sinang
New member
Risale-i nurlar yararlı eserler,lakin ebced hesabını bedüüzzaman niçin kullanmış tam bilemedim.Burada Kurani harflere sayısal değerler veriliyor ve ayetin mana-i işareti önemli bir tarihsel olay ortaya çıkıyor.Bilindiği üzere tarihte hurufilik olarak bilenen bir akım var,acaba ebced ve başka hesablamaları bu akım mı buldu,yahudilerde benzer metotlarla tevratı tetkik ediyorlar.bu huriler bazı ayetleri bu matematiksel hesablarına uymadığı için safdışı etmişler ve batıl konuma düşmüşler.
Sanırım İslam alimleri genelde ebced veya cifir gibi hesablamalardan çok istifade etmediler lakin kısmende olsa kullanıldı.Acaba bu Kuranın mucizevi bir yanımıdır.bunula ilgili bir ayet veya hadis ben şahsım adına pek duymadım.nasstan geldiğini pek sanmıyorum.
yalnız pek bağ kurmasanızda ilim iki kısım deniyor;1-zahiri ilimler,2-batıni ilimler.
zahiri ilimler malum islam ilimleri.
batıni ilimler ise daha çok bu tür ilimler akılla pek izahı olmuyor,bunların.
bu ilimlere delil gösterilen ayet malum hz.hızır ile musa as. yolculuğunu konu edinen kıssa.burada hz. musa zahiri ilimlere,hz.hızır batini ilimlere göre hareket ediyor,deniyor.bu kıssadanda anlaşıldığı üzre batıni ilimlerin hikmeti zahirden hemen anlaşılabilecek gibi değildir.bir sır ile görünüşü kuşatılmış sanki.
yine bu ilimlerden rüya tabirciliği veyahut amel noktasında rüyalar.bu husustada Kuranda yusuf as. kıssası vardır.biz yusuf as. böyle batini bir ilimin verilmediğini nasıl inkar edeceğiz,açıkça Allah teala verdiğini söylüyor.lakin sırlı bir durum bu akılla sadece nasıl izah edilebilinir ki,bu.
rüya ile amel konusundada hz. ibrahimin as. oğlu ismail as. kurban etme kıssası vardır,belki şöyle izah edebilirsiniz bu bir vahiydi,lakin bunun açılmını evliya zatlardada görüyoruz mesala mevlana tebrizden konyaya bu işarat ile geliyor.
ayrıca batni ilimlere hz. süleymanın hayvanlarla konuşabilme hünerininde eklenmesi yerinde olacatır.
şimdi biz bu kısım ilmi inkar edemiyoruz,çünkü iman ettiğimiz Kuranda yazılmış vardır.
lakin şerii hukuk,fıkıh gibi zahiri ilimler açısından bunlarda delil değildir.batıni ilimler ayrıca tüm inanları bağlamaz lakin şerii kurallar tüm bir cemaati ve ferdi bağlıyor.
burdan sonuç olarak anlaşılacak husus şu bedüüzzaman zahiri ve batıni dediğimiz iki ilimdende haberdar ve kullanmış.
ehli keşf denen hal ehlinin tüm şu seyrü sulük meselelerinden haberdar,özellikle bu kısımın sahasına giren şu batıni ilimlerdede bilgili,ayrıca zahiri ilimleride kullanmış,en az fıkıh mevcut onunla ilgili bile bir kaç mevzu aklıma geliyor.mesela takma diş mevzunu talebeleri sormuşlar lahikaların birinde ve ehli sünnet fıhkına görede açıklaması yerinde.
özet risaleler hem batıni hem zahiri ilimden faydalınarak yazılmış...yani hem vehbi(verilmiş) hem normal olarak kazanılmış ilim özellği var.
İSTİKBAL İSLAMINDIR.
Sanırım İslam alimleri genelde ebced veya cifir gibi hesablamalardan çok istifade etmediler lakin kısmende olsa kullanıldı.Acaba bu Kuranın mucizevi bir yanımıdır.bunula ilgili bir ayet veya hadis ben şahsım adına pek duymadım.nasstan geldiğini pek sanmıyorum.
yalnız pek bağ kurmasanızda ilim iki kısım deniyor;1-zahiri ilimler,2-batıni ilimler.
zahiri ilimler malum islam ilimleri.
batıni ilimler ise daha çok bu tür ilimler akılla pek izahı olmuyor,bunların.
bu ilimlere delil gösterilen ayet malum hz.hızır ile musa as. yolculuğunu konu edinen kıssa.burada hz. musa zahiri ilimlere,hz.hızır batini ilimlere göre hareket ediyor,deniyor.bu kıssadanda anlaşıldığı üzre batıni ilimlerin hikmeti zahirden hemen anlaşılabilecek gibi değildir.bir sır ile görünüşü kuşatılmış sanki.
yine bu ilimlerden rüya tabirciliği veyahut amel noktasında rüyalar.bu husustada Kuranda yusuf as. kıssası vardır.biz yusuf as. böyle batini bir ilimin verilmediğini nasıl inkar edeceğiz,açıkça Allah teala verdiğini söylüyor.lakin sırlı bir durum bu akılla sadece nasıl izah edilebilinir ki,bu.
rüya ile amel konusundada hz. ibrahimin as. oğlu ismail as. kurban etme kıssası vardır,belki şöyle izah edebilirsiniz bu bir vahiydi,lakin bunun açılmını evliya zatlardada görüyoruz mesala mevlana tebrizden konyaya bu işarat ile geliyor.
ayrıca batni ilimlere hz. süleymanın hayvanlarla konuşabilme hünerininde eklenmesi yerinde olacatır.
şimdi biz bu kısım ilmi inkar edemiyoruz,çünkü iman ettiğimiz Kuranda yazılmış vardır.
lakin şerii hukuk,fıkıh gibi zahiri ilimler açısından bunlarda delil değildir.batıni ilimler ayrıca tüm inanları bağlamaz lakin şerii kurallar tüm bir cemaati ve ferdi bağlıyor.
burdan sonuç olarak anlaşılacak husus şu bedüüzzaman zahiri ve batıni dediğimiz iki ilimdende haberdar ve kullanmış.
ehli keşf denen hal ehlinin tüm şu seyrü sulük meselelerinden haberdar,özellikle bu kısımın sahasına giren şu batıni ilimlerdede bilgili,ayrıca zahiri ilimleride kullanmış,en az fıkıh mevcut onunla ilgili bile bir kaç mevzu aklıma geliyor.mesela takma diş mevzunu talebeleri sormuşlar lahikaların birinde ve ehli sünnet fıhkına görede açıklaması yerinde.
özet risaleler hem batıni hem zahiri ilimden faydalınarak yazılmış...yani hem vehbi(verilmiş) hem normal olarak kazanılmış ilim özellği var.
İSTİKBAL İSLAMINDIR.