Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Yolların Belirginleşmesi

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden


بســـم الله الرحمن الرحيم


"Günahkârların yolu belli olsun diye ayetlerimizi böyle ayrıntılı biçimde açıklarız."
"Böylece ayetleri ayrıntılı biçimde açıklarız..."
Aynı metod ve yolu takip ederek...
Tıpkı bunun gibi uzun uzun açıklayarak...
Ayetlerimizi böyle uzun uzun açıklarız ki bu ayetler gerçek olanın etrafında hiçbir kapalılık ve şüphe bırakmasın. İşte bununla beraber gerçek olan kesin bir şekilde belirir. Mesele açık ve net olarak ortaya çıkar. Bundan sonra bir mucize istemeye gerek kalmaz. Çünkü Kur'an'ın akışında, örneği sunulan bu metod aracılığı ile gerçek son derece açık ve gözler önündedir.
Bununla beraber surenin içerisinde hidayete dair deliller ve imanın belirtilerine ilişkin olarak geçen tüm ayrıntılar, açıklanan tüm gerçekler, hayatla ilgili tüm mesajlar Yüce Allah'ın şu sözünün kapsamı içine girmektedir.
"Böylece ayetleri ayrıntılı biçimde açıklarız".
Bu kısacık ayetin sonu ise,
"Günahkârların yolu açıkça belli olsun diye..."
Oldukça tuhaf ve ilginç bir durum...
Kur'an'ın bu akide ve bu akide ile ilgili hareket metodunun planlarını gözler önüne sermektedir. Kuşkusuzki bu metod sadece hakkı açıklayarak salih müminlerin yolunun ortaya konup, açıkça belli olmasını amaçlamaz. Bununla beraber batılı açıklayarak beyan etmeyi ve salih kimselerin yolu gibi günahkârların yolunun aydınlanıp açıklanmasını da hedef alır. Çünkü günahkârların yolunun belirlenip aydınlanması mü'minlerin yolunun açık seçik belli olması için bir zorunluluk ve ihtiyaçtır. Tıpkı iki yolun ayrılış noktasını belirleyen bir çizgi gibi...
Şüphesiz ki Kur'an'ın bu hareket metodu beşerin (insanlığın) kendisi ile hareket etmesi için Hak Teala tarafından belirlenen bir metoddur. Şöyleki:
Allahü Teala hakka ve hayra karşı kuvvetli, saf, katıksız bir imanın meydana gelebilmesi için hakka karşı olan batıl yolununda görülüp bilinmesi gerektiğini bilir. Aynı şekilde bunun katışıksız baştan sona şer ve kötülük olduğunun, yine bununda baştan sona gerçek ve baştan sona hayır olduğunun vurgulanması gerektiğini bilir. Nitekim bu noktada, hak yolda önce atılma gücü sırf hak taraflarının kendilerinin haklı olduğunun bilincinde olmasından kaynaklanmaz. Aynı şekilde kendilerine düşman olanların, kendileri ile savaşa başlayanların batıl ehli olduğunun bilmesinden kaynaklanır. Nitekim Allahü Teala her peygambere insanlardan ve cinlerden düşmanlar kıldığını da hatırlatıyor.
"Böylece biz her peygamber için suçlulardan bir düşman kıldık"
Böylece gerek Peygamber gerekse ona inananlar kendilerine düşmanlık edenlerin suçlular, günahkârlar olduğunu açık ve seçik olarak bilsinler. Güven ve huzura kavuşsunlar. Küfrün, kötülüğün ve suçluluğun açığa çıkarılması, imanın hayrın ve salâhın açığa çıkarılması için zaruridir. Ve suçluların yolunun aydınlanıp açığa çıkarılması bu Rabbani nizamın ayetlerde takip ettiği hedeflerden birisidir. Çünkü suçluların tutumu ve yollarına ilişkin yanlışlık ve şüphe mü'minlerin kendi yollarında bir yanlışlık ve şüphenin meydana gelmesine sebeb olur. Zira mü'minlerin yolu ile suçluların yolu, birbirine karşı duran zıt iki sayfa gibidir. Bununla beraber birbirinden tamamen ayrı iki kol. Bu yüzden renklerin ve çizgilerin açığa kavuşması kaçınılmazdır.
İşte tüm bu gerçeklerden hareketle her İslami hareketin, yolun başlangıcında, mü'minlerin yolunu ve mücrimlerin yolunu açığa çıkarıp aydınlatmakla işe başlaması gerekmektedir.
Önce mü'minlerin yolu açığa çıkarılıp aydınlatılmalı sonra da suçlu günahkârların yolu açığa çıkarılıp aydınlatılmalıdır...
Mü'minlerin ayırıcı vasıflarını belirten işaretler mü'minlerin yoluna dikilmeli,
Günahkârların ayırıcı vasıflarını belirten işaretlerde günahkârların yoluna dikilmelidir.
Bu sadece teoriler dünyasında değil bizzat realiteler dünyasında tahakkuk ettirilmelidir.

Üstad ŞEHİT SEYYİD KUTUB

İSTİKBAL İSLAMINDIR!
 
Üst Alt