Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Yalan Hadisler

caferi_humeyni

New member
Katılım
13 Şub 2006
Mesajlar
242
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sahabe(i) kavramı mezhepler arası göreceli olarak değerlendirilen bir kavramdır..sünni akaid uyarınca..
Hz.peygamberin etrafındakiler ve onu görenler(bir defa görse bile) olarak tanımlanmasın arağmen Şia "Gerçek "Sahabe diyerek bu sıfatı daha dar bir çerçevede özel şartlara sahip kişiler için kullanır ..
Hz.Peygamberden sonra ashabı arasındaki bölünmeler,birbirini takfir etme..Muaviye,Mervan gibi şahısların bid'atları sahabe kavramının sadece "görmek"le kazanılamayacağını da ortaya koyar...
tabi ilk tanımın doğru olamayacağını da..

keza bir kısım sahabi!! nin islamı terkedip sonradan eski dinlerine dönmesi
de nu kavramın tanımlanması bağlamında önemlidir..
...

Bir çok devride Peygamberlerin yakınında aynı görüşü paylaşan taraftarları/yoldaşları olmuştur..
Sadece bunların varlığı değildir miras kalan, bunların nerdeyse hata yapmaz bir pozisyona sokulması da bir çeşit mirastır..
Hz.İsanın havarileri şahsında ...
Benimse..burada inceleyeceğim bir HADİS!!?? çerçevesinde yola çıkarak SAHABENİN GÖKTEKİ YILDIZLAR!..pozisyonu ve bunun yine KÜTÜB-İ SİTTE AKTARIMLARIYLA ele alınarak onların hataları ve Gökteki yıldızlar !!! tanımlamasının gerçekliğinin sorgulanmasıdır...



SAHABENIN GÜVENIRLIGI

(Hangisine sarilirsaniz sarilin kurtulursunuz!)


Ashabim yildizlar gibidir, hangisine uyarsaniz hidayeti bulursunuz.
Rezin tahriç etmistir. ( Ibnu Abdi'l-Berr, Câmi'u'l-Ilm'de kaydetmistir (2, 91).




Cabir anlatiyor: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:
Beni GÖREN veya BENI GÖRENI GÖREN bir müslümana ates degmeyecektir
Tirmizi, Menakib (3857).


ŞİMDİ..BU HADİSLERLE!!! ÇELİŞEN ve onları ÇÜRÜTEN KÜTÜB-İ SİTTE AKTARIMLARINI GÖZLER ÖNÜNE seriyorum...


....

1-Yine Abdullah Ibnu Amr Ibni'l-Âs anlatiyor: Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'in agirliklarinin basini bekleyen Kerkere denen bir zât vardi, derken vefat etti. Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm):
O cehennemdedir! buyurdu. Bu söz üzerine adami görmeye gittiler. üzerinde, ganimetten çalinmis bir aba buldular.
Buhârî, Cihâd 190; Ibnu Mâce, Cihâd 34, (2849).

Yorum:
Bu aktarım aynı zamanda "BENİ GÖREN veya BENİ GÖRENİ GÖREN bir müslümana ateş değmeyecektir" ifadesiylede ÇELİŞMEKTEDİR..
şöyleki:
Kerkere Hz.muhammed(S.A.A) ın ağırlıklarını beklediğine göre hizmetini görüyor demektir yani Peygambere yakın birisi (çevresinde olduğunu kastediyorum)
Hz.peygamberi GÖRMÜŞ olduğuda kesindir..Ama müslümn olmasına rağmen hırsızlık yaptığı için CEHENNEMDEDİR..yani.peygamberi GÖRMÜŞ olmak onu kurtaramamıştır...




2- Zeyd Ibnu Halid anlatiyor: Hayber Savasi sirasinda Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'in ashâbindan biri öldürülmüstü Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a haber verildi.
Arkadasiniz üzerine namaz kilniz! dedi. Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'in sözü üzerine, halkin çehresi degismis, (bir sogukluk çökmüstü). Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) açikladi:
Arkadasimiz Allah için cihâd sirasinda ganimetten çalmisti !
Bunun üzerine, maktülün esyasini karistirdik. Yahudilere ait boncuk kolyelerden iki dirhem bile etmeyen bir kolyeyi çalmis oldugunu gördük
Muvatta, Cihâd 23, (2, 458); Ebu Dâvud, Cihâd 143, (2710), Nesâî, Cenâiz 66, (4, 64); Ibnu Mâce, Cihad 34, (2848).

YORUM:
Evet...Bununda BENİ GÖRENE ATEŞ DEĞMEYECEKTİR. sözüyle ÇELİŞTİĞİ aşikardır..
Burda ölen kişinin ASHAPTAN olduğu bilgiside verilmiş..Aktarımda geçen"Arkadaşınız üzerine namaz kılınız" ifadedesiyle bu kişinin Cenaze namazına KATILMAYACAĞINI belirtiyor

3- Yahya Ibnu Sa'îd anlatiyor: Bir adam gelerek Ebu Musa ya söyle bir soru sordu:
Ben hanimimin memesinden bir miktar süt emdim ve bu mideme kadar ulasti. (Hanim bana haram mi oldu?) Ebu Musa:
Ben haniminin sana haram olmasindan baska bir sey görmüyorum dedi. Ibnu Mes'udda vardi. Araya girip:
Adama verdigin fetvaya bak! dedi. O da:
Pekiyi, sen ne diyorsun? dedi. Ibnu Mes'ud:
Iki yas içerisinde olan emme için haram vardir! buyurdu. Bunun üzerine Ebu Musa:
"Su âlim, aranizda oldugu müddetçe bana bir sey sormayin " dedi.
Muvatta, Radâ' 14, (2, 607); Ebu Dâvud, Nikâh 213, (2059, 2060).

Yorum:
"HANGİSİNE UYARSANIZ KURTULURSUNUZ"...ifadesi bir yanda..Düşüncelerinde ki farklılıklar..ve İlimdeki FARKLILIKLARI ..."HANGİSİNE..." ifadesini havada bırakıyor...




4-Vebre Ibnu Abdirrahmân anlatiyor: Bir adam, Ibnu Ömer 'e:
Vakfe yerine gelmezden önce Beytullah'i tavaf etmem uygun olur mu? diye sordu. Ibnu Ömer cevâben:
Evet! deyince, adam:
Ama Ibnu Abbâs (radiyallahu anhümâ): Vakfe yapmadan Beytulah'i tavaf etme dedi! der.

Ibnu Ömer de:
Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) hacc yapti. O zaman, vakfe yapmadan Beytullah'i tavaf etti. Ve dahi, sayet sözünde sâdik isen , Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'in sözüyle amel mi daha dogrudur, Ibnu Abbas'in kavliyle amel mi ? der.
Müslim, Hacc,187, (1233); Nesâz, Hacc 141, (5,224).




5 - Hüzeyl Ibnu Surahbil anlatiyor: Ebu Musa ya Ölenin bir kiziyla kizkardesinin oglu ve (ana-baba bir) kizkardesinin miras payindan soruldu. Dedi ki:
Kiz için yari, (anne-baba bir) kizkardes için de yari.(Ibni Mes'ud'a gidin, ondan da sorun. O da benim söyledigime muvafakat edecektir!) (Ebu Musa, fetvasinda oglan kardesin kizina mirastan pay vermemisti.) Bunun üzerine dogru Ibnu Mes'ud'a sorulmaya gidildi ve Ebu Musa'nin söyledigi de kendisine haber verildi. Ibnu Mes'ud dedi ki:
Eger ben onun fetvasina uyarsam) dalalete düsmüs olurum ve hidayetten ayrilanlara katilirim!

Sonra ilave etti: Onlar hakkinda, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'in verdigi hükümle hükmedecegim:
Kiz için yari, ogulun kizi için, -üçte ikiyi tamamlamak üzere- altida bir, geri kalan da kizkardes içiindir!

Ebu Musa'ya Ibnu Mes'ud'un sözü haber verildi. Bunun üzerine:
Bu derin alim aranizda oldugu müddetçe (miskillerinizi) bana sormaya gelmeyin dedi.
Buhari, Feraiz 7, 12; Ebu Davud, Feraiz 4, (2890); Tirmizi, Feraiz 4, (2094).




6 - Ibnu'l-Müseyyeb anlatiyor: Ma'mer Ibnu Ebî Ma'mer -ki Ibnu Abdillah da denir ve Benu Adiyy Ibnu Ka'b'dan biridir- dedi ki: Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) söyle buyurdular: Ihtikâr yapan hatakâr olmustur
Said Ibnu'l-Müseyyeb'e: Ama sen de ihtikâr yapiyorsun dendi de: Bu hadisi rivayet eden Ma'mer de ihtikâr yapiyordudiye cevap verdi.
Müslim, Müsâkat 129, (1605); Ebu Dâvud, Büyü 49, (3447); Tirmizî, Büyü 40 (1267).




7 - Muaz anlatiyor: Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in söyle söyledigini isittim:
Ihtikâr yapan kisi ne kötüdür. Allah fiyatlari ucuzlatsa üzülür, pahalandirirsa sevinir. Bu rivayet miskâtu'l-Mesâbih'de 2897 numarada Rezin'den olarak kaydedilmis, Beyhakî'nin Su'abu'l-Iman'indan alindigi belirtilmistir.




8 - Câbir anlatiyor: Muaz Ibnu Cebel Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) 'la birlikte namaz kilar, sonra gelir, kavmine imamlik yapardi. Bir gece Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) 'la birlikte yatsiyi kildi. Sonra kavmine geldi ve onlara imamlik yapti ve Bakara suresiyle kiraate basladi. Bir adam cemaatten ayrilarak selam verdi. Namazini tek basina kilarak çekip gitti
Adama:
Ey falan, nifak mi çikariyorsun?'' dediler. Adam:
Vallahi hayir, Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) 'a gidip (Mu 'âz 'in yaptigini) haber verecegim '' dedi. Yanina varip:
Ey Allah 'in Resûlü, biz sulama devesi besleyen insanlariz. Gündüz çalisiriz. Muâz sizinle yatsiyi kildi. Sonra bize gelip Bakara sûresi ile namaz kildirmaya basladi '' dedi.
Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) Mu'âz'a yönelerek:
Ey Mu'âz, sen fitneci misin Vessemsi ve duhâhâ'yi, Vedduhâ'yi, Velleyli izâ yagsa'yi, Sebbeha's-me Rabbeke'l-a'lâ'yi oku buyurdu.
Buharî, Ezân 60, 63, 66, 74 ; Müslim, Salât 178, (465) ; Ebu Dâvud, Salât 127, (790,791, 793) ; Nesâî, Imâmet 39, 41 (2, 97-9 ; Iftitâh 63, 70, (2, 168, 172).
 

noanda

New member
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yorum:
Bu aktarım aynı zamanda "BENİ GÖREN veya BENİ GÖRENİ GÖREN bir müslümana ateş değmeyecektir" ifadesiylede ÇELİŞMEKTEDİR..

bu ifade kime ait? kaynak?
 
Üst Alt