Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

En Büyük İbadet ZİKİR'DİR

mihr2004

New member
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sevgili Kardeşlerim Sanıldığının aksine Allah'a Göre en büyük ibadet Namaz değl zikirdir.Bu konu Ankebut suresinin 45. Ayeti Kerimesinde açıklığğa kavuşturulmuştur.

Ankebut Suresinin 45. âyet-i kerimesine gelin beraberce bakalım. Allahû Tealâ buyuruyor ki:


29/ANKEBUT-45: Utlu mâ ûhıye ileyke minel kitâbi ve ekımıs salât(salâte), innes salâte tenhâ anil fahşâi vel munker(munkeri), ve le zikrullâhi ekber(ekberu), vallâhu ya’lemu mâ tasneûn(tasneûne).

Kitaptan sana vahyedilen şeyi oku ve salatı ikâme et (namazı kıl). Muhakkak ki salat (namaz), fuhuştan ve münkerden nehyeder (men eder). Ve Allah’ı zikretmek mutlaka en büyüktür. Ve Allah, yaptığınız şeyleri bilir.

Görüldüğü üzere Ankebut suresinin 45. Ayeti Kerimesinde Hem kuran tilavetinden, Hem namazdan hemde Allah'ın Zİkrinden bahsediyor ve zikrin hepsinden büyük olduğunu bizlere beyan ediyor.

Müzemmil Suresinin 8. ayeti Kerimesindede bahsedildiği üzere ZİKİR Allah'ın isminin tekrarıyla yapılıyor.


73/MUZEMMİL-8: Vezkurisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtîlâ(tebtîlen).

Rabbinin (Allah'ın) ismiyle zikret ve herşeyden kesilerek O'na (Allah'a) dön (ulaş, vasıl ol).
Bilgilerinize arz eder hepinizi çok ama çok sevdiğimi bir kere daha tekrarlamak isterim. ALlah hepinizden razı olsun.
 

Abd

New member
Katılım
28 Tem 2006
Mesajlar
225
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
sen namazda başkasınımı zikrediyorsun :)
 

mihr2004

New member
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sevgili Kardeşim Ya Sen Ankebut 45 Te Yazani Anlayamiyorsun Yada Kötü Niyetlisin. Anlamiyorsan Bir Daha Okumani Tavsiyye Ederim. Ama Kötü Niyetliysen Sana Diyecek Sözüm Yok.
 

Abd

New member
Katılım
28 Tem 2006
Mesajlar
225
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
mihr2004' Alıntı:
Sevgili Kardeşim Ya Sen Ankebut 45 Te Yazani Anlayamiyorsun Yada Kötü Niyetlisin. Anlamiyorsan Bir Daha Okumani Tavsiyye Ederim. Ama Kötü Niyetliysen Sana Diyecek Sözüm Yok.

kardeşim kuran zikir değilmi. ve sen namazda kuran okumuyormusun. namaz=zikir anlamına gelmezmi bu. niye zikri ve namazı başka başka gösteriyorsun. namaz haricindede zikir yapılabilir ama naazda bir zikirdir hemde zikrekber.
 

abdullahadem

New member
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
172
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Rasulullah savaşın ortasında çekilip zikir mi yapmıştır yoksa namaz mı kalmıştır ???
Kardeşim mealleri söylüyorum

Diyanet
Ankebût Sûresi

45 - (Ey Muhammed!) Kitaptan sana vahyolunanı oku, namazı da dosdoğru kıl. Çünkü namaz, insanı hayasızlıktan ve kötülükten alıkor. Allah’ı anmak (olan namaz) elbette en büyük ibadettir. Allah yaptıklarınızı biliyor.
Vesselam...
 

abdullahadem

New member
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
172
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Arkadaşın dediği namazı haricindeki zikir Rasulullah veda hutbesinde namazınızı kılın diye mi emretmiştir yoksa Allah ı zikredin diye mi ?
Bunu söyleyenin imanından şüphe ederim.Hangi alim namazı bırakıp zikretmiştir ?
Bunu yapan sapıtmıştır.
Bütün büyük alimler son anlarında namazı emretmiştir.Hiç bir gerçek alim namazı bırakın zikredin dememiştir.
Vesselam...
 

mihr2004

New member
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Zikrullah (Allah,Allah,Alllah zikri ) en büyüktür.

Zikrullah (Allah,Allah,Alllah zikri ) en büyüktür.

Eğer Ankebut Suresinin 45. Ayyetini inceleyecek olursanız, Burada Hem Namaz ,hhem kuran tilaveti hemde Allahın ismiyle zikir ayrı ayrı sayılıyor ve etin son kısmında velezikrullahı ekber diyor. Namaz en büyüktür demiyor. Allah'ın Zikri Yani İsmiyle yapılan zikir en büyüktür diyor. Sizin düşündüğünmüz gibi olsaydı ayette apaçık namaz n büyüktür derdi. Ama dikkatle incelerseniz öyle olmadığını göörürsünüz sevgili kardeşim.Allah Razı olsun
 

mihr2004

New member
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar burada konuyu saptırıyorsunuz. Sie bunu söyyleyen kişi Kuşluk sünneti ve Teheccüd Sünneti de dahil olmak üzere 7 vakit namaz kılan birisidir. Burada amaç namazıın önemsiz olduğu değil ancak sıralamada Ankebut suresinin 45. ayeti kerimesidede geçtiği gibi Zikrin Allah'a göre daha eftal bir ibadet olduğudur.
 

abdullahadem

New member
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
172
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Kardeşim soruyorum Rasulullah savaşta savaşı bırakıp namaz mı kıldı yoksaaa zikir mi yaptı ?????
Son anında Namazınızı kılın mı dedi yoksa zikrinizi yapın mı dedi ?
Namaz dinin direğidir mi dedi yoksa zikir dinin direğidir mi dedi ?
Hz.Ömer son anlarında namaz kılmayanın islamdan nasibi yoktur mu dedi ?
Yoksa zikir yapmayanın islamdan nasibi yoktur mu dedi ???
Vesselam...
 

mihr2004

New member
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
peygamber efendimiz nisa suresinin 103 . ayeti kerimesinde buyrulduğu üzere kalbindeki ses ile daimi zikir halindedir. Dolzyısıyla namaz kılarken de o zaten hep kalbinden Allah'ın İsmini Zikretmekteydi.
 

abdullahadem

New member
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
172
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Namaz zaten zikirdir.
Burada senin demek istediğin şu zikir yapın namaz kılmayın yanlış olan bu.
Bir müslüman namazda kılmalıdır ve zikir de yapmalıdır.
Vesselam...
 

mihr2004

New member
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Ayrıca sevgili arkadaşlar Kuran size hiçbirşey mi ifade etmiyor. Ben size Kuran'ı Kerimden ayetleri numaralarıyla veriyorum ki araştırıp inceleyin ama siz incelemek yerine hep başka şeyler sööylüyorsunuz.
 

mihr2004

New member
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
ayrıca sevgili kardeşim yukarıdaki yazdııklarımı okursan ben 7 vakit namaz kılmaktan bahsediyorum sen bana iftira atarak namaz kılmayın dediğimi söylüyorsun.
 

abdullahadem

New member
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
172
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Kardeşim siz Kur'an-ı Hakim i yanlış yorumluyorsunuz.Ben size yadislerle açıklayayım
Namaz dinin direğidir.

Hz. Ömer ve Namaz
Ateşgede, İranlı bir köle, Hz. Ömer Efendimizi namaz kılarken sırtından hançerlemişti. Namazını tamamlamak için belini doğrultmaya çalışıyordu. Yanındakiler, "Sen namaz kılamazsın." dedikçe, o "namaz" diyor, Rabb'ine "namaz" diyerek yürüyordu. Kendini kaybetmeye başlamıştı. Adeta komaya girmişti. Uyandırmaya çalışıyorlar, bir türlü muvaffak olamıyorlardı.
Bir ara içeriye ashabın gençlerinden Misver İbn-i Mehrame girdi. "Emir-ül Mü'minin'i uyandıramıyoruz!" dediler. Yaşı gençti ama, Ömer'i çok iyi anlamıştı:
- Emir-ül Mü'minini namaza çağırın, dedi.
Birisi, ağzını kulağına doğru yaklaştırdı:
- Es salâh Ya Emir-ül Mü'minin,dedi. "Namaza ey mü'minlerin emiri!" diyordu.
Bıçak keser, ateş yakar, su ıslatır, Ömer namaza çağrılınca kalkardı. Uyuyan ve birkaç defa çağrıldıktan sonra "Geliyorum!" diyen bir insanın telaşıyla:
- Ha Allahi izen. "Tamam şimdi kalktım!" diyerek doğrulmaya çalıştı.

Namazın önemi

Namazın dindeki yeri nedir?

CEVAP

Namazın önemi çok büyüktür. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Namazın dindeki yeri, başın vücuttaki yeri gibidir.) [Taberani]

(Kıyamette kulun ilk sorguya çekileceği ibadet, namazdır. Namazı düzgün ise, diğer amelleri kabul edilir. Namazı düzgün değilse, hiçbir ameli kabul edilmez.) [Taberani]

(Namazı doğru kılanın, ağaçtan yaprakların döküldüğü gibi günahları dökülür.) [İ.Ahmed]

(Allah buyuruyor ki, "söz veriyorum ki, namazlarını vaktinde, doğru olarak kılana azap etmem, onu sorgu-suale çekmeden Cennete koyarım") [Hakim]

(Her peygamberin ümmetine son nefeste vasiyeti namazdır.) [Gunye]



Namaz kılmak böyle büyük bir ibadet olduğu için terk edilmesi de çok büyük günahtır. Hanbelide namazı terk eden küfre düştüğü için, Şafii ve Malikide büyük günah işlediği için ceza olarak katli gerektiği fıkıh kitaplarında yazılıdır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Namaz dinin direğidir, terk eden dinini yıkmış olur.) [Beyheki]

(Namaz kılan, Kıyamette kurtulacak, kılmayan perişan olur.) [Taberani]

(Namaz kılmayan, Kıyamette, Allahü teâlâyı kızgın olarak bulur.) [Bezzar]

(Namazı kasten bırakanın ibadetleri kabul olmaz ve namaza başlayana kadar Allahü teâlânın himayesinden uzak kalır.) [Ebu Nuaym]



Namaz, çok önemli bir ibadet olduğu için, namaz kılmayanın imanla ölmesi çok zayıf bir ihtimaldir. Namaz kılmayanın kalbi kararır, diğer günahları işlemekten çekinmez.

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:

(Namaz kılmak ve diğer ibadetleri yapmak ancak müminlere kolay gelir. Kur'an-ı kerimde, (İman ve ibadet etmek, müşriklere güç gelir) ve (Namaz kılmak müminlere kolay gelir) buyurulmaktadır. Namaz kılmamak, iman zayıflığından ileri gelir. İmanın kuvvetli olmasının alameti, dinimizin emirlerine severek kolaylıkla uymaktır.) [C.1.m.191, 289]



Namaz kılmamanın ne kadar büyük günah olduğunu bilen, ayakta duramayacak kadar hasta olsa bile, mutlaka namaz kılar. Ateşin yaktığını bilen kimse, kendini nasıl ateşe atar? Cehennemden kaçan, Cenneti isteyen namaz kılmaz mı? Hadis-i şerifte, (Cenneti isteyip de, Allahın yasakladıklarından kaçınmayan, isteğinde yalancıdır) ve (Cenneti isteyen, hayırlı işlere koşar, Cehennemden korkan, haramlardan kaçar) buyuruluyor. (Beyheki)

Tadil-i erkana riayet etmek vaciptir. Namazın vaciplerinden biri bilerek terk edilirse, o namazı tekrar kılmak vacip olur. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:

(Hırsızların en büyüğü, namazından çalandır. Yani namazın erkanına riayet etmez, rüku ve secdelerini hakkiyle yerine getirmez.) [Vesilet-ün Necat]

(Herkesin namazında, kalbin hazır olduğu kısımlar yazılır. Kalbin hazır olmadığı namaza, Allahü teâlâ nazar etmez.) [Vesilet-ün Necat]



Cemaatle namaz kılmak erkeklere Sünnet-i hüdadır. Yani dinimizin şiarı, alameti olan sünnettir. Özürsüz terk etmek asla caiz değildir. Bilhassa yatsı ve sabah namazını cemaatle kılmak çok önemlidir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Yatsı namazını cemaatle kılan, gecenin yarısını, sabahı da cemaatle kılan, gecenin tamamını ibadetle geçirmiş sayılır.) [Müslim]

(Münafıklara en ağır gelen namaz, yatsı ile sabah namazını cemaatle kılmaktır. Bunlardaki ecri bilen, sürünerek de olsa, cemaate gelir.) [Buhari
 

mihr2004

New member
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Kurani Birakip Sahte Hadislere Sarilan Kardeşlerimiz Için Allah'tan Doğruya Yönelmeleri Için Dua Ederim. Siz Anayasayi Birakip Hangisinin Doğru Hangisinin Yanliş Olduğu Günümüzde Tartişilan Hadislere Sariliyorsunuz. Unutmayinki Peygamber Efendimiz Kuranla Konuşurdu Onun Kurana Aykiri Bir Hadisinin Olmasi Sözkonusu Dahi Değildir. Sayygilarimla.
 

Abd

New member
Katılım
28 Tem 2006
Mesajlar
225
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
yahu orda en büyük zikir ALlah zikridir deniyor. namazda ALlah zikridir.

ayette namazı kıl diyor sonrada bu Allah'ı anmak Allah'ı zikretmek olduğu için en önemli olanın Allah zikri olduğu belirtilirken bunun en önemli yolununda namaz olduğu söyleniyor. tabi siz size anlatıldığı gibi anladığınız için, mehdinizin size söylediğinin dışına çıkamadığınız için kabul ediyorsunuz .
 

abdullahadem

New member
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
172
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Şayet sizin mehdiniz namazı kılmayıp zikir yaparsa o MEHDİ değildir.Mehdinin ismi Rasulullah ın isimlerinden biri olacaktır.BAbasının ismi Abdullah olacaktır.Bediüzzaman mehdinin özelliklerini açıkça söylüyor.
Vesselam...
 

Abd

New member
Katılım
28 Tem 2006
Mesajlar
225
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
abdullahadem' Alıntı:
Şayet sizin mehdiniz namazı kılmayıp zikir yaparsa o MEHDİ değildir.Mehdinin ismi Rasulullah ın isimlerinden biri olacaktır.BAbasının ismi Abdullah olacaktır.Bediüzzaman mehdinin özelliklerini açıkça söylüyor.
Vesselam...

yok kardeşim mehdinin alametlerini söyleyen hadisler doğru böyle işimize gelmeyenler uydurma :)
 

tahsiye72

New member
Katılım
6 Ağu 2006
Mesajlar
350
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
52
..

..

Peygamber Efendimize (SAV) Kat'ından bir zikir verdiğini ve hiç kimsenin bu zikirden yüz çevirmemesi gerektiğini ifade etmektedir.TAHA-99,1 00: Kezalike nakussu aleyke min enbâi mâ kad sebak, ve kad âteynâke min ledünnâ zikri Men a'rada anhü feinnehû yahmilü yevmel kıyameti vizrâ.
Böylece geçmiş olayları sana anlatırız, Kat'ımızdan sana bir zikir verdik, kim ondan yüz çevirirse bilsin ki, kıyamet günü bir günah yükü yüklenecektir.
HUD-120: Ve küllen nakussu aleyke min enbairrusüli mâ nüsebbitü bihî füadek, ve caeke fiy hazihilhakku ve mevizatün ve zikrâ lilmü'miniyn. Peygamberin başlarından geçenlerden, sana anlattığımız her şeyle senin kalbindeki hissiyatı (Füâd'leri) tesbit ederiz. Sana bu belgelerle inananlar için hak, deliller ve zikir gelmiştir.

Kur'ân-ı Kerîm'in bir zikir olduğunu yukarıdaki âyet-i Kerîme'lerden bir kısmı teyid etmektedir. Fakat Kur'ân-ı Kerîm zikri ile Rabbimizin Müzemmil Sûresi 8. Âyet-i Kerîmesinde buyurdugu zikir birbirinden farklıdır.73/ MÜZEMMİL-8: Vezkürisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtiylâ
Rabbinin (Allah'ın) ismiyle zikret ve herşeyden kesilerek O'na (Allah'a) dön (ulaş, vasıl ol).

Görülüyor ki, zikir Allah'ın isminin tekrar edilmesidir. Allah'ın İsm-i Celâli devamlı tekrar edilecektir. Bu tekrar sırasında Allah düşünülecektir.
Allah'dan başka hiçbirşeyin düşünülmeyeceği bir zikir asıldır. Çünkü; Allah'dan başka herşeyden kesilmek, ancak böyle bir zikirle mümkün olur. Kalbimizde hatem adı verilen mührün Allah'a açılan kapıdan ayrılıp, iblise açılan kapıyı kapatması ancak Allah isminin tekrarıyla mümkündür. Yüce Rabbimiz zikir ibadetinin Kur'ân-ı Kerîm tilâvetinden de, namaz kılmaktan da daha büyük, yani en büyük ibadet olduğunu ifade etmektedir
.

29/ ANKEBUT-45: Ütlü mâ ûhıye ileyke minelkitâbi ve ekımıssalât, innessalâte tenhâ anilfahşâi velmünker, ve lezikrullahi ekber, vallahü ya'lemü mâ tasne'ûn.
Sana kitaptan vahyedileni oku, namazı kıl çünkü namaz kötülükten ve fuhşiyattan meneder ama Allah'ın zikri en büyüktür. Ve Allah yaptığınız şeyleri bilir.

Burada da Rabbimiz Kur'ân-ı Kerîm okumanın, namazın ve zikrin birbirinden ayrı vasıtalar olduğunu açıklıyor ve soruyor;

57/ HADİD-16 : Elem ye'ni lilleziyne âmenû en tahşe'a kulûbühüm lizikrillâhi ve mâ nezele minelhakkı ve lâ yekûnû kelleziyne ûtülkitâbe min kablü fetâle aleyhimül'emedü fekaset kulûbühüm, ve kesiyrün minhüm fâsikuûn.
Âmenû olanların kalplerinde Allah'ın zikri ile (ve bu zikirle) Hakk'tan inen şeyle (nurla) huşûya ulaşmak (huşû sahibi olmak) zamanı gelmedi mi? Kendilerine kitap verilen ve sonra aradan uzun zaman geçen (ve bu zaman zarfında Allah'ı zikretmedikleri için) kalpleri kasiyet bağlayan (kalpleri zikirsizlikten kararan ve sertleşen ve hastalanan) kimseler gibi olmasınlar. (zikretsinler ki kalpleri kararmasın) Onların çoğu fasıklardır (hidayete erdikten sonra yoldan çıkanlardır).

Zikirden vazgeçmenin neticesine de işaret buyuruluyor.
43/ZUHRUF-36: Ve men yağşü an zikrirrahmâni nükayyıd lehü şeytânen fehüve lehü kariyn.
Kim Rahman'ın zikrinden yüz çevirirse Biz ona şeytanı musallat ederiz. Ve onun için şeytan arkadaştır.
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0
tahsiye72' Alıntı:
Peygamber Efendimize (SAV) Kat'ından bir zikir verdiğini ve hiç kimsenin bu zikirden yüz çevirmemesi gerektiğini ifade etmektedir.TAHA-99,1 00: Kezalike nakussu aleyke min enbâi mâ kad sebak, ve kad âteynâke min ledünnâ zikri Men a'rada anhü feinnehû yahmilü yevmel kıyameti vizrâ.
Böylece geçmiş olayları sana anlatırız, Kat'ımızdan sana bir zikir verdik, kim ondan yüz çevirirse bilsin ki, kıyamet günü bir günah yükü yüklenecektir.
HUD-120: Ve küllen nakussu aleyke min enbairrusüli mâ nüsebbitü bihî füadek, ve caeke fiy hazihilhakku ve mevizatün ve zikrâ lilmü'miniyn. Peygamberin başlarından geçenlerden, sana anlattığımız her şeyle senin kalbindeki hissiyatı (Füâd'leri) tesbit ederiz. Sana bu belgelerle inananlar için hak, deliller ve zikir gelmiştir.

Kur'ân-ı Kerîm'in bir zikir olduğunu yukarıdaki âyet-i Kerîme'lerden bir kısmı teyid etmektedir. Fakat Kur'ân-ı Kerîm zikri ile Rabbimizin Müzemmil Sûresi 8. Âyet-i Kerîmesinde buyurdugu zikir birbirinden farklıdır.73/ MÜZEMMİL-8: Vezkürisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtiylâ
Rabbinin (Allah'ın) ismiyle zikret ve herşeyden kesilerek O'na (Allah'a) dön (ulaş, vasıl ol).

Görülüyor ki, zikir Allah'ın isminin tekrar edilmesidir. Allah'ın İsm-i Celâli devamlı tekrar edilecektir. Bu tekrar sırasında Allah düşünülecektir.
Allah'dan başka hiçbirşeyin düşünülmeyeceği bir zikir asıldır. Çünkü; Allah'dan başka herşeyden kesilmek, ancak böyle bir zikirle mümkün olur. Kalbimizde hatem adı verilen mührün Allah'a açılan kapıdan ayrılıp, iblise açılan kapıyı kapatması ancak Allah isminin tekrarıyla mümkündür. Yüce Rabbimiz zikir ibadetinin Kur'ân-ı Kerîm tilâvetinden de, namaz kılmaktan da daha büyük, yani en büyük ibadet olduğunu ifade etmektedir
.

29/ ANKEBUT-45: Ütlü mâ ûhıye ileyke minelkitâbi ve ekımıssalât, innessalâte tenhâ anilfahşâi velmünker, ve lezikrullahi ekber, vallahü ya'lemü mâ tasne'ûn.
Sana kitaptan vahyedileni oku, namazı kıl çünkü namaz kötülükten ve fuhşiyattan meneder ama Allah'ın zikri en büyüktür. Ve Allah yaptığınız şeyleri bilir.

Burada da Rabbimiz Kur'ân-ı Kerîm okumanın, namazın ve zikrin birbirinden ayrı vasıtalar olduğunu açıklıyor ve soruyor;

57/ HADİD-16 : Elem ye'ni lilleziyne âmenû en tahşe'a kulûbühüm lizikrillâhi ve mâ nezele minelhakkı ve lâ yekûnû kelleziyne ûtülkitâbe min kablü fetâle aleyhimül'emedü fekaset kulûbühüm, ve kesiyrün minhüm fâsikuûn.
Âmenû olanların kalplerinde Allah'ın zikri ile (ve bu zikirle) Hakk'tan inen şeyle (nurla) huşûya ulaşmak (huşû sahibi olmak) zamanı gelmedi mi? Kendilerine kitap verilen ve sonra aradan uzun zaman geçen (ve bu zaman zarfında Allah'ı zikretmedikleri için) kalpleri kasiyet bağlayan (kalpleri zikirsizlikten kararan ve sertleşen ve hastalanan) kimseler gibi olmasınlar. (zikretsinler ki kalpleri kararmasın) Onların çoğu fasıklardır (hidayete erdikten sonra yoldan çıkanlardır).

Zikirden vazgeçmenin neticesine de işaret buyuruluyor.
43/ZUHRUF-36: Ve men yağşü an zikrirrahmâni nükayyıd lehü şeytânen fehüve lehü kariyn.
Kim Rahman'ın zikrinden yüz çevirirse Biz ona şeytanı musallat ederiz. Ve onun için şeytan arkadaştır.



Bakınız, eğer parmağınızla ay'ı gösterirken, aya değil de parmağa bakarsanız, işte koca ay'ı böyle kaybadarsiniz..
Yazdığınız ayetlere dikkatlice bir bakın, hepsinde ZİKİR ile ifade edilen kelimeler birebir KUR'ANI işaret ediyor ama, sırf KUR'ANLA haşır-neşir olmamak için, konuyu, tevillerle, zorlama tefsirlerle nerelere taşımışsınız..
Sevgili kardeşim, kuru zikrin faydası, sadece dilin çalışmasına ve pas tutmamasınadır ama, KUR'AN, insanı inşa eder, dünyayı inşa eder, alemi inşa eder, eşyayı inşa eder, hasılı, var olan herşeyi doğal hüvviyetine büründürür, ama, doğallığa alerjisi olanlara ne fayda ki.. dualarımla
 
Üst Alt