Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

teravih namazı ile ilgili

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

baiolacantiano

New member
Katılım
16 Eyl 2006
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
selamün aleyküm 20 rekatlık teravih namazının ilk oturuşlarında ettehiyyatü den başka dualar okunuyormu.allah razı olsun hepinizden.:)
 

zxcvbnm22

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
51
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Namaz da Tahıyyat okunur mu ?

Namaz da Tahıyyat okunur mu ?

Sevgili kardesim; Teravih namazinda tahiyyat duasindan baska bir dua okunup okunmayacagini sormussunuz. Isterseniz once tahiyyatin kendisini inceleyelim. Namazda Fatiha suresini okuyan musluman, ( iyya ke......dedigi zaman namazda Allahdan baskasini muhatab kabul etmiyecegini zaten ifade etmektedir. Tahiyyat ise Allahdan baska peygamberi de selamlamak suretiyle ikinci bir muhatab kabul ederek ( Esselamu aleyke eyyuhen nebiyyu...........Selam sana ey nebi...denmektedir, boyle bir hata namazin maksadina asla uygun olmadigi gibi ustelik namazda yapilan bir sirktir. Sebebine gelince, ibadet yalnizca Allaha yapilmasi gerekir. Namazda tahiyyat uydurmasi, Kuranda yapamadikrari tahribatin en korkuncunu hadis uydurarak yapan ve dinimizi anlamakta zorluk cekmemize sebep olan alcaklarin senaryosundan baska bir sey deyildir. Bu senaryonun temeli de yine bir senaryo olan Mirac uydurmasiyla yuz yillardir incelemeden, elestirmeden * Alimlerimiz ne yazdiysa dogrudur * cehaletinin arkasina gizlenerek bu rezaletleri ne namazdan ne de diger meselelerden temizleyemedik.

Sevgili dostum namazda tahiyyati okuma da, hangi duayi okursan oku. Ayrica namazda salevatlar da okunmaz. Salevat okumanin mantigi ise; ona *a.s* dua etmek maksadiyka yapilmaktadir ki bu da uydurmadir. Dua hayatta olana yapilmasi gerekir. Rasulullah ise vefat etti. Salevatin anlami, yardim ve destek vermek demektir. Peygamberin misonunu yuklenmek gibi ciddi bir sorumluluktan kacanlar Salevattan maksati, Hristiyanlasmis bir anlayisla degerlendirdikleri icin peygamberi Allah gibi zikredilen bir varlik olarak gormektedirler. Bu da peygamberi ilahlastiran bir konuma yerlestirmektir ki, bu gun muslumanlari en buyuk akide bozukluguna ugratan cok ciddi bir meseledir. Klawyemde olan bir hata nedeniyle rahat yazamadim, anliyacagini umarim. Daha fazla bilgi edinmek istersen; www.istekuran.com dan gerekli bilgiyi almani ve kafandaki problemin giderilmesini temennih ederim, Allah yar ve yardimciniz olsun.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Sevgili kardesim; Teravih namazinda tahiyyat duasindan baska bir dua okunup okunmayacagini sormussunuz. Isterseniz once tahiyyatin kendisini inceleyelim. Namazda Fatiha suresini okuyan musluman, ( iyya ke......dedigi zaman namazda Allahdan baskasini muhatab kabul etmiyecegini zaten ifade etmektedir. Tahiyyat ise Allahdan baska peygamberi de selamlamak suretiyle ikinci bir muhatab kabul ederek ( Esselamu aleyke eyyuhen nebiyyu...........Selam sana ey nebi...denmektedir, boyle bir hata namazin maksadina asla uygun olmadigi gibi ustelik namazda yapilan bir sirktir. Sebebine gelince, ibadet yalnizca Allaha yapilmasi gerekir. Namazda tahiyyat uydurmasi, Kuranda yapamadikrari tahribatin en korkuncunu hadis uydurarak yapan ve dinimizi anlamakta zorluk cekmemize sebep olan alcaklarin senaryosundan baska bir sey deyildir. Bu senaryonun temeli de yine bir senaryo olan Mirac uydurmasiyla yuz yillardir incelemeden, elestirmeden * Alimlerimiz ne yazdiysa dogrudur * cehaletinin arkasina gizlenerek bu rezaletleri ne namazdan ne de diger meselelerden temizleyemedik.

Sevgili dostum namazda tahiyyati okuma da, hangi duayi okursan oku. Ayrica namazda salevatlar da okunmaz. Salevat okumanin mantigi ise; ona *a.s* dua etmek maksadiyka yapilmaktadir ki bu da uydurmadir. Dua hayatta olana yapilmasi gerekir. Rasulullah ise vefat etti. Salevatin anlami, yardim ve destek vermek demektir. Peygamberin misonunu yuklenmek gibi ciddi bir sorumluluktan kacanlar Salevattan maksati, Hristiyanlasmis bir anlayisla degerlendirdikleri icin peygamberi Allah gibi zikredilen bir varlik olarak gormektedirler. Bu da peygamberi ilahlastiran bir konuma yerlestirmektir ki, bu gun muslumanlari en buyuk akide bozukluguna ugratan cok ciddi bir meseledir. Klawyemde olan bir hata nedeniyle rahat yazamadim, anliyacagini umarim. Daha fazla bilgi edinmek istersen; www.istekuran.com dan gerekli bilgiyi almani ve kafandaki problemin giderilmesini temennih ederim, Allah yar ve yardimciniz olsun.

sünneti terkettirip insanlara mantık dini getirmeyin, aklı ilminin önünde olanların vay haline...

Teravih namazı yirmi rek'attır. Erkekler ve kadınlar için sünnet-i müekkededir. Ramazan ayında kılınır. Hastalık veya yolculuk sebebiyle oruç tutamayan kimselerin de teravih namazını kılmaları sünnettir. Teravih namazının câmide cemaatle kılınması sünnettir ve sevabı çoktur. Evde de tek başına veya cemaatle kılınabilir. Ancak câmide kılmak daha faziletlidir. Peygamber efendimiz şöyle buyurmuştur:


"Faziletine inanarak ve mükâfatını umarak Allah rızası için Ramazan gecelerini ibadetle geçiren (teravih namazını kılan) kimsenin geçmiş günahları bağışlanır."


Teravih Namazının Kılınışı:

Teravih namazı yatsı namazından sonra kılınır. Yatsıdan önce kılınması caiz değildir. Vitir namazı Ramazan ayında teravihten sonra kılınır. Teravihden önce de kılınabilir.

Yirmi rek'at olan teravih namazı her iki rek'atın sonunda selâm verilerek kılındığı gibi, dört rek'atta bir selâm verilerek de kılınır. Her iki durumda da namaza devam edilir ve yirmi rek'at tamamlanır.


İki Rek'atta Bir Selâm Verilerek Teravihin Cemaatle Kılınışı:

Yatsı namazının farzı ve son sünneti kılındıktan sonra teravih namazına başlanır.

Namaz kıldıracak imam: "Niyet ettim Allah rızası için teravih namazını kılmaya, bana uyanlara imam oldum" diye niyet ederek iftitah tekbirini alıp ellerini bağlar.

İmam'ın arkasında kılan cemaat da "Niyet ettim Allah rızası için teravih namazını kılmaya, uydum imama" diyerek niyet eder ve imamın tekbirinden sonra "Allahü Ekber" diyerek tekbir alır ve ellerini bağlar.

Bundan sonra imam ve cemaat gizlice "Sübhâneke"yi okur. Sübhaneke'nin okunması bitince, (Cemaat ayakta başka bir şey okumaz) imam gizlice Eûzü-Besmele, açıktan fatiha ve bir sûre okur. Cemaatle birlikte rükû ve secdeleri yaptıktan sonra ikinci rek'ata kalkılır.

Burada yine imam gizlice Besmele, açıktan da fatiha ve bir sûre okuyup cemaatle birlikte rükû ve secdeleri yaparak oturulur.

Bu oturuşta imam ve cemaat "Ettehiyyatü, Allâhümme salli, Allâhümme bârik ile Rabbenâ âtina..." duasını okuyarak selâm verirler. Böylece iki rek'at kılınmış olur.

Ayağa kalkılarak tarif ettiğimiz şekilde ikişer rek'at kılınmaya devam edilerek yirmi rek'at tamamlanır. Bundan sonra üç rek'atlı vitir namazı da cemaatle kılınır.


İki Rek'atte Bir Selâm Verilerek Teravihin Tek Başına Kılınışı:

"Niyet ettim Allah rızası için teravih namazını kılmaya" diyerek niyet edilir ve aynen sabah namazının iki rek'at sünneti gibi kılınır.

Yirmi rek'at tamamlanıncaya kadar ikişer rek'at kılmaya devam edilir, teravih bitince de vitir namazı kılınır.


Dört Rek'atta Bir Selâm Verilerek Teravihin Cemaatle Kılınışı:

Namazı kıldıracak imam ve cemaat yukarıda tarif ettiğimiz gibi niyet ederek iftitah tekbirini alır ve ellerini bağlar. İmam ve cemaat gizlice Sübhaneke'yi okuduktan sonra (Cemaat başka birşey okumaz) imam gizlice Eûzü-Besmele, açıktan fatiha ve bir sûre okuyup rükû ve secdeleri yaparak ikinci rek'ata kalkılır.

Burada imam gizlice Besmele'yi, açıktan fatiha ve bir sûre okuyup rükû ve secdeleri yapar ve otururlar. İkinci rek'atın sonundaki bu ilk oturuşta imam ve cemaat "Ettehiyyatü, Allâhümme salli ve Allâhümme barik" okur ve üçüncü rek'ata kalkarlar.

Üçüncü rek'atın başında hem imam, hem de cemaat gizilce Sübhaneke'yi okur. Sonra imam gizlice Eûzü-Besmele, açıktan fatiha ve bir sure okur. Sonra rükû ve secdeleri yaparak dördüncü rek'ata kalkarlar.

İmam gizlice Besmele'yi, açıktan da fatiha ve bir sure okuyarak yine rükû ve secdeler yapılıp oturulur.

Bu oturuşta da imam ve cemaat "Ettehiyyatü, Allâhüme salli, Allâhümme barik, Rabbenâ âtina...." okuduktan sonra selâm verirler. Böylece teravih namazının ilk dört rek'atı kılınmış olur.

Bundan sonra ayağa kalkılarak tıpkı tarif ettiğimiz gibi dörder rek'at kılınmaya devam edilerek yirmi rek'at tamamlanır.

Sonra da cemaatle vitir namazı kılınır.


Dört Rek'atta Bir Selâm Verilerek Teravihin Tek Başına Kılınışı:

"Niyet ettim Allah rızası için teravih namazını kılmaya" diye niyet edilir ve aynen ikindi namazının sünneti gibi kılınır. Aradaki fark sadece niyetin değişik olmasıdır. Böylece dörder rek'at kılınarak yirmi rek'at tamamlanır. Bunun peşinden de vitir namazı kılınır.
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sevgili Seyfullah,
Tamam,
Hadisi bu dinin kaynağı kabul etmişsiniz,
Belki tasavvufu da, bu sizin meseleniz..
Ama,
Şu dine kafanızdan kurallar koymak hastalığından uzak durmanızı rica ediyorum,
Ne demek Teravih Sünneti müekkededir..
Peygamberimiz kaç kez cemaatle böyle bir namaz kılmıştır..
Cemaati bırakın, sahih kaynaklar da tek başına bile kıldığı mevcut mudur?
Resmen farzların önüne geçirilen ve bir anlam da NAMAZ İLE DALGA GEÇMEK.. ALAY ETMEK suretine bürünen bu sporvari ayinleri Peygambere mal etmek..
Sizce normal bir şey midir..
Kur'an da NAMAZ geçen ayetin önünde veya arkasında HUŞU ve Kötülüklerden alıkonmaktan bahsedilir..
Şu teravih ve tesbih namazının neresi huşu.. huzur.. kötülüklerden alıkonma ha..
Jet imamlar, füze imamları doğuran böyle bir ayini NAMAZ OLARAK görmek bile haşa İBADET KAVRAMINI tersyüz etmektir..
Söyler misiniz.. Bir milyon rek'at teravih namazı bir rek'at farz namazın yerini tutabilir mi?..
Ama, Ramazan ayında birçok farzın önüne geçirilen bu ucube ayinleri bir de Peygambere mal etmek..
1- Allaha hakarettir.. (Bu tip ibadet mantığı olamaz asla)
2- Namaz terimine ihanettir.. (namaz huşudur, huzurdur)
3- Peygambere ihanettir.. (Peygamber asla spor yaparcasına ibadet etmez, ettirmez de, tenzih ediyorum)
Lütfen beyanlarınız da Vahy esprisine sadık kalınız, hiç olmaz sa, Ramazan ve oruç hatırına
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Sevgili Seyfullah,
Tamam,
Hadisi bu dinin kaynağı kabul etmişsiniz,
Belki tasavvufu da, bu sizin meseleniz..

saygı değer hafız,
evet benim için hadisler dinin kaynaklarından, ve tasavvuf alimlerinin sözüde benim için geçerli , ne kadar veliyullah ne dediyse hepsini kabul ediyorum... sanırım bu yeterlidir...


Ama,
Şu dine kafanızdan kurallar koymak hastalığından uzak durmanızı rica ediyorum,
yazdıklarımın hangisini sizce kafamdan koymuş olabilirim?

Ne demek Teravih Sünneti müekkededir..
İmam-ı a’zam hazretleri, (Teravih namazı sünnet-i müekkededir. Hz. Ömer, teravihin 20 rekat olarak cemaatle kılınmasını kendiliğinden ortaya çıkarmamıştır. O, elindeki sağlam esasa, yani Resulullahın sünnetine dayanarak emretmiştir) buyuruyor. (El-İhtiyar)

Peygamberimiz kaç kez cemaatle böyle bir namaz kılmıştır..
Cemaati bırakın, sahih kaynaklar da tek başına bile kıldığı mevcut mudur?
Peygamber efendimiz, 3-4 gün teravihi cemaatle kıldırmış, daha sonra evden çıkmamıştır. Sebebi sorulunca, (Teravih namazının size farz olacağından korktuğum için evden çıkmadım) buyurmuştur. [Buhâri] Teravihin yirmi rekat oluşu ve cemaatle kılınması hadis-i şerifle bildirilmiştir. Sünnet olduğu Eshab-ı kiramın İcmaı ile sabittir. (Merâkıl-felâh şerhi)

Peygamber efendimiz, teravihi, 8, 12 ve 20 rekat olarak da kılmıştır. İbni Abbas hazretleri bildiriyor ki, Resulullah, yatsıdan sonra, vitirden önce, 20 rekat namaz kıldıktan sonra, (Ramazanda 20 rekat teravih namazı kılanın, yirmi bin günahı affolur) buyurdu. (İ.E. Şeybe)

Teravihin yirmi rekat olduğuna inanmayanın sapık olduğu (Nur-ül-izah) şerhinde de yazılıdır

Peygamber efendimiz, teravihi hiç kılmasa bile hulefa-i raşidinin kılması, sünnet olması için kâfidir. Hadis-i şerifte, (Sünnetime ve hulefa-i raşidinin sünnetine sımsıkı sarılın!) buyuruldu. [Buhâri]

Teravihin cemaatle kılınması Sünnet-i kifaye’dir. Yani bir mahallede cemaatle kılınınca, diğerleri evde kılsa, sünnet ifa edilmiş olur. (Nimet-i İslâm)

Resmen farzların önüne geçirilen ve bir anlam da NAMAZ İLE DALGA GEÇMEK.. ALAY ETMEK suretine bürünen bu sporvari ayinleri Peygambere mal etmek..
Sizce normal bir şey midir..
ve üstelik bir sürü müslüman kişi toplanmış Allah secde edip anıyorlar , tamamen bütün kötü duygulardan arınıp Allah diyorlar onun başını secde ediyorlar...yani herşeyi Allah rızası için yapıyorlar... kayıpları nerde?
Kim zerre ağırlığınca bir iyilik yapmışsa, onun karşılığını görecektir. Kim zerre ağırlığınca kötülük yapmışsa cezasını görecektir.” (Zilzal Sûresi, 7-8)

siz buna spor ayini diyorsunuz bizde diyoruzki nafile ibadet.

hadis-i kudside Allah (c.c.):

"Kulum, bana farz ibadetlerle, artı nafile ibadetlerle yaklaşa yaklaşa işin sonunda kulumun elinden tutan, gözünden gören, kulağından işiten ve azalarından tasarruf eden ben olurum." buyurur.

dileyen kılar dileyen kılmaz, kimse size kılmadığınız için cehenneme gideceksiniz demedi. ama sizde kılan için yanlış hükümn verme yetkisine sahip değilsiniz bıkraın kılan kılsın yoksa vicdanınız yalnızmı bırakmıyor? bıkraın Allahı çokca anmak istiyenler , onun için secde edenler secde etsin isterse uyumasın sürekli bu işi yapsın ;

''Kalpler yalnız Allah'ı anmakla mutmain olur.'' rad-28

size tavsiyem;
Ancak İblis, secde edenlerle birlikte olmaktan kaçınıp-dayattı. (Hicr Suresi, 31)
2/43 Ve namazı kılınız (salayı ikame edin), zekâtı da veriniz ve rüku' edenler ile beraber rüku' ediniz

3/43 .... Rabbine ibadet et; secde et ve rüku edenlerle birlikte rüku et.


Kur'an da NAMAZ geçen ayetin önünde veya arkasında HUŞU ve Kötülüklerden alıkonmaktan bahsedilir..
Şu teravih ve tesbih namazının neresi huşu.. huzur.. kötülüklerden alıkonma ha..
teravih namazlarına huşıu içinde devam edin. kötülüklerden alıkoyucağını görüceksiniz...
Jet imamlar, füze imamları doğuran böyle bir ayini NAMAZ OLARAK görmek bile haşa İBADET KAVRAMINI tersyüz etmektir..
imamın jetliği imamı ilgilendirir.
yani o jet imam aynı zamanda bir akşam namazı bir öğle namazıda kıldırıyor ne yani şimdi onun yüzünden beş vakitide mi bırakalım? sizde taktir edersinizki bu mantık çooooookkk yanlış! dikkat edin görüceksiniz... kişi kendinden sorumlu benim ibadeti kötü yapmam ibadeti lekelemez imamda olsa bu geçerli..

Söyler misiniz.. Bir milyon rek'at teravih namazı bir rek'at farz namazın yerini tutabilir mi?..
farzla sünnet bir tutmak mümkün değil şayete öyle bir şey aklımzın ucundan geçseydi,
imam,ı şafi hz.leri farz borcu olan ,farzını tamamlamadıkca nafilelerin yerine kazalarını kılmasını tavsiye etmezdi. bu cevap yeterli sanırım.
Ama, Ramazan ayında birçok farzın önüne geçirilen bu ucube ayinleri bir de Peygambere mal etmek..
1- Allaha hakarettir.. (Bu tip ibadet mantığı olamaz asla)
2- Namaz terimine ihanettir.. (namaz huşudur, huzurdur)
3- Peygambere ihanettir.. (Peygamber asla spor yaparcasına ibadet etmez, ettirmez de, tenzih ediyorum)
Lütfen beyanlarınız da Vahy esprisine sadık kalınız, hiç olmaz sa, Ramazan ve oruç hatırına
birincisi kimse ramazdan beş vakiti bırakın size teravi yeter demediği için sizin bu cümleyi sarfetmeniz mantıksızlıktır. kimse teraviyi farzın önüne geçirmiyor...hangi farza manidir teravih namazı ? yapmayın? yatsı namazınamı? çok şükür onuda kılıyorlar? Allahı zikretmek mi? içinde bbulunuyor? hangi farza manidir? böyle cümleler kurupta sanki ortada bir şey varmış gibi göstermöek çok yanlış ve vebalide çooookkk büyüktür.!

1-Allahı anmak hakaretmi?
2-Secde etmek ruku etmek namaza ihanetmi?
3-Sünnete uymak peygamberemi ihanet mi? şuan birtanse spor için ibadet eden varsa onun sorunu bizler Allah rızası için yaparız. sizde öyle yapın...

oruç hatrına, ramazan hatrına, sünnet hatrına , resule itaat edin ayetlerin hatrına teravih namazına kılınmasına davet ediyoruz...
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Peygamber efendimiz, teravihi hiç kılmasa bile hulefa-i raşidinin kılması, sünnet olması için kâfidir. Hadis-i şerifte, (Sünnetime ve hulefa-i raşidinin sünnetine sımsıkı sarılın!) buyuruldu. [Buhâri]



Bakın, sünnet dediniz, Peygamberimizin kıldığına dair ciddi deliller sunacağınızı beklerken, tuttunuz, sünnet kavramına yeni bir açılım getirdiniz, demek, bir başkaları da sünnet koyma yetkisine sahip öyle mi?.. Bu din bu kadar ucuz ise, bu kadar sulu ise, bu kadar her gelenin burnunu soktuğu bir şey ise...
Söyler misiniz.. Allah'a ne kaldı, Kur'an'a ne kaldı, Peygambere ne kaldı.. A dostum, korkarım, bu gidişle FARZ ibadetlerin pabucu tamamen dama atılacak, belliki, farzları ıskalamak için o kadar bahaneniz mevcut ki..
BEN SADECE FARZLARI KABUL ETMEKLE MÜKELLEFİM, SORULACAĞIM HESAP SADECE FARZLARDIR, GERİSİNİ ALLAH'A KAFA TUTANLARIN ORTAYA ATTIKLARI HÜKÜMLER OLARAK KABUL EDERİM VE DİNİNE KARIŞILAN BİR ALLAH'I HERŞEYDEN TENZİH EDERİM..
Hükmünün üstünde ve yanında eşit hükümlerin asla bulanmadığı ve bulunmayacağı bir Allah'a kul olduğum için zerrat adedince hamdü senalar ediyorum...
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Peygamber efendimiz, teravihi hiç kılmasa bile hulefa-i raşidinin kılması, sünnet olması için kâfidir. Hadis-i şerifte, (Sünnetime ve hulefa-i raşidinin sünnetine sımsıkı sarılın!) buyuruldu. [Buhâri]



Bakın, sünnet dediniz, Peygamberimizin kıldığına dair ciddi deliller sunacağınızı beklerken, tuttunuz, sünnet kavramına yeni bir açılım getirdiniz, demek, bir başkaları da sünnet koyma yetkisine sahip öyle mi?.. Bu din bu kadar ucuz ise, bu kadar sulu ise, bu kadar her gelenin burnunu soktuğu bir şey ise...
Söyler misiniz.. Allah'a ne kaldı, Kur'an'a ne kaldı, Peygambere ne kaldı.. A dostum, korkarım, bu gidişle FARZ ibadetlerin pabucu tamamen dama atılacak, belliki, farzları ıskalamak için o kadar bahaneniz mevcut ki..
BEN SADECE FARZLARI KABUL ETMEKLE MÜKELLEFİM, SORULACAĞIM HESAP SADECE FARZLARDIR, GERİSİNİ ALLAH'A KAFA TUTANLARIN ORTAYA ATTIKLARI HÜKÜMLER OLARAK KABUL EDERİM VE DİNİNE KARIŞILAN BİR ALLAH'I HERŞEYDEN TENZİH EDERİM..
Hükmünün üstünde ve yanında eşit hükümlerin asla bulanmadığı ve bulunmayacağı bir Allah'a kul olduğum için zerrat adedince hamdü senalar ediyorum...

size şunu söylim eğer iş benim idrakıma kalıp , anladığım ile amel edip eğer yardımcı kitapları okumsadyım dini sadece mealler ile algılasaydım şuan namaz kılmazdım... orucu açmak için elime bir iplik alır gezerdim, allahı gökte oturuyor kabul ederdim. Allahın benim gibi eli olduğuna inanırdım.. yani kızaca meallerle hareket etseydim müslüman olmazdım... yardımcı kitap şart , yanlız meal yeter diyenler aldanıyorlar... kendilerini kandırıyorlar...
 

fetih

New member
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
1,994
Tepkime puanı
355
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Uzay Ýstasyonundan Alooooo Kimse Yokmuuuuu :)
kimse farzı atmıyor bir kenara sünneti terk edipte sadece farzı yapmakla Allahın rahmetini ümit edenlere şaşarım ''muhammed Allahın kulu ve resuludur'' efendimiz a.s buyuruyorlar kim bana anasından babasından eşinden çocuğundan malından daha sevgili olmadıkça gerçekten iman etmiş olamaz ... şu mantığa bir bakın ben Rabbimi bilirim ondan başka birşey bilmem sen Resulullahın sünnetini bir kenara at at bakalım yarın Ruzi mahşerde mahşer halkı ile şefaat nebisine koştuğun zaman hangi yüzle şefaat talep edeceksin şaşarım ...
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0
kimse farzı atmıyor bir kenara sünneti terk edipte sadece farzı yapmakla Allahın rahmetini ümit edenlere şaşarım ''muhammed Allahın kulu ve resuludur'' efendimiz a.s buyuruyorlar kim bana anasından babasından eşinden çocuğundan malından daha sevgili olmadıkça gerçekten iman etmiş olamaz ... şu mantığa bir bakın ben Rabbimi bilirim ondan başka birşey bilmem sen Resulullahın sünnetini bir kenara at at bakalım yarın Ruzi mahşerde mahşer halkı ile şefaat nebisine koştuğun zaman hangi yüzle şefaat talep edeceksin şaşarım ...



Peki sana kısa ve net bir soru,
Farzları Allah emrettiği için Allah'a kılıyoruz..
Sünneti Peygamber emrettiği için Peygambere mi kılıyoruz..,
Eğer hal böyle ise, bu sünnetleri Peygamberimiz kime kılmıştır, kendine mi?
Sakın Allah'a demeyin, Allah'a kılınan namaza Farz denir..
Buyrun, cevabınız
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0
size şunu söylim eğer iş benim idrakıma kalıp , anladığım ile amel edip eğer yardımcı kitapları okumsadyım dini sadece mealler ile algılasaydım şuan namaz kılmazdım... orucu açmak için elime bir iplik alır gezerdim, allahı gökte oturuyor kabul ederdim. Allahın benim gibi eli olduğuna inanırdım.. yani kızaca meallerle hareket etseydim müslüman olmazdım... yardımcı kitap şart , yanlız meal yeter diyenler aldanıyorlar... kendilerini kandırıyorlar...


Demek, siz sırf Kur'an öğretileri ile hareket etseydiniz Müslüman olmazdınız..
Ne tuhaf, bendenizde tam aksini düşünüyorum iyi mi?..
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Demek, siz sırf Kur'an öğretileri ile hareket etseydiniz Müslüman olmazdınız..
Ne tuhaf, bendenizde tam aksini düşünüyorum iyi mi?..
sizin ne düşündüğünüz Allah katında önemi nedir? haberini almadığımız hikmet verilenlerdenmisiniz? bana bir veli bir ulema, bi ilim sahibi gösterinki makamını sadece mealle kazanmış olsun. ilmi sadece mealden ibaret olsun...
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Peygamber efendimiz, teravihi, 8, 12 ve 20 rekat olarak da kılmıştır. İbni Abbas hazretleri bildiriyor ki, Resulullah, yatsıdan sonra, vitirden önce, 20 rekat namaz kıldıktan sonra, (Ramazanda 20 rekat teravih namazı kılanın, yirmi bin günahı affolur) buyurdu. (İ.E. Şeybe)

Bakın, İbni Abbas Böyle söylerken, Hadis İmamınız Buhari başka şeyler söylüyor, hem de günümüzde kılınan teravih namazlarını ters yüz ederek, ağır ve uzun uzun..
peki, şimdi hangisini tercih edeceğiz..


Allah'ın elçisi ne Ramazanda, ne de diğer zamanlarda on bir rekattan fazla namaz kılmazdı. Dört rekat namaz kılardı ki, güzelliği ve uzunluğunu anlatamam! Nihayet üç rekat daha kılardı. Bir defasında, Ey Allah'ın Resulu! Vitir namazını kılmadan uyuyor musun? diye sorduğumda "Ey Âişe! Benim gözlerim uyur, fakat kalbim uyumaz" buyurdu" (Buharî, Teheccüd, 1 25).
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0
sizin ne düşündüğünüz Allah katında önemi nedir? haberini almadığımız hikmet verilenlerdenmisiniz? bana bir veli bir ulema, bi ilim sahibi gösterinki makamını sadece mealle kazanmış olsun. ilmi sadece mealden ibaret olsun...


evet, hemen gösteriyorum..
HAZRETİ MUHAMMED MUSTAFA (sav)
Yetmez derseniz, bu sizin bileceğiniz iş...
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
evet, hemen gösteriyorum..
HAZRETİ MUHAMMED MUSTAFA (sav)
Yetmez derseniz, bu sizin bileceğiniz iş...

sizi ben değil Rabbin yalanlıyor...

BAKARA SÛRESİ
(129) "Rabbimiz! İçlerinden onlara bir peygamber gönder; onlara âyetlerini okusun, kitabı ve hikmeti öğretsin ve onları her kötülükten arındırsın. Şüphesiz, sen mutlak güç sahibisin, hüküm ve hikmet sahibisin."


BAKARA SÛRESİ
(151) Nitekim kendi aranızdan, size âyetlerimizi okuyan, sizi her kötülükten arındıran, size kitap ve hikmeti öğreten, ayrıca bilmediklerinizi de öğreten bir peygamber gönderdik.


ÂL-İ İMRÂN SÛRESİ
(164) Andolsun, Allah, mü'minlere kendi içlerinden; onlara âyetlerini okuyan, onları arıtıp tertemiz yapan, onlara kitab ve hikmeti öğreten bir peygamber göndermekle büyük bir lütufta bulunmuştur. Oysa onlar, daha önce apaçık bir sapıklık


sizde görüyorsunuzki efendimiz ayetlerlere sahip birde üstelik hikmetlere sahip? nedir hikmet?
 

zxcvbnm22

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
51
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Islam Hurafeyi Reddeder

Islam Hurafeyi Reddeder

Seyfullah kardeş siz bu yazınızda namaz tarifi mi yoksa aşure çorbasının tarifini mi yaptınız ? İlmihal mantığı ile Allahın dinine mudahale eden ahmakların ekledikleri pislikleri nas olmadan kabul mü edeceğiz yani ?

Teravih namazının hiç bir kaynağı yoktur, var diyen Allaha ve rasulüne en büyük iftirayı atmıştır. ( tıpkı sizin yaptığınız gibi ) Teravih namazı diye bir namazın varlığını hiç bir kimse kanıtlayamamıştır. Tarikat ve mezheb pisliklerinin uydurduğu bu rezalet namaz deyil, namazla alay etmenin, namazı angarya haline getirmenin bir tezahurudur.

Teravih namazi kildiran ve namazda Allahin huzurunda oldugunun farkinda olan bir imam veya cemaat gosterebilir misiniz.

Namaz, Allaha yapilan fili, bedeni ve daha asıl olani da mü'mini ruhen Allaha yaklaştıran huzur ve hudusu olan, ikamesi olan hiç bir güç ve kuvvetin karşısında yapılmayan tazimlerin en mükemmeli ruku ve secdesi olan , aklin, kalbin, cesedin her şeyiyle Allahı tesbih ettigi muhteşem bir ibadettir.

Teravih namazında Allah ile meşguliyyet yerine kaç rekat kıldım ve hangi rekatta ne okuyacağım hesabının yapıldığı; kıraatın, rükunun, secdenin savsaklandığı bir sembolik hareketten ibaret olan ve içi boşaltılan, sportip bir faaliyete dönüştürülen bu gösteriyi namaz kabul etmek ahmaklık deyilde nedir ? Allahın Kitabında böyle kılınan namaza Maun suresinde '' Onlar namazlarından gagildirler '' buyurulmuyor mu ?

Delil olarak kabul ettiğiniz ilmihal kitaplarında nafile namazlarının cemaatla kılınması mekruhtur. Hem kerih bir iş yapacaksınız hemde adını sünnet koyacaksınız öylemi ? Ayrıca Teravih namazını ispata çalıştığınız hiç bir hadiste teravih kelimesi geçmemesine rağmen zorlama yorumlar ve parantezlerle yapılan yorumlar bu namazın meşruiyyetini asla ispat etmeye yetmemektedir.

Teravih namazının 8-12-20 olarak kılınabileceğini iddia ettiğiniz halde 20 den başka kılınmaması o namazın farzdan üstün tutulduğunun alameti deyil de nedir ? Yine bütün ilmihallerde nafile namazını (reğaib nafileleri) ve teravihi ikiden fazla kılmanın mekruh olduğunu yazmasına rağmen, tamamını bir selamla da kılabilirsiniz açıklamasını da yaparak çelişkiye düştüklerini görmüyor musunuz ?

Naklettiğiniz ve adına kudsi hadis dediğiniz şeyleri iyice incelerseniz tamamının uydurma olduğunu görürsünüz. Çünkü Allah bir şey söylerde o kitabında bulunmazsa, böyle bir sözün varlığını kabul etmek, Kur'an da eksiklik iddia etmektir ki; Bu Allaha, Rasulüne ve Kur'ana karşı yapılacak en büyük iftiradır, küfürdür. Böyle manası Allaha sözü peygambere aid olan uydurmalar, Allahın dininde olamaz, olsa olsa sizin tabi olduğunuz teravihler icad edenlerin dininde olabilir.

Rasulullah'ın namazda niyyet ettiğini tahiyyat ve salevat okuduğunu hiç bir rivayet nakletmemektedir. Rasulullah'ın oturduğu zaman okuduğu şeyi kimse bilmemektedir, zaten bilmesine de gerek yok. Çünkü o, Allah'ın '' O halde Kurandan kolay (ınıza) geleni okuyun '' (Müzzemmil 20) emrine uyarak Kur'an okumuştur.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Seyfullah kardeş siz bu yazınızda namaz tarifi mi yoksa aşure çorbasının tarifini mi yaptınız ? İlmihal mantığı ile Allahın dinine mudahale eden ahmakların ekledikleri pislikleri nas olmadan kabul mü edeceğiz yani ?
sizde taktir edersinizki ne kayısı anlattım,ne kuru yemişleri yani bu aşure tarifi değil. ama dilerseniz onuda veririm afiyetle yersiniz.
kimse Allah'ın dinine müdahalede ettiği yok Rabbim defalarca..

Namazı dosdoğru kılın.......(2/110 ,6/72, 10/87, 22/78,24/56,30/32,73/20 ... )
bizlerde dosdoğru kılmak için sünnetlere ve ictihadlara bakıyoruz... siz mantığınıza uyun isterseniz...

Fakat veyl o namaz kılanlara ki, namazlarında yanılmaktadırlar. (107/4-5)

sizin nazarınızdan baksak kaybımız yok. çünkü sizin namaz diye yaptığınız ibadetler bizim namazımızın içinde mevcut.. ama bizim pencereden (sünnet penceresi )bakarsanız çok eksiğiniz var..


Teravih namazının hiç bir kaynağı yoktur, var diyen Allaha ve rasulüne en büyük iftirayı atmıştır. ( tıpkı sizin yaptığınız gibi ) Teravih namazı diye bir namazın varlığını hiç bir kimse kanıtlayamamıştır. Tarikat ve mezheb pisliklerinin uydurduğu bu rezalet namaz deyil, namazla alay etmenin, namazı angarya haline getirmenin bir tezahurudur.
kaynakları ikinci kez yazmama gerek yok sanırım bir önceki kaynağa bakabilirsiniz.namazla alayy mümkün değil. hangi hareket alay? kırat mı? rükü mu? secdemi_? Allahı tepih mi? yoksa okunana ayetler mi? rezalet bunların neresinde? bir ikinci Allah ve resulune iftira atmaktan Allah a sığınırım. hangi sözümde iftiram sabittir? aslında bana söylediğiniz iftiradır, benim açımdan için rahat olsun hakkım helaldir. ama ulema edermi onu bilemem.
Teravih namazi kildiran ve namazda Allahin huzurunda oldugunun farkinda olan bir imam veya cemaat gosterebilir misiniz.
diğer namazlarda Allah ın huzurunda olduğunun farkında olanlar teravih namazındada farkındalar bu namazda değil kişide biter. sanırım cevap açıklayıcıdır.

Namaz, Allaha yapilan fili, bedeni ve daha asıl olani da mü'mini ruhen Allaha yaklaştıran huzur ve hudusu olan, ikamesi olan hiç bir güç ve kuvvetin karşısında yapılmayan tazimlerin en mükemmeli ruku ve secdesi olan , aklin, kalbin, cesedin her şeyiyle Allahı tesbih ettigi muhteşem bir ibadettir.
amenna bunların hangisi teravide yok?

Teravih namazında Allah ile meşguliyyet yerine kaç rekat kıldım ve hangi rekatta ne okuyacağım hesabının yapıldığı; kıraatın, rükunun, secdenin savsaklandığı bir sembolik hareketten ibaret olan ve içi boşaltılan, sportip bir faaliyete dönüştürülen bu gösteriyi namaz kabul etmek ahmaklık deyilde nedir ? Allahın Kitabında böyle kılınan namaza Maun suresinde '' Onlar namazlarından gagildirler '' buyurulmuyor mu ?
Teravi namazıda diğer beş vakiy gibi kılınan bir namazdır. lakin siz ama onlarıda sportif faiyet görüp anladığınız üzere şekil vermişsiniz. anladığınız gibi kılıyorsunuz yani sizinde bir şekliniz var ama biz resule uymayı tercih ediyoruz..

Ben namazı nasıl kılıyorsam, siz de öyle kılın " (Buhârî, Ezân, 18; Edeb, 27; Âhad, I).
iki şık var biri resule uyan kesim, biri mantığına uyan ayetlerden anlam çıkarmaya çalışan kesim sizce bu ayet kime inmiştir?

Fakat veyl o namaz kılanlara ki,
namazlarında yanılmaktadırlar (107/4-5)


Delil olarak kabul ettiğiniz ilmihal kitaplarında nafile namazlarının cemaatla kılınması mekruhtur. Hem kerih bir iş yapacaksınız hemde adını sünnet koyacaksınız öylemi ? Ayrıca Teravih namazını ispata çalıştığınız hiç bir hadiste teravih kelimesi geçmemesine rağmen zorlama yorumlar ve parantezlerle yapılan yorumlar bu namazın meşruiyyetini asla ispat etmeye yetmemektedir.
Teravih namazından başka nafile namazlar için cemaat teşkili meşru görülmemektedir. Nafile namazların münferiden kılınması daha faziletlidir. Aslolan hüküm bu olmakla beraber, bazı şart ve kayıtlara bağlı olarak istisnai bir hüküm de mevcut bulunmaktadır.
Teravih namazının dışında kalan nafilelerde cemaat meşru kılınmamıştır. Nafile ibadetleri azami gizlilik içinde eda etmelidir. Takvaya uygun olan budur.
Ey müslümanlar! Üzerinize öyle büyük bir ay gölge vermek üzeredir ki, bu aydaki bir gece (Kadir gecesi) bin aydan daha hayırlıdır. Allahü teâlâ bu ayda, her gün oruç tutulmasını emretti. Bu ayda geceleri terâvih namazı kılmak da sünnettir. (Hadîs-i şerîf-Riyâd-ün-Nâsihîn)

Erkeklerin ve kadınların terâvih namazı kılması sünnet-i müekkededir. Cemâatle birlikte kılınması da sünnet-i kifâyedir. Yâni câmide cemâat ile kılındıkta, başkaları evde yalnız kılabilir, günâh olmaz. (M. Zihni Efendi)

Eshâb-ı kirâmın hepsi terâvih namazını cemâat ile yirmi rek'at kıldılar. Dört halîfeye ve Eshâb-ı kirâmın icmâ'ına (söz birliğine) uymamız hadîs-i şerîf ile emredilmiştir. (Tahtâvî)

Kur'ân-ı kerîm, Ramazan'da indi. Kadir gecesi bu aydadır. Ramazân-ı şerîfte hurma ile iftâr etmek sünnettir. Bu ayda terâvih namazı kılmak ve hatim okumak mühim sünnettir.
(imam-ı Rabbani Ahmed Fârûkî)


Ravi: Hz. Hasan Basri(r.a.)
Ömer İbnu'l-Hattab (ra), halkı, Übeyy İbnu Ka'b üzerinde topladı. O, bunlara ramazanda yirmi gece namaz kıldırdı. Bu esnada (vitirlerde) sadece son yarıda kunut yaptı, daha önce hiç kunut yapmadı. Son on kalınca cemaate gelmedi, teravihi evinde kıldı. Halk: "Übeyy (cemaatten) kaçtı" dedi.
Kaynak: Ebu Davud, Salat 340, (1428,1429)


Hadis Numarası: 3014


Ravi: Hz. Ebu Hüreyre(r.a.)
Resulullah (sav) onları, kesin bir emirde bulunmaksızın ramazan gecelerini ihyaya teşvik ederdi. (Bu maksadla) derdi ki: "Kim ramazan gecesini, sevabına inanarak ve bunu elde etmek niyetiyle namazla ihya öderse geçmiş günahları affedilir." Resulullah (sav) -bu tavsiyesi herhangi bir değişikliğe uğramadan- vefat etti. Bu durum (teravihin ferden kılınması) Hz. Ebu Bekr'in hilafeti zamanında da böylece devam etti, Hz. Ömer'in hilafetinin başında da böyle devam etti.
Kaynak: Buhari, Teravih 1; Müslim, Müsafirin 174, (769); Ebu Davud, Salat 318, (1371); Tirmizi, Savm 83, (80


Hadis Numarası: 3021


Ravi: Hz. Abdullah İbnu Ebi Bekr(r.a.)
Übeyy (ra)'i dinledim, diyordu ki: "Ramazanda (teravih) namazından aynlıp, hizmetçilerden alelacele sahur yemeği getirmelerini isterdik, çünkü vaktin çıkmasından korkardık."
Kaynak: Muvatta, es-Salat fı'r-Ramazan 7 (1, 116)



Teravih namazının 8-12-20 olarak kılınabileceğini iddia ettiğiniz halde 20 den başka kılınmaması o namazın farzdan üstün tutulduğunun alameti deyil de nedir ? Yine bütün ilmihallerde nafile namazını (reğaib nafileleri) ve teravihi ikiden fazla kılmanın mekruh olduğunu yazmasına rağmen, tamamını bir selamla da kılabilirsiniz açıklamasını da yaparak çelişkiye düştüklerini görmüyor musunuz ?
Teravih namazını ilk olarak
Sevgili Peygamberimiz (s.a.v.) bir ramazan gecesi ashabı ile birlikte
kılmışlardır. Ertesi gün duyulunca cemaat artmış yine teravih namazı beraber
kılınmıştı. Üçüncü gece cemaat daha da çoğalmış yine Rasullüllah hanesinden
çıkıp teravih namazını ashabıyle kılmışlar ancak dördüncü gece cemaat mescide
sığmayacak derecede çoğalınca Peygamberimiz yalnız yatsı namazını kıldırarak
hanesine çekilmiş teravih namazı için çıkmamış ve sabah namazına kadar bekleyen
cemaata namazdan sonra “teravih için beklediğinizi biliyordum fakat üzerinize
farz olur da edasından aciz kalırsınız diye korktum
.” (Buhari 2/252; müslim 1/524) buyurmuştur. O günden
sonra herkes teravih namazını evinde veya mescidde kendi kendine kılmaya devam
etmiştir. Hz.Ömer devlet başkanlığı sırasında teravih namazı kılmadaki
dağınıklığı görmüş bunu önlemek için cemaati bir imam arkasında toplayıp tekrar
cemaatla kılmanın daha hoş olacağını arkadaşlarına söylemiş ve ashabın ileri
gelen hafızlarından U’bey İbn-i Kâ’bı imam tayin ederek teravih namazının
cemaatla kılınmasını başlatmıştır. Hz.Ömer halkın dini bir vecd ile namaz
kıldıklarını görünce “bu ne güzel bir adet oldu” diye sevincini belirtmiştir.
Gerçi teravih namazı zamanı saadette vardı. Birkaç gece de olsa bizzat
Rasulüllah’ın beraberinde cemaatla kılınmıştı. Dinde olmayan birşey dine
sokulmamıştı.Çünkü Hz.Peygamber farz sayılacağı endişesiyle teravihin cemaatla
kılınmasını bırakmıştı. Onun irtihalinden sonra artık böyle bir endişe de
kalmamıştı. Teravihin tekrar cemaatla kılınması şariin maksadına aykırı
değildi.

Nitekim bilahire Hz.Ali
(r.a.) da bu namazı teşvik etmiş ve “Ömer mescidlerimizi teravihin feyziyle
nurlandırdığı gibi Allah’da Ömer’in kabrini öyle nurlandırsın
” diye
memnuniyetini belirtmiştir.


Naklettiğiniz ve adına kudsi hadis dediğiniz şeyleri iyice incelerseniz tamamının uydurma olduğunu görürsünüz. Çünkü Allah bir şey söylerde o kitabında bulunmazsa, böyle bir sözün varlığını kabul etmek, Kur'an da eksiklik iddia etmektir ki; Bu Allaha, Rasulüne ve Kur'ana karşı yapılacak en büyük iftiradır, küfürdür. Böyle manası Allaha sözü peygambere aid olan uydurmalar, Allahın dininde olamaz, olsa olsa sizin tabi olduğunuz teravihler icad edenlerin dininde olabilir..
iftira olmadığı verdiğim delilerde ıspatlıdır dileyen inanır. dileyen ilimden öte olan aklına uymaya devam eder.

Rasulullah'ın namazda niyyet ettiğini tahiyyat ve salevat okuduğunu hiç bir rivayet nakletmemektedir. Rasulullah'ın oturduğu zaman okuduğu şeyi kimse bilmemektedir, zaten bilmesine de gerek yok. Çünkü o, Allah'ın '' O halde Kurandan kolay (ınıza) geleni okuyun '' (Müzzemmil 20) emrine uyarak Kur'an okumuştur.
bu ayette namazda olduğu söylememiş ama siz bunu çıkarbilmişsiniz. diğerleride aynı şekilde tevsir edilrek bulunmuş tıpkı sizinde tevsir ettiğiniz gibi. ben eğer tefsirini kabul etmemiş olsaydım şuanki yazmış olduğunuz ayeti salat için olduğunu ıspat edemezdiniz. ama çok şükür aklım ilmimn önüne geçmiyor...
 

fetih

New member
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
1,994
Tepkime puanı
355
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Uzay Ýstasyonundan Alooooo Kimse Yokmuuuuu :)
Peki sana kısa ve net bir soru,
Farzları Allah emrettiği için Allah'a kılıyoruz..
Sünneti Peygamber emrettiği için Peygambere mi kılıyoruz..,
Eğer hal böyle ise, bu sünnetleri Peygamberimiz kime kılmıştır, kendine mi?
Sakın Allah'a demeyin, Allah'a kılınan namaza Farz denir..
Buyrun, cevabınız

buyrun el cevap ALLAHI SEVMENİN ALAMETİ
Bu konuda asıl olan şudur Muhabbet mevlayı tanımaktan ileri gelir Bu

muhabbetin alametleri şunlardır.

SEHL-Allahı sevmenin alameti kur,anı sevmektir,kur,anı sevmenin alameti Peygamberi sevmektir,Peygamberi sevmenin alameti ise onun sünnetine uymaktır, sünnete uymanın alametide ahireti,ahireti sevmenin alametide dünyaya buğz etmektir Dünyaya buğz etmenin alameti ise ondan ancak ahirete kendisini ulaştırmak için lazım olan miktarını almaktır –dedi (İHYA-CİLT.4.597)



İBNİ MESUD-İnsan kendisini kur.an ile denemelidir ve eğer kur.anı seviyorsa Allahıda sevmiştir kur,anı sevmiyorsa Allahıda sevmiyor demektir.İHYA-C.4.597



EBU TALİB EL MEKKİ-Allahı sevmenin alametlerinden biriside sevgilinin sözünü sevmek ,onu kulağı ve kalbinde devamlı tekrar etmektir( K Kulub.c.3.223)



İMAM GAZALİ-Allahı sevmenin alametlerinden biriside devamlı olarak kalp ve dili ile Allahı hatırlayıp onun azametini düşünerek onu zikretmektir,zira bir şeyi çok seven onu çok anar.demekki Allahı sevmenin alameti,onun zikrini sevmek,kelamı olan kur,anı sevmek,peygamberini ve ona nisbet edilen her şeyi sevmektir. İHYA. C.4.596



---Allahı sevmenin alametlerinden biriside yalnızlıkta Allah ile ünsiyet edip ona münacat etmek ,kur,anı kerimi okumak,gecenin karanlığını ganimet bilerek huzur içinde ibadet etmektir. Sevginin en aşağı derecesi sevgi ile tenha yerde baş başa kalmaktan zevk almaktır.İHYA.C.597



----Allahı sevmenin alametlerinden biriside Allahtan başka kaybettiği hiçbir şeye üzülmemek,allahı zikretmeksizin ve ibadetle meşgul olmaksızın geçirdiği

Her dakikaya üzülmektir yoksa geçen zamanı için üzülmek ve tevbekar olmakla kendi kendini suçlamaktır. İHYA C.4.599



--Allahı sevmenin alametlerinden biride taatı bir nimet bilip ondan ağırlanmamaktır ve onun külfetin kaldırmaktır.İHYA.C.4.599



---Allahı sevmenin alametlerinden biriside Allaha kulluk edenlere şefkatlı ve merhametli olmak, düşmanlarına ve Allah rızasına uymayan hareketlerde

Bulunanlara karşı şiddetli davranmaktır.Allah teala—kafirlere karşı şiddetli

Kendi aralarında merhametlidirler .FETH.29. buyurmuştur.



---Allahı sevmenin alametlerinden biriside sevgisinde korkak,heybet ve azame-i ilahiye karşısında hor ve hakir olmaktır.İHYA.C.4.600



EBU TALİB EL MEKKİ-Muhabbetin alametlerinden biriside sevgilinin sözünü

Sevmek, onu kulağı ve kalbinde devamli etmektir kur,an sevmenin alametlerinde birisi kur,an ehlini sevmek ve kur.anı gece gündüz okumaktır.KUTUL KULUB.C.3.224



SEHL- Allahı sevmenin alametlerinden biriside sevgilini kendine tercih etmendir. Her itaat eden Habib olamaz. İHYA .C.4 595



İMAM GAZALİ- İşte bunlar Allahı sevmenin alametleridir bu alametler kimde tamamlanmışsa sevgisinde kemal bulmuş ve halis olmuştur.İHYA.C.4.600
 

fetih

New member
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
1,994
Tepkime puanı
355
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Uzay Ýstasyonundan Alooooo Kimse Yokmuuuuu :)
TERAVİH NAMAZININ FAZİLETİ

HZ. Ali bin Ebu Talip diyor ki: Efendimizden, teravih namazının faziletinden ve verilecek sevaptan sual olunduğunda Efendimiz buyurdular;
1. günün gecesi teravih kılan, anasından doğduğu gibi tertemiz olur. Günahtan eser kalmaz. Kul hakkı ve hayvan hakkı müstesna! O hakları yerine getirmek gerekir.
2. gece teravih kılanın, ana ve babası iman üzere göçmüşler ise Allah onları mağfiret eder.
3. gece teravih kılan kişiye bir melek tahtı arştan nida edip <> müjdesini verir.
4. gece teravih kılan, Kur'an-ı Kerim, bozulmaya uğramamış Allah katında makbul olan İncil, Tevrat, Zebur ve Kitab-ı mübinleri okumuş gibi sevaba nail olur.
5. gece teravih kılana haremi Kabe’de, Mescidi-nebi ve Mescidi Aksa’da kılınan namaz sevabı verilir.
6. gece teravih kılana, Beytül-mamuru tavaf etmiş sevabı verilir. taşlar ve ağaçlar onun için istiğfar eder.
7. gece teravih kılana, Musa aleyhisselamın Firevun ve Haman'a karşı yaptığı mücadelede Hz. Musa aleyhisselama yardım etmiş sevabı verilir.
8. gece teravih kılana, İbrahim Halilullah a verilen sevap verilir. Yani Haliliyyet tacı başına konur.
9. gece teravih kılana, Allah'a habib olur. Allah o kulu sever.
10. gece teravih kılan, dünyanın ve ahiretin hayırlı rızıkları ile merzuk olur.
11. gece teravih kılan, öldüğü gün anasından doğduğu gibi tertemiz Rabbi ne vasıl olur.
12. gece teravih kılan, mutlu ve kutlu kimse mahşer yerine, yüzü ayın ondördü gibi nurlar saçarak gelir.
13. gece teravih kılan, meydanı arasatta her korkudan emin olarak kaim olur.
14. gece teravih kılan kişiye, bütün melekler kıldığı namaza şehadet ederler. O kimse kıyamet günü hesaptan kurtulur.
15. gece teravih kılana. arş ve kürsüye hamil olan melekler salat ederler.
16. gece teravih kılana, nardan azad olduğuna dair berat verilir ve cennete girmesine hüccet kaim olur.
17. gece teravih kılana, Enbiya aleyhisselama verilen sevap verilir. Bir teravih mukabili verilen bu mükafatlar çok görülmemelidir. bütün bu mazhariyetlerin neden ileri geldiğini bir düşün! Cümle enbiyaya bu mükafatlar bildirilince; Ümmeti Muhammed’e gıpta edip<< YaRabbi keşke bizleri ümmeti Muhammed’den kılsaydın>> demişlerdir.
18.gece teravih kılana, bir melek şöyle hitab ederek: << Ey Abdullah! Ey Allah'ın sevgili kulu! Allah senden, Anan ve babandan razı oldu!..>> Müjdesini verir.
19. gece teravih kılana, Firdevsi-ala cenneti verilir.
20. gece teravih kılana, şehitler ve salihler mertebesi ihsan olur. TERAVİH NAMAZININ FAZİLETİ

HZ. Ali bin Ebu Talip diyor ki: Efendimizden, teravih namazının faziletinden ve verilecek sevaptan sual olunduğunda Efendimiz buyurdular;
1. günün gecesi teravih kılan, anasından doğduğu gibi tertemiz olur. Günahtan eser kalmaz. Kul hakkı ve hayvan hakkı müstesna! O hakları yerine getirmek gerekir.
2. gece teravih kılanın, ana ve babası iman üzere göçmüşler ise Allah onları mağfiret eder.
3. gece teravih kılan kişiye bir melek tahtı arştan nida edip <> müjdesini verir.
4. gece teravih kılan, Kur'an-ı Kerim, bozulmaya uğramamış Allah katında makbul olan İncil, Tevrat, Zebur ve Kitab-ı mübinleri okumuş gibi sevaba nail olur.
5. gece teravih kılana haremi Kabe’de, Mescidi-nebi ve Mescidi Aksa’da kılınan namaz sevabı verilir.
6. gece teravih kılana, Beytül-mamuru tavaf etmiş sevabı verilir. taşlar ve ağaçlar onun için istiğfar eder.
7. gece teravih kılana, Musa aleyhisselamın Firevun ve Haman'a karşı yaptığı mücadelede Hz. Musa aleyhisselama yardım etmiş sevabı verilir.
8. gece teravih kılana, İbrahim Halilullah a verilen sevap verilir. Yani Haliliyyet tacı başına konur.
9. gece teravih kılana, Allah'a habib olur. Allah o kulu sever.
10. gece teravih kılan, dünyanın ve ahiretin hayırlı rızıkları ile merzuk olur.
11. gece teravih kılan, öldüğü gün anasından doğduğu gibi tertemiz Rabbi ne vasıl olur.
12. gece teravih kılan, mutlu ve kutlu kimse mahşer yerine, yüzü ayın ondördü gibi nurlar saçarak gelir.
13. gece teravih kılan, meydanı arasatta her korkudan emin olarak kaim olur.
14. gece teravih kılan kişiye, bütün melekler kıldığı namaza şehadet ederler. O kimse kıyamet günü hesaptan kurtulur.
15. gece teravih kılana. arş ve kürsüye hamil olan melekler salat ederler.
16. gece teravih kılana, nardan azad olduğuna dair berat verilir ve cennete girmesine hüccet kaim olur.
17. gece teravih kılana, Enbiya aleyhisselama verilen sevap verilir. Bir teravih mukabili verilen bu mükafatlar çok görülmemelidir. bütün bu mazhariyetlerin neden ileri geldiğini bir düşün! Cümle enbiyaya bu mükafatlar bildirilince; Ümmeti Muhammed’e gıpta edip<< YaRabbi keşke bizleri ümmeti Muhammed’den kılsaydın>> demişlerdir.
18.gece teravih kılana, bir melek şöyle hitab ederek: << Ey Abdullah! Ey Allah'ın sevgili kulu! Allah senden, Anan ve babandan razı oldu!..>> Müjdesini verir.
19. gece teravih kılana, Firdevsi-ala cenneti verilir.

21. gece teravih kılana, cennette nurdan bir köşk hazırlanıp ihsan olunur.
22. gece teravih kılana, kıyamet meydanına gam ve meşakkatten azade olarak gelir.
23. gece teravih kılana, cennette bir şehir bina olunur, ve o şehri o kulun ismi ile isimlenir.
24. gece teravih kılana, nimetine erişen kişinin 25 duası kabul olunur.
25. gece teravih kılan, kabir azabı üstünden kaldırılır.
26. gece teravih kılana, 40 sene ibadet etmiş gibi büyük bir ecre nail olur.
27. gece teravih kılana, seksen kusur sene ibadet etmiş gibi ecre erer.Zira bu gece Kadir gecesidir. Bu gece teravih kılan kişi korkunç sıratı, yıldırım gibi geçip cennete vasıl olur.
28. gece teravih kılana, cenneti-alada bin derece ihsan olur.
29. gece teravih kılana, bin defa hac etmiş ve ettiği her hac makbul olmuş sevabına nail olur.
30. gece teravih kılana, Allahüsübhanehu şöyle hitab eder: << Ey kulum! Cennetime gir. Cennetimin meyvelerinden ye. Selsebil

ırmağında yıkan der...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt