Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Teravih Namazı Nasıl Kılınır?

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Terâvih namazını ikişer rek’at olmak üzere, on selâmla ve her dört rek’at sonunda bekleyip tesbîh yaparak kılmak müstehabdır. Terâvih namazı cemâatsiz yalnız olarak kılındığında; iki rekatte bir selam verildiğinde sabah namazının sünneti gibi, dört rek'atte bir selam verildiğinde ikindi namazının sünneti gibi kılınır. Cemâatle dört rekatte bir selam verilerek kılındığında, ikindi ve yatsı namazlarının ilk dört rek'atlık sünneti gibi kılınır, ya’ni ilk oturuşta salli barik okunur, üçüncü rekatte kalkıldığında sübhaneke okunur.

Kaza borcu olanların teravih namazı kılmasında sakınca yoktur. Hem teravih kılınmasını hemde diğer zamanlarda kaza namazı kılınmasını tavsiye ederiz.
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
OSMANLI’DA TERAVİH

Osmanlı Devleti döneminde dini yaşamak ve anlatmak yegâne gayelerdendir. Bu yüzden insanları cezbedecek ve ibadet aşkını artıracak yöntemler geliştirilmiştir. Yatsı ve teravih namazının ilahîler ve Salât-u selamlarla süslenmesi, farklı makamlarda okunması bunlardan birkaçıdır. Mesela, yatsı namazının farzı ‘Mahur ve Rast’, teravihin ilk dört rekâtı ‘Isfahan’ ama imam isterse ‘Uşşak ya da Rast’ ile, ikinci dört ‘Saba’, üçüncü dört ‘Hüseynî’, dördüncü dört ‘Evç’ ve Beşinci dört ‘Acem aşiran’ makamlarıyla kılınırdı. Vitir namazında ise ‘Secah’ makamı tercih edilirdi.

Yüzyıllarda öncesinden gelen bu kültür şimdilerde de devam ediyor. İstanbul Müftülüğü hatimle teravih kılınan cami sayısını geçen seneye göre 17 artırarak 39’a çıkardı. Fatih Camii İmamı Osman Şahin’in teklifiyle de 21 kişinin görevlendirildiği Şehzade Camii’nde ramazan süresince hatimle teravih programı düzenlendi. Şehzade Camii’nin cemaat sayısını artırma ve merkezî olması seçimde önemli kriterler. Ayrıca daha önce olmayan kadın kısmı sırf bu proje çerçevesinde eklendi.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Kaza borcu olanların teravih namazı kılmasında sakınca yoktur. Hem teravih kılınmasını hemde diğer zamanlarda kaza namazı kılınmasını tavsiye ederiz.

yanlız bu hüküm hanefiler içindir...
Hanefî mezhebine göre böyle iken, diğer üç mezhebe göre, kaza namazı olan bir kimsenin nafile namazları ile meşgul olması, sünnet kılması caiz değil, haramdır.
Mâlikî mezhebine göre, üzerinde kaza namazı bulunan bir kimsein nafile namazı kılması haramdır. Ancak beş vakit namazların sünnetleri ile tahiyyetü’l-mescidin kılınabileceğine dair ruhsat vardır. Bunların dışında meselâ teravih namazı ile meşgul olunduğu takdirde sevap alınsa da, kaza namazı geriye bırakıldığı için günah işlenmiş olur.

Şâfiî mezhebine göre de, üzerinde kaza namazı borcu olan bir insanın, bu namazları kılıp borcundan kurtuluncaya kadar gerek beş vakit namazların sünnetlerini, gerekse diğer nafileleri kılması mekruhtur. Çünkü bir an önce kazaların kılınıp bitirilmesi gerekir.
Hanbelî mezhebine göre ise üzerinde kaza namazı olan bir kimsenin nafile ile meşgul olması haramdır. Ancak vitir ile beş vakit namazın sünnetlerini kılması caizdir. Fakat, kazaları çoksa bunları da kılmayarak kaza namazlarıyla meşgul olması daha iyidir. Yalnız sabah namazının sünneti bundan hariçtir, onu kılmak gerekir.

[kaynak olarak bakabilirsiniz; el-Mezahibü’l-Erbaa, 1:492]
 
Üst Alt