Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Tesetturle ilgili

  • Konbuyu başlatan beyaz_ýþýk
  • Başlangıç tarihi
B

beyaz_ýþýk

Guest
s.a. kardeşlerim tesetturle ilgili özel bir bolum yok galiba....
acarsak iyi olacagı kanaatindeyim
 
B

beyaz_ýþýk

Guest
şimdi .....oku ve dusun bolumu varya...bide genel islmi bilgiler onlar gibi bir katogori yani bir bolum herkesin gire bileceği......boylelikle testtur ile ilgili fıkıh ve diger yazı ve bilgiler biryerde toplanır......

cok önemli ve nice tartışmalara konu olan bu konuyu (turban ve tesetturu) boylelikle bir arada toplanmış olup hanım ve erkek butun arkdaşlar, yeni gelenler arayanlar cok guzel bilgilere ulaşabilir....

dusuncem buydu...
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
42
Konum
ruhlar aleminden
şimdi .....oku ve dusun bolumu varya...bide genel islmi bilgiler onlar gibi bir katogori yani bir bolum herkesin gire bileceği......boylelikle testtur ile ilgili fıkıh ve diger yazı ve bilgiler biryerde toplanır......

cok önemli ve nice tartışmalara konu olan bu konuyu (turban ve tesetturu) boylelikle bir arada toplanmış olup hanım ve erkek butun arkdaşlar, yeni gelenler arayanlar cok guzel bilgilere ulaşabilir....

dusuncem buydu...

Kardeşim seni tebrik ederim bu fikrinden dolayı , hakikaten çok hoş olur, zira türban başlı başına bir konu zaten, sokakta 3 kişiyi yakalayıp Türkiye'nin 3 tane sorununu say desen mutlaka içinde " tesetür " olur.

Ne yapılabilir
a)Tesettürün güzelliği anlatılabilir, karşı fikirler çürütülebilir.
b)Tesettüre bürünen yeni isimler burada örnek olması için zikredilebilir, aynı şekilde tesettürü bir tarafa koyan kişilerin durumları ibret-i alem için belirtilebilir
c)Dünyadaki tesettürle ilgili gelişmeler buraya yazılabilir
d)Tesettür modası takip edilebilir
e)Tesettür nedeniyle kardeşlerimizin uğradığı zulümler buraya yazılabilir
f)Foruma üye olan Hanım kardeşlerimizin, başından geçen tesettürle ilgili olaylar paylaşılabilir
saymakla bitmez, çok şey yapılabilir.
 
Ç

ÇÝray

Guest
bence de cok hoş olur... basörtüsü hakkında farklı düsünenleri etkileyebilir veya tesettürlü olmayan arkadaslarda etkilenebilir..inşallah hayırlısı olur...
 

mehmet_16

New member
Katılım
31 Ağu 2006
Mesajlar
367
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Bana göre tesettür konusu dinen pek de önemli bir konu gibi gözükmüyor.Yani tesettür kuran'da bile geçmiyorken tesettürle ilgili apayrı bir bölüm açmak mantıksız gibi.Bu konunun önemli olmasının nedeni Türkiye'de yaşamamız.Sanıyorumki hiçbir Arap islami forum sitesinde tesettürle ilgili ayrı bir bölüm yoktur.Tesettüre kadar daha nice dini(!) konular varken,tesettür gibi bir bölümün açılması gereksiz.
Umarım beni haksız çıkartırsınız...
 

Mücahid

New member
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
2,553
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
57
Konum
Tr
Mehmet 16 Koydun yine farkını ortaya.Tebrikler!!!
 

esma_

New member
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
66
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
netice de forum demek insanların bilgi ve düşüncelerini payalaştıkları alan demektir böyle olunca ne bu site de ne de başka bir site de en azından özünden çıkmamak adına böylewsi ayrı bir konu açmak gereğinden fazla gereksiz olur bence Kİ keza sizin belirttiğiniz gerekçeler forum için de pek çok konu başlığı altında yoruma açıktır her sorun veyahutta her düşünce i,çin ayrı ana başlıklar yalnızca anasayfa kirliliği olur kanaatindeyim

saygıla.....
 

nur-u tevhid

New member
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
26
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Benim yaklaşık 6 yıl öncesine kadar görüşlerim çok farklıydı insanın kalbi temiz olsun yeter diyenlerdendim ama sadece kalbin temiz olması yeterli değilmiş.Bir arayış içersindeydim ama dinlede alakam olmadı hiç disko bar-cafe öyle geçirdim güzelim 18 li yıllarımı taki 20 yaşına kadar bana göre çok boş geçti yani.20 yaşımda birden bire hiç aklımda yokken bir sabah kalktım ve tesettür giyime gittim ve bir dahada asla başımı açmadım.Şimdi yanıyorum ve aklıma geldikçe tövbe ediyorum Rabbim affedermi bilmiyorum.Tesettürümle çok mutluyum eskiden gerçekten bu kadar mutlu değildim hep bir rahatsızlık hissediyordum insanların bakışları altında (özellikle erkeklerin) demekki bayanların fıtratında varmış örtünme.Tesettür konusu açılması iyi olur mesela bayanların dikkat etmesi hususlar hepsi bu konu altında toplansa iyi olur.Allah'a emanet olun ve sizlerden dua bekliyorum.Diğer arkadaşlarında fikirlerine saygı duyuyorum.
 

talha_

New member
Katılım
6 Mar 2007
Mesajlar
1,184
Tepkime puanı
264
Puanları
0
Konum
simeranyadan..!
Bana göre tesettür konusu dinen pek de önemli bir konu gibi gözükmüyor.Yani tesettür kuran'da bile geçmiyorken tesettürle ilgili apayrı bir bölüm açmak mantıksız gibi.Bu konunun önemli olmasının nedeni Türkiye'de yaşamamız...........

mehmet uslu davran...

inanıp inanmamakta serbestsin yalnız bu serbestliğini Kuranda yok ki gibi kelimelere dayandırman beni şirazeden çıkarıyor....inanmıyorsan adam gibi inanmıyorum de geç git..bu gibi söylemlerinle inanan müslümanların duygularını zedelemene izin veremem....

Bu konunun önemli olmasının nedeni Türkiye'de yaşamamız.Sanıyorumki hiçbir Arap islami forum sitesinde tesettürle ilgili ayrı bir bölüm yoktur.


tabi yoktur çünkü orda başörtüsü konusunda insanlar hemfikirdir..basortüsünü görünce ordaki adamlar kırmızı görmüs gibi saldırmazlar...

Tesettüre kadar daha nice dini(!) konular varken,tesettür gibi bir bölümün açılması gereksiz.
Umarım beni haksız çıkartırsınız...


mesela ne..!tesettüre varıncaya kadar açılacak olan o kadar konu ne..!eksik konu yok sanırsam..ne oldu yoksa hürriyetin verdiği kırk hadıs kitabında yazmıyor mu o eksik konular...!
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
talhacım..
diline pardon klavyene sağlık..:)

selametle..
 
B

beyaz_ýþýk

Guest
Kadınların tesettürü kesin olarak açıklanmıştır. Tesettürle ilgili âyet-i kerimeleri Peygamber efendimiz açıklamış, âlimler de bizlere bildirmiştir. Bu husustaki tartışmalar kasıtlıdır.

Kur'an-ı kerimde genel olarak her şey, kısa olarak bildirilmiştir. Bunları Peygamber efendimiz açıklamış, o günden beri uygulanmıştır.

Kur'an-ı kerimde mealen, (Sakın ana-babana öf deme) buyuruluyor. (İsra 23)
Bir kimse, ana-babasına öf demese, fakat sopa ile dövse, sonra da (Ben öf demediğim için, Kur'anın emrine uydum) dese, bu kimse Kur'ana uymuş mu oluyor? Âyet-i kerimenin manası, (Ana-babanızı üzmeyin hatta onlara öf bile demeyin) demektir. (Beydavi)

Bunun için Kur'an-ı kerimdeki bir âyetin hükmünü öğrenmek için Kur'an tercümesine bakmak çok yanlış olur. Herkes Kur'an-ı kerimden hüküm çıkarabilseydi, hadis-i şerifler lüzumsuz olurdu.

Hırsızlık suçtur. Bir hakim, kanunları esas almadan, sırf Anayasaya göre bir hırsıza ceza veremez. Çünkü hırsızlığın cezası açıkça Anayasada bildirilmemiştir. Birçok hükümler kanunlarla açıklanmıştır.

Bunun gibi, dinimizin bir hükmünü öğrenmek için herkes Kur'an-ı kerime bakıp anlayamaz. Kur'an-ı kerim, hadis-i şeriflerle açıklanmıştır. Hadis-i şerifleri de anlamak büyük ilim işidir. Bunları da İslam âlimleri açıklamıştır. Onun için hiç kimseye Kur'an tercümesi okumasını tavsiye etmiyoruz. Bir okuyucu "Kur'an tercümesi, okuyarak dinsiz oldum" diye acı bir itirafta bulunmuştu.

Tıp kitabı okuyarak, ilaç yapmak ve hastaya teşhis koymak yanlıştır. Kur'an tercümesinden hüküm çıkarmak bundan daha büyük yanlıştır. Çünkü yanlış ilaç kullanan ölebilir. Fakat yanlış hüküm çıkaran imanını kaybedip, sonsuz azaba düşebilir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Kur'anı kendi görüşü ile açıklayan, doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir.) [Nesai]
(Kur'anı kendi görüşüne göre tefsir eden kâfir olur.) [Mekt.Rabbani]

Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Mümin kadınlara söyle: [Yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç, ziynetlerini [Saç ve gerdan gibi ziynet takılan yerleri] göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31]

Bu âyet-i kerimeden kadınların başörtüsünü sadece yakasına örteceği, baş ve vücudunun diğer yerlerini örtmenin gerekmediği anlaşılabilir. Gözünü neden sakınacak, ırzını nasıl koruyacak, ziynetten maksat nedir? Kına, sürme boya mıdır, altın, gümüş gibi ziynetler midir? Bu hususlar açık değildir, hadis-i şerifle bildirilmiştir. Bir âyet-i kerime meali de şöyle:
(Ey Nebi, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına [dışarı çıkarken] cilbablarını [dış kıyafetlerini] giymelerini söyle! Bu, onların tanınıp, eza görmemelerine daha uygundur.) [Ahzab 59]

Bu tercümeye bakıp "Kadın, tanınıp eza edilmemesi için dış elbise giyer. Tanınıp eza edilmezse, çıplak gezebilir" diyenler çıkmıştır. Bu âyetleri Resul aleyhisselamın nasıl açıkladığına bakmalıdır.

Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Kadının [yüz ve iki elinden başka] bütün bedeni avrettir.) [Mecmaul-enhür, El-mugni]

Bu hadis-i şerifte kadının tesettürü açıkça bildiriliyor. Kur'an-ı kerimin 17 yerinde Resulullaha (De ki, bana tâbi olun) buyuruluyor. Allahü teâlânın Resulüne tâbi olup Onun bildirdiği şekilde tesettüre riayet etmelidir!

Hz. Esma, ince elbise ile gelince, Resulullah efendimiz baldızına bakmadı. Mübarek yüzünü çevirip (Ya Esma, bir kız, namaz kılacak yaşa gelince, yüz ve elleri hariç, vücudunu erkeklere gösteremez) buyurdu. (Ebu Davud)

Hz. Âişe validemiz buyurdu ki:
(İlk muhacir kadınlara Allah rahmet etsin! Tesettür âyeti inince, hemen futalarını yırtıp başlarını örttüler) buyurdu. (Buhari, Nesai)

Kadın avrettir, tesettürü farzdır. Âyet-i kerimeyi kendi görüşüne göre tefsir edip bu farzı inkâr etmek küfürdür.

Bir kadın açık gezse kâfir olmaz. Fakat kapanmanın lüzumsuz olduğunu söylerse kâfir olur. Günah ile küfür farklıdır.

Sual: "Teferruat" diyerek saçları açmak uygun mu? Sokağa çıkarken peruk takabilir miyim?
CEVAP
“Teferruat” diyerek saçları açmak haramdır. Hele kapanmaya önem vermeyenin imanı gider. Sokağa çıkarken peruk takmak zaruretsiz caiz değildir. Erkekler arasında başını açmak zarureti olduğu zaman, kadının peruk kullanması caiz ve lazım olur. Zaruret, başka çare bulamamak demektir. Sadece zaruret halinde peruk takabilirsiniz.

Sual: Namaz, oruç, zekat ve hac ne zaman farz oldu? Tesettür ne zaman emredildi?
CEVAP
Beş vakit namaz, miladi 621 yılında ve hicretten bir yıl önce mirac gecesinde farz oldu. Mirac’dan önce, yalnız sabah ve ikindi namazı vardı.
Hicret, 622 de oldu.
Ramazan orucu, 624’te farz oldu.
Zekat da 624’te Ramazan ayında farz oldu.
Hac ise 631’de farz oldu.
625 ve 627 yılında kadınlara örtünme emri geldi.

Kadınların Peygamber efendimize gelerek sual sormaları, oturup dinlemeleri hicab âyeti gelmeden önce idi. Hicab âyeti gelince, kadın erkek artık bir arada oturulmadı. Kadınlar soracaklarını, ezvac-ı tahirattan sorup öğrendiler. Resulullah efendimiz ise 632’de vefat etti. Demek ki Peygamber efendimiz, tesettür âyetinden 5 yıl sonra vefat etti. Ondan önce tesettür yoktu. Önceki hayatını anlatıp, “Resulullah kadınlarla oturup konuşurdu, kadınlar açık gezerdi” demek yanlış olur.
 
B

beyaz_ýþýk

Guest
Sual: Tesettürü kimler inkâr ediyor?
CEVAP
Kur’ana inanmadıkları halde, (Yalnız Kur’an) diyen yalancılarla, On dokuzculuk bâtıl dinine sarılanlar, tesettürü inkâr ediyorlar. Halbuki Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Mümin kadınlara söyle, gözlerini sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, görünen kısmı hariç, ziynetlerini göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar örtsünler!) [Nur 31]

Bu âyette bazı hususlar açık değil. Mesela kadın, gözünü neden sakınacak, ırzını nasıl koruyacak, ziynetten maksat ne? Kına, sürme mi, altın, gümüş mü, küpe, kolye, bilezik mi? Bu hususlar tam açık değildir, bunlar hadis-i şerifle açıklanarak bildirilmiştir. Allahü teâlâ, (Resule itaat Allah’a itaattir) ve (Sana indirdiğim Kur’anı, anlamaları için insanlara açıkla) buyuruyor. (Nahl 44)

Resulullah efendimizin açıklamaları ile âyetin manası şöyle oluyor:
(Mümin kadınlara söyle, gözlerini [yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç, [Kolye, küpe, bilezik, kına, sürme gibi] ziynetlerini [ve ziynet taktıkları baş, kulak, kol ve ayaklarını] göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31] (Celaleyn, Medarik)

Mecmaul-enhür’deki, (Kadının [yüz ve iki eli hariç] bütün bedeni avrettir) hadis-i şerifi de tesettürü açıklıyor. Hz. Esma, ince elbise ile gelince, Resulullah efendimiz baldızına bakmadı. Mübarek yüzünü çevirip (Ya Esma, bir kız, namaz kılacak yaşa gelince, yüz ve iki eli hariç, vücudunu erkeklere gösteremez) buyurdu. (Ebu Davud)

Hz. Âişe validemiz de bildiriyor ki:
(İlk muhacir kadınlara Allah rahmet etsin! Tesettür âyeti gelince, emri geciktirmemek için hemen peştamallarını yırtıp başlarını örttüler) buyurdu. (Buhari, Nesai) [Hz. İbrahim de, sünnet ol emrini geciktirmemek için, bıçak, doktor aramadan, hemen hazırdaki balta ile kendini sünnet etmişti.]

Dinimizde iki çeşit kadın kıyafeti vardır: Hür ve cariye [köle] kıyafeti.
Cariyeler başlarını örtmezlerdi, örtmek zorunda da değillerdi. Kapanma mecburiyeti hür kadınlara idi. Tesettür âyeti gelmeden önce hür kadınlar da başları açık gezerdi. Münafıklar, cariyelere sarkıntılık ederdi. Bu arada açık olan hür kadınlara da sataşırlardı. Olay duyulunca, (Biz bunu cariye sandık) derlerdi. Allahü teâlâ, (Hür kadınlar cariyeler gibi giyinmesinler, vücutlarını tamamen örtsünler, böylece cariye olmadıkları da meydana çıksın ve münafık erkekler tarafından da sarkıntıya maruz kalmasınlar) buyurdu. Bu âyetin meali şöyledir:
(Ey Nebi, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına [dışarı çıkarken] dış elbiselerini giymelerini söyle! Bu, onların tanınıp, eza görmemeleri için en uygun kıyafettir.) [Ahzab 59]

Bazı mezhepsizler, “Hayzdan kesilmiş, yaşlı kadınların saçlarını göstermeleri günah olmaz” diyorlar. Ama Kur’anda mealen buyuruluyor ki:
(Evlenme arzusu bile kalmayan ihtiyar kadınların ziynetlerini [ziynet yerlerini, baş, kulak, boyun, kol ve ayaklarını] göstermemek şartı ile, dışa giydikleri [manto gibi] elbiselerini çıkarmalarında bir vebal yoktur. Ama sakınmaları daha iyi olur.) [Nur 60]

Dikkat edilirse, kuyumcuda teşhiri, satılması serbest olan ziynetlerin bile kadında olunca, gösterilmesi yasaklanıyor. Müminlerin anneleri için bile, (Siz diğer kadınlar gibi değilsiniz, [yabancılarla] yumuşak konuşmayın, kalbinde fesat bulunanlar, kötü ümide kapılır. Evlerinizde oturun, eski cahiliye kadınları gibi açılıp saçılmayın) buyuruluyor. (Ahzab 32-33)

Bu delillerden sonra, “İslamiyet’te tesettür yok” diyenlerin art niyetli olduklarında şüphe kalmaz.
 

fundacetin

New member
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
selamünaleyküm arkadaşlar mesela ben anlatıyımsize m lise mezunuyum çocuk bakımında tecrübeliyim.eğitim aldım.ama başörtüsü yüzünden iş bulamıyorum .
 

MC_MaCESte

New member
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
38
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ýstanbul
Web sitesi
www.mc-maceste.net.tc
Kulak verinnn...
Arkadaşlar tebrikler!!! mükemmel bir beyin fırtınası ve sonrasında herkesin bir nebze haklı olduğu düşüncelr topluluğu oluşturdunuz. Birincisi; Arkadaşımızın açmış olduğu bu başlıkla Tesettür konusunda bırakın Halk arasında, islami çerçevede yaşayan kardeşler arasında bi tartışma olmuş anlaşılan ???

Konu başlığı açılmasın diyen kardeşler var. Kendilerince haklılar. Çümkü islam ilmi konusunda herşeyi bildiklerini düşünüp, islamiyetin daha ince konularına merak salmışlar. Buraya kadar yapılan düşünceler islamın inceliklerini yaşamak adına çok hoş.

Ancak, bu foruma giren herkez herşeyi bilmiyor.Kimileri belkide islamı bu forumla tanıyor. Veya az bilenler çok bilmek istiyorlar. Hele gündemde olan tesettür konusu, islamiyetle tanışanlar için daha büyük bir merak. Çünki onlara sorsanız -islamı seçmiş bir bayan size ilk olarak neyi çarıştırıyor ? cevap olarak tesettür diyeceklerinden eminim. Uzun lafın kısası oların bu meraklarını giderebilecek bir konu başlığının göz önünde olması öyle abartıldığı gibi başlık kalabalığı olacanı düşünmüyorum. Gerçi buna karar verecekler yetkili kardeşler

Ve Altta yazan düşüncelere tamamiyle katılıyorum. Benim uslubum talha_ kardeşe göre fazla yumuşak olmuş. talha_'dan Allah cc Razı olsun gerekli cevabı varmiş.

Alıntı:
mehmet_16´isimli üyeden Alıntı
Bana göre tesettür konusu dinen pek de önemli bir konu gibi gözükmüyor.Yani tesettür kuran'da bile geçmiyorken tesettürle ilgili apayrı bir bölüm açmak mantıksız gibi.Bu konunun önemli olmasının nedeni Türkiye'de yaşamamız...........

mehmet uslu davran...

inanıp inanmamakta serbestsin yalnız bu serbestliğini Kuranda yok ki gibi kelimelere dayandırman beni şirazeden çıkarıyor....inanmıyorsan adam gibi inanmıyorum de geç git..bu gibi söylemlerinle inanan müslümanların duygularını zedelemene izin veremem....


Alıntı:
Bu konunun önemli olmasının nedeni Türkiye'de yaşamamız.Sanıyorumki hiçbir Arap islami forum sitesinde tesettürle ilgili ayrı bir bölüm yoktur.




tabi yoktur çünkü orda başörtüsü konusunda insanlar hemfikirdir..basortüsünü görünce ordaki adamlar kırmızı görmüs gibi saldırmazlar...


Alıntı:
Tesettüre kadar daha nice dini(!) konular varken,tesettür gibi bir bölümün açılması gereksiz.
Umarım beni haksız çıkartırsınız...




mesela ne..!tesettüre varıncaya kadar açılacak olan o kadar konu ne..!eksik konu yok sanırsam..ne oldu yoksa hürriyetin verdiği kırk hadıs kitabında yazmıyor mu o eksik konular...!
S.A
 

Elifnisa

New member
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
483
Tepkime puanı
241
Puanları
0
Yaş
44
Konum
istanbul
[FONT=Verdana,Arial]Başörtüsü üzerine.
[FONT=Verdana,Arial]Nur suresi 31. Ayet “....darabne Bihumurihinne ala cuyubihinne.......” burada görünen anlam:[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]“........ humurları ile yakaları üzerini örtsünler.........” veya “humurlarINI, yakalarını ( yada yakalarıyla) örtsünler” [/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]görünen anlam olan meyvenin üzerindeki kabuğu kaldırınca altından adeta meyvenin yenip içilecek asıl kısmı çıkmakta ve gözler açılmaktadır. (adeta hindistan cevizi misali)[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Darabne kelimesi örtüyü belir tmeden örtmek, perdelemek anlamında kullanılmış yani bu kelime aynı zamanda örtmek/perdemek olarak kullanılmış: kehf suresi 11: “......kulaklarını perdeledik......” ifadesinde şöyle geçiyor “ fedarabna ala eezeenihim filkehfi sinine adede” (bak. Kehf suresi ayet 11)[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]“ALA eezenihim” deki ALA eki; üzerine değil, INI (kulaklarINI) anlamında kullanılmıştır.[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Humur kelimesinin başındaki B harfi, kelimeyi şu iki anlama getiriyor:[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]humurları ile, “..... humurları ile yakaları üzerini örtsünler.....”[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]humurlar ını; “......humurlarını, yakalarının üzerini (veya yakalarıyla) örtsünler.....”[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]darabne kelimesi örtmeyi söylüyor. humurlarında, yakalarında (veya yakalarla) örtülmesini söylüyor.[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Eğer humur örtü ise, örtüleriyle yakalarının üzerini örtsünler oluyor.[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Şimdi iş kalıyor humur kelimesinin gerçek anlamını bulmaya:[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]HMR-hamr kelimesi içkidir.[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Fakat bir görüşe göre hamr kelimesi, hımar kelimesinden “zihni örten” manasından türemiş ve başı örttüğü için başörtüsü olmuştur. Yani içki kelimesi ve anlamı, zihni (başı) örtmesinden dolayıdır.[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Diğer taraftan başörtüsü arpçada birkaç ayrı kelimedir, birisi “hımar” dır yani kelimenin içinde bir elif bulunuyor ki yine baş örtüsü bu elife takılıyor. Yani humur-hamr kelimesinde elif yoktur.[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Şimdi humur kelimesinin anlamını Allah ve Rasulüne soralım: toplam yedi ayette geçiyor.[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Hımar yada başka bir başörtüsü kelimesi ise hiç geçmiyor.[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Bakara ayet 219 : içki[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Maide 90 : içki[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Maide 91 : içki[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Yusuf 36 : içki[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Yusuf 41 : içki[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Nur 31 : humurlarını örtsünler[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial](diğer ayetlere göre bu kelime; içkilerini/göğüslerini , yakaları üzerini veya yakalarıyla örtsünler)[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Ve son söz: Muhammed / 15 : içki.[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Ayet, baş örtülerini değil, göğüslerini örtsünler anlamındadır.[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Burada Bi harfi kelimenin başındadır; kuranda iki yönde kullanılmıştır birisi İLE birisi INI.[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Aynı ayet içinde yine: “zinetlerini belli etmek için ayaklarINI (yere) vurmasınlar” ifadesiyle Bi harfi, INI Anlamında kullanılmıştır. “ve la yadribne Bİercülihinne”[/FONT]
[FONT=Verdana,Arial]Dikkat edilecek çok önemli bir h ususta şudurki; Ayet, zinet “YERLERİNİ” demiyor “ZİNETLERİNİ” örtsünler diyor. Dışarıdan doğal olarak belli olma hali müstesna diyor. Kadınların örttüğü halde yinede belli olan zinetleri, göğüsleridir. Ayetin sonunda da gizledikleri “zinetlerini” (zinet y erlerini değil) belli etmek için ayaklarını vurmasınlar diyor. Açıkça zinetlerin kendisinin örtülmesi, gizlenmesi, sallanarak yürünmemesi emrediliyor.[/FONT]
[/FONT]
Burada kadın humurlarının hem doğal içki ve hemde doğal çekicilik yönüyle zinet özelliği mucizevi bir şekilde belirtilmiştir.
İsteyen hür iradeyle başörtüsü kullanabilir


------------------------------------------------------



Ali bulaç 31- Mü'min kadınlara söyle: 'Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar; süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden görüneni hariç. Baş örtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar. Süslerini, kendi kocalarından ya da babalarından ya da oğullarından ya da kocalarının oğullarından ya da kendi kardeşlerinden ya da kardeşlerinin oğullarından ya da kız kardeşlerinin oğullarından ya da kendi kadınlarından ya da sağ ellerinin altında bulunanlardan ya da kadına ihtiyacı olmayan (arzusuz veya iktidarsız) hizmetçilerden ya da kadınların henüz mahrem yerlerini tanımayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Hep birlikte Allah'a tevbe edin ey mü'minler, umulur ki felah bulursunuz.'


Diyanet Vakfı31. Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. tâbi kimseler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz.


Edip Yüksel31. İnanan kadınlara da söyle, gözlerini sakınsınlar, iffetlerini korusunlar ve açıkta olması gereken yerleri hariç, alımlı yerlerini göstermesinler. Örtülerini göğüslerinin üzerine kapasınlar. Vücutlarının alımlı yerlerini kimseye göstermesinler; ancakkocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kızkardeşlerinin oğulları, diğer kadınlar, cinsel iktidara sahip olmayan erkek hizmetkarlar ve işçiler ve kadınların cinsel yönlerinihenüz anlamayan çocuklar hariç. Gizledikleri alımlı bölgelerini sergilemek/bildirmek için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey inananlar, topluca ALLAH'a yöneliniz ki başarılı olasınız.


Elmalılı Hamdi Yazır31-Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini sakınsınlar, ırzlarını korusunlar: görünmesi zaruri olanların dışında zinetlerini açmasınlar ve baş örtülerini yakalarının üzerine vursunlar; zinetlerini, kocalarından veya babalarından yahut kayın babalarından yahut oğullarından yahut üvey oğullarından yahut kardeşlerinden yahut kardeş oğullarından yahut kız kardeş oğullarından yahut kendi kadınlarından yahut sahibi bulundukları cariyelerden veya uyuntu (şehvetten yoksun) erkek hizmetçilerden veya henüz kadınların şehvet uyarıcı taraflarından habersiz çocuklardan başkasına göstermesinler; gizledikleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Ey mü'minler, hepiniz Allah'a tevbe edin ki, mutluluğu bulabilesiniz.


Süleyman Ateş31. İnanan kadınlara da söyle: "Bazı bakışlarını kıssınlar, ırzlarını korusunlar. Süslerini göstermesinler. Ancak kendiliğinden görünenler hariç. Baş örtülerini (göğüs) yırtmaçlarının üstüne koysunlar. Süslerini kimseye göstermesinler. Yalnız kocalarına,yahut babalarına, yahut kocalarının babalarına, yahut oğullarına, yahut kocalarının oğullarına, yahut kardeşlerine, yahut kardeşlerinin oğullarına, yahut kızkardeşlerinin oğullarına, yahut kadınlarına, yahut ellerinin altında bulunan(köle)lerine, yahut kadına ihtiyacı bulunmayan erkek tabi'lerine, yahut henüz kadınların mahrem yerlerini anlamayan çocuklara gösterebilir. Gizledikleri süslerin bilinmesi için ayaklarını vurmasınlar. Ey mü'minler, topluca Allah'a tevbe edin ki felaha eresiniz.


Yaşar Nuri Öztürk31 Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut erkek kardeşlerinin oğulları yahut kız kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah'a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!
 

Elifnisa

New member
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
483
Tepkime puanı
241
Puanları
0
Yaş
44
Konum
istanbul
Özgür (?) bir ülkede yaşadığımızı çığırtanlar ne kadar da haksızlar! Başkalarının hakkını gasp ede ede kendi haklarını da harcamaktalar! Minisiyle gezinene birşey diyemiyorsan, baş örtüsü ile dolaşana da birşey diyemezsin! Ancak Kuran'da belirtilen örtünme ayetleri dışında (sırf siyasi belirginlik/ayrıcalık adına) değişik örtünme yöntemleri icad ederek milletin arasını açıyorsan, bir hak arama hakkın da olamaz!
Yüzyıllarca Anadolu kadınları, analarımız - bacılarımız - hanımlarımızın ... büründükleri elbise (örtü) yanlış mıydı da, türban ile mi düzelttiler bu yanlışı (?). Hristiyan rahibeleri gibi standart/tektip bir örtü belirlemek niye? Amaç ne? Anamın, bacımın baş örtüsü, ayetlere ters mi düşmekte? Gerçi onlar gibi (Anadolu kadınları gibi) giyinenlere ÇAĞDAŞ CAHİLLER, artık yobaz diyorlar, sanki kendileri yobazlıktan kurtulmuşlar da(?). İşte asıl bunlardır milletin arasını açan utanmazlar!!!

Hiçbir insan evladı başkasının yediğine-içtiğine-giydiğine karışmamalı (ayet hükümleri dışında olan durumlar hariç). Birileri Allah'ın sözlerini kendine araç edinip, (siyasi) amaçları için kullanıyorsa, bunun önünü kesmek her müslümana bir görevdir!
Dostunuzu ve düşmanınızı iyi tanımazsanız, bölünürsünüz! Bölünürseniz yıkılırsınız (3/103)! Yıkıldıktan sonra suçlu aramanın bir mantığı var mı?
 
Üst Alt