Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Tekfirde asirilik

Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
111
Tepkime puanı
30
Puanları
0
Yaş
41
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]İnsanları delilsiz tekfir etmek haricilere ait bir özelliktir.Hz Ali’nin kendisine haricilerin durumunu sorana ‘’bizimle savaşan bir gruptur’ ’ dediğini onları tekfir etmediğini kaynaklar aktarıyor.

Şimdi elimizde imamı Azam’ın ‘’tekfir edileni tekfir etmek’’ gerektiğini anlatan bir fetva var.( Şunu söyleyeyim ki İmamın yazılı bir eseri yoktur ona ait olduğu söylenen kitaplar ona izafe edilen ve öğrencileri tarafından derlenmiş kitaplardır böyle olmakla birlikte gene de fetvanın varlığını kabul edelim)

Eğer büyük İmam bu kuralı biliyorsa sahabe haliyle bilmelidir.Şimdi haricilerin tekfirine bakalım
1 ihtimal : Hariciler (haşa) haklıdır ve tekfir doğrudur o vakit Ali ve taraftarları haşa kafir olur.Tekfir edileni tekfir etmeyen kafir oluyorsa ashabın hz Ali’yi kafir olmamak için tekfir etmeleri gerekir ama böyle bir bilgi yok ashabın ( onunla savaşanların dahi )onu tekfir ettiği vaki değil
2.ihtimal : Haricilerin tekfiri hatalıdır.O zaman tekfirin kendilerine dönmesi ve kafir olmaları gerekiyor . Hz Ali’nin de onları bu sebepten tekfir etmesi gerekiyor ama etmemiş İmamı Azam’ın fetvasına kaynaklık eden ‘’kafire kafir demeyen kafir olur ‘’ hükmü nerde?

Bir kişinin 2 sebeple küfrüne hükmedilir.

1.Kişinin küfrünü açıkça izhar etmesi: İbrahimin babası gibi.Bu durum Kuran da açık.AArtık biz vahyi bilgi sebebiyle hayır o kafir değildir diyemeyiz.Ayet yakin ifade eder ve biz artık ilmel yakin biliyoruz ki O kafirdir.O kafir değildir demek ayeti inkar etmek ve küfre düşmektir.

2. Kişinin söz ya da eyleminin yapılan yargılama neticesinde küfür olarak kabul edilmesi:

Bunun için 1. hakim 2 Mahkeme 3 Hüküm gerekir.

Hakim bu işte ehil mezun ve yetkili olmalı , kişinin sözleri yada eylemi hakkında yargılama yapmalı savunmasını almalı ve hükmünü açıklamalıdır.Burada söz ya da hareket mümkün mertebe imana tevil edilir beraatı zimmet asıldır ve şüphede sanık yararlanır.Daha önemlisi gıyapta yargılama yapılmaz.

Şimdi kişinin küfrü kazai bir kararla sabit olunca, bunun ilk sonuçları, bu dünyada ortaya çıkar.Artık gayrimüslim statüsündedir .Vergi verir.şahitlik edemez –erkekse- Müslüman bir kadınla evli kalamaz.Arkasında namaz kılınmaz.Tekfir statüyü belirleyen bir hukuki işlemdir.Böyle bir karar verildikten sonra hiç kimse, ‘’ben bu adamın küfrüne inanmıyorum, onun ardında namaz kılarım, kızımı veririm, şahitliğini kabul ederim’’ diyemez bu şeriatı, mahkeme hükmünü tanımamaktır ve küfürdür.İmamın bahsettiği husus bu durumdur.Hakim velev ki hata yapmış da olsa hüküm budur.’’Hakim hata yaptı, yanlış yargıladı bu adam kafir değil’’ denmez.


[/FONT]
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Bugün ne tesadüftürki bir Pakistanli arkadasima bayram ziyareti icin gittigimde bana bir kitap hediye etti Ismi"Din Adina Kan"yazar"Hazret Mirza Tahir Ahmed"Yani Ahmediye Mezhebi dördüncü halifesi,Ceviriyi"Dr.Abdülgaffar Han"yapmis ve konusuda Tekfir ne enteresan degilmi?Simdi bu Tahir Ahmed soruyor"Dinde zorlama varmidir,cebir kullanila bilirmi?"Ve yine diyorki;

Dinde zorlama yoktur!Din adina Kaba kuvvet kullanilamaz ve buna ihtiyacta yoktur,Cünki;

Hak ve dogruluk nurlu yüzüyle egrilikten ayrit edilmistir"sayfa 17...

Acaba ne kadar dogru?Simdi Kerim derki inanmadigin seyi neden asiyorsun?Bende bastan dedim ya bugün hediye edildi bende okuyorum aslinda adetim degil ama söyle bir göz attim gercekten adam her konuda oldukca cok ayet siralamis ilgimi cekti ama Kuran cevirileri hicte ic acici degildi dogrusu.Yani Kuran mealini kendilerine göre ceviri yapmislar.Önemli konularda parantez yerine direk kendi fikirlerini yerlestirmisler buldum...
 
Üst Alt