKIYORUM SİZLERİ EĞLENİN BAKLAIM İSLAM'LA, KURAN'LA İNSANLARI ALLAH KELAMININ KOLAY ANLAŞILACAĞI YÖNÜNDE...
HALBUKİ BİR KALP HASTASININ AMELİYAT OLUP OLMAYACAĞINI HERKES ANLAYAMAZ, YANİ SOKAKTAKİ İNSANA SORAMAZSINN..
FAKAT, SİZE GÖRE KURAN I HERKES ANLAYABİLR HE?
O KADAR HASSASİYET TAŞIYAN BİR KONUDA HERKESİN ANLAYABİLECEĞİ KADAR KOLAY..
KİMSE UZMANLAŞAMAZ, UZMANLARA SORDUĞUMUZDA ONLARA TAPTIĞIMIZ MANASI MI ORTAYA ÇIKIYOR?
SİZ PAPAĞAN BAŞKA BİR ŞEY DEİLSNİZ..
VE İFTİRAVILARSINIZ ..
NEDEN Mİ?,
BİZ SÜREKLİ DANIŞTIĞMIZ VE OKUDĞUMUZU SÖYLEDİĞİMİZ İSLAM ALİMLERİNE BİZİM TAPTIĞIMIZ İFTİRASINI ATIYORSUNUZ..
SEN İLK ÖNCE İFTİRANIN GÜNAH OLUP OLMADIĞINA BAK..
SONRADA SADECE GAYRİ MÜLİMLEİN EFENDİMİZ(SAV) YAZARKAN (sAV)I KULLANMAMALIRININZ YAZILARINDA AYIRT ÖZELLİĞİ TAŞIYAN BU UNSURU KULLANMAYI ÖĞREN ...
SELAMETLE..
 

HaNiF

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
201
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Konum
iN QuRaN
Aysegul' Alıntı:
sorularımı bu şekilde geçiştireceğini tahmin etmiştim...Çünkü gerçek cevapları sizin teorilerinizi çürütüyor


Soruları geçiştirmedim. Kur'an'dan cevap verdim. Gerçi sizin sorularınıza Kur'an'dan değil de ulemanın kitaplarından veya muhaddislerin kitaplarından verseydim hiç bir sorun çıkmayacaktı bunu biliyorum. Ama ben sadece sizin kabullendiğiniz şeylerden (ulema, muhaddis, mezhep imamları, tarikat vs.) değil; Bütün Müslümanların kabullendiği Kur'an'dan cevapladım.

Benim teorim neymiş ki? Peygamber efendimizi örnek alıp yalnız Kur'an'a uymak mı?

Vesselam...
 

HaNiF

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
201
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Konum
iN QuRaN
1. peygamber efendimizin sözü yalnızca vahiyden ibarettir (Bkz. Necm 4). Vahiy ise Kur'an'dır. Öyleyse peygamberimizin sözleri = Kur'an'dır.

Karababa isimli üyeden Alıntı:
Gayet yorum ekleyip kabul etmişsin. Devam edelim stratejinin doğruluğunu isbat etmek için.

kurana uyan kişi=peygamber (efendim) Bunuda çürüt! zira bu senin tezin! Küfürden başka yere çıkmayan.

Evet. Kur'an'a uyan kişi=peygamber efendimiz. Bunu asla inkar etmem. Ama, siz "peygambere uymak=ulemanın yorumlarına, mezhep imamlarının yorumlarına, hadise ve sünnete uymak" diyorsunuz. Oysa ben "peygambere uymak=Kur'an'a uymak" diyorum. Çünkü onu örnek almak istiyorsak; onun yaptığını iddia eden, kulaktan kulağa dolma bilgiler olan, söyleyenin sözünün kendisine ait olup olmadığını bilmediğimiz, hadislerin ravi zincirindeki her birinin ne kadar güvenilir olduklarından bihaber bir şekilde hadislere uymak yerine

İçinde hiçbir eksik olmayan (6 En'am 3), En güzel yorumu getiren (25 Furkan 33), İçinde hiçbir şüphe bulunmayan (2 Bakara 2), Çelişkisi olmayan (4 nisa 82), Rabb'imiz tarafından korunan (15 Hicr 9), Dosdoğru yola ileten (17 İsra 9), Herşeyin ayrıntılı açıklayıcısı olan (16 Nahl 89), İçinde bulunmayan konularda serbest olduğumuz (5 Maide 101), En güzel hüküm veren (6 En'am 114), Hak ile batılı ayıran (25 Furkan 1), Ahirette sorumlu tutulacağımız (43 Zuhruf 44) KUR'AN'a uymayı tercih ediyorum...

Fakat siz peygamberi putlaştırmışsınız. O'nun da Kur'an'da hataları ve günahları var. O'nu diğer peygamberlerden üstün kılma çabasındasınız. Ve, diğer peygamberlerde olmayan bir şeyi (sünnet ve hadis), peygamber efendimizde olduğunu iddia ediyorsunuz... Hangi peygamberin sünneti ve hadisleri vardır? Allah, diğer peygamberlerine vermediği sünnet ve hadisi peygamber efendimize de vermemiştir.

1. Sünnet ve hadis kavramı Kur'an'a göre:

sünnet=Allah'ın kuralları, kanunları vs.
hadis= Allah'n sözü, Allah'ın ayetleri...


2. Sünnet ve hadis kavramları alimlere, mezhep imamlarına, muhaddislere göre ise:

sünnet=peygamber efendimizin hal ve hareketleri, davranışları, gittiği yol vs.
hadis=peygamber efendimizin sözü.


Siz, 2. seçeneğe yani; alimlere, mezhep imamlarına, muhaddislere,

Ben ise 1. seçeneğe yani; Kur'an'a uyayım...

Oku dediğinde melek, olmayan kuranı indikten sonra okursun manasına mı söylendi? Oku hitabı ile demek istenen nedir ki?

Oku ile demek istenen şudur.

Alak Suresi'nin ilk ayeti:

1. Oku! Yaratan Rabbinin adına;

Ayetin açıklaması:

İkra’ ve Kur’an sözcükleri:

‘إقرأ İkra’ sözcüğü, “قرأ qaree” fiilinin emir kipidir. Bu sözcük İbranice’de ve Süryanice’de de mevcuttur. Meselâ şu anda bile Süryanice’de “okumak” sözcüğü için “kıryono” kullanılır. “İkri” sözcüğü de “adımla, oku” anlamındadır. Araştırmacılar İkra’ sözcüğünün, hangi dilden diğerine geçmiş olduğu konusunda tam bir kanaat sahibi değildirler. (Dr. Subhi es Salih, Mebahis Fi ulum-il Kur’an; Aziz Günel, Türk Süryaniler Tarihi; Dr. Semih Ebu Muğulî, Fil-l Kur’ân Min Külli Lisan adlı eserler.)

Kur’an’daki terimler üzerinde büyük uzman Ragıb el İsfehani’nin, Müfredat; Arap dili ve kökeni üzerinde büyük otorite İbn-i Menzur’un, Lisanül Arab ve Zebidi’nin, Tac-ül Arus adlı eserlerinde beyan ettiklerine göre; henüz defter-kitap ortada yok iken “Karee” sözcüğü, “hayız kanının rahimde toplanması ve dışarı atılması” anlamına üretilmiş (vazedilmiş) ve bu anlamda kullanılmıştır. Zaman içerisinde bu sözcük, kadınların hayızlı (kanamalı) geçen günleri ile takip eden kanamasız günlerini kapsayan dönemlerinin adı olarak kullanılmıştır. Nitekim sözcüğün Bakara suresi 228. ayetteki kullanımı bu anlamdadır.

Daha sonra bu sözcük, “istiare (ödünç alma) yoluyla bir şeyleri biriktirip onu dağıtmak; başka yerlere nakletmek” anlamında kullanılmaya başlamıştır. Lisanül Arab’da yer aldığına göre “develerin, hamile kalıp yavruyu rahimde taşıyıp sonra da doğurmasına قرأت النّاقة qareetinnagatü” denilirdi.

Yukarıdakilere ek olarak bu sözcük bir de, “harfleri, kelimeleri, cümleleri ya da bilgileri bir araya getirip bir başkasına nakletme” eylemi için kullanılmaktadır.
Bu sözcüğü kısaca “okumak” diye çevirmek, Kur’an’da bu sözcüğün neden kullanıldığını anlama bakımından yanlış sonuç verir. Çünkü, Türkçe’de kullanılan “okumak” sözcüğünün karşılığı, Arapça’da “tilâvet” sözcüğüdür. Buna, hazır olan bir metni okumak diyebiliriz. Ancak Kur’an’ın İkra’ sözcüğü ile bu anlamda bir okumayı kastetmediği açıktır. A’lâ suresinde geçen “Biz sana öğreteceğiz ve dağıttıracağız” ifadesi ile Kıyamet suresi 17-19. ayetlerde de tekrarlanan buna benzer ifadeler bize göstermektedir ki; “Kıraat, önce bir şeyleri (bilgileri) zihinde, kitapta vs. toparlayıp, hazırlayıp ondan sonra bir başkasına aktarmaktır yani okumaktır, ele bir gazete, dergi, kitap alıp sessizce okuyup bir şeyler öğrenmek “kıraat” sözcüğünün ifade ettiği okumak değildir”.
Şu halde konumuz olan İkra’ emrinden, peygamberimizde bir şeylerin biriktirileceğini ve sonra da bu biriktirilenlerin yine ona dağıttırılacağını anlamamız gerekir. Diğer bir ifadeyle peygamberimiz, Allah’tan bir şeyler öğrenecek ve öğrendiklerini insanlara öğretecektir. Bu öğretmeyi ister sesli isterse yazılı yapacaktır. Kendisine İkra’ emir sözcüğü ile emredilen, verilen görev işte budur. Bu konuda şu ayetlere bakılabilir: İsra; 14, 45, 93, 106, Nahl; 98, Şuara; 199, A’râf; 204, İnşikak; 21, A’lâ; 6 ve Müzzemmil; 20.
Ancak unutulmamalıdır ki bu ayetler kendisine vahyolduğu zaman neyi okuyacağını, neyi zihninde toparlayacağını, depolayacağını ve neyi de taşıyacağını, dağıtacağını peygamberimiz henüz bilmemektedir.
Hud suresi 1. ayette belirtilen Kur’an’ın “önce ihkam (kısa, öz) sonra tafsil (detay, ayrıntı)” üslûbu doğrultusunda Kur’an’ın önsözü mahiyetinde olan bu surede işaret edilenlere, ilerideki ayetler ve surelerde detay verilecektir.
“قرآن Kur’an” sözcüğü de bu kökten türetilmiş “فرفان Furqan” kalıbında mastar ve isimdir. Anlamı da, “emir, nehy, kıssa toplanıp dağıtılan (Allah’tan alınıp, kullara tebliğ edilen); Allah’tan öğrenilip kullara öğretilen” demektir.


Özetle söyleyebiliriz ki İkra’ emri, toplamak ve dağıtmak anlamı ekseninde “Vahyolunacağı zihninde toparla/ oku /dağıt, tebliğ et” anlamına gelir.

Not: Alıntıdır. www.istekuran.com Alak Suresi 1. ayet.(Hakkı Yılmaz)

Vesselam...
 

HaNiF

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
201
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Konum
iN QuRaN
seyfullah putkıran' Alıntı:
bunu nasıl yapıyosunuz bilmediğimiz bir yöntemi mi var?

Peygamber efendimiz yalnızca Kur'an'a uymuştur. Ben, onu örnek almak istersem, onun yaptığını yaparım. Yani Kur'an'a uyarım....
 

HaNiF

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
201
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Konum
iN QuRaN
usamebinladin' Alıntı:
sen misn alim yani?
öyle bir söylüyorsun ki, onları dinlemeyin ben varım burda heyytt beni dinletyin..
biz burada yenir mezhep kurmuşuz ona gelin hadi..
ARKADAŞLAR, ASLINDA KENDİLERİNE MEZHEPSİZ DİYENLERDE YANİ BU ARKADAŞ ÖRNEĞİN, KENDİLERİ BİLMEDİKLERİ HALDE SAPIK BİR MEZHEBE DAHİLDİRLER...
SELAMETLE...
SİZ SADECE KENDİNİZ KANDIRABİLRİSİNİZ..
YUKARIDAKİ DEDİKLERİN EFENDMİZ (SAV) IN KURAN DAN VAHY ALIP VAHYLERİ İNSANLARA, YANİ AYETLERE İNSANLARA SÖYLEMESİNDE İBARET OLDUĞUNU GÖSTERİYOR..
YANİ EFENDİMİZ (SAV) HİÇ KONUŞMAMIŞTIR HAYATINDA AYETLERİ AKTARMAKTAN BAŞKA?
NE MANTIKSIZ NE AHMAK BİR ZİHNİYETİTR BU?
KENDİ YALANALARINIZLA BAŞBAŞA BIRAKIYORUM SİZLERİ EĞLENİN BAKLAIM İSLAM'LA, KURAN'LA İNSANLARI ALLAH KELAMININ KOLAY ANLAŞILACAĞI YÖNÜNDE...
HALBUKİ BİR KALP HASTASININ AMELİYAT OLUP OLMAYACAĞINI HERKES ANLAYAMAZ, YANİ SOKAKTAKİ İNSANA SORAMAZSINN..
FAKAT, SİZE GÖRE KURAN I HERKES ANLAYABİLR HE?
O KADAR HASSASİYET TAŞIYAN BİR KONUDA HERKESİN ANLAYABİLECEĞİ KADAR KOLAY..
KİMSE UZMANLAŞAMAZ, UZMANLARA SORDUĞUMUZDA ONLARA TAPTIĞIMIZ MANASI MI ORTAYA ÇIKIYOR?
SİZ PAPAĞAN BAŞKA BİR ŞEY DEİLSNİZ..
VE İFTİRAVILARSINIZ ..
NEDEN Mİ?,
BİZ SÜREKLİ DANIŞTIĞMIZ VE OKUDĞUMUZU SÖYLEDİĞİMİZ İSLAM ALİMLERİNE BİZİM TAPTIĞIMIZ İFTİRASINI ATIYORSUNUZ..
SEN İLK ÖNCE İFTİRANIN GÜNAH OLUP OLMADIĞINA BAK..
SONRADA SADECE GAYRİ MÜLİMLEİN EFENDİMİZ(SAV) YAZARKAN (sAV)I KULLANMAMALIRININZ YAZILARINDA AYIRT ÖZELLİĞİ TAŞIYAN BU UNSURU KULLANMAYI ÖĞREN ...
SELAMETLE..


Siz karşınızdakini kendiniz gibi sanıyorsunuz. Ben sizin gibi mezhep zihniyetli değilim. Aklımı başkasına kiralamam. Kur'an'a uyanı alırım uymayanı atarım çöpe...

Allah, Kur'an'ı kolaylaştırdık diyor. Eğer sadece alimler, muhaddisler, evliyalar, mezhep imamları anlasaydı Allah, Kur'an'da "Ey iman edenler!" değil "Ey oniki imam, ey mezhep imamlari, ey alimler, ey muhaddisler!" derdi. Demek ki Kur'an'ı herkes anlarmış...

Şuara Suresi 195 Açık-seçik arapça bir dille indirdi.

Kamer Suresi 17-22-32-40: Yemin olsun ki, biz, Kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Fakat düşünen mi var?

Nisa Suresi 174 Ey insanlar! Size Rabbinizden apaçık, çok parlak ve güçlü bir kanıt gelmiştir. Biz size, herşeyi açık seçik gösteren bir ışık gönderdik.

Maide Suresi 15 Ey Ehlikitap! Resulümüz size geldi. Kitap'tan saklamış olduklarınızın çoğunu size ayan-beyan açıklıyor; çoğundan da geçiyor. Şu bir gerçek ki, size Allah'tan bir ışık ve apaçık bir Kitap gelmiştir.

Yusuf Suresi 1-2 Elif, Lâm, Râ. O apaçık, apaydınlık Kitap'ın ayetleridir bunlar.

Şuara Suresi 2 İşte sana gerçeği apaçık gösteren Kitap'ın ayetleri...


Demek ki ayetler apaçıkmış... Siz ayetleri anlamak istemiyor ve akıllarınızı alimlerinize kiralıyorsanız diyecek sözüm yok...
 

isimsiz

New member
Katılım
9 Şub 2005
Mesajlar
812
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Köln/ALMANYA
HaNiF' Alıntı:
Peygamber efendimiz yalnızca Kur'an'a uymuştur. Ben, onu örnek almak istersem, onun yaptığını yaparım. Yani Kur'an'a uyarım....
tamam kardeş,senin inkar ettiğin şeylerde kurana uygun olarak peygamber efendimizin yapmış olduğu hal ,hareket ve söylediği sözlerdir....



bu zaman kadar ne düşündüğünüzü fazlasıyla anlattınız....

bundan sonra hadis inkarı sünnet inkarı ile alakalı tartışma yapmayın lütfen.....


yıllarca tartışsanız sonuç değişmiyor...aynı yazılarıda tekrar tekrar yazmanıza gerek yok.....

tüm üyelerden özür dileyerek
bu konuyu kapatıyorum....

bu konuyla alakalı konularıda kapatacağım..itirazı olan varsa buyursun....


selametle....
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
isimsiz' Alıntı:
tamam kardeş,senin inkar ettiğin şeylerde kurana uygun olarak peygamber efendimizin yapmış olduğu hal ,hareket ve söylediği sözlerdir....



bu zaman kadar ne düşündüğünüzü fazlasıyla anlattınız....

bundan sonra hadis inkarı sünnet inkarı ile alakalı tartışma yapmayın lütfen.....


yıllarca tartışsanız sonuç değişmiyor...aynı yazılarıda tekrar tekrar yazmanıza gerek yok.....

tüm üyelerden özür dileyerek
bu konuyu kapatıyorum....

bu konuyla alakalı konularıda kapatacağım..itirazı olan varsa buyursun....


selametle....
Allah razı olsun yerinde tespittir, bu cümlelerin hepsi sayılı sitelerden alınan kalıp cümlelerdir, ve hakikati yansıtmamakla beraber hiçbir mantığıda yoktur...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt