Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Vahdet-i Vücud, (sözler ve notlardan)

Kalpteniman

New member
Katılım
18 Ara 2008
Mesajlar
589
Tepkime puanı
587
Puanları
0
Web sitesi
www.kalpteniman.com
VAHDET-İ VÜCUD
Hem, O,dur, Hem O,ndandır
Yeryüzünde Allah-u tealanın çeşmeleri vardır. Her nasiplinin nasibi, ezeli takdir ve taksimat nispetinde, o çeşmenin yanında durur. Çeşme O,nun....
Çeşme dahi o deryadan bir şey alamaz. Bin sene dursa, su gelmedikçe
akıtamaz.

Allah-u telanın hoparlörleri de vardır,tecelli eder söyletir. Yerinde binlerce sene dursa bir hoparlör kendiliğinden konuşabilir mi?
Ancak Allah-u tealanın tecelli edip konuşturduğu kimseler hoparlörlük vazifesini görür. Ne akıtmış ne söyletmiş ise....

Böyle olmamasına rağmen bir kimse Allah-u tealanın bu tecelliyatını
kendine mâl ederse, Ben çeşmeyim ben hoparlörüm,, derse, veyahut ki,
hiç tecelli etmediği halde tecelli etmiş gibi, kendisinde varmış gibi göstermeye çalışırsa, bu sırları benimserse, o delalettedir.
Hem kendisini hem etrafında olanları zehirlemiş olur.

Bu gibi esrarı ilahiye ne zaman tecelli eder.?
Bir insan pislik yuvarlayan Cuballa adlı böceğin pisliği yuvarladığı gibi,
kendisine ait tüm varlığının pislik şeklinde yuvarlandığını gözü ile görmedikçe hiç bir zaman bu hal husüle gelmez.
Ve, o kimse Vahdet-i Vücud.dan bahsetmeye de sahibi selahiyet değildir.

Bunun da sırrı şudur ; Aslıyetinin bir damla pislik olduğunu bir insan
kendisi göremez. Onu görmek için de başka göz lazım. O göz de,
Hz. Allahın lütuf nurudur.
O nur ışığı ile ona aslıyeti görterilir. o zaman o göz onun değildir.
Fakat bu sırlara gözü ile görebilecek kadar vakıf olanlar dünya yüzünde nadir kimselerdir.

Şeyh-ül Ekber Muhyiddin İbn-ül Arabi kuddise sirruh Hazretleri,
(Her şey o,dur.)

İmam-ı Rabbani kuddise sirruh ise,
(Her şey O,ndandır.) buyurmuşlar.

Tecelliyatları ayrı ayrı olduğu için, bu iki zat-ı muhteremin ayrı beyanlarda
bulunmaları ile islamda büyük bir çelişme husüle gelmiştir.
Ve bu çelişme günümüze kadar devam etmiştir.
Her iki söz de doğru. Her ikisinin beyanlarını bir cümlede birleştiriyoruz ve diyoruz ki, Her şeyi Hazret-i Allah var etti her şey O,nun varlığı ile
kaimdir.

Böylece bu ihtilafı ortadan kaldırıyoruz elhamdülillah.
Birincisi İmam-ı Rabbani kuddise sirruh hazretlerinin beyanı,
İkincisi Muhyiddin İbn-ül Arabi kuddise sirruh hazretlerinin beyanı,
Binaenaleyh hem odur hem ondandır.

Her zerrede onun varlığı mevcuttur. Her şey ceset O ise Ruhtur.
Ruhsuz cesedin ne hükmü olabilir?

Ayeti kerimede; Allah göklerin ve yerlerin nurudur.(Nur.35) buyuruyor.
Olanlar onun nurundan oldu. O,nsuz hiç bir zerre yok. O görülmüyor da perde olan ceset görülüyor.
Halbuki aslında her şey ölüdür.
Mesela Adem aleyhisselama ruh verilmeden evvel çamur halinde idi.
Ruh O.nun emri O,nun varlığıdır. Verdiği zaman dirildi ve hareket etmeye
başladı.
Ayeti kerimede; Ona kendi Ruhumdan üfledim. Sad.(72) buyuruyor.
Yani sen Allah-u teala ile kaimsin. Her şey perdedir aslı O; Her şey
maskedir gerçek O;
İnsanoğlu her şeyi yapıyor. O,nun varlığı ile hareket ediyor.
Allah-u teala Ruhu çektiği zaman hiç bir şey kalmıyor.

Demek ki var olan O imiş....

H.Z Allah c.c. cümlemizi hakikatı bilip konuşanlardan eylesin........
 
Üst Alt