Kalpteniman
New member
Alemlerden süzüle süzüle gelen ve ulviyattan halkolunan Ruh
h.z. Allah c.c tarafından hissiz ve hareketsiz olan vücuda yerleştirildi
Vücutta bir de nefs var, Nefsle Ruh vücutta ayrı ayrı yer tutmuşlardır.
Nefs toprak su hava ve ateşten müteşekkil bir Buhar-i zulmanidir
karın boşluğunda bulunur.
Kumandası secde mahallidir.
Bütün vücüda buradan kumanda etmek ister.
Nefs sufliyattan Ruh ulviyattan halkolunmuştur.
Nefs ahlakı zemime Ruh ise ahlakı hamide ile mücehhezdir.
Ruh çok ali makamlardan gelmiştir.
Ruh bu karanlık cesetle birleşmeden önce terakki edemiyordu.
Cesette nefs ile bir araya gelince mücadele başladı.
Ve yükselebilme kuvvetini elde etti.
İnsanların bazı meleklerden efdal oluşu buradan doğuyor.
Onlarda nefs olmadığı ve nefse tabi olmadıkları için ne ki emredilirse
hemen yerine getirirler.
Ruh ulvi ve latif, nefs ise sufli olup birbirinin zıddıdırlar.
Allahu-Teala ikisini de bir arada barındırmak için Ruhu nefse aşık
etmiştir.
Zira ulvi ile suflinin başka türlü bagdaşması mümkün değildir.
Yaratılışları birbirinin zıddı olduğu halde ulvi ruh zamanla sufli olan nefsle
alakasını çoğalttı nefsi emmarenin akışına cazibesine tutuldu ve o nisbette
değerini ve faziletini kaybetmeye başladı.
Çünkü Ruh nefse aldanıp onun boyasına girerse asliyetini ulviyetini kaybeder, onun gibi kararır ve onun esiri olur.
En ulvi makamdan geldiği halde, kendisini unuttuğu için Yaratanını da
unutur.
Vucutta hakimiyeti nefs ele geçirir. Bütün icraatların rahat bir şekilde yapar.
Nefs emmarenin akışına cazibesine tutulan değerini ve faziletini
kaybeden Ruh, Allahü-Tealaya verdiği,( Elestübi Rabbiküm )
Ben sizin Rabbiniz değilmiyim.(Araf 172)
(Kalu bela Şahidina) Evet Rabbimizsin buna şahidiz (Araf 172)
Fakat nefsin boyasına girerek bu sözü unuttular.
Nefsin boyasına girmeyen Ruhlar ise tertemiz olarak Rablerine
döndüler.
h.z. Allah c.c. cümlemizi ruhunu galip nefsini mağlup edenlerden eylesin
Akıbetimizi hayırlı etsin İnşaallah.
--------------------------------------------------------
Tasavvufun aslı hakikat ve marifet incileri eserinden alıntıdır.