Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Günümüzde işlenen bid’atler nelerdir?

cüneytkaya

New member
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
85
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
İnce çoraba veya çıplak ayağa mesh etmek. (Dürer)

Kur'an-ı kerimi teganni ile okumak. (Bezzâziyye)

Namazı hoparlör ile kıldırmak. (Mezahibi erbea, Elmalılı tefsiri)

Sünnet ile farz namaz arasında dua etmek, tesbih çekmek, üç İhlas okumak. (İbni Âbidin)

Müezzinin tesbihlere komuta etmesi. Hutbeyi Türkçe olarak okumak. (El edille)

Namaz kılıp, duadan sonra şükür secdesi yapmak. (Dürr-ül Muhtar)

Namazlardan sonra imam ile, eli göğse koyarak selamlaşmak. (S. Ebediyye)

Camide her namazdan sonra müsafeha etmek. [Tokalaşmak] (Redd-ül Muhtar)

Estağfirullahel'azim ellezi
... diye başlayan istiğfarı müezzinin yüksek sesle okuması. (El İbda)

Vaazdan sonra, cenazede yüksek sesle dua etmek. (Mekâtib-i şerife)

Mezar taşı üzerine âyet-i kerime, şiir, methiye v.s. yazmak. (S. Ebediyye)

Aşure günü aşure pişirmeyi ibadet sanmak. (S.Ebediyye)

Bir kabirden başka bir yere nakledilirken tekrar cenaze namazı kılmak. (Hindiyye)

Eshab-ı kiramdan herhangi birini kötülemek. (Şerh-i Akâid)

Kadını bir defada üç talakla boşamak. (Mecmua-i Zühdiyye)

Cenazede yüksek sesle tekbir getirmek, ilâhi okumak. (Halebi)

Cenaze namazından sonra konuşma yapmak. (Zübdet-ül-makamât)

Ölü evinden helva vs. dağıtmak. Ölünün 3, 7, 40, 52 veya 53 üncü günlerini yapmak. (Tahtavi)

Kabir azabına inanmamak. (Akâid-i Şeybâniyye)

Yatırlara mum yakmak. Mezhepsiz olmak. (Tahtavi)

Zekeriya sofrası diye adak yapmak. (S.Ebediyye)

Bir kişinin bildirdiği hadislere inanmamak. (Tâtârhâniyye)

Mirac mucizesinin Kudüs’ten sonrasına inanmamak. (Bahr)

Kısa sakala sünnet demek. (Hadika)

Hazret-i Mehdi geldiği zaman, (Bir zaman gelir ki, Sünnet, bid'at gibi çirkin görülür, bid'at ise sünnet gibi rağbet görür) hadis-i şerifinde bildirildiği gibi, bid'at işlemeye alışmış olan Medine’deki âlim, bid'ati güzel sanıp ibadet olarak yaptığı için Hazret-i Mehdi’nin bid’at aleyhindeki sözlerine şaşıp "Bu adam bizim dinimizi yok ediyor" diyecektir. Hazret-i Mehdi, bu mezhepsizi öldürecektir. (Mek. Rabbani)

Bazı bid’atler:
Cennette, Allahü teâlânın görüleceğine inanmamak,
Gökte Allah var demek,
Allah dede demek,

Hazret-i Ali’yi diğer üç halifeden üstün sanmak,
Eshab-ı kirama veya fasık Müslümanlara bile lanet etmek bid’attir.

Namaza başlarken yalnız dil ile niyet etmek bid'attir. Kalb ile niyet şarttır.

Kur'anı, zikirleri, tekbirleri müzikle veya ney çalarak okumak bid’attir, tasavvuf müziği de bid’attir.

Ücretle Kur’an okumak bid'attir.

Hutbenin ikinci kısmında, aşağı basamağa inmek, sonra tekrar yukarı basamağa çıkmak,

Mest üzerine mesh etmemek ve çıplak ayağa mesh etmek bid'attir.

Vaazdan sonra toplanarak yüksek sesle dua yapmak,
Mübarek gecelerde, camilerde fazla ışık yakmak bid'attir.

Kısa sakal ile sünneti yerine getirdiğine inanmak,
Büyük zatların ölüm yıldönümlerinde matem tutmak bid'attir.

Cenaze olduğunu bildirmek için, minarelerde salât okumak,
Ölünün 40. ve 52. gecesini yapmak,
Mezar taşlarına resim koymak, Fatiha ve methiye yazmak bid’attir.

Türbe veya camilerde tavaf eder gibi dönmek bid’attir.
 

kemi

New member
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
149
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
ORABÜZERİNE MESHETMEK
- Hz. Mugire (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) abdest aldı ve çoraplarının ve ayakkabılarının üzerine meshetti.

Ebu Dâvud, Tahâret 61, (159); Tirmizi, Tahâret 74, (99).

Yine Ebu Dâvud der ki: "Bu hadis Ebu Musa el-Eş'ari (radıyallahu anh)tarafından da rivâyet edilmiştir: "Aleyhissalatu vesselam çorapları üzerine meshetti."

Ebu Dâvud der ki: "Çorap üzerine Ali İbnu Ebi Tâlib, İbnu Mes'üd, Bera İbnu Azib, Enes İbnu Mâlik, Ebu Ümame, Sehl İbnu Sa'd ve Amr İbnu Hureys (radıyallahu anhüm ecmain) ecmain de meshetmiştir. Bu tatbikat Ömer İbnu'I-Hattâb ve İbnu Abbâs (radıyallahu anhüm)'dan da rivayet edilmiştir.


Allah Sübhanehu ve Teala en üstün yücedir ve herşeyin üstündedir.Nitekim buyururki.....
----Güzel söz O na çıkar iyi amel onu yükseltir.[Fatır 10]
----Ey İsa seni vefat ettireçeğim ve bana yükselteceğim.[Al-i imran 55]
----Gökte olanın sizi yere batırmayacağından emin misiniz[Mülk 17]
----Yoksa siz gökte olanın üzerinize taş yağdıran bir fırtına göndermeyeceğinden emin misiniz.
[Mülk.17]
----Aksine Allah onu kendine yükseltmiştir[Nisa 158]
----Melekler ve Ruh O na yükselir[Mearic 4]
----Allah işini gökten yere düzenler sonra O na yükselir[Secde]
----Üstlerinden Rablerinden korkarlar[Nahl 50]
----Sonra Arş a istiva etti[A-raf 54---Yunus 3----Ra-d 2---Furkan 59---Secde 4---Hadid 4]
----Rahman Arş a istiva etti[Taha 5]
Daha bunlar gibi saymakta bile güçlük çekeceğimiz nice ayet var .Aynı şekilde burada sayması
çok zor olan nice sahih hadis ve hasen hadisler vardır.Mesala Resül [sav] in Rabbine mi-rac olayı meleklerin Allah katından inip O na çıkması kıssası melekler hakkında aranızda gece gündüz nöbetleşe görev yapıp gece görev yapanların Rablerine yükselip daha iyi bildiği halde onlara sizi sorması hadisi böyledir.
Ev al hadisindeki sözleri de böyledir.Arş onun [denizin]Allah sa Arş ın üstündedir ve ne halde olduğunuzu bilir.Ebu Davut Sünnet 18---İbn Mace Mukaddime 13 İbn Hanbel I-206-]Sahih hadiste cariyenin söyledikleride aynı -Allah nerede buyurdular.cariye[GÖKTE] dedi--ben kimim--buyurdular...Sen Allah ın resülüsün dedi bunun üzerine onu azad et çünkü o mü-mindir buyurdular.[Müslim Mesacid 33 Ebu Davut Salat 167]
Sahih hadisteki.Allah mahlukatı yaratınca Arş-ın üstünde yanına konulmuş bir kitaba rahmetim gazabımı geçti yazmıştır.Buhari Tevhid 55 Müslim Tevbe 14-16] sözleri ile ruhun kabzı hadisindeki--nihayet Allah ın bulunduğu göğe yükseltilir.İbn Mace Zühd 31 İbn Hanbel II/364/VI/140]sözüde böyledir.Müsned teki bir hadiste geçen şu sözü de böyledir.Allah haya sahibidir yüce ve cömerttir kul kendisine el açtığı ellerini göğe kaldırdığı zaman onu elini boş çevirmekten haya eder.Tirmizi Daavat/104/Ebu Davut Vitir 23/ [Salat 358] İbn Hanbel V/438/VI/314]Aynı zamanda Allah şeytanların fıtratını değiştirdiği kişiler dışında diğer arap ve acem bütün milletleri hem cahiliyye hem İslam çağlarında bu fıtrat üzere yani Allah ın gökte olduğu düşüncesi üzere yaratılmıştır.Selefin bu konudaki sözleri de bir araya toplandığında yüzlerce veya binlerce sayfa tutacak kadar çoktur.
Sonra ne Allah ın kitabında ne Resülullah [sav] in sünnetinde ve ne de bu ümmetin selefinde gelen nakillerde yani ne sahabenin ne onlara ihsanla tabi olanların ne ihtilaf ve hevaların çoğaldığı çağa yetişen imamların sözlerinde bu esaslara ne nas olarak ne zahir olarak ters düşen tek bir harf dahi yoktur.
[Onlardan hiç biri/Allah gökte değildi...Arş üzere değildir---Zatıyla her yerde mevcuttur---O nun açısından bütün mekanlar aynıdır---Ne alemin içindedir ne dışında---Ne muttasıl [bitişik] ne munfasıl[ayrı] dır] O na parmak vesaire ile hissi işarette bulunulmaz dememiştir.Aksine Cabir b Abdillah tan gelen sahih hadiste Resülullah Arafat gününde o büyük hutbesini verdikleri zaman hazır bulundukları en büyük topluluk içerisinde tebliğ ettim mi buyuruyor sahabe de evet diyorlardı Bunun üzerine parmağını göğe kaldırıyor sonra onlara çeviriyor.. ve Allah ım şahit ol buyuruyor bunu defalarca tekrar ediyordu.İbn Mace 84]Onun bu tür göğe işaretleri çoktur.

Ebu hanife.Rabbim gökte midir yerde midir bilmiyorum diyen kimsenin kafir olduğunu söyledi---
çünkü dedi.Allah Rahman Arş a istiva etti buyuruyor.Arş ise yedi göğün üstündedir..
Dedim ki eğer.O Arşa istiva etti.ama bilmiyorum Arş gökte midir yoksa yerde midir derse ne dersin.Ebu Hanife o kişi de kafir dir dedi .Çünkü o kişi O nun gökte olmasını inkar etmiştir zira Allah en yücelerde [A-la-i IIIiyyinde]dir ve O na dua ederken eller yukarı kaldırılır aşağıya değil.
İmam Azam beş eseri s 43e bakınız]

Ben burada iki konu buldum ben şimdi bu deliller varken bunlara hangimizin bid at demesi uygun düşer.
 

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Hayatýn içinden
Yazılan şeylerin birçogu bidat degildir istersen yazdığın şeyleri önce araştır sonra buraya ekle.

İstersen sende hangisinin bid'at olmadığını söyle bizde ona göre değerlendirme yapalım..Hangisi yanlışsa bu yanlıştır kardeşim doğrusu böyledir demek daha mantıklıdır değilmi???
 

Mücahid

New member
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
2,553
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
57
Konum
Tr
İstersen sende hangisinin bid'at olmadığını söyle bizde ona göre değerlendirme yapalım..Hangisi yanlışsa bu yanlıştır kardeşim doğrusu böyledir demek daha mantıklıdır değilmi???

Bu hassasiyeti konuyu açan kardeşin göstermesi daha şık olmazmı Bçetin kardeşim.Dua ile
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
İmam Şafiü: “Kitab’a, Sünnet’e, icmaa ve sahabenin yoluna muhalif olan her şey, saptırıcı, kötü bir bid’at; bunlara muhalif olmayıp hayra yönelik şeyler de iyi ve güzel bir bid’attır” demektedir. İşte iyi bid’at (el-bid’atü’l-hasene) ve kötü bid’at (el-bid’atü’s-seyyie) denilmesinin sebebi budur.
Şafiü’nin delili ise Hz. Ömer’in sahabe-i kiramın camide cemaatle teravih namazı kılmalarını, “bu ne güzel bid’at” diyerek tasvib etmesine dayanmaktadır.

Sahabüler, Peygamber Efendimiz’in zamanında olmayan pek çok işler yapmışlar, onlara cevaz vererek kabulü hususunda icma etmişlerdir. Hz. Ebü Bekir zamanında Kur’an’ın bir mushaf halinde toplanması, Hz. Osman’ın zamanında nüshaların çoğaltılarak çeşitli bölgelere gönderilmesi en çok bilinen örneklerin başında gelir.
Daha sonraki dönemlerde nahiv, feraiz, hesap, tefsir, isnada dayalı söz ve hadis metinlerinin tamamının yazılmasına yönelik çalışmalar da bunun örneklerinden bir kaçıdır. Bunları bid’at olarak isimlendirsek bile, kötü ve merdut oldukları söylenemez. Çünkü ilmin muhafazası, yayılması ve sonraki nesillere intikali bu sayede olmuştur.
Konuyu zamanımıza kadar getirmek, basın yayın organlarını, bunların basıldığı modern baskı tesislerini, diğer iletişim vasıtaları ile, askerü ve sivil alandaki bütün gelişmeleri bu tavır ve tarz içinde ele almak zorundayız. Bunların bulunduğu bir dünyaya ayak uydurmayanların yaşama şansı ve hayat hakkı da olmaz.
Aynı şekilde, evlerimizin yapı tarzından, içinde ihtiyaç duyduğumuz malzemeye varıncaya kadar bir çok eşya, zamana, mekana ve coğrafyaya göre farklılıklar gösterir.
O halde bid’atlerin alanı, yani kötü karşılanan, yasaklanan ve haram olan, sahibini bazı kere iman dairesinin dışına çıkartan bid’atların alanı, itikad, amel ve muamelat gibi sınırları Allah ve Resulü tarafından çizilmiş, helal ve haramlığı belirlenmiş sahalardır. Bu hudutları aşanlar ve bunlara aykırı davrananlar bid’at çıkarmış olurlar. Bu tür bid’at ise merduttur, yani kesinlikle kabul edilmez.
İşte bu sebeblerden dolayı, itikadü mezhepleri Ehl-i Sünnet ve’l-cemaat ve Ehl-i bid’at ve’d dalalet olarak adlandırmışlardır. Akaid kitaplarımız, hangi inanç sapmalarının bid’at ve dalalet olduklarını delilleriyle birlikte açıklar. Fıkıh kitaplarında da bid’at sayılan ibadet ve muamelat türlerine işaret edilir.
O halde bid’atları, günlük hayatımızda kullandığımız basit anlamıyla algılamak doğru bir yaklaşım ve anlayış sayılmaz.
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
İMAM RABBANİ : “BİDATIN HASENESİ OLMAZ, HEPSİ MEZMUNDUR”

RASULULLAH (SAV): “DİNİMİZDE OLMAYAN HERHANGİ BİR ŞEYİ UYDURANIN ORTAYA KOYDUĞU MERDUTTUR.( REDDEDİLMİŞTİR). HER BİDAT DELALETTİR” (MÜSLİM)

BU HADİSİ ŞERİFTEKİ “KÜLLİ BİDATUN DALALETUN” HÜKMÜ UMUMİ BİR BEYANDIR. GÜNÜMÜZDE YAYGIN OLAN BİDATI HASENE VE BİDATI SEYYİE TASNİFİNE MÜSAİD DEĞİLDİR ZİRA BİDATLARIN BİR KISMI; BİDATI HASENE ADI ALTINDA SEVİMLİ GÖSTERİLSE; İNSANLARIN, AKLİ MELEKELERİNİ ESAS ALARAK DİNE (KENDİLERİNCE KAYNAK GÖRDÜKLERİ) HUSUSLARI EKLEMESİ KAÇINILMAZ BİR HAL ALIR. NİTEKİM BU TASNİFİ ESAS ALAN BİR ÇOK KİMSE, KENDİLERİNCE GÜZEL GÖRDÜKLERİ HUSULARI BİDATI HASENE ADI ALTINDA DİNE SOKMUŞLARDIR….

BİDATI HASENE KAVRAMINI; Hz.ÖMER’İN TERAVİH NAMAZI İLE İLGİLİ UYGULAMASINA DAYANDIRAN VE BİZZAT O’NUN DİLİNDEN “İŞTE BU GÜZEL BİR BİDAT” CÜMLESİYLE TAMAMLAYANLAR YANILMAKTADIRLAR. İMAM-I EBU YUSUF, İMAM-I AZAM EBU HANİFE’YE; TERAVİH NAMAZININ CEMAATLE KILINMASI HUSUSUNU VE HZ.ÖMER’İN BU KONUDAKİ FİİLİNİN MAHİYETİNİ SORMUŞTUR. İMAM-I AZAM EBU HANİFE: “TERAVİH NAMAZI SÜNNETİ MÜEKKEDEDİR. HZ.ÖMER (RA) ONU KENDİLİĞİNDEN ORTAYA ÇIKARMAMIŞTIR. BU HUSUSTA BİDAT DE İŞLEMİŞ DEĞİLDİR. TERAVİHİN CEMAATLE EDA EDİLMESİNİ; ELİNDEKİ BİR ESASA VE RASULULLAH (SAV)’DAN ÖĞRENDİĞİ BİR BİLGİYE İSTİNADEN EMRETMİŞTİR” CEVABINI VERİR. (EL MAVSİLİ VE İBN ABİDİN)


İMAM GAZZALİ : “BİDATI RED VE ONDAN EL ÇEKMEK, BEĞENİLMİŞ BİR SÜNNETTTİR. HER BİDAT MEZMUN (ZEM EDİLMİŞ) VE DALALETTİR. (İLCAMUL AVAM)

İMAM RABBANİ : “BİDATIN HASENESİ OLMAZ, HEPSİ MEZMUNDUR” (MEKTUBAT, 186 NOLU MEKTUB)

(KAYNAK: YUSUF KERİMOĞLU, FIKHİ MESELELER, CİLT 1)
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
BİDATI HASENE KAVRAMINI; Hz.ÖMER’İN TERAVİH NAMAZI İLE İLGİLİ UYGULAMASINA DAYANDIRAN VE BİZZAT O’NUN DİLİNDEN “İŞTE BU GÜZEL BİR BİDAT” CÜMLESİYLE TAMAMLAYANLAR YANILMAKTADIRLAR. İMAM-I EBU YUSUF, İMAM-I AZAM EBU HANİFE’YE; TERAVİH NAMAZININ CEMAATLE KILINMASI HUSUSUNU VE HZ.ÖMER’İN BU KONUDAKİ FİİLİNİN MAHİYETİNİ SORMUŞTUR. İMAM-I AZAM EBU HANİFE: “TERAVİH NAMAZI SÜNNETİ MÜEKKEDEDİR. HZ.ÖMER (RA) ONU KENDİLİĞİNDEN ORTAYA ÇIKARMAMIŞTIR. BU HUSUSTA BİDAT DE İŞLEMİŞ DEĞİLDİR. TERAVİHİN CEMAATLE EDA EDİLMESİNİ; ELİNDEKİ BİR ESASA VE RASULULLAH (SAV)’DAN ÖĞRENDİĞİ BİR BİLGİYE İSTİNADEN EMRETMİŞTİR” CEVABINI VERİR. (EL MAVSİLİ VE İBN ABİDİN)

El Mavsili- El İhtiyar Ta'li'lil Muhtar- İst: 1980 Çağrı Yay. C:1 Sh:68

İbn-i Abidin- Reddü'l Muhtar Ale'd Dürri'l Muhtar- İst:1983 C:3 Sh:89

(Ayrıca İmam Şafi'nin sözleri için kaynak belirtirseniz müstefid oluruz...)
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
BİDATI HASENE KAVRAMINI; Hz.ÖMER’İN TERAVİH NAMAZI İLE İLGİLİ UYGULAMASINA DAYANDIRAN VE BİZZAT O’NUN DİLİNDEN “İŞTE BU GÜZEL BİR BİDAT” CÜMLESİYLE TAMAMLAYANLAR YANILMAKTADIRLAR. İMAM-I EBU YUSUF, İMAM-I AZAM EBU HANİFE’YE; TERAVİH NAMAZININ CEMAATLE KILINMASI HUSUSUNU VE HZ.ÖMER’İN BU KONUDAKİ FİİLİNİN MAHİYETİNİ SORMUŞTUR. İMAM-I AZAM EBU HANİFE: “TERAVİH NAMAZI SÜNNETİ MÜEKKEDEDİR. HZ.ÖMER (RA) ONU KENDİLİĞİNDEN ORTAYA ÇIKARMAMIŞTIR. BU HUSUSTA BİDAT DE İŞLEMİŞ DEĞİLDİR. TERAVİHİN CEMAATLE EDA EDİLMESİNİ; ELİNDEKİ BİR ESASA VE RASULULLAH (SAV)’DAN ÖĞRENDİĞİ BİR BİLGİYE İSTİNADEN EMRETMİŞTİR” CEVABINI VERİR. (EL MAVSİLİ VE İBN ABİDİN)
resulullahın bir ramazan boyunca teravih namazını cemaatle kılındığı görülmüş müdür?

görülmemiştir ama günümüzde yapılmaktadır, caiz değilmidir?
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
Elbette caizdir...Hanefi mezhebinde müekked sünnettir...
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
Görülmemiştir...Hz.Ömer'in uygulaması bidat değildir...Hasenesinden dahi...Mevzu ile ilgili İmam-ı Azam'ın görüşü açıktır...Diyebilirsiniz ben şafi'yim beni bağlamaz, saygı duyarım...
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Görülmemiştir...Hz.Ömer'in uygulaması bidat değildir...Hasenesinden dahi...Mevzu ile ilgili İmam-ı Azam'ın görüşü açıktır...Diyebilirsiniz ben şafi'yim beni bağlamaz, saygı duyarım...

şayet resulullah böyle bir uygulama yapmamıştır, ondan sonra bu iş vuku bulmuştur bunun adını varın siz koyun?
peki bu iş yanlışmıdır? el cevab: değildir !!!
zira resulun yapmadığı , ama sünnete aykırı olmadığından caizdir bu iş el-bid’atü’l-hasenedir...
imamı şafide hak üzere ictihad yapmıştır ...
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
şayet resulullah böyle bir uygulama yapmamıştır, ondan sonra bu iş vuku bulmuştur bunun adını varın siz koyun?
peki bu iş yanlışmıdır? el cevab: değildir !!!
zira resulun yapmadığı , ama sünnete aykırı olmadığından caizdir bu iş el-bid’atü’l-hasenedir...
imamı şafide hak üzere ictihad yapmıştır ...

Bunun adını İmam-ı Azam koymuştur...Kaynaklar ortadadır...İmam Şafi hangi eserinde böyle bir içtihatta bulunmuştur; ya da Şafi'lerin hangi meşhur kitaplarında geçmektedir, kaynak belirtirseniz memnun olurum...Çünkü ilk defa İmam Şafi'ye atf edildiğini okuyorum, bidatul hasene'nin...Bu durum ise Şafi'leri bağlayan bir durumdur, ben Hanefi olduğum için Bidatı Hasene ile iştigal edemem...Şafi'ler bidatı hasene ile iştigal etsinler, saygı duyarım...


BİDATI HASENE KAVRAMINI; Hz.ÖMER’İN TERAVİH NAMAZI İLE İLGİLİ UYGULAMASINA DAYANDIRAN VE BİZZAT O’NUN DİLİNDEN “İŞTE BU GÜZEL BİR BİDAT” CÜMLESİYLE TAMAMLAYANLAR YANILMAKTADIRLAR. İMAM-I EBU YUSUF, İMAM-I AZAM EBU HANİFE’YE; TERAVİH NAMAZININ CEMAATLE KILINMASI HUSUSUNU VE HZ.ÖMER’İN BU KONUDAKİ FİİLİNİN MAHİYETİNİ SORMUŞTUR. İMAM-I AZAM EBU HANİFE: “TERAVİH NAMAZI SÜNNETİ MÜEKKEDEDİR. HZ.ÖMER (RA) ONU KENDİLİĞİNDEN ORTAYA ÇIKARMAMIŞTIR. BU HUSUSTA BİDAT DE İŞLEMİŞ DEĞİLDİR. TERAVİHİN CEMAATLE EDA EDİLMESİNİ; ELİNDEKİ BİR ESASA VE RASULULLAH (SAV)’DAN ÖĞRENDİĞİ BİR BİLGİYE İSTİNADEN EMRETMİŞTİR” CEVABINI VERİR. (EL MAVSİLİ VE İBN ABİDİN)

El Mavsili- El İhtiyar Ta'li'lil Muhtar- İst: 1980 Çağrı Yay. C:1 Sh:68

İbn-i Abidin- Reddü'l Muhtar Ale'd Dürri'l Muhtar- İst:1983 C:3 Sh:89

(Ayrıca İmam Şafi'nin sözleri için kaynak belirtirseniz müstefid oluruz...)
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
ozaman siz bir ayınızı teravih kılmıyorsunuz.. zira resul böyle bir işi yapmamıştır... sanırım anlatamıyoruz , resulun teraviyi cemaatle kıldırıdığı kayıtlıdır, hz ömerin çıkardığı birşey değildir, sonradan gerçekleşen olay teravinin cemaatle kılınması değil, ramazan boyunca camilerde cemaatle kılınmasıdır..
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
İMAM-I AZAM EBU HANİFE: “TERAVİH NAMAZI SÜNNETİ MÜEKKEDEDİR. HZ.ÖMER (RA) ONU KENDİLİĞİNDEN ORTAYA ÇIKARMAMIŞTIR. BU HUSUSTA BİDAT DE İŞLEMİŞ DEĞİLDİR. TERAVİHİN CEMAATLE EDA EDİLMESİNİ; ELİNDEKİ BİR ESASA VE RASULULLAH (SAV)’DAN ÖĞRENDİĞİ BİR BİLGİYE İSTİNADEN EMRETMİŞTİR” CEVABINI VERİR. (EL MAVSİLİ VE İBN ABİDİN)

El Mavsili- El İhtiyar Ta'li'lil Muhtar- İst: 1980 Çağrı Yay. C:1 Sh:68

İbn-i Abidin- Reddü'l Muhtar Ale'd Dürri'l Muhtar- İst:1983 C:3 Sh:89
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
Kılınmamıştır ancak Hz.Ömer: "TERAVİHİN CEMAATLE EDA EDİLMESİNİ; ELİNDEKİ BİR ESASA VE RASULULLAH (SAV)’DAN ÖĞRENDİĞİ BİR BİLGİYE İSTİNADEN EMRETMİŞTİR
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Kılınmamıştır ancak Hz.Ömer: "TERAVİHİN CEMAATLE EDA EDİLMESİNİ; ELİNDEKİ BİR ESASA VE RASULULLAH (SAV)’DAN ÖĞRENDİĞİ BİR BİLGİYE İSTİNADEN EMRETMİŞTİR
hz ömerin öğrendiği bilgiyi bizimle paylaşır mısın? resulun adeti olmayan onda görmediğimiz ve ondan seneler sonra gerçekleşen olaylara ne ad veririz?

birde bidatı inceliyelim;
Sonrada İslama GİREN Şeyler = Bidat
 
Üst Alt