Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Yüce Allah In Sifatlari

kemi

New member
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
149
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
ALLAH-IN SIFATLARI
KELAM KONUŞMAK***
A-fakat Allah a verdikleri sözü ve yeminlerini az [bir] paraya satanlar varya
işte ahirette bir payı yoktur.Allah Kıyamet günü onlarla konuşmayacak onlara
bakmayacak ve onları temizlemeyecektir.Onlar için acı bir azap vardır.
[Ali İmran .77.]
B-Daha önce sana anlattığımız elçilere ve sana anlatmadığımız elçilerede
[vahyetmiştik]Ve Allah Musa ile de konuştu.
[Nisa.164.]
C-Buyurduki ey Musa ben elçiliklerimle ve konuşmamla seni insanların
başına seçtim sana verdiğimi al ve şükredenlerden ol.
[Araf.144.]
D-O gün onlara seslenecek--Elçilere ne cevap verdiniz der .
[Kasas.65.]
E-O gün onlara seslenerek -Ortaklarım sandığınız şeyler nerede.der.
[Kasas.74.]
F-Rabb-in Musaya seslendi.O zalim kavme git.
[Şuara.10.]
YED-EL
A-Yahudiler Allah ın eli bağlıdır dediler kendi elleri bağlandı ve
söylediklerinden ötürü lanetlendiler.Hayır Allah ın iki elide açıktır.
dilediği gibi verir.
[Maide.64.]
B-Göğü kendi ellerimizle yaptık ve biz [onu] genişletmekteyiz.
[Zariyat.47.]
C-Sana bi-at edenler gerçekte Allah a bi-at etmektedirler.
Allah ın eli onların eli üzerinde dir.Kim ahdini bozarsa kendi
aleyhine bozmuş olur.Ve kim Allah a verdiği sözü tutarsa
Allah ona büyük bir mükafat verecektir.[Fetih.10.]
D-Allah ı ğereği gibi bilemediler .Halbuki kıyamet günü
yer tamamen onun avucu içindedir.Göklerde sağ elinde
dürülmüştür.O onların ortak koştuklarından uzak ve yücedir.
[Zümer.67.]
E-Dedi ki-Ey iblis iki elimle yarattığıma secde etmekten seni
alıkoyan nedir.Büyüklük mü tasladın yoksa yücelerden mi oldun.
[Sad.75.]
F-Görmediler mi ellerimizin yaptıklarından kendilerine
nice hayvanlar yarattıkta kendileri onlara malik olmaktadırlar.
[Yasin.71]
VECH...YÜZ.
A-Yalnız Rabb-inin celal ve ikram sahibi yüzü baki kalacaktır.
[Rahman.27]
B-O nun yüzünden başka her şey helak olacaktır.
[Kasas.88.]
C-Peygamber [s.a.v]in dua ederken söylediği..Yüzüne
bakma lezzetini seninle buluşma şevkini bana lutf etmeni dilerim.
[Nesai]
AYN-GÖZ-
A-O nu da tahtalar civiler üzerinde taşıdık.Nankörlük edilene bir
mukafat olmak üzere .Gözlerimizin önünde akıp gidiyordu.
[Kamer 13.14.]
[Tur.48.]
B-[Ey Musa]Gözümün önünde büyüyesin diye senin
üzerine benden bir sevgi koydum.[Ta ha .39.]
C-Size iki ezeli göz bakar .Perdesi nurdur.Perdeyi açsa
yüzünün nurları gözünün iliştiği her yarattığını yakar.
[Müslim.]
NUZUL İNİŞ.
A-Ebu Hureyre r.a.dan Rasülullah s.a.v. şöyle buyurdu.
Gecenin son üçte biri kaldığında Rabb imiz tebareke ve teala
her gece dünya semasına iner ve şöyle buyurur.
Hani bana bir dua eden ki onun duasına icabet edeyim.
Benden kim bir hacet isterki dileğini vereyim
Benden kim mağfiret dilerki onu mağfiret edeyim.
[Müslim 758.2.c][Tirmizi.2489.4.c][Ebu Davut.126.5.c]
B-Melekler sıra sıra olduğu Rabb inin geldiği zaman.
[Fecr.22.]
C-Onlar buluttan gölgeler içinde Allah ve meleklerin
gelmesini ve işin bitirilmesini bekliyorlar değilmi.
[Bakara.210]
D-Sonra duman halinde bulunan göğe yöneldi ona ve arz a
isteyerek veya istemeğerek gelin dedi.İsteğerek geldik dediler.
[Fussilet.11.]
KADEM AYAK.
A-Bize muhammed ibnu Abdullah Ruzzi tahsis etti.Bize Abdul vehhab
ibn Ata Aziz ve celil olan Allah .O Gün ki cehenneme doldunmu
diyeceğiz.o daha ziyade varmı diyecek .[Kaf.30]Kavli hakkında tahsis
etti ve bize said den oda Katadeden O da Enes ibn Malik r.a dan haber
verdiki .Peygamber s.a.v şöyle buyurmuştur.Cehennem daima içine
atılır durur ve atıldıkça daha ziyade varmı der .Ta Rabb ul izzen ona
ayağını koyucaya kadar o vakit bazısı bazısına büzülürde İzzetin ve keremin
hakkı için yetişir yetişir der .Cennet de de daima bir fazlalık bulunur Ta
Allah onun için bir halk inşa edipte onları cennet in fazlasında iskan
edinceye kadar.[Müslim 8.c.374.][Buhari 14.c.6540.]
ISBA PARMAK.
A-Abdullah ibn Mes ud şöyle dedi.
Bir kere peygamberin huzuruna yahudi Alimlerinden bir Alim
geldi Ya muhammed Yahut ta Ya Eba l kasım.Hiç şüphesiz.
Yüce Allah kıyamet gününde gökleri bir parmağında
Yer tabakalarını da bir parmağında Bütün dağları ağaçları
da bir parmağında .Suları ve toprakları bir parmağında
diğer mahlukatlarıda bir parmağında tutar Sonra onları
hareket ettirerek .Malik ancak benim buyurur dedi.
Rasülullah s.a.v Yahudinin Tevrattan naklen]söylediği
bu haberden memnun olup onu tasdik olmak üzere güldü.
Sonra Rasülullah şu ayeti okudu.[Allah ı gereği gibi bilemediler
Halbuki kıyamet günü yer tamamen onun avucu içinde dir.
Göklerde sağ elinde dürülmüştür.O onların ortak
koştuklarından uzak ve yücedir.[Zümer 67][Müslim 8.2786]
B-Enes r.a den rivayet edilmiştir.
Rasülullah s.a.v sık sık Ey kaplari değiştiren Kalbimi dinin üzere
sabit kıl derdi.Ya Resülullah dedim Sana ve getirdiğin şeriata
inandık Bu durumda bizim için korkuyormusun.Buyurduki
Evet Çünkü kalpler Allah ın iki parmağı arasındadır Onları
dilediği şekilde çevirir.[Tirmizi.4.2226]
NEFS
A-Ve yine Allah demiştiki Ey meryem oğlu İsa senmi insanlara
Beni ve annemi Allah tan başka ilah edinin dedin.Haşa dedi sen
yücesin benim için gerçek olmayan bir şeyi söylemek bana yakışmaz
Eğer demiş olsam Sen bunu bilirsin Sen benim nefsimde olanı bilirsin
Ben Senin nefsinde olanı bilmem Çünkü gaypları bilen sensin sen .
[Ali İmran 28.30.[Maide .116]
KEMAL SIFATLARI
GÜLMEK.
Peygamber s.a.v şöyle buyurmuştur.
Rabbim size bakar ve umutsuz olduğunuzu görünce gülmeye koyulur.
Çünkü O sevincinizin pek yakın olduğunu bilir.Bunun üzerine Ebü Rezin
el Ukayli şöyle der.Ey Allah ın Resülü Rabbimiz güler mi.Hz Peygamber
Evet deyince şu cevabı verir.Gülen bir Rab bizi hayır bakımından mahrum
kılmaz.[İbn Mace Mukaddime 13[Ahmed b Hanbel IV /11/12]
Dün gece yaptığınızdan dolayı Yüce Allah güldü.[Buhari Menakıbul Ensar 10]
Ehl-i sünnet zatında da sıfatlarında da fiillerinde de hiç bir şeyin Allah ın
benzeri ve dengi olmadığını ittifakla kabul etmişlerdir.
Şu ayetlerde olduğu gibi .De ki O Allah tır bir ve tektir.
Hiç bir şey O nun gibi değildir.[Şura 42/11.]
O nun yaratıklar arasında O na benzer hiç bir kimse yoktur.
O halde bu hususta yani sıfatlar meselesinde konunun iyice tetkik
edilmesi gerekir.Allah ve Rasülünün sabit olarak belirttiklerini biz de
kabul ederiz.Allah ve Rasülünün nefyettiklerini biz de nefyederiz.Nefy ve
isbat hususunda nass ile varid olmuş lafızlara bağlı kalarak Allah ve Rasülünün
isbat ettiği lafız ve manaları bizde kabul ederiz onların nass larının reddettikleri
lafız ve manaları da reddederiz.
 
Üst Alt