Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Vehhabilerin Şeyhul İslam Dediği "İbn-i Teymiye" Kimdir?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

fetih

New member
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
1,994
Tepkime puanı
355
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Uzay Ýstasyonundan Alooooo Kimse Yokmuuuuu :)
İbni Teymiye


Vehhabilerin [selefilerin] Şeyh-ül-İslam bilip yolundan gittikleri, tasavvufu inkar eden İbn-i Teymiye kimdir, âlimlerimiz onun hakkında ne demiştir...


Hanbeli fıkıh ve hadis âlimi iken mezhepsiz oldu. Ehl-i sünnete uymayanyazılarından dolayı Mısır'da iki defa hapsedildi. 1263 senesindeHarran'da doğup, 1328 de Şam'da kalede hapiste iken vefat etti.

İbniTeymiye, Ehl-i sünnet âlimlerinin büyüklüğünü anlamamış, tasavvufu inkâr etmiş, Ehl-i sünnetten ayrılmıştır. Kitapları, kendilerine Selefiyyeci diyen mezhepsizlere kaynak olmaktadır. Mezhepsizler, onu övmekte, İslam müceddidlerinin piri demektedirler. İbni Teymiye'nin şaki ve dalalette olduğu Seyf-ül-Cebbar ve farisi Tâlim-üs-sübyanda da yazılıdır.

Camiul-ezherdeki hanefi âlimlerinden Muhammed Bahitin (Tathir-ül-füad min-denisil itikad) kitabı, (Et-tevessüli bin-Nebi ve bis-Salihin), (Şevahid-ül-hak), (Cevahir-ül-bihar), (Seyf-ül-Cebbar) ve (Tâlim-üs-sübyan) kitapları, İbni Teymiye'nin dalalete düştüğünü vesikalarla ispat etmektedir.

İbni Battuta, ibni Hacer-i Mekki, imam-ı Sübki, kendi oğlu Abdulvehhab,izzeddin bin Cema'a, Ebu Hayyan Zahiri, Zahid-ül Kevseri, Yusuf-iNebhani, imam-ı Şarani, Ahmed bin Seyyid Zeyni Dahlan, Şeyh-ül-İslamMustafa Sabri Efendi gibi nice âlimler İbni Teymiye'ye reddiyeleryazmışlar, dalalet ve küfürlerini açıklamışlardır. Üstad Necip Fazılda, ( Seyyid Abdülhakim Arvasi, "İbni Teymiye dini içinden zedeleyen mülhiddir" buyurdu) diyor. (Türkiye'nin Manzarası)

Dal ve mudil olduğu, Savi tefsiri 107. sayfasında da yazılıdır.

İslam âlimleri buyuruyor ki:
(Allahü teâlânın, sapıtmasına ilmini sebep ettiği kimsedir.) [İbni Hacer-i Mekki - Fetava-yı hadisiyye]

(İbni Teymiye öyle bir kimsedir ki, bozuk sözlerine ve çürükvesikalarına, büyük âlimler cevap vermişler ve düşüncelerininçirkinliğini ortaya koymuşlardır. [Şam, Mısır ve Kudüs'de kadılıkyapmış olan şafii fıkıh ve hadis âlimlerinden Muhammed] İzzibni Cemaa,onun için, Allahü teâlânın dalalete sürüklediği, azdırdığı ve zilletgömleği giydirdiği kimsedir. İslam âlimlerine ve bilhassa Hulefa-iraşidine karşı ahmakça itirazlarda bulunmuştur demiştir.) [İbni Hacer-i Mekki - El-cevher-ül-munzam]

(İbni Teymiye�nin sözlerinin kıymeti yoktur. O, dalalettedir veMüslümanları dalalete sürüklemektedir. Müslümanların icmasındanayrılmış, bid�at yolunu tutmuştur. İslam âlimleri, onun dalalette[sapık] olduğunu, sözbirliği ile bildirdi. Kutbüd-Berdiri, ŞerhiMuhtasarda, bunu uzun yazmaktadır.) [Tahir Muhammed Süleyman - Zahiretül-fıkhil-kübra]

(Kitab-ül Arş onun en çirkin kitaplarındandır. Ona Şeyh-ül-İslam diyenin kâfir olacağını söyleyen âlimler vardır.) [İmam-ı Sübki] (Nebras haşiyesinde bildiriliyor.)(İbni Teymiye'ye uyanın malı ve canı helaldir.) [Miratül-cenan, Nebras haşiyesi]

İbni Teymiye, Kitab-ül Arş isimli eserinde, "Allah Arş'ın üzerinde oturur, kendisi ile beraber oturması için Resulullaha da yer bırakır" diyor. Essırat-ul-müstekim kitabında da, ibni Abbas gibi büyük sahabilere kâfir demiştir. (Keşfüzzunun)

El-ubudiyyet kitabında ise, Allahü teâlânın ismini zikretmeninbid�at ve dalalet olduğunu bildirmekte ve tasavvuf âlimlerine çirkiniftiralar yapmaktadır.

(Arş kadimdir) diyor.
(Akaid-i Adudiyye şerhi)

(Şam camiinin minberinden inerken "Allah gökten yere, benim indiğim gibi iner" dedi.) [İbni Battuta -Tuhfetünnüzzar tarihi]

Abduh'un yetiştirdiklerinden olup, onun yolunda giden Abdürrazık paşa bile diyor ki:
(Vehhabilik,bir bakımdan ibni Teymiye'ye bağlı olduğu gibi, son asrın müceddididenilen Abduh'daki dinde reform fikirleri de, ibni Teymiye'ye bağlıdır.)

(Kaza namazı kılmak lazım değildir) derdi. Halbuki dört mezhepte de farzdır.

Cehennem azabı sonsuz olmadığını söylerdi. Kâfirlerin Cehennemde sonsuz kalacaklarına dair bir çok âyet-i kerime vardır. (Bekara 81, Ahzab 65, Fussilet 28, Zuhruf 74)

(Ömer çok yanılmıştır) diyerek, imam-ı Ahmed'in bildirdiği (Allahü teâlâ, doğru sözü, Ömer'in dili üzerine koymuştur. [O hiç yanılmaz])hadis-i şerifine karşı gelmiştir. Eshab-ı kiramın çoğu, ictihad ileanlaşılacak işlerde yanılmış olsa da, onların yanılmaları, ictihadimesele idi. İctihadda müctehidin yanıldığı bilinemez. Çünkü ictihadictihad ile nakzedilmez. Bunun için, müctehid olan o büyükler tenkitedilemez. Dört mezhebin ictihadları farklı olduğu halde, benimki doğrudiyerek biri ötekini tenkit etmemiştir.

Sadreddin-i Konevi,İbni Arabi hazretleri gibi tasavvuf büyüklerine de saldırmıştır. "Gazali'nin kitapları uydurma hadis ile dolu" derdi. (Hadika)

İmam-ı Şarani hazretleri buyuruyor ki:
(İbniTeymiye, tasavvufu inkâr eder, evliyaya, ariflere dil uzatırdı.Kitaplarını okumaktan, yırtıcı hayvandan kaçar gibi kaçmalıdır.) [Tabakat-ül-kübra]

İmam-ı Süyuti hazretleri buyuruyor ki:
(İbniTeymiye kibirliydi. Kendini beğenirdi. Herkesten üstün görünmek,karşısındakini küçümsemek, büyüklerle alay etmek âdeti idi.) [Kam-ul Muarıd]

Muhammed Ali Bey; Hitat-uş-Şam kitabında diyor ki:
(İbniTeymiye'nin hedefi, Luther adındaki papazın hedefine benzer. Fakat,Hıristiyanlığın reformcusu muvaffak oldu. İslamınki olamadı.)

İbni Hacer-i Askalani hazretleri buyuruyor ki:
(İbniTeymiye; "Kabri Nebeviyi ziyaret için sefere çıkmak haramdır.[Hazret-i] Ali iman ettiği zaman çocuk olduğu için Müslümanlığı sahiholmadı. [Hazret-i] Osman malı çok severdi" diyerek eshab-ı kiramınbüyüklerine dil uzattı.) [Ed-Dürer-ül-Kamine]

İbni Hacer-i Mekki hazretleri buyuruyor ki:
(İbniTeymiye, Peygamberlerin masumiyetini (günahtan korunmuş olduklarını)reddetmiştir. Halbuki, masumiyet Peygamberlerin sıfatlarındandır.
BaştaPeygamber efendimizin kabri şerifleri olmak üzere eshab-ı kiramın,velilerin, âlimlerin ve salih Müslümanların kabirlerinin ziyaretedilmesine karşı çıkmış, bunları şefaate vesile kılmayı da haramsaymıştır.) [Fetava-i Hadisiyye]
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
İbni Teymiyye
Sibirya'da Baykal Gölü civarında yaşıyan Moğollar 1219'da Maveraünnehir'i işgal ettiler. Horasan, Afganistan'ı da ele geçirerek, Hindistan'a indiler. Moğol sülalesinden Hülagu, 1258'de Abbasiler'e son verdi, Kafkasya, Anadolu, İran, Irak İlhanlıların eline geçti.

İbni Teymiyye 1263'te Urfa'da doğdu, ailesi Moğol işgalinden kaçıp, Şam'a gittiğinde yedi yaşındaydı. Hafızası da, zekası da kuvvetli olan bir dahiydi. Kur'an ve hadis bilgisi fevkaladeydi. Şeyhülislam makamına kadar yükselmiş, hiç evlenmemişti. Hayatını ilme vermiş, açık ve sade bir üslupla üç yüz eser yazmıştır. Dehriler, kaderiler, cehmiyye, vahdet-i vücutcular, mutezile ve felsefecilerle mücadele etmiştir. Bunlar bir yandan İslam'dan uzaklaşırken, öte yandan İslam dışı sözleri ve halleri İslam'a sokmuş bid'at ve dalalet ehliydi.
Türbelere kudsiyet vermek, yatırdan yardım istemek, ona kurban kesmek, türbedarın verdiği haberlere inanmak; İslam'a aykırı kitaplar yazmak, şiirler söylemek; yalan yere yemin etmek, o günkü Müslümanların yaptığı hatalardı, İbni Teymiyye bunlara karşı çıktı.
Düşmanın Şam'a yaklaştığı duyulunca: "Moğollardan korkanlar, Ebu Ömer'in türbesine sığının, o sizi belalardan koruyacaktır." diyenler vardı. Halbuki vatanı ölüler değil, diriler koruyacaktı.
Camilerden çok, türbelere gidenlerin sayısı artmıştı.
Abbasi Halifelerinden Mansur (754-775) zamanında Yunan felsefe ve mantık kitapları, Mutezile Mezhebi mensuplarınca tercüme edilmeye başlamış; Me'mun (813-833) zamanında da bu iş iyice hızlanmıştı.
Felsefe aklın mahsulüdür; fakat akıl su gibidir, konduğu kabın rengini ve şeklini alır; ateist de, teist de akılla yollarına devam eder.
Müslüman aklıyla vahyi bütünleştirmeli, akıl vahyin ışığında gerçeği görmelidir.
Halifeler, İslam'a zarar vermemek için bu kitapları tercüme ettirmediler; fakat İslamiyeti anlamayanlar, bu kitaplarla sapıttılar. Bu sebeple İbni Teymiyye bunlarla mücadele etti. Çünkü tabiatı kabul etmek başka, tabiatı ilahlaştırmak daha başkadır. Bilim dallarının hiçbiri inkar edilemez, bunlar isbata dayanır; amma "Pozitivizm İlmihali"ne varan görüşler ilmi aşar, iman haline gelir ve ilim de putlaştırılabilir. Yunanlılar antropomorphisme felsefesiyle tanrıyı insana benzeterek, putlar yapmıştı. Tanrıyı insanlaştırmak, insanı tanrılaştırmak, felsefi görüşlerde yer alır. İslam'ın Allah anlayışı bunlardan çok farklıdır.
Rufailerin ateşi yalamasını, yanaklarına şiş sokmalarını "İslam'da böyle ibadet yoktur." diye red etmiştir. O zamanki Rufai şeyhi de: "Öyle ise biz Moğollarla meşgul olalım." demiş. Elbette Moğollar, bu harika halleri keramet zannedip, Rufai olabilir; amma Hind yogizleri de böylesine şeyler gösterebilir.
İbni Teymiyye'yi talebesi şöyle anlatıyor: "Onun kadınla, evle, bahçeyle, bostanla ilgisi yoktu. Para, pul biriktirmedi, makam ve memuriyet istemedi, cesareti de dillere destandı."
İslam alimi, haram hallerle, gafil Müslümanlarla, sapıklarla, din düşmanlarıyla mücadele etmek zorundadır. Bu sebeple (şeyhülislam olduğu halde) birçok kere hapse atılmıştır. Hapisteyken şöyle demiş: "Cennetimi kalbimde, bahçemi göğsümde taşıyorum; nereye gitsem bunlar benimledir. Hapsedilmem halvet, öldürülmem şehadet, sürülmem seyahattir, düşmanlarım bana ne yapabilir?"
Ona iftira ettiler, resmi makamlar da buna göre karar verdi. 1328'de hapishanede hayata gözlerini yumdu. Cenazesinde öyle kalabalık vardı ki sanki şehir ayağa kalkmıştı. On dördüncü asırda herkes öldü, kimi zulmüyle, kimi de ilmiyle gitti.
İslam tarihi boyunca İslam'a hizmet eden alimler her zaman ve her yerde görülmüştür. İslam'a hizmet edene hizmet etmemek tehlikelidir. (1)
(1) İbni Teymiyye hakkında daha geniş bilgi almak isteyenler Kayıhan Yayınları'ndan İslam Önderleri Tarihi'nin 2. cildine bakabilirler.



Hekimoğlu İsmail
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
111
Tepkime puanı
30
Puanları
0
Yaş
41
ibn teymiyye ehli sunnetin en buyuk alimidir.gunumuzde onun yolunda olanlar amerikaya karsi cihad ettigi icin amerika tarafindan onma karsi propaganda yapilmaktadir.

VE ONUN SAHABILERE KAFIR DEMESI VALLAHI YALANDIR.ILK ONCE O ZATIN KITAPLARINI BIR OKUYUN.HER DUYDUGUNUZA INANMAYIN.IBN TEYMIYYE SAHABEYE COK BAGLIYDI.BU ASILAN YAZI TUMUYLE IFTIRADIR.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt