sinang
New member
bismillahirrahmanirrahim..
Allahümme salli ala seyyidine Muhammed ve Ala alihi ve ashabihi.. ecmain...
Değerli dostlar..Bir mesele var ki amel imandan bir cüz müdür?değildir...
Değilse ameli salihin hükmü ne olur?hiç midir?
İşte ehli sünnet olduğunu iddaa eden umumu tehtid eden dava budur.
Biri bizi bu kanaldan eleştirse o dostumuzdur.Yani diyor ki:Sen ashabı güzin gibi yaşamıyorsun,sonrada benim mücerret meselelerim hak diyorsun.
İbni teymiyye anladığımız o ki öze dönüşü savunan bir mütefekkir idi.Tabi vahhabi taifesinden evvel idi.Hanbeli ulemasından idi.20 yy daki islami hareketlere tabi bizede eserleri bir nevi kaynak oldu,istifade edildi.Çünkü dost eleştirisidir..Öz eleştirdir,muhasebe-i nefs sebebiyle bir anlamda islam dünyasının bu alime ihtiyacı vardı.
Vahhabilik ve selefiliğede kaynak oldu,arap memalikinde tesir vücuda getirdi.
Ehli sünnet vel cemaat herşeye rağmen azametini yitirmedi.
Ekseri müslüman evet itikadını ve amelini bu azim imamlardan(rh.a) tevatür ede ede belledi.O büyükler ise tabiini muhteremlerden onlar ise ashabı güzin efendilerimizden ,meclislerinden yetişti,öğrendi.
Şimdi mücerred,soyut bilgi ile pratik hep uyum gösterse idi bizde ,taife-i ifrat (vahhabilik-selefilik,yeni hanbelilik...)bunları yapmaz,onlarda bu umuma duhul ederdi,erirdi belki..
Evet anlaşılan o ki ,bir yönüyle öze dönüş davasına bizde katılmıştık ki..
İlericilik davasından gelen şiddetli dinsizlikten kurtulalım.
Çünkü bir kişi sırf naklin zahirine göre davransa hükümden çıkmaz belki bir taassuba düşer,ama aklına güvenip dini kendi gibi veya kendine benzer ehliyetsize yorum ettirse tamamen sapıklığa düşer,nefsse yönelirler.Zahiri olan nefs mücehadesi verirken şeriatın gereklerini çok yönüyle tam yapar diğeri ilericilik adına modernizm adına bozarda bozar,nefse tam uyar,sapıtır,çağa uymuyor gibi uydurur..
Ama biz şiddetle öze dönüşü isterken hırs ile hasaret ettik,belki..
Biz istesek (özelde merhum üstadım S.KUTUB ..)şu mimsiz dünya istemiyor,öylede arada cazibe(çekim )değil dafia (iticilik)kuvve-i oluşuyor..
Anladım ki Mezhebi itidali de ve sırati müstakimde huzuru gördük,istikamet erlerinin yolundan yürümekliği münacat ederiz..
Vel hasıl müslüman kardeşler yolu şu idi ki mezhep dili ile konuşmak zorunda değiliz,lakin bir hak mezhebe müslüman iman ve itikat etmelidir.
Anladık ki biz Ashabı güzinin tırnağı olamayız,Hasan el benna-gibi..ustalarıda yanlış yorumladık ki anlamamız istenen icmalen,biz o yıldızlar olamazdık lakin o meslekten giderdik,gideriz ..
İnşaallah..
Çok karışık olmuşsa kusur bizden,inşaallah istifade edersiniz.
Allahümme salli ala seyyidine Muhammed ve Ala alihi ve ashabihi.. ecmain...
Değerli dostlar..Bir mesele var ki amel imandan bir cüz müdür?değildir...
Değilse ameli salihin hükmü ne olur?hiç midir?
İşte ehli sünnet olduğunu iddaa eden umumu tehtid eden dava budur.
Biri bizi bu kanaldan eleştirse o dostumuzdur.Yani diyor ki:Sen ashabı güzin gibi yaşamıyorsun,sonrada benim mücerret meselelerim hak diyorsun.
İbni teymiyye anladığımız o ki öze dönüşü savunan bir mütefekkir idi.Tabi vahhabi taifesinden evvel idi.Hanbeli ulemasından idi.20 yy daki islami hareketlere tabi bizede eserleri bir nevi kaynak oldu,istifade edildi.Çünkü dost eleştirisidir..Öz eleştirdir,muhasebe-i nefs sebebiyle bir anlamda islam dünyasının bu alime ihtiyacı vardı.
Vahhabilik ve selefiliğede kaynak oldu,arap memalikinde tesir vücuda getirdi.
Ehli sünnet vel cemaat herşeye rağmen azametini yitirmedi.
Ekseri müslüman evet itikadını ve amelini bu azim imamlardan(rh.a) tevatür ede ede belledi.O büyükler ise tabiini muhteremlerden onlar ise ashabı güzin efendilerimizden ,meclislerinden yetişti,öğrendi.
Şimdi mücerred,soyut bilgi ile pratik hep uyum gösterse idi bizde ,taife-i ifrat (vahhabilik-selefilik,yeni hanbelilik...)bunları yapmaz,onlarda bu umuma duhul ederdi,erirdi belki..
Evet anlaşılan o ki ,bir yönüyle öze dönüş davasına bizde katılmıştık ki..
İlericilik davasından gelen şiddetli dinsizlikten kurtulalım.
Çünkü bir kişi sırf naklin zahirine göre davransa hükümden çıkmaz belki bir taassuba düşer,ama aklına güvenip dini kendi gibi veya kendine benzer ehliyetsize yorum ettirse tamamen sapıklığa düşer,nefsse yönelirler.Zahiri olan nefs mücehadesi verirken şeriatın gereklerini çok yönüyle tam yapar diğeri ilericilik adına modernizm adına bozarda bozar,nefse tam uyar,sapıtır,çağa uymuyor gibi uydurur..
Ama biz şiddetle öze dönüşü isterken hırs ile hasaret ettik,belki..
Biz istesek (özelde merhum üstadım S.KUTUB ..)şu mimsiz dünya istemiyor,öylede arada cazibe(çekim )değil dafia (iticilik)kuvve-i oluşuyor..
Anladım ki Mezhebi itidali de ve sırati müstakimde huzuru gördük,istikamet erlerinin yolundan yürümekliği münacat ederiz..
Vel hasıl müslüman kardeşler yolu şu idi ki mezhep dili ile konuşmak zorunda değiliz,lakin bir hak mezhebe müslüman iman ve itikat etmelidir.
Anladık ki biz Ashabı güzinin tırnağı olamayız,Hasan el benna-gibi..ustalarıda yanlış yorumladık ki anlamamız istenen icmalen,biz o yıldızlar olamazdık lakin o meslekten giderdik,gideriz ..
İnşaallah..
Çok karışık olmuşsa kusur bizden,inşaallah istifade edersiniz.