Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Alemlerden süzülerek gelen Ruh.

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Allahın bize vaadetmediği şekilde azab görebilir miyiz? Yani soğuk ile azab edilecektir diye bir ikaz olmadan, Allahın bizi o azaba çarptırması mümkün mü?

Eğer böyle bir soğuk azab varsa, kula itiraz hakkı doğmaz mı? Ya rabbi sen beni bununla korkutmadın. Bu azabı haber alsaydım belki kendimi düzeltirdim.

Allah (celle celaluhu); ateş haricinde, sürekli olacağı bildirilen herhangi bir azab konusunda bilgi veya garanti vermiyor ki.

Kulun itiraz hakkı diye bir şey sözkonusu bile olamaz. Nasıl ki, kul haketmediği nimeti Rabbi gönderdiği zaman itiraz etmeden sevinerek kabul ediyorsa, azabını da kabul edecek. Adam belki dünyada yaptıkları ile bir yudum suyu bile haketmiyor, ama bakıyorsun etrafı sayısız ve çeşitli nimetler ile dolu. Kul bu noktada kalkıp "Ya Rab! ben bunları haketmedim, bunları benden geri al" diyebiliyor mu ?

Yada daha başka bir boyutta bakalım, kul müğmin bir kişi. Ama anne ve baba ateist. Çeşitli eziyetler vs. Kul bu noktada "Ya Rab! bunları benden al, bunlar bana layık anne ve baba değil" diyebiliyor mu ? veya tam tersi...
 

Kalpteniman

New member
Katılım
18 Ara 2008
Mesajlar
589
Tepkime puanı
587
Puanları
0
Web sitesi
www.kalpteniman.com
Allah (celle celaluhu); ateş haricinde, sürekli olacağı bildirilen herhangi bir azab konusunda bilgi veya garanti vermiyor ki.

Kulun itiraz hakkı diye bir şey sözkonusu bile olamaz. Nasıl ki, kul haketmediği nimeti Rabbi gönderdiği zaman itiraz etmeden sevinerek kabul ediyorsa, azabını da kabul edecek. Adam belki dünyada yaptıkları ile bir yudum suyu bile haketmiyor, ama bakıyorsun etrafı sayısız ve çeşitli nimetler ile dolu. Kul bu noktada kalkıp "Ya Rab! ben bunları haketmedim, bunları benden geri al" diyebiliyor mu ?

Yada daha başka bir boyutta bakalım, kul müğmin bir kişi. Ama anne ve baba ateist. Çeşitli eziyetler vs. Kul bu noktada "Ya Rab! bunları benden al, bunlar bana layık anne ve baba değil" diyebiliyor mu ? veya tam tersi...


En mantıklısı soğuk cehennem....
 
Son düzenleme:

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Nefs ve Ruhun devamlı surette çatışma halinde olduğunu belirtmişsiniz, bir nevi iyi-kötü çatışması...Yaratılışdan itibaren süregelen bir çatışma ve bahsedilenlere bakılırsa hangisi birbirine üstün gelirse savaşı o kazanacak...Buraya kadar herşey normal, şimdi bazı takıldığım noktalar var:


1.)Madem fıtratımızda iyi-kötü çatışması yaratıldığımız andan itibaren var o zaman en büyük düşmanımız nefsimizmi, şeytan mı ?

2.) Bir hadisde nefsinizinde üzerinizde hakkı var ,ona zulmetmeyin deniyor. Bu durumda nefsi temzilemek nefse nasıl zulüm olabilir ?

3.) Nefis ve Ruh çatışmasında ,yani nefsimizi temizleme aşamasında İMAN olmadan nefis temizlenebilir mi? Yani Allaha inanmadan insanlar nefsilerini temizleyebilir mi ?

Son olarak; Azab mevzusunda fiziksel azabın dışında şeytanın cehennemde ebediyen kalacak olması zaten azapların en büyüğü olmaz mı?

Yada şöyle izah edeyim, hani insanın çok sevdiği birisini birdaha göremeyeceğini bilmesi fiziksel anlamda bir acı hissettirmesede manevi olarak acı çekmesine neden olur...

Hakkını helal et yeni gördüm mesajını.

1.) En büyük düşmanımız şeytan. Eğer nefsimize gereken önemi vermezsek, nefsimiz de şeytanın askeri hükmüne girer. Ki; zaten kendisi fıtrat olarak ona meyilli.

2.) Nefsi temizlemek ve onu terbiye etmek ile nefsi ahirette maruz kalabileceği azaptan kurtarmak gerekir. Bunu boşverir isek, yani; Allah'ın (celle celaluhu) emr ve yasaklarını uygulamada kendi nefsimize karşı gevşeklik gösterir isek, onu bir nevi serkeşlik yapmasına, günahlara maruz kalmasına ve dolayısı ile cehennemlikler sınıfına dahil olmasına göz yummuş oluruz. Bu da nefsimize yapabileceğimiz en büyük zulm olur. Yoksa; nefs terbiyesi; zulm değil, belki takvaa seviyesinin yükselmesidir, denilebilir. Bir yavrunuz olsa, onu nasıl dış etkenlerden gelecek zarara karşı koruma güdüsü ile hareket ediyorsak, ki küçük çocuktur zararı ziyanı bilemez diyerek yönlendirme ve bilinçlendirme ihtiyacı hissediyorsak, aynı önem ve ihtimamı da kendi nefsimize Dini bilgileri öğrenip bunları kendi nefsimize tatbik ederek sağlamalıyız. Çünkü nefs ahmaktır ve fıtratı gereği emr ve yasaklara meyillidir. Aksi takdirde bunları yapmaz isek, nefsimize zulm etmiş oluruz.


3.) İman olmadan nefs temizlenemez. Neden ? Çünkü; iman ruh ile alakalı bir mevzuudur başlangıçta. Ruh gücünü imandan alır. Ruh ne kadar güçlü olursa nefsi kendi etkisine alması o kadar kolaylaşır. Aksi takdirde nefs girdiği veya gireceği günahlar ile zaten şeytan gibi bir düşmandan destek almaktadır. Ruh, ne zaman imanı ile kendini güçlendirmeye başlarsa, en başta şeytanın giriş yollarını tıkamak ile göreve başlar. Nefsin lojıstik desteğini bir nevi kesmiş olur. Yani nefs günah işeyerek güçlenirken onun beslenmesini kesmek, takatten düşmesine sebeptir. Teşbihte hata olmaz inşaallah. Takatten düşen nefs, ruh'un isteklerine bakar. Önceleri çok sert ve ciddi bir tepki verir. Belki namazda yada zikr de küfür bile ettirir. Yani bunlar illa olacak diye bir kaide yok, ama illa olacak olan başka şeyleri muhakkak yaşatır. Gayesi, senin o kestiğin yolları tekrar açmanı sağlayacak baskının netice vermesini istemesidir. Bunun için her yol mubahtır ve sebatla uygulanır.
İşte bu noktada ruh, kendisini eskisinden daha güçlü hale getirecek taat, ibadet ve zikrlere yöenlmelidir. Nefsin bu atağına karşı atak ile cevap vermelidir. En iyi savunma hücumdur mantığı geçerli yani bu konuda. Normalde aldığı tepkinin daha da yoğunlaşarak kendi üzerine gelindiğini gören nefs bir müddet sonra artan bu baskıdan neredeyse nefes alamaz hala gelir. Ve sonunda teslim bayrağını çeker. Teslim bayrağını çektiğinde artık ruh'un efendiliğini kabul etmiş demektir. efendi ne derse onu yapar. Efendinin istemediği şeyler onun da istemediğidir. Efendinin beğendiği şeyler onun da beğenisidir. Bu işte nefsin mülheme makamıdır. Her an ruhun zayıflaması ile levvameye de inebilir, ruh'un kendini daha da güçlendirmesi ile mutmainne makamına da çıkabilir. İşte bu makam bütün insanların ayağının kayması yönünde en ciddi sıkıntıları yaşayacağı bölümdür. Şeytan burada bütün kozlarını oynar. Çok ciddi imtihanlar burada başlar. İmani sorgulamaların en tehlikelileri burada cevap ister. Bu aşamayı geçmene izin vermemek için şeytan bütün her şeyini ortaya koyar. Çünkü, buradan sıyrılan kulun nefsi artık mutmainne olmuştur. Ruh'a ram olarak kıldığı namazların lezzeti burada tadılmıştır. Zikr ederken vucud buralarda titremeye başlar. Bir Alllah (celle celaluhu) lafzı celali burada yüreğe ok gibi saplanmaya başlar. Hani ayette bahsedilen; "Gerçekten mü'minler ancak o mü'minlerdir ki Allah anıldığı zaman yürekleri ürperir, karşılarında âyetleri okunduğu zaman imanlarını artırır ve rablarına tevekkül ederler." ( Enfal : 2 ) ayetini nefs bu makamda yaşamaya başlar. Mutmain olmuş nefs artık geri dönülmeyecek yola girmiştir. Ve kelimeyi tevhidi çekerken "La" cümlesinde Allah'tan gayrıyı tamamen yok eder, İlahe İllallah teşbihindeki vurguyu nefsi ile söyler. İşte böyle nefs yüce ayeti kerimede yer alan hitaba maruz kalacak nefs hükmüne girmiştir:

"Ya eyyetuhen nefsul mutmainneh. İrcii ila rabbiki radıyeten mardıyyeh. Fedhuli fi ibadi. Vedhuli cennetî." ( Fecr : 27 - 28 - 29 - 30 )

Yani "Ey mutmain olan nefs. Sen O'ndan hoşnut, O da senden hoşnut olarak dön Rabbine. (Seçkin) kullarım arasına katıl ve cennetime gir!" (Fecr : 27-28-29-30) hitabı bizzat kendisine yöneltilen bir davet olmuştur. (Rabbim en doğrusunu bilir)


Son olarak; şeytanın fiziksel azabtan daha elim azabına verdiğin örnek belki hafif bile kalır. Umutsuzluk nedir ? Bunu zannedersem sadece yaşayan bilir. İşte o umutsuzluk, o hüsran tahmin ediyorum ki bütün azapların üzerinde bir azap olacaktır şeytan için. Neden ? Biz daha Allah'ı (azze ve Celle) müşahede etmedik, Latif ve mübarek Cemalullah'ı müşahede etmedik. Oysa şeytan aleyhillane O Zat-ı Kibriya (Azze ve Celle) ile birebir muhatap olma şerefini onurunu yaşadı. Bir daha bu muhataplığı yaşayamayacak olması, ve bunu bilerek daha çok kıskançlık gösterip, kullarını şaşırtma ve kandırma yönünde bu kadar çok ısrarcı olmasının başka bir açıklaması olamaz.

Zannedersem yaşayacağı hüsran, en şiddetli azabı olacaktır. Elbette bununla beraber en şiddetli azaba da fiziken maruz kalacaktır.
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Şeytan soğuk cehennemle azaba uğrayacak düşüncesi
benim fikrim doğrusunu h.z. ALLAH C.C. bilir.

Allahu teala ayette şeytanı kafirlerle birlikte cehenneme atacağım dediği için aynı ateşe girecekler diye düşünüyorum. Soğuk değil sıcak bir cehennem ateşi.. Çünkü soğuk cehennem gibi bir tabire rastlamadım. Elbette Allah bilir ve "bildirir" Böyle bir şey olsaydı heralde bildirilirdi..
 

Kalpteniman

New member
Katılım
18 Ara 2008
Mesajlar
589
Tepkime puanı
587
Puanları
0
Web sitesi
www.kalpteniman.com
Allahu teala ayette şeytanı kafirlerle birlikte cehenneme atacağım dediği için aynı ateşe girecekler diye düşünüyorum. Soğuk değil sıcak bir cehennem ateşi.. Çünkü soğuk cehennem gibi bir tabire rastlamadım. Elbette Allah bilir ve "bildirir" Böyle bir şey olsaydı heralde bildirilirdi..

Arz 7 kardeşim; h.z Allah c.c azap buyuruyor. Azap ise ızdırap çekmektir.
H.z Allah c.c bu ızdırabı hak eden asi kullara layık azabı verecektir.
Onun için azap acı çektirmek ifadesi tek olduğuna göre sıcak ve soğuk
cehennem ayırd etmemesi gayet normaldır. Doğrusunu h.z. Allah
c.c. bilir.
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Arz 7 kardeşim; h.z Allah c.c azap buyuruyor. Azap ise ızdırap çekmektir.
H.z Allah c.c bu ızdırabı hak eden asi kullara layık azabı verecektir.
Onun için azap acı çektirmek ifadesi tek olduğuna göre sıcak ve soğuk
cehennem ayırd etmemesi gayet normaldır. Doğrusunu h.z. Allah
c.c. bilir.

Bir çok ayette "nara cehenneme/Cehennem ateşinden" bahsederken, neden soğuk bir cehennemden bahsedilmemiş?

Hatta Gul ner-u cehenneme eşeddü HARRA/Deki Cehennem ateşi şiddet bakımından daha sıcaktır" buyruluyor. Sıcaklık ve ateş kelimeleri açık ve nettir. Azab cehennem ise cehennemin vasfı belli.. Ateş ve sıcaklık.. Yok, cehennemden başka bir azab vardır derseniz... ? O yüzden sormuştum, Allah hiç bahsetmediği "soğuk bir azab ile cezalandırırsa" kul ya rabbi sen beni bununla uyarmamıştın, korkutmamıştın demez mi? Allah vaadetmediği soğuk cehennem ile azab eder mi?

O cehennem azabı kafirler içindir, şeytan için bahsedilen azab soğuk cehennemdir diyemeyiz.

62 - (Yine İblis) dedi ki: "Şu benden üstün kıldığını gördün mü? Yemin ederim ki, eğer beni kıyamet gününe kadar ertelersen, pek azı hariç, onun zürriyetini kendi buyruğum altına alacağım."

63 - Allah buyurdu ki: "Haydi git! Onlardan kim sana uyarsa, şüphesiz ki, cezanız cehennemdir, hem de mükemmel bir ceza. "

Ceza ü küm / Sizin cezanız.. Azab eden Allah. Ateşe ateşle nasıl azab edecek? Böyle bir soru... Radikal abi ifade etmişti: Cehennem ateşiyle dünya ateşi bir değildir. Hatta dünya ateşi ona nisbetle belki soğuktur. O halde şeytanın ateşine soğuk diyelim. En mantıklısı bu değil mi? Yalın bir ateş.. Etrafına sıcaklık vermeyen bir şeytan ateşi..
 
P

Peris

Guest
Şeytanın azabının cehennem ateşi olmasının hikmeti bence şeytanın ateşden yaratıldı diye kibirlendiyi, kendini üstün gördüyü için de ola bilir.
 
Son düzenleme:

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Bir de şu açıdan düşünelim;

Dostu için ateşi serin eden Alemlerin Rabbi (celle celaluhu); kullarının düşmanı şeytan aleyhillane için serinlikten daha öte bir dondurucu soğukluk halketmeye kaadirmidir ? (Amenna ve saddakna)

"Ey nar, serin ve selamet ol İbrahime dedik" ( Enbiya : 69 )

Ateşin serinliği İbrahim'e (a.s.) selamet verdi, peki aynı ateş şeytan'a azap veremez mi ?

Hep beraber düşünelim inşaallah.
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Bir de şu açıdan düşünelim;

Dostu için ateşi serin eden Alemlerin Rabbi (celle celaluhu); kullarının düşmanı şeytan aleyhillane için serinlikten daha öte bir dondurucu soğukluk halketmeye kaadirmidir ? (Amenna ve saddakna)

"Ey nar, serin ve selamet ol İbrahime dedik" ( Enbiya : 69 )

Ateşin serinliği İbrahim'e (a.s.) selamet verdi, peki aynı ateş şeytan'a azap veremez mi ?

Evet, selamet olan ateş, azabda verebilir. O halde suğuk cehenneme ne gerek var? Şeytan için dondurucu soğukluk halk edebilir, kadirdir ama halkedeceğini bilmiyoruz.
 
P

Peris

Guest
Ateşin serinliği İbrahim'e (a.s.) selamet verdi, peki aynı ateş şeytan'a azap veremez mi ?

Bence vere bilir. Çünkü ateş ateşdir. Fark İbrahim (a.s) ateşe atıldığında "Rabbim bana yeter" demiş. İmanında, ahdinde sadık olmuş, sonuna kadar Allaha (cc) tevekkül etmiş. Allah (cc) da onu ateşin serinliği ile selamete çatdırdı. Ama şeytana sonuna kadar cehennem ateşinde kalacağı baresinde haber verilince bile pişman olup tevbe etmedi hatta aksine tekebbüründe devam etdi. Böylece Yüce Allah (cc) kibirlenenin boynuna kibirlerini tasma eder.
 

Kalpteniman

New member
Katılım
18 Ara 2008
Mesajlar
589
Tepkime puanı
587
Puanları
0
Web sitesi
www.kalpteniman.com
Bence vere bilir. Çünkü ateş ateşdir. Fark İbrahim (a.s) ateşe atıldığında "Rabbim bana yeter" demiş. İmanında, ahdinde sadık olmuş, sonuna kadar Allaha (cc) tevekkül etmiş. Allah (cc) da onu ateşin serinliği ile selamete çatdırdı. Ama şeytana sonuna kadar cehennem ateşinde kalacağı baresinde haber verilince bile pişman olup tevbe etmedi hatta aksine tekebbüründe devam etdi. Böylece Yüce Allah (cc) kibirlenenin boynuna kibirlerini tasma eder.

Evet kardeşler birde şöyle düşünelim, Etten kemikten yaratılmış biz insanlar
aynı fiziksel yaratılmış eşcinslerimizin gerektiğinde canlarını yakabiliyorsak
Ateşte h.z Allahın emriyle kendi yapısında yaratılan şeytanı daha üstün bir ateşle azap edecek demektir ve soğuk cehenneme gerek yoktur.
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
En mantıklısı soğuk cehennem....

Şeytan soğuk cehennemle azaba uğrayacak düşüncesi
benim fikrim doğrusunu h.z. ALLAH C.C. bilir.

Evet kardeşler birde şöyle düşünelim, Etten kemikten yaratılmış biz insanlar
aynı fiziksel yaratılmış eşcinslerimizin gerektiğinde canlarını yakabiliyorsak
Ateşte h.z Allahın emriyle kendi yapısında yaratılan şeytanı daha üstün bir ateşle azap edecek demektir ve soğuk cehenneme gerek yoktur.

Güzel bir gelişme...
 

Kalpteniman

New member
Katılım
18 Ara 2008
Mesajlar
589
Tepkime puanı
587
Puanları
0
Web sitesi
www.kalpteniman.com
Güzel bir gelişme...


h.z. Allah c.c. cümlemize cümle ümmeti muhammede dünyada ve Ahirette
cehennem ateşi göstermesin inşaallah Devletimizi her türlü fitne fesattan
bölücükten muhafaza etsin bütün mümin kullarını birbirine sevgi ve muhabbetle bağlasın.Amin...
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Allah (celle celauhu) razı olsun. Biz illa soğuk cehennem olacak anlamında kullanmadık bu anlatımı. Bizim anlatmak istediğimiz biraz daha farklıydı, ateş dağında gül bahçesini yaratan Rabbimiz'in, ateşler içerisinde buzdan alevler de yaratabileceğini, illa cehennem deyince ateş tabiatlı olanların azab görmeyeceği anlamı çıkmasın mukabilinde bir anlatımda bulunmak istedik, ama sanırım bu sefer başarısız anlattık. Bir çok arkadaşımız soğuk cehennemde sırf şeytan aleyhillane için yaratılacakmış gibi bir anlama büründü.

Yanlış anlatımdan doğacak her türlü anlayışdan Rabbim hepimizi muhafaza buyursun.

Sonuçta şeytan azabın en şiddetlisini hem manevi, hem zahiri yaşayacaktır inşaallah.
 

Kalpteniman

New member
Katılım
18 Ara 2008
Mesajlar
589
Tepkime puanı
587
Puanları
0
Web sitesi
www.kalpteniman.com
Allah (celle celauhu) razı olsun. Biz illa soğuk cehennem olacak anlamında kullanmadık bu anlatımı. Bizim anlatmak istediğimiz biraz daha farklıydı, ateş dağında gül bahçesini yaratan Rabbimiz'in, ateşler içerisinde buzdan alevler de yaratabileceğini, illa cehennem deyince ateş tabiatlı olanların azab görmeyeceği anlamı çıkmasın mukabilinde bir anlatımda bulunmak istedik, ama sanırım bu sefer başarısız anlattık. Bir çok arkadaşımız soğuk cehennemde sırf şeytan aleyhillane için yaratılacakmış gibi bir anlama büründü.

Yanlış anlatımdan doğacak her türlü anlayışdan Rabbim hepimizi muhafaza buyursun.

Sonuçta şeytan azabın en şiddetlisini hem manevi, hem zahiri yaşayacaktır inşaallah.

Radikal kardeşim çok güzel yorumlar getirmiştin H.z. Allah c.c. Razı olsun.
Yazdığın her yazını okuyor istifade ediyorum h.z. Allah adedini arttırsın selametle kal İnşaallah.
Y
 
P

Peris

Guest
Allah (celle celauhu) razı olsun. Biz illa soğuk cehennem olacak anlamında kullanmadık bu anlatımı. Bizim anlatmak istediğimiz biraz daha farklıydı, ateş dağında gül bahçesini yaratan Rabbimiz'in, ateşler içerisinde buzdan alevler de yaratabileceğini, illa cehennem deyince ateş tabiatlı olanların azab görmeyeceği anlamı çıkmasın mukabilinde bir anlatımda bulunmak istedik, ama sanırım bu sefer başarısız anlattık. Bir çok arkadaşımız soğuk cehennemde sırf şeytan aleyhillane için yaratılacakmış gibi bir anlama büründü.

Yanlış anlatımdan doğacak her türlü anlayışdan Rabbim hepimizi muhafaza buyursun.

Sonuçta şeytan azabın en şiddetlisini hem manevi, hem zahiri yaşayacaktır inşaallah.

Abi,anlatmak istetiklerinizi İnşaAllah ki, doğru anlamışım.
Konu şeytanın azabı üzerine olunca biz de anca ona göre düşüncelerimizi paylaşdık.Yoksa hükm sahibi Allah (cc).......
 
Üst Alt