Sorularima bir cevap bulamadim;Kendim ilk iki soruya cevap vereyim Kurana göre;
Soru1-Allahin vaad ettigi Cennet ile Ademin yaratildigi Cennet aynimi?
1-Kurana göre,Ayni cennet degildir..
Kurana göre diyorsun Abi. Bence Evrim teorisini Kur'an'a mal etmeye çalışanlara göre konuşuyorsun. Aynı cennet olmadığı iddiası o evrimcilerin keyfi tevillerinden geliyor. Fazla ceviz kabuğu seyretme, akla ziyandır.
Ne hikmettir ki o zavallı adamlar delil olarak, her fırsatta eleştirdikleri, Marifetnameyi gösteriyorlar.
Bu kadarına pes. Yani, "Kitabı kendilerine göre bükerler" ayetinin böyle net tezahürünü hiç görememiştim.
Soru2-Varsayalimki ayni o zaman Vaad edilenin Kurandaki özelliklerine neden uymuyor?
2-Cünki Cennet denilip vaad edilen hak kazananlarin girecegi cennetlerde en basta,Üzülmek yok,hata yapmak yok,ve Seytan yok..Ama Ademin yaratildigi cennete hem yasak var hem üzülme var hem seytan var.
Niye üzülmek ve şeytan yok, neye göre yok? Cennet kaidelerini de dünya kaidelerini de yazan Allah'tır. Kanunlar da mahluktur.
Soru3-Varsayalimki ayni degil o zaman acaba Adem nereden cikarildi(Yani Cennet denilen yer bu dünyadami yoksa?)?
3-Bu soruya tam bir cevap ancak suki;
Değil tam cevap tam hezeyan
: Bir zamanlar Rabb'in meleklere: "Ben, yeryüzünde bir halife atayacağım." demişti de onlar şöyle konuşmuşlardı: "Orada bozgunculuk etmekte olan, kan döken birini mi atayacaksın? Oysaki bizler, seni hamd ile tespih ediyoruz; seni kutsayıp yüceltiyoruz." Allah şöyle dedi: "Şu bir gerçek ki ben, sizin bilmediklerinizi bilmekteyim."
bakara30
Yani atanmasi dünyaya ama yaradilisi?
Ayette diyor "yeryüzünde bir halife yaratacağım". İddianız şu: Onu yeryüzüne mirasçı, halife yaptı. Mirasçı ve halifeyi ise "doğru ile yanlışı ayırt etme yeteneği" gibi gösterip diyorsunuz: Allah insanı önce maymun suretinde yarattı. Sonra akıl verdi. Halife ve mirasçı oldu.
O zaman soruyorum: eğer insan maymundan yaratıldı ise "niye maymun nesli devam ediyor.
Maymundan insana geçiş ara formu var mı?
Eğer maymundan insana direk , ara formsuz geçiş Allah için zor değil" derseniz sorarım "Allah'ın maymundan insan yaratmaya ihtiyacı mı var? Aslında böyle bir tevil Allah'ı aciz göstermek olmaz mı?
Hicr Suresi 26 Yemin olsun, biz insanı; kuru çamurdan, değişken-cıvık bir balçıktan yarattık
Hicr Suresi 28 Hatırla o zamanı ki Rabbin meleklere, "Ben, kupkuru bir çamurdan, değişken, cıvık balçıktan bir insan yaratacağım." demişti.
Secde Suresi 7 O, odur ki, yarattığı her şeyi güzel yarattı. Ve insanın yaratılışına çamurdan başladı.
Secde 8: sonra basit bir sıvı özünden soyunu sürdürür (eğer insan maymundan gelmiş olsa bu ayete ihtiyaç kalmazdı. Sonra demezdi. Çünkü, maymunda soyunu bir sıvı özünden (meniden) sürdürür.
Secde 9: sonra ona [yaratılış] amacına uygun bir şekil verip Kendi ruhundan üfler; ve [böylece, ey insanoğlu,] sizi hem işitme ve görme [melekeleri] hem de düşünce ve duygularla donatır: [Buna rağmen] ne kadar da az şükrediyorsunuz!
Bu ayet apaçık İnsanı ilk başta inşa edilmediği(maymundan insana geçmediği) ibda(bir anda yaratılış) söz konusu olduğuna delildir.
Çünkü, amaca uygun şekilde yaratıyor. Bazı bektaşiler ayetin devamını görmezden gelip diyor "gördün mü bir değişim sözkonusu" Oysa ayetin devamı diyor "işitme, görme, düşünme ve duygu" verilmiş. Hadi maymun düşünemez, duygu yok. Peki göz ve kulak yok mu? Demek değişim yok. Bir anda yaratılmış ve göz ve kulak takılmış. Akıl ve his ile yani ruh ve kalb ile donatılmış.
SAdece duygu ve düşünce dense söylediklerinde haklı olurdun. Evrimden bahsedilebilirdi?
Bu ayetlerde bahsedilen Camurdan demesi acaba dünyadami?Bu konuda tam kesin bir ayet bulunmamakla birlikte ayetlerin gösterdigi yer dünya olsa gerek...Asel kardes görüyorsunki sizin söyleyeceginiz seyin tersini isbat etme gibi bir sey söz konusu degildir.Ayetlerin isiginda ise fikir beyani yapmaya calisiyoruz...
Bilgi sahibi olmadan fikir mi yürütüyorsun Abi.
Kuran bilmediğimiz şeylerin peşinde koşmamayı ve tartışmamayı emretmemiş mi?
Fikir ne demek bilir misin Abi?
Bir konuda bilgi sahibi olursun. O konuda ilerleme kaydetmek için fikir sunarsın.
Yoksa bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak Koministlere ve cahillere hastır.
İşte Tvlerde izliyoruz. Everim teorisini Kur'ani yapmak peşinde olan apaçık din düşmanı ve cahil kimi zerzevatın peşinde gitmek sana hiç yakışmıyor.
Sonra kalkıp Kur'an demek ve arkasından Said Nursi gibi zatları eleştirmek büyük çeliki oluyor.