Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Açık gezmek farklı bir günahtır

  • Konbuyu başlatan beyaz_ýþýk
  • Başlangıç tarihi

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
BAKARA SURESİ
219- Sana içkiyi ve kumarı sorarlar. De ki: "Onlarda hem büyük günah, hem insanlar için (bazı) yararlar vardır. Ama günahları yararlarından daha büyüktür." Ve sana neyi infak edeceklerini sorarlar. De ki: "İhtiyaçtan artakalanı." Böylece Allah, size ayetlerini açıklar; umulur ki düşünürsünüz;

Ben Radikal hocama ekleme yapmıştım ya :eek:

Bugün alkol mikrop kırıcı olarak kullanılıyor. Buna mecburuz. Yerine uygun bir madde bulunursa onu kullanırız. Lakin içmek haramdır. Kokusu da sarhoşluk verir bazı insanlarda. Domuz etinde fayda olduğunu söylüyorlar lakin aynı doktorlar birçok parazit ve mikrop içerdiğini de söylüyorlar. Ayrıca aç kalınca birbirlerini dahi yiyorlarmış. Eşini kıskanmayan tek hayvan olduğu söyleniyor.

Kusura bakmayın hocam havayı yumuşatıcağım, kıriz geldi :D

Şimdi bu durumda habersiz domuz eti yedirilip nefsani arzularına hakim olamayan insan için imansız diyebilir miyiz?

Bir hadis hatırlatırım,
"Ahir zaman da kimse nefsine hakim olamaz."
"Ahir zamanda kişi bir tane dinin emrini yerine getirmekle Cennet' e gider. "
"Fitne zamanında evinizin bekçileri olunuz. BİLDİĞİNİZ ALINIZ BİLMEDİĞİNİZİ ALMAYINIZ."


------------------------
BAKARA SURESİ
215- Sana neyi infak edeceklerini sorarlar. De ki: "Hayır olarak infak edeceğiniz şey, anne-babaya, yakınlara, yetimlere, yoksullara ve yolda kalmışadır. Hayır olarak her ne yaparsanız, Allah onu şüphesiz bilir."


ANKEBUT SURESİ

8- Biz insana, anne ve babasına (karşı) güzelliği (ilke edinmesini) tavsiye ettik. Eğer onlar, hakkında bilgin olmayan şeyle Bana ortak koşman için sana karşı çaba harcayacak olurlarsa, bu durumda, onlara itaat etme. Dönüşünüz Banadır. Artık yaptıklarınızı size haber vereceğim.

LOKMAN SURESİ
14- Biz insana anne ve babasını (onlara iyilikle davranmayı) tavsiye ettik. Annesi onu, zorluk üstüne zorlukla (karnında) taşımıştır. Onun (sütten) ayrılması, iki yıl içindedir. "Hem Bana, hem anne ve babana şükret, dönüş yalnız Banadır."

15- Bununla birlikte, onların ikisi (annen ve baban) hakkında bir bilgin olmayan şeyi Bana şirk koşman için, sana karşı çaba harcayacak olurlarsa, bu durumda onlara itaat etme ve dünya (hayatın) da onlara iyilikle (ma'ruf üzere) sahiplen (onlarla geçin) ve Bana 'gönülden-katıksız olarak yönelenin' yoluna tabi ol. Sonra dönüşünüz yalnızca Banadır, böylece Ben de size yaptıklarınızı haber vereceğim.

"Anne ve babanın duası, peygamberin ümmetine duası gibidir."

Anne babasına kişi cihada gitmez. Bu da hadislerde mevcettur ve bu ayetler o hadisi destekler.
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Ne kadar gariptir ki islamın kadına verdiği değeri ,yine kadınlar kendi elleriyle yok ediyorlar...

İslam kelimesi ile tesettür kelimesinin aynı cümlede olmasına bile tahammül edemeyenler yada tesettürü hafife alanlar gün gelirki tesettür yoktur derler.

Çünkü olmamasını kalben temenni edip zayıf bir emareyi hak kabul edip inkara giderler.

Tesettür emri ilahidir muhalifi günahtır.Günahı ya cehennem ya tevbe temizler.
Tevbesinden emin olanlar için sıkıntı yok sanırım :)Amma tevbesinden emin olmayanlar dikkat etsin...
 

hikmetimm

New member
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
500
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Yaş
45
Konum
istanbul
ÖRTÜNMEK
Örtünmek Allah'a Peygambere, Kur'an'a ve İslam'a inanan mümin kadınlar için mukaddes bir emir, açıklık ise bu emre apaçık bir isyandır. Kainatta hiçbir varlık gösteremezsiniz ki, zarfsız, kabuksuz, yapraksız olsun. Şu halde Müslüman hanımı da zarfsız, kabuksuz, örtüsüz olamaz. Onun örtünmesi imanının ve hâyâsının açık bir ifadesidir. İmanının dedik. Evet tesettür bir iman bir itikad ve bir inanç meselesidir.
Bilindiği gibi, dinimizin hükümleri: İtikadî, amelî ve ahlakî olmak üzere üçe ayrılır. Tesettür konusu, namaz ve hac ibadetleri göz önünde bulundurulduğu takdirde kısmen ameli hükümlere, müslümanın aile ve cemiyet hayatı düşünüldüğü takdirde de ahlâkî hükümlere girer. İlk bakışta, bu konunun, itikadi hükümlerle bir ilgisi yok gibi gelir insana. Ancak İslâm dini'nin tebliğcisi Hz. Muhammed Sallallahu Aleyhi ve Sellem vahiy mahsulü tebligatı içinde kıyafet ve örtünme ile ilgili nasslar mevcutsa –ki biraz sonra isbat etmeye çalışacağımız üzere mevcuttur – konu, dinin aslî hükümlerinden birini teşkil ediyor demektir. O takdirde, şu veya bu şekilde yorumlanması bir yana, kıyafet ve örtünmenin mevcudiyetini zarurat–ı diniyyeden kabul edeceği
Konuya biraz daha açıklık getirmek için başka örnekler verelim: İnsanları gıyabında çekiştirmek (gıybet) kötü huylardan, alçak gönüllü (mütevazı) olmak da iyi huylardandır. Bu konuların her ikisi de ahlaki hükümler içinde yer alır. Binaenaleyh gıybetten kaçınmayan veya mütevazi olmayan, insanlar, sadece ahlak kurallarını çiğnemiş olurlar. Bu davranışları onların imanlarına doğrudan bir zarar getirmez. Fakat, her müslümanın, gıybetin kötü huylardan, tevazuun da iyi ahlaktan olduğuna inanması gerekir. Bunlardan birine dahi inanmadığı takdirde, Kur'an'ı Kerim'deki bazı ayetlere; Hucûrât süresi 12. ayet–i kerimeye inanmamış olur ki bu da imanının yok olmasına sebeb olur.
Kur'an–ı Kerim'de hem umumi hayat kaidesi olarak elbise ve örtünmeden bahsedilmekte, hem de namaz ve hac ibadetleri sırasında örtünme emredilmektedir.



Şöyle ki:
"Ey Ademoğulları! Size ayıp yerlerinizi örtecek giysi, süslenecek elbise yarattık. Takva elbisesi... İşte o daha hayırlıdır. Bunlar Allah'ın ayetlerindendir. Belki düşünüp öğüt alırlar (diye onları indirdi.)(1)


Ayet–i kerime'de geçen Takva elbisesi, bazı alimler tarafından haya, salih amel, yüzdeki hoş çehre, tevâzu belirtisi olan sert ve yün elbise, harbte giyilen zırh ve miğfer, Allah korkusu, emrettiği ve yasakladığı konularda Allah'tan sakınmayı şiar edinme şekillerinde yorumlanmıştır. Buna, takvayı hatırlatan ve takvanın gereği olan elbisedir, yorumunu da ekleyebiliriz.


Ey Adem oğulları! Şeytan, ana–babanızı, ayıp yerlerini kendilerine göstermek için elbiselerini soyarak cennetten çıkardığı gibi sizi de aldatmasın. Çünkü o ve yandaşları, sizin onları göremeyeceğiniz yerden sizi görürler. Şüphesiz biz şeytanları, inanmayanların dostları kıldık."(2)


Şeytan da cinlerden olduğu için insanların göremeyeceği bir şekilde insana yaklaşır ve ona vesvese verir.


"Ey Adem oğulları! Her namaz ve tavaf anında güzel elbiselerinizi giyin. Yeyin için. Fakat israf etmeyin. Çünkü Allah Teâlâ israf edenleri sevmez." (3) Cahiliyyette Arab kabileleri Beyti çıplak tavaf ederlerdi. Gündüz erkekler, gece kadınlar gelirler tavaflarını anadan doğma yaparlar ve "İçinde günah işlediğimiz elbisemizle tavaf edemeyiz" derlerdi! Bu ayetin iniş sebebi budur. İslâm dininde temizlik ve güzelliğine önem verilmiştir. İnsanların avret mahallerini örtecek derecede bir elbise giymeleri şarttır. Fakat israfa kaçmamak kaydıyla her müslümanın ibadet esnasında en güzel ve temiz elbisesini giymesi ile sünnettir.


"Allah, yarattıklarından sizin için gölgeler yaptı. Dağlarda da sizin için barınaklar yarattı. Sizi sıcaktan koruyacak elbiseler ve savaşta sizi koruyacak zırhlar yarattı. İşte böylece Allah, müslüman olmanız için üzerinize nimetini tamamlıyor."(4)


Peygamberimiz Sallallahu Aleyhi ve Sellem de çıplak gezmeyi kesin bir dille yasaklamıştır. Misver b. Mahreme Radıyallahu Anh diyor ki:
Taşımakta olduğum ağır bir taşı getirdim. Üzerimde hafif bir elbise vardı. Taş üzerimde iken elbisem çözülüverdi. Taşı bırakamadım ve (o vaziyette) yerine kadar götürdüm. Bunun üzerine Resûlüllah:
–"Dön elbiseni al. Çıplak gezmeyin! Buyurdular"(5)


Bu hususta daha çok sahih hadis–i şerifler mevcuttur. Ayrıca şunu da belirtelim ki İslam'ın özellikle kadınlara mahsus olmak üzere, kendine has bir kıyafet ve örtünme nizamı getirdiği asırlar boyu bütün İslam alimleri tarafından kabul edilmiştir. Bu yönüyle de icma hasıl olmuştur.


Buraya kadar belirttiğimiz, Kitap, sünnet ve icma'da yer aldığını ifade ettiğimiz husus şudur: İslam'ın kendine has bir kıyafet nizamı, adabı vardır. Bu, şüphe götürmez bir gerçek, bir zarurettir.


İslam'ın kıyafet sahasında getirdiği nizamın içinde kadının örtünmesi özel bir yer işgal eder. Mahrem olmayan kadın ve erkeklerin birbirlerine kem nazarla bakmamaları ve vücutlarının belirli yerlerini göstermemelerini emreden ayet ve hadislerde bunun, psikolojik ve sosyal sebeplerine de temas eder. İslamiyet'in bu konu ile ilgili tebliğatında, kadına daha çok itina gösterilmekte, onun hak ve hürriyetlerinin korunması, şahsiyet ve ince duygularının rencide edilmemesi ön planda tutulmaktadır. Konu ile ilgili ayetlerin birinde: "Bu, (ey erkekler), hem sizin kalbleriniz, hem de onların (yani hanımların) kalbleri için daha nezih bir harekettir".(6) buyurdular. Bu ayetteki "Ethar" kelimesi "daha temiz, daha nezih" manasına geldiği gibi "kayıtlardan sıyrılmaya, hürriyete kavuşmaya daha uygun" manasına da alınabilir. Doğrusu boynuna şehvet boyunduruğu geçirilmiş insan, psikolojik olarak hürriyetsizliğin en kötüsünü yaşar.


Kur'an–ı Kerim'de on kadar ayet–i celilede(7) ve bir çok sahih hadis–i şeriflerde:
"Namahremlerin birbirine bakmamaları, örtülmesi gereken yerlerin örtülmesi, hem erkek, hem kadına "ğadd–ı basar" '(gözünün karşısındakine dikip bakmamak, önüne bakmak) emredilmektedir. Ayrıca kadınlara, başlarına koydukları örtüleri yakalarının üzerini örtecek kadar uzatmaları; sokağa çıkaracakları zaman, dış elbiselerini üstlerine almaları buyruğu verilmekte; ilk cahiliyye devrinde olduğu gibi teberrücde bulunmaları yasaklanmaktadır. Teberrüc:
"Bir kadının, kendisini süsledikten sonra dışarıya çıkması, endam ve süslerini erkeklere göstermesi demektir. Dinimiz İslam, iffet ve namus hususunda büyük hassasiyet göstermiştir. Kadınları en büyük değerinin ırz ve namusları olduğunu bildirmiş ve bu paha biçilmez değerlerini muhafaza etmenin de haya duygusunun kuvvetli olmasıyla mümkün olacağı esasını ortaya koymuştur. Haya da ancak islami ölçülere şuurla uyulduğu zaman korunur. Bu korunmanın en mühim unsurlarından birisi; hiç şüphesiz Kur'an ölçülerine göre örtünmektir.


Dipnotlar:
1– A'raf süresi: 26
2–A'raf süresi: 27
3– A'raf süresi: 31
4– Nahl süresi: 81
5– Müslim, Hayz: 78, Ebû Davud, Hammam: 2
6– Ahzab Süresi: 53
7– Meselâ bak: Nur süresi:27–31,60, Ahzab süresi: 53,54,59,60
8–Kalem Sûresi: 4
9–Ahzab Sûresi: 21


bizler daha çok namazı ele alalım lütfen

(Kıyamette kulun ilk sorguya çekileceği ibâdet, namazdır. Namazı düzgün ise, diğer amelleri kabul edilir. Namazı düzgün değilse, hiçbir ameli kabul edilmez.) [Taberânî]

(Allah buyuruyor ki, "söz veriyorum ki, namazlarını vaktinde, doğru olarak kılana, azab etmem, onu sorgu-suâle çekmeden Cennete koyarım") [Hakim]

(Her peygamberin ümmetine son nefeste vasıyeti namazdır.)

(Namaz kılmıyan, Kıyamette, Allahü teâlâyı kızgın olarak bulur.) [Bezzar]


Dünyada olan altı azap:
1- Namaz kılmayanın ömründe bereket olmaz.
2- Allahü teâlânın sevdiği kimselerin güzelliği, sevimliliği kendine kalmaz.
3- Hiçbir iyiliğine sevap verilmez.
4- Duâları kabûl olmaz.
5- Onu kimse sevmez.
6- Müslümanların birbirlerine yaptıkları iyi duâlarının buna fâidesi olmaz.

Ölürken çekeceği azaplar:
1- Zelîl, kötü, çirkin can verir.
2- Aç olarak ölür.
3- Çok su içse de, susuzluk acısı ile ölür.

Mezarda çekeceği acılar:
1- Kabir onu sıkar. Kemikleri birbirine geçer.
2- Kabri Cehennem ateşi ile doldurulur. Gece, gündüz onu yakar. Cehennem ateşi dünya ateşine benzemez.
3- Allahü teâlâ, kabrine çok büyük yılan gönderir. Dünya yılanlarına benzemez. Hergün, her namaz vaktinde onu sokar. Bir an bırakmaz.
Kıyâmette çekeceği azaplar:
1- Cehenneme sürükleyen azap melekleri yanından ayrılmaz.
2- Allahü teâlâ, onu kızgın olarak karşılar.
3- Hesâbı çok çetin olup, Cehenneme atılır.)


biz müminler namazı dikkate aldıktan sonra inşaALLAH-u teala kurtulanlardan oluruz

birbirimizi üzmenin kırmanın hiçbir faidesi yok sadece kırılmak kırılmak ve kırılmak olur
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
abrec sen denmemiş şeyleri denmiş gibi yapıp onlara cevap veriyorsun.
Biliyorsan konus alim, bilmiyorsan sus adam sansinlar

bakın burada her yazdığım yazıda n sonra hakaret yiyorum islam forum ama islamdan nasibimizi pek alamamışız.
cahil dendi,saçma sapan yorum yapmışın dendi şimdide adamlığımız gitti.ya seviyeli yorum yapın yada bende aynı uslupla konuşacağım.gerçi ben bu lafları desem hemen beni uzaklaştırırsınız siteden.ama bundan sonra herkes yazdığına dikkat ettin.son defa söylüyorum.
seni susda seni adam sansınlar alperfiliz.
 

a l p e r

New member
Katılım
10 May 2007
Mesajlar
364
Tepkime puanı
27
Puanları
0
bakın burada her yazdığım yazıda n sonra hakaret yiyorum islam forum ama islamdan nasibimizi pek alamamışız.
cahil dendi,saçma sapan yorum yapmışın dendi şimdide adamlığımız gitti.ya seviyeli yorum yapın yada bende aynı uslupla konuşacağım.gerçi ben bu lafları desem hemen beni uzaklaştırırsınız siteden.ama bundan sonra herkes yazdığına dikkat ettin.son defa söylüyorum.
seni susda seni adam sansınlar alperfiliz.

Ben Allah'ın (cc) izni ile bildiğimi sandığım konularda konuşurum abrec ;) bak bakalım mesajlarımda anlamadan yazı yazdığım olmuş mu. Olmuşsa da yanlışımdan dolayı özür dilemişmiyim? Muhalefet için muahlefet hakaret etmek için söz söylemek kimseye yakışmıyor...

Daha önce yazdım yine yazıyorum senin anlamanda bir problem var abrec. yazıların hep olumsuz ve kötü yanlarını kendine alıyorsun. Güzel bir kıssa yazılmış sen oradan hoşluğu kendine alacağına "ama" diyorsun "bu yazıya bakıp da şunu şunu yapmayacağız". Sanki onu yapın denmiş gibi. Ben de sana diyorum ki "muhalefet etmek için muhalefet etmek cahilliktir". Sen bu yaptığından ders çıkartracağına "bana cahil dedi" diye hakaret avcılığı yapıyorsun. Burada da yazmışsın:

birde ne hikmetse bazıları yazı yazınca hep teşekkür alıyor bakıyorum hep aynı kişiler birbirine teşekkürler yağdırıyor benim dediğime saçma demişsin hemen teşekkürlerde gelmiş.
ne diyeyim açıklar namussuz kapalılar namuslumu diyelim.
böyle bir mantıkmı var.
ben sana 100 tane namuslu açık.
100 tane namussuz kapalı getireyim
islamı imanı namusu dürüstlüğü şekle soktunuz ya helal olsun size ...
kapanmak farz ise kapanılır.kapanmayan hesabını verir.
namusla ilgisi yokturrrr.....

Kimse açıklar namussuz kapalılar namuslu demediği halde böyle saçma sapan bir iddia atmışsın. Böyle cahilce gereksiz iddialarda bulunmak bilen birine yakışmıyor. O zaman bilmeyen birisin. Ve o zaman lütfen sus ki şeklin yüzüne vurulmasın...
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
namusu türban korur diye bir muhabbet geçti.ondan dedim.
ayrıca bir daha bana tavsiyede bulunma ve beni yargılama.
benim hakkımda fikirlerdede bulunma.
ne hikmetse şu feytullah gülen ile ilgili videoyu koyduğumdan beri herkes benle uğraşıyor.....hakaret ediyor....koministlikle.cahillikle ....ihtam ediyor....
ben anladım niye böyle olduğunuda o yüzden yazdıklarınıza cevap vermiyeceğim......din kimsenin tekelinde değil.......unutmayın...
 

a l p e r

New member
Katılım
10 May 2007
Mesajlar
364
Tepkime puanı
27
Puanları
0
Kimin hakkında yorumda bulunacağıma sen karar veremezsin. Yorum istemiyorsan abuk subuk yazı yazmazsın ;)

namusu türban korur diye bir muhabbet geçti.ondan dedim.
ayrıca bir daha bana tavsiyede bulunma ve beni yargılama.
benim hakkımda fikirlerdede bulunma.
ne hikmetse şu feytullah gülen ile ilgili videoyu koyduğumdan beri herkes benle uğraşıyor.....hakaret ediyor....koministlikle.cahillikle ....ihtam ediyor....
ben anladım niye böyle olduğunuda o yüzden yazdıklarınıza cevap vermiyeceğim.
.....din kimsenin tekelinde değil.......unutmayın...



Ben Fethullah Gülen hakkındaki konuyu bilmiyorum ve ilgilenmiyorum. Senin tarzından kaynaklanan bir iticiliğin var ve ben genelde bu tarz insanlara karşı yazı yazarım. olaylara bakış açın olumsuz ve ters. Bir işten iyilik çıkartacağına kötüyü çıkartıp ona karşı savunma yapıyorsun. Benim senle ne alıp veremediğim var? Ama kalkıp "100 tane namuslu açık.100 tane namussuz kapalı getireyim" dersen çok çok daha ağır sözleri hak edersin. Ağır söz söylenmemişse yine arkadaşların merhametine gelmişsin...
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
tamam ben abuk subuk yazmam.
sende abuk subuk yazma o zaman ...
yanlız bu fettullah gülen konusunun burayla ne alakası var...

gruplaşma yapmayın ben fettullahçı değilim diyeee..
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Anladığım kadarı ile sen üzerine alınmışssın "saçma" sözüne takılmışsın. Aslında biz o sözü fikri açıdan dolayı kullanmıştık.Şahsınızı kasd etmemiştik.Fakat yinede bu manaya sebep verdiğimiz için bütün forumda sizden özür dilerim. Fakat verdiğiniz örnek, örnek olarak yinede "saçma." Ama eğer deseydin "içki ve domuz etinin haramlığının mantık yönünden yakınlığı vardır" o zaman tamam derdik. Bu yakıştırma hatta kıyas nispi olarak kabul edilebilinir. Fakat "tesettür - domuzeti" ne mantık olarak ne de bir başka açıdan kabul edilebilir bir kıyas değil.

Selametle.
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
arkadaş bak

biz domuz eti niye yemeyizz. günah diye demi..sağlıksız olduğu için değil günah olduğu için demi...

bayanlar niye kapanır...açık gezmek günah diye demi...namussuzluk olduğu için değil...günah diye.....

niye içki içmezsin...günah diye...sarhoş olmak istemediğinden değil...günah olduğu için...

niye namaz kılarsın...rahatlamak içinmi...hayır....() emretti diye.....

yani konunun dışına çıkardın beni helal olsun sana...
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
rahatlamak için...
Emir ? Askerde bir emir eri olarak şehit olmak vardır birde gönüllü olarak şehit olmak vardır. Hangisi efdaldir dersen, cevap açıktır...
İslam, ahlaktır.İslam,muhabbettir. İslam haşyetullah yolu değil; muhabbet yoludur. Bu kainatın yaratılmasının tek nedeni de buna dayanır:Muhabbet!
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
valla neyse bilemem...
sonuçda benim dediğim kapanmanın namusla bir alakası yoktur...
daha doğrusu kapalı bir bayanın açık bir bayandan daha namuslu olduğunu söylemek imansızdır...
insanlar farz diye kapanıyor...
bazılarıda özellikle anadoluda aile baskısından..
bazılarıda aile baskısından kapanamıyor tabii böyleside var...

konuyu daha fazla polemiğe çekmeyelim.
sonuçda dediklerimiz aynı..
 

kays

New member
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
tesettür namusun gerek fiili gerek sözlü olarak muhafazası için alınmış bir önlemdir bu demek değildirki tesettür bayanların veya beyefedilerin namuslarıyla ilgili bir sıkıntısı var? hayır öncelikle emirdir bu noktada emrin hayr efdal önemi değerlendirildiğinde görülüyorki tesettür; kişinin namusunun fiiili veya sözlü bir saldırıya mahal vermemek adına alınan bir önlem olarak düşünülebilir...selam ve dua ile..
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Yanlış anlaşıldık galiba. Örtünmenin sebebi emir nedeniyle. Fakat neden emrediliyor? Bunu kastedmiştim ya neyse hocam . Yani bize yasaklanan veya serbest bırakılmalarının sebepleri yarar veya zararlarından ötürü olduğunu kastedmiştim. :eek: selametle.
 
Üst Alt