Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Uydurma hadîs nasil anlasilir?

fetih

New member
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
1,994
Tepkime puanı
355
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Uzay Ýstasyonundan Alooooo Kimse Yokmuuuuu :)
Peygamber efendimizin vârisleri, vekîlleri olan âlimlere olan i'timâdi sarsmak için, Ingilizler asirlardir, Islâm âlimlerinin kitaplarinda uydurma hadîs olabilecegini telkîn etmeye çalismislar, bunda da oldukça basari sagladiklari, bir çok genci zehirledikleri anlasilmaktadir.
Bir müctehid, baska bir müctehide hatâ ettin demez. (Ictihâd ictihâd'la nakzedilemez) [Mecelle m.16)

Dört mezhebde birbirinden farkli hükümler vardir. Fakat hiçbiri, digerini sapiklikla, hatâ etmekle ithâm etmemistir. Çünkü hadîs-i serîflerde buyuruluyor ki: (Âlimlerin farkli ictihâdlari, mezheblere ayrilmalari rahmettir.) [Beyhekî]

Hanefî ve Hanbelî'de gusülde agzin içini yikamak farz iken, Mâlikî ve Sâfiî'de farz degildir. Bunun için mezhebin birine dogru, ötekine yanlis denemez.

Her müctehidin bir hadîsten hüküm çikarmasi farklidir. Bir müctehidin sahîh dedigi bir hadîse, baska bir müctehid mevdû' diyebilir.

Muhaddis mevdu derse

Hadîs ilminde müctehid bir âlim, bir hadîse mevdû' derse, diger müctehidler buna sahîh diyebilir. Çünkü mevdû' diyen müctehid, bir hadîsin sahîh olmasi için lüzûm gördügü sartlari tasimiyan bir hadîs için, "Mezhebimin usûlünün kâidelerine göre mevdû'dur" der. Ya'nî bu sözün hadîs oldugu bence anlasilamamistir, der. Yoksa, "Bu söz, Peygamber efendimizin sözü degildir" demek istemez. Ayni hadîs için baska bir müctehid sahîhtir diyebilir. Sahîh oldugunu söyleyen müctehid ötekine, "Peygamber efendimizin bu sözüne nasil mevdû' dersin?" demedigi gibi, öteki de, "Bu uydurma söze sen nasil hadîs diyebilirsin?" demez. Diyelim ki, Süyûtî ve Zehebî gibi hadîs âlimleri, Imâm-i a'zâm ve Imâm-i Gazâlî hazretlerinin sahîh dedigi bir hadîse mevdû' dese, o hadîs, ancak bu iki zâta göre mevdû' sayilir. Hadisi bildiren imâmlara göre yine sahîhtir. Fakat Aclûnî, hadîs imâmlarinin bildirdigi hadîs-i serîflere mevdû derse, o hadîs mevdû olmaz.Peygamber efendimizin, mu'cize olarak gelecekten haber veren birçok hadîs-i serîfleri vardir. Bunlarin çogu çikti. (Uydurma hadîs çoktur, Kur'ân okuyalim) diyenlerin de çikacagini bildirerek buyurdu ki:

(Bir zaman gelir, beni tekzib edenler çikar. Söyle ki, kendisine benden bir hadîs söylenince, "Resûlullah böyle sey söylemez. Bunu birak, Kur'ândan söyle" der.) [Ebû Ya'lâ]

Eger herkes Kur'ân-i kerîmden hüküm çikarabilseydi, hadîs-i serîflere, Eshâb-i kirâma ve âlimlere ihtiyâç kalmazdi. Onun için Allahü teâlâ da, Peygamber efendimiz de âlimlere uymamizi emrediyor. Imâm-i Rabbânî hazretleri buyurdu ki:

(Hadîs-i serîflerle amel etmek, bize câiz olmaz. Mezhebimizin hükmüne aykiri gibi görülen hadîs-i serîfler, âlimlerin sözlerini reddetmek için delil ve senet olamaz.) [Müj.Mek. 312]

Muhammed Hadimî hazretleri buyuruyor ki:

(Dindeki dört delil, müctehidler içindir. Bizim için delil, mezhebimizin bildirdigi hükümdür.

Çünkü bizler, âyet ve hadîsten hüküm çikaramayiz. Mezhebin bir hükmü, âyete, hadîse uymuyor gibi görünse de yanlis degildir. Bunun için tefsîr ve hadîs okumamiz uygun olmaz.) [Berîka s.94]

Uydurma hadis nakli

Imâm-i Gazâlî gibi büyük âlimlerin kitaplarinda uydurma hadîs oldugunu söyleyen Aclûnî' ve M.Semseddin Sehâvî Peygamber efendimizin ana-babasina kâfir diyen Aliyyül kâri ve benzerlerinin sözlerine aldanarak, Ehl-i sünnet âlimlerinin kitaplarina dil uzatmak ve onlarin kitaplarinda uydurma hadîs var demekten sakinmalidir. Hiç bir Ehl-i sünnet âliminin kitabinda uydurma hadîs olmaz.

Islâm âlimleri, hadîs uydurmanin ve uydurulmus hadîsi nakletmenin vebâlinin büyüklügünü bildikleri için, Allahtan çok korktuklari için, tek kelime ile sâlih âlim olduklari için kitaplarina uydurma hadîs almazlar. Asagidaki hadîs-i serîfler hadîs âlimlerinin kitaplarindan alinmistir.

(Benden duydugunuz âyet ve hadisi teblig edin! Benî Isrâil'den bildirdiklerimi de söyleyin! Yalniz bana bilerek yalan isnat eden Cehennemdeki yerine hazirlansin!) [Buhârî]

(Iftirâcilarin en büyügü, söylemedigim bir sözü, bana isnat edip nakledendir.) [Beyhekî]

(Söylemedigim sözü, hadîs olarak bildiren veya Ku'âni kendi re'yi [görüsü] ile tefsîr eden, Cehennemde azâb görecektir.) [Tirmizî]

Bu hadîs-i serîfleri nakleden ve bilen bir âlim, nasil olur da kitabina uydurma hadîs alabilir? Yoksa uydurma hadîsi bilemiyecek kadar hâsâ câhil miydiler?

alıntıdır
 

fetih

New member
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
1,994
Tepkime puanı
355
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Uzay Ýstasyonundan Alooooo Kimse Yokmuuuuu :)
KARDEŞLERİM

Hadis munkirleri ve sünnet düşmanları müslümanları ifsad etmek için en önce "uydurma hadis" edebiyatından başladıkları artık çocuklar tarafından dahi bilinmektedir. Çünklü, uydurma hadis veya hadisler kafalarda yer yapınca bu kez hadis olarka derlenmiş eserlere güven sarsılır ve sıra adım adım hadislere tamamen itimatsızlığa ve sünnetsiz yaşanan bir hayata gelir. Bilindiği gibi günümüzdeki bazı mezhepsizler bu konuda o kadar ileri gitmişlerdir ki, Buhari ve Müslümdeki sahihayn'da dahi uydurma hadis olduğu fikrini yaymaktadırlar.
Rabbimiz bu fitne-fesad hareketinin faillerinin şerrinden hepimizi muhafaza buyursun.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
İşine gelmediği zaman "uydurmadır bu hadis" denir ve o uydurma hadis olur!:rolleyes: (Bizim hanım kıldı oldu; dermiişiiiiiimmmm):rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
İslami literatürde, güvenilir addedilen kaynaklardaki sahih olarak vaz edilen hadis
sayısı 7-8.000 civarındadır.
Yine islami literatürde UYDURMA olarak kayıtlı hadis sayısı ise 700-800.000 civarındadır...

İslami literatürde ,Güvenilir hadis kaynaklarındaki her 1 Sahih addedilen hadis karşısında 100
uydurma hadis vardır...

Durum böyle iken uydurma hadis yoktur,filan gibi uydurma lafların da gereği yoktur....

Konu başlığı uydurma hadis nasıl anlaşılır idi.

Ben bana sunulan bir hadisin uydurma olup olmadığını nasıl anlarım...???

Bana bir hadis sunulduğunda önce sunulan hadisin Kur'anın genel fikir ve düşünce yapısına uygun olup olmadığına bakarım....Sonra sunulan hadisin AKLA ve aklın ölçüsü İZ'ANA uygun olup olmadığına bakarım.
Bana göre bu iki ölçüye uyuyorsa...
Peygamberimin bana öğüdüdür olarak başüstünde tutarım..........
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
1- sana göre uydurma, saçma, sapık hadis rivayetleri yokmudur?

2- Sahih denen kaynaklardaki bütün rivayetleri istisnasız hadis kabul edermisin?

3- kurana ters hadis olabilirmi?

4- Bu kaynaklarda kurana ters hadis varsa; kaynaklar sahih, kaynak sahipleri güvenilir olabilirlermi?

şimdilik bu kadar olan soruları cevaplaman ricasıyla...


Uydurma hadisler de vardır, sahih olduğu halde kişinin anlayamadığı için uydurma dediği hadisler de.

Sahih olarak bilinen kaynaklarda ki hadisler de garip gibi gelen istisnai Hadisleri anlamak için derinlemesine araştırırım. Eğer beni tatmin eden bir hal mevzubahis ise uygulamaya çalışırım, yoksa da bir kenara koyar geçerim ama ne ravisine ne de bir başkasına sui zan etmem, ileri geri konuşmam.

Kur'an a ters hadis olmaz. Ama her meal okuyan da Kur'an ı tam olarak anlamaz. Dolayısı ile o kişiye gelebilir ki Hadis Kur'an a ters.

Kur'an a ters sahih hadis hiç rastlamadım. Siz de var ise yazın, müteala edelim.
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Hadis mevzu ilim isteyen bir konu.Hasta olduğumuzda nasıl doktora gideriz.çünkü o işin mütehasisi odur.Hadis mevzuundada imam buhari,müslim,tirmizi,ebu davuta başvururuz.Sarrafa nasıl sahte hadis yutturulamazsa bu muhadislerede sahte hadis yutturulamaz.
 
Üst Alt