Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Uyarı nedeni: Zadul_Mead: Başka Bir Üyeye Yahut Şahsiyete Hakaret, Hakaretamiz Mesaj / Tatsız İkili Sohbet

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Uyarı nedeni: Zadul_Mead: Başka Bir Üyeye Yahut Şahsiyete Hakaret, Hakaretamiz Mesaj / Tatsız İkili Sohbet

Beitrag: Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı
Benutzer: Zadul_Mead
Regelverstoß: Başka Bir Üyeye Yahut Şahsiyete Hakaret, Hakaretamiz Mesaj / Tatsız İkili Sohbet
Verwarnpunkte: 0

Interne Notizen:

Nachricht an den Benutzer:
Mesajlar da münazara tonunu sertleştirmeyiniz ve kırıcı olmayonuz.


Original-Beitrag:
Mikdâm İbnu Ma'dîkerib (radıyallahu anh) anlatıyor: Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Haberiniz olsun, rahat koltuğunda otururken kendisine benim bir hadisim ulaştığı zaman kişinin: "Bizimle sizin aranızda Allah'ın kitabı vardır. Onda nelere helâl denmişse onları helâl biliriz. Nelere de haram denmişse onları haram addederiz" diyeceği zaman yakındır. Bilin ki, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın haram kıldıkları da tıpkı Allah'ın haram ettikleri gibidir.

Darimi(592) Ahmed(2/367,483,4/132,6/8) Ebu Davud(4604) Taberani(4/181,20/274,283) İbni Mace(2) İbni Hibban(13) Beyhaki Sünen(7/76,3/331,332,9/204) Beyhaki Delail(6/549) Beyhaki İtikad(625) Tirmizi(2664) Hakim(1/109) Şafii Risale(s.89,90,225,403) Şafii Müsned(150,234) Humeydi(551) İbni Hazm el İhkam(2/202, 1/151) Hatib, el Fakih vel Mütefekkıh(1/88, 89) Hatib, elKifaye(12, 16, 17) İbni Abdilberr Cami(2/189) İbni Abdilberr Temhid(1/149,151) Begavi Şerhus Sünne(1/200) Hazımi elİtibar(s.5) Mecmauz Zevaid(1/154-155) Cemül Fevaid(128) Ebu Ya’la(3/346) Kenz(1/577) Kadı Iyaz Şifa(s387) Hattabi Mealimus Sünen(7/8) Kurtubi(1/38) Mişkat(163) Metalibu Aliye(3081) Acurri Şeriat(92-94) Zadul Mesir(2/116) Tarhut Tesrib(2/35) ZadulMead(6/271) Tahavi Meanil Asar(4/209) İbni Kesir(1/4) Lealiül Masnua(1/195) Firuzabadi Sifrus Sade(s259) Müsnedi Şamiyyin(1061) İbni Kuteybe Te’vil(s307) Marifetus Süneni vel Asar(1/67) Abdurrezzak(8766) Suyuti El Havi(1/471) İbni Teymiye Tefsir Usulü(s99)


Öyle fitnelerin karanlığı içindeyiz ki, bu karanlık içinde tek ışığımız Allah’ın Kitabı ve Rasulü sallallahu aleyhi ve sellem’in sünnetinin nuru olup, bizleri bu ışıktan mahrum etmeye çalışanların şerrinden Rabbimize sığınıyoruz.

Allah’ın apaçık hidayet yolu, Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in mucizesi, hiçbir batılın yanaşamadığı kitap olan Kur’an-ı Kerim’e doğrudan tasallut edemeyeceğini anlamış bulunan İslam düşmanları, Kur’an’ın açıklaması mahiyetinde olan, Kur’an ile aynı kaynaktan vahyedilen Sünnet’i devreden çıkarıp, Kur’an’ı heva ve hevesleri doğrultusunda izah ettirebilmek ve böylelikle İslam Dini’ni geçersiz kılabilmek için sistemli bir çalışma içine girmiştirler.

Zira Ömer Bin el-Hattab radıyallahu anh buyuruyordu ki;

“Bir takım insanlar gelecek, Kur’an’ın (değişik şekillerde anlaşılabilecek olan) müteşabihleri hususunda sizinle mücadele edecekler. O halde onların yakasına sünnetlerle sarılın. Çünkü sünnetleri bilenler, Allah’ın kitabını en iyi bilenlerdir.

Darimi (Mukaddime,17) İbni Abdilberr Camiu Beyanil İlm(2/123) Suyuti el-İtkan(2/11) Kasımi Mehasinut Te’vil(1/68) Acurri Şeriat(s48,52) İbni Hazm İhkam(2/250) Hatib el Fakih(1/234) Bkz.: Lalekai Sünnet(203)



Bahsedilen bu sistemli çalışma için harekete geçen müsteşrikler, İslam tarihinden malzeme aramaya başladı ve Hicri 3. asırda ortaya çıkmış ve İslam uleması tarafından bertaraf edilmiş olan sünnet inkarcılığını yeniden gündeme getirdiler. Reinhart Dozy, Leone Caetani, Ignaz Goldziher, Schacht gibi bazı müsteşrikler Sahabeleri (özellikle Ebu Hureyre r.a. gibi hadislerin çoğunun kendilerinden geldiği sahabeleri) ve kıymetli hadis imamlarını iftiralarıyla itham etmeye başladılar. Onların bu fitnelerine yakın geçmişte ve günümüzde reddiyeler ile cevaplar verilmiş olmasına rağmen, kalplerinde nifak tohumu gizli bulunan, makam, şöhret gibi dünyalık mansıplar peşinde olan, ya da kafirlere hoş görünme kompleksi illetine tutulmuş zavallılar itibar etmiş, müsteşriklerin ve misyonerlerin ekmeğine bal sürmüşlerdir.


Irak, Mısır, Hindistan gibi dış tesirlerin altında kalmış İslam ülkelerinde bu akım neşvu nema buldu ve zamanla dar çaplı da olsa diğer İslam ülkelerinde menfi hareketler görüldü. Mesela dini bir tahsil görmemiş olan Libya lideri Muammer Kaddafi, Yeşil Kitap adlı eserinde Kur’an’dan başka kaynak kabul etmediğini söyleyerek şu hadisi doğrulamış oldu;

Şunu kesin olarak biliniz ki; Bana Kur’an ve onun bir misli daha verilmiştir. Karnı tok olduğu halde rahat koltuğuna oturarak; “Şu Kur’an’a sarılınız; onda helal olarak neyi görüyorsanız onu helal kabul ediniz, neyi de haram görüyorsanız onu da haram biliniz” diyecek bazı kimseler gelmek üzeredir. Dikkat edin! Hiç şüphesiz Allah Rasulünün yasak ettiği şey de Allah’ın haram ettiği şey gibidir.

Darimi(592) Ahmed(2/367,483,4/132,6/8) Ebu Davud(4604) Taberani(4/181,20/274,283) İbni Mace(2) İbni Hibban(13) Beyhaki Sünen(7/76,3/331,332,9/204) Beyhaki Delail(6/549) Beyhaki İtikad(625) Tirmizi(2664) Hakim(1/109) Şafii Risale(s.89,90,225,403) Şafii Müsned(150,234) Humeydi(551) İbni Hazm el İhkam(2/202, 1/151) Hatib, el Fakih vel Mütefekkıh(1/88, 89) Hatib, elKifaye(12, 16, 17) İbni Abdilberr Cami(2/189) İbni Abdilberr Temhid(1/149,151) Begavi Şerhus Sünne(1/200) Hazımi elİtibar(s.5) Mecmauz Zevaid(1/154-155) Cemül Fevaid(128) Ebu Ya’la(3/346) Kenz(1/577) Kadı Iyaz Şifa(s387) Hattabi Mealimus Sünen(7/8) Kurtubi(1/38) Mişkat(163) Metalibu Aliye(3081) Acurri Şeriat(92-94)


Mısır’da Mahmud Ebu Reyye adında, hadisler etrafında kasıtlı olarak şüpheler uyandırmaya çalışan birisi zuhur etti. Onun görüşlerini hatasıyla savabıyla, Türkiye’de; Yaşar Nuri Öztürk aynen iktibas etti. Yaşar Nuri, 1970-1990 yılları arasında yayınladığı eserlerde, ayetleri, hadislere ve kaynaklara dayalı olarak tefsir ediyor, Ehli Sünnet itikadına muhalif görüşler ortaya atmıyordu. Baktı ki bu yolla mal, makam, alkış, şöhret elde edemedi, derhal “Kur’an’daki İslam” ve diğer eserlerini, İslam ülkelerinde ses getirmiş olan sünnet inkarcılarının kitaplarından iktibaslar yaparak piyasaya sundu.

İşte bu da, şu hadislerin tezahürüdür;

Sizden sonra birtakım fitneler olacaktır. O zaman mal çoğalacak, Kur’an meydanda olacak, mü’min, münafık, erkek, kadın, köle, hür, küçük, büyük, herkesin elinde Kur’an olacak.

İçlerinden biri şöyle diyecek; “Onlar neden bana tabi olmuyorlar? Ben Kur’an okuyorum yine de bana kimse uymadı. Ben onlara Kur’an’dan başka bir şey uydurmadıkça bana uymayacaklar.” Böyle bir kişinin uydurduklarından sakının! Zira ortaya attıkları dalalet ve sapıklıktır.

Bilgili kimselerin sürçmelerinden de sakının! Çünkü şeytan, ilim sahiplerinin dili ile dalalet ve sapıklığa davet edecektir. Münafık da bazen doğru söz söyleyebilecektir

Ebu Davud(4611) Hakim(4/466) Ebu Nuaym Hilyetul Evliya(1/230) Darimi(205)Cem’ül Fevaid(302,9790) Nebhani Şevahidül Hak(s51) İbni Teymiye Fetava(5/89) Hayatus Sahabe(3/624) Said Havva Terbiyetuner Ruhiye(s71)


Allah Azze ve Celle buyuruyor ki; Allah sana Kitab’ı ve hikmeti indirmiş ve sana bilmediğin şeyleri öğretmiştir. Allah’ın sana olan lütfu cidden büyük olmuştur. Nisa, 113


Nitekim kendi içinizden size ayetlerimizi okuyan, sizi (kötü inanç, fikir, söz ve fiillerden) arındıran, size Kitap ve hikmeti ve bilmediklerinizi öğreten bir peygamber gönderdik. Bakara, 151 bkz.: Bakara, 129



Hakikaten Allah mü’minlere lütufta bulunmuştur. Çünkü onlara içlerinden bir peygamber gönderdi, onlara (Allah’ın) ayetlerini okuyor, onları (günahlardan) temizliyor ve onlara Kitab’ı ve hikmeti öğretiyor. Al-i İmran, 164 bkz.: Cum’a, 2


Hem evlerinizde Allah’ın ayetlerinden ve hikmetten (size) okunanları düşünün. Ahzab, 34



Allah Teala’nın Kur’an’da Rasulüne ve Müslümanlara öğrettiğini, yine onlara indirdiğini ifade ettiği “hikmet”; Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in sünnetidir. Zira Allah’ın kitabında ifade ettiği “Kitap”; Kur’an’dır. Kitabın peşine de hemen hikmeti zikretmiştir. “Hikmet” i sünnetten başka bir şeye hamletmek caiz değildir.

Bunu : Bunu Katade, Hasan ve Yahya Bin Ebi Kesir radıyallahu anhum de rivayet etmiştir.;

1-Ebu Katade

2-Yahya bin Ebi Kesir

3-İmam Şafi er risale . (s45)

4-İmam Suyuti . Miftahul Cenne(s.64)

5-İmam Taberi(2/99,4/163)

7-İmam Lalekai Şerhu Usulis Sünne(1/71)

8-İmam İbni Abdilberr Cami(1/17)

9- Hatib elFakih(1/88)

10- İmam İbni Kesir(1/343)

11-İmam Razi Tefsir(3/474)

12- İmam İbni Teymiye Fetava(1/69)

13-İmam Evzai

Evzai, Hassan Bin Atiyye’nin şöyle dediğini nakleder; “Cibril, Kur’an’ı indirdiği gibi sünneti de peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’e indiriyordu

Bunu :

1-İmam Darimi(1/117)

2-İmam İbnu Kuteybe Te’vil(s166)

3-İmam Kurtubi(1/33)

4- Abdurrezzak(11/255)

5-) Fezari Siyer(315)

6- Şatıbi Muvafakat(4/24)

7- İbni Mübarek Zühd(2/23)

8- İbni Abdilberr Cami(496)

9- Hatib Kifaye(s12)

10- Kasımi Kavaid(59)
11- Ebu Zehv Hadis(s59)

12- Miftahul Cenne(s74)

13- İbni Teymiye Fetava(3/314

14- Suyuti elHavi(1/360)

15-İmam Ebu Hanife

16-İmam Malik

17-İmam Ahmed

Bunun gibi Ehli sünnet alimleri ve ismini zikretmediğim Sahabe Tabiin ve ondan sonra gelen hayırlı nesilde ki alimler Kur anın 2 kaynağı ve vahiy olan sünneti kabul etmişlerdir.

Şimdi baldırı Çıplak ney olduğu belirsiz metin mete Bana sadece Kur an yeter diyor Atalarının dediği gibi.ve bazı ayetlerin arkasına sığınarak ta kendine bu ayetleri delil getirmeye çalışıyor…….Atalarının yaptığı gibi

Devam edecektir inş……………………………
 
Üst Alt