Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Tavassulun Savunulmasi2

EHLÝ-SUNNET

New member
Katılım
23 Eyl 2006
Mesajlar
223
Tepkime puanı
45
Puanları
0
Yaş
46
Web sitesi
www.dinimislam.com
Tawassulun Savunulmasi:

Imam at-Tabaraniyy, Al-Mu^jam Al-Kabir ve Al-Mu^jam AsSaghir ‘in icinde,^Uthman Ibn Hunayf rotasindan,Peygamberimiz hakkindan hadithi soyle nakletmistir:^Uthman Ibn Hunayf ,Peygamberimiz Muhammad(Salallahu ^alayhi wa sallam)ile bir grupta iken,bir kor adam,Peygamberimize hitap etmek uzere geldi.

Kor adam,Peygamberimize ; “O Allah’in Peygamberi,korlugumu iyilestirmesini,benim icin Allah’tan isteyiniz”.diyerek hitap etti. Peygamberimiz”Arzu ederseniz ,sikintinizla sabirli olacaksiniz ve arzu ederseniz korlugunuzu iyilestirmesi icin Allah’tan isteyecegim” diyerek cevapladi.

Bununla birlikte,kor adam,Peygamberimize(Salallahu ^alayhi wa sallam)”Gorusumun kaybi ,benim icin cok buyuk zorluktur.Civarimda bana rehber olmaya hic kimsem yoktur”diyerek cevapladi.

Bu anda,Peygamberimiz ,bu adama al-wudu’ yapilan yere(abdesthane)gidip,wudu’ (abdest)almasini,iki rekat namaz kilmasini,as-salamu ^alaykum dedikten sonra,asagidaki kelimeleri soylemesini emretti.
<<<O Allah ,ben Yuce Zati’ndan istiyorum. Merhametin Peygamberi olan bizim Peygamberimiz Muhammad vasitasiyla, dua icinde kendimi Yuce Zati’na yoneltiyorum.O Muhammad, ben sen vasitasiyla Allah’a kendimi yoneltiyorum.Boylece benim ihtiyacim(Burada ozel ihtiyac olan seyden bahsedilir)yerine getirilecektir.>>>Kor adam,Peygamberimizin emrettigi gibi gitti ve yapti.Bundan kisa sure sonra,Peygamberimizin toplantisina korlugu iyilesmis olarak geri dondu.

Peygamberimizin(Salallahu ^alayhi wa sallam)vefatindan sonra ve ^Uthman Ibn ^Affan’in Halifeligi zamani esnasinda ,bir adam ^Uthman Ibn Hunayf’i gormeye geldi.Bu adam ,^Uthman Ibn Hunayf ‘e, Halife yoluyla ,yerine getirilmesine kendisinin ihtiyaci oldugu ama yerine getirilmiyor olan bir konu hakkinda sikayette bulundu.^Uthman Ibn Hunayf ,o adama abdest alinan yere gidip,abdest almasini ve ondan sonra iki rekat namaz kilmasini, as-salaamu ^alaykum deyip namazini bitirdikten sonrada su sozleri soylemesini emretti: <<<O Allah ,ben Yuce Zati’ndan istiyorum. Merhametin Peygamberi olan bizim Peygamberimiz Muhammad vasitasiyla, dua icinde kendimi Yuce Zati’na yoneltiyorum.O Muhammad, ben sen vasitasiyla Allah’a kendimi yoneltiyorum.Boylece benim ihtiyacim(Burada ozel ihtiyac olan seyden bahsedilir)yerine getirilecektir.>>>

^Uthman Ibn Hunayf , ona bunu yaptiktan sonra geri donmesini ve birlikte Halife’ye gideceklerini soyledi.Bu adam, ^Uthman Ibn Hunayf’in kendisine emrettigi yapti.Ancak ^Uthman Ibn Hunayf ‘e donmek yerine, Halife’ye yalniz basina gitmeyi secti ve oyle yapti.Halife’nin ikamet ettigi yerin kapisina vurdugunda,kapi gorevlisi onu Halife’nin yanina goturdu.^Uthman Ibn ^Affan ,onun yaninda hali uzerinde oturdu ve “Yerine getirilmesini istediginiz ,ihtiyaciniz nedir? seklinde sordu.Tam su ana kadar ,onun hakkinda herseyi unutmustum.”Bu kisi,Halife’ye onun ihtiyaci olan sey hakkinda bildirdiginde,Halife bunu yerine getirdi ve Halife ,ona “Her nezaman,bir ihtiyacin olursa,bana geliniz ve sizin icin o ihtiyacinizi giderecegim”dedi.

Bu,adamin kilmis oldugu namaz ve yapmis oldugu du^a’(dua) dan dolayidir.Bu kisinin ,onun ihtiyacini Peygamberimiz vasitasiyla ,Allah’tan istediginden ; Allah , bu kisinin ihtiyacini yerine getirmeye karsi, Halife’nin kalbini yonlendirmistir.Bu namaz ve duadan sonra kisinin Allah’tan ihtiyacini gidermesini istemesi ‘Salat al-Hajah’(Hacet namazi)olarak isimlendirilir.Bir ihtiyaci olan,abdest alip,iki rekat namaz kildiktan sonra,daha onceden bahsedilmis duayi soylesin ve in sh’a Allah onun ihtiyaci tatmin edilmis olacaktir.

Bu hadith(hadis)bircok Islam Alimleri tarafindan anlatilmistir.Alimlerin bazisi,Peygamberimizin hayati esnasinda meydana gelmis, hadithin bir bolumunu nakletmislerdir ve bazisida hadithin her iki bolumunude nakletmislerdir.Diger bir degisle; Peygamberimizin hayati esnasinda olmus kisim ve Sayyidina ^Uthman Ibn ^Affan ‘in Halifeligi esnasinda ve Peygamberimizin vefatindan sonra olmus kisimdir.Imam atTabaraniyy,hadithin tamamini ( her iki kisminida)veya bir baska degisle; Peygamberimizin hayati esnasinda meydana gelmis kisimi ve Peygamberimizin vefatindan sonra meydana gelmis kisimi nakleden Alimler arasindadir.Bu hadithi naklettikten sonra,”Bu hadith, sahih sinifindandir” demistir.

Bu hadith,Peygamberimiz(Salallahu ^alayhi wa sallam)in hayati esnasinda ve Peygamberimizin vefatindan sonra,Peygamberimiz vasitasiyla bir kisinin ihtiyaclari(istekleri)icin ,Allah’tan istemenin Islam ‘da izin verilebilirligi kanitini tasimaktadir.Bunun icin,Peygamberimizin hayati esnasinda olmus olsun veya Peygamberimizin vefatindan sonra olmus olsun,Peygamberimizin araciligiyla istekler icin Allah’tan istemenin arasinda hicbir farklilik yoktur.Ahl as-Sunnah wal Jama^ah(Ehli Sunnet Grubu), Peygamberimizin hayati esnasinda ve Peygamberimizin vefatindan sonra tawassul yapmanin izin verilebilir oldugunu soylemislerdir.Bunu bildikten sonra,bazi insanlarin iddiasi olan hayatta ve huzurda olan disindakinin vasitasiyla,Allah’tan istemenin izin verilemez oldugu sozlerinin reddedilmis oldugunun sonucunu cikarirsiniz.

Bu yalnis iddiayi yapan ilk insan,600 yil once kadar yasamis,Ahmed Ibn Taymiyah isimli adamdir.Bu kisi,hayatta ve huzurda olanin disindakilerin vasitasiyla, Allah’tan istemenin izin verilemez oldugunu ,yalnisca iddia etti.Bu Yalnistir.!!!Bu, Islam Dini kurallari icerisinde ifade edilmis olan seye karsidir.Ibn Taymiyah zamani esnasinda ,Ahl as-Sunnah Alimleri, onun tartismasini yalanladilar(Iddialarini delillerle curuttuler)Sonuc olarak onun bu iddasi o zamanda yayilmadi.Bununla birlikte,200 yil kadar once,Muhammad Ibn Abdul-Wahhab isimli bir kisi ; Peygamberimizin ovmedigi Arabistan Yarimadasindaki Najh isimli bir yerden cikti.Al-Bukhariyy ,Peygamberimiz hakkinda bir hadith anlatmisdir ve onun anlami sudur:<<<Bu yerden(Najh isimli yer),musibetler ve fitne meydana gelecek>>>Peygamberimiz Muhammad(Salallahu ^alayhi wa sallam)dogruyu belirtmistir.Gercekten bu yerden,cok musibetler ve fitne meydana gelmistir.Bunlarin en son zamandakilerden birisi ,Muhammad Ibn ^Abdul-Wahhab isimli adam tarafindan olanidir.Muhammad Ibn ^Abdul-Wahhab, onceden bahsedilmis durumlarda ve diger durumlarda,Ibn Taymiyah’i takip etti.Ibn ^Abdul Wahhab ,Ibn Taymiyah’nin yalnis iddiasi olan; hayatta ve huzurda olanin disindakinin vasitasiyla Allah’tan istemenin izin verilemez oldugunu tekrarlamaya basladi.Bu kural. Islam Dininde yoktur.Bu kural ve ifade ,Ahmed Ibn Taymiyah tarafindan icat edilmis,dalalettekilerin bir bulusudur.

Onlarin inatciliklarinin ve kibirlerinin bir sonucu olarak; Wahhabi hareketinin liderleri ,Peygamberimizin vefatindan sonra Peygamberimiz vasitasiyla istekler icin Allah’tan isteyen adami belirten hadithin bu kismini reddettiler.Cok degerli Ahl as-Sunnah Alimleri ; kendilerinin bu hadithin tamaminin(Yani ,Peygamberimizin hayati esnasinda ve Peygaberimizin vefatindan sonraki durum) sahih olarak siniflandirdigini bu insanlara soylediler.Bunun icin, Ibn Taymiyah ve Ibn ^Abdul-Wahhab ‘in yalnis iddialarini reddetmelisiniz.Cunku bu,cok degerli ve guvenilir Hadith Alimlerinin sozlerine karsidir.Al-Hafidh atTabaraniyy ,Al-Hafidh al-Bayhaqiyy, Al-Hafidh as-Subkiyy ve Al-Hafidh al-^Ala’iyy ‘in hepsi bu hadithi sahih olarak siniflandirdilar.Bu huffadh in dereceleri(Yani, hadith ilmindeki onlarin yuksek bilgileri ve dereceleri),Islam Alimleri arasinda tam bir fikir birliginin bir durumudur.

Buna ragmen, Wahhabiler yalnis iddialarini ve inatciliklarini desteklemeye bir tessebbus olarak,Peygamberimizin sahih hadithi reddettiler.(Allah,bizi boyle bir dalaletten korusun)Peygamberimizin yakin arkadaslari tarafindan soylenilmis oldugu kanitlanmis olanlarida yalanlayip,reddettiler.Su aciktir ki,Wahhabiler kendi yollarinda dogru bir metodu takip etmiyorlar.Herbir kisi icin dogru olan , Peygamberimizin yakin arkadaslari ve Peygamberimizin dogru yolunu izlemektir.

Ahl asSunnah’nin ifadelerinin dogruluguna ve gecerliligine birer kanit olarak duran diger hadithlerde vardir.Bunlarin arasinda,Imam al-Bukhariyy ve digerleri tarafindan anlatilmis olan ; seyahatleri esnasinda karsilasmis olduklari agir yagmurdan korunabilmek icin bir magaranin icerisine gitmis onceki milletten uc kisi hakkindaki hadihttir.Buyuk bir kaya ,dagin tepesinden asagi yuvarlanarak magaranin agzini kapatmis ve onlarin cikisini engellemistir.Bu uc adamdan biri,yaptiklari sevaplardan dolayi,herbirinin Allah’a du^a’ (dua) etmelerini onerdi.Birincisi, ayaga kalkti ve yapmis oldugu sevaplarin birisiyle(vasitasiyla)Allah’tan isteyerek,Allah’a dua etti.Bu kisi, “O Allah,onceden islemis oldugum bu sevap,Yuce Zati’na ictenlikle yapilmisti.O zaman ben,Yuce Zati’ndan karsilastigimiz bu beladan bizi rahatlatmani istiyorum”dedi ve duasini bitirdiginde kaya yavasca hareket etti.Bununla birlikte magaranin disina cikabilmeleri icin kaya onlar icin yeterince hareket etmedi.Ikinci kisi ayaga kalkti ve Allah’tan gecmiste yapmis oldugu bir sevap vasitasiyla ,Yuce Zati’ndan karsilastiklari beladan onlari rahatlatmalarini istedi.Kaya tekrar bir parca daha hareket etti ama magaranin disina cikabilmeleri icin kaya yeterince hareket etmemisti.Ucuncu kiside,diger iki kisi gibi yaptiginda,kaya tamamiyla onlarin yolunun disina hareket etti ve adamlar magaradan ayrilabildiler.Bu hadith ,cok unludur.sahih oldugu dogrulanmis ve siniflandirilmistir.Imam Bukhariyy ve digerleri tarafindan anlatilmis bu hadith ;bu uc kisinin ,bir sey icin Allah’tan istedigini yani onlarin sevaplariyla ,onlarin belasindan onlari rahatlatmasini Allah ‘tan istediklerini dogrular.

Dinimizde, bir kisinin yapmis oldugu sevaplari(iyilikleri)ile, istekler icin Allah’tan istemesi izin verilebilir olduguna gore, o zaman Peygamber ile istekler icin Allah’tan istemek oncelik kazanir.Cunku sevap islemek (iyilik yapmak),Allah’in bir yaratmasidir ve yaratilmislarin icinde en iyisi ; Peygamberimiz Muhammad(Salallahu ^alayhi wa sallam)dir.Ustelik,bu insanlarin sevaplari , Ibn Taymiyah ‘in bir sart yapmis oldugu gibi”hayatta” veya “huzurda” seklinde kategori edilmedigini de not ediniz.Ibn Taymiyah isimli bu sahis,bu sarti acaba nereden getirdi?Bu sadece kendisinin kuruntusudur ve kendi kuruntularinin sonucu cikarmistir vede bunun , guvenilir Dinin kanitlarinin uzerinde bir temeli yoktur.

Peygambermiz(Salallahu ^alayhi wa sallam),Onun yakin arkadaslari,yakin arkadascilarinin takipcileri ve onlarinda takipcilerinin hepsi,tam bir fikirbirligi icinde olduklari sudur ki ; Onlarin hayati esnasinda veya vefatindan sonra olsun,iyi ve dindar Mu’minlerle veya Peygamberimiz ile istekler icin Allah’tan istemenin izin verilebilir oldugudur.Dort saygideger okulun alimleri arasindakilerinin hepsi, bu konuda ayni fikirdedirler.Yani, bu saygideger okullar ; Imam ash-Shaf^iyy okulu,Imam Ahmad Ibn Hanbal okulu, Imam Abu Hanifah okulu ve Imam Malik okuludur.

Ahmad Ibn Taymiyah ve onun takipcileri arasindaki Wahhabiler ; Peygamberimizin vefatindan sonra veya Peygamberimiz mevcut olmadigi esnasinda , Peygamberimiz vasitasiyla istekler icin ,Allah ‘tan isteyen kisinin sirk islemis oldugunu ve bir baska degisle Allah’a ortak kostugunu iddia ediyorlar.Tekrar ediyoruz ki,bu Allah’in Dini’nin esaslarina aksidir.Daha onceden bahsedilmis olan kor adam hakkindaki hadithte, bu kor adamin Peygamberimiz(Salallahu ^alayhi wa sallam)in toplantisindan ayrilmis oldugu isaret edilmistir.Diger deyisle,bu kisi uzaga gitmis ve abdestini alip,namazini kilip ve duasini yaptigi zaman,Peygamberimizin huzurunda artik bulunmamaktaydi.Bunun sirk olarak siniflandirilmasi nasil mumkun olabilir? Eger bu bir sirk olsaydi,o zaman Peygamberimiz(Salallahu ^alayhi wa sallam) , kor adamin yapmis oldugu seyi ,yapmasini emretmis olmayacaktiPeygamberimiz apacik olarak, Ibn Taymiyah ve onun gibilerinin hepsinden daha bilgilidir.
 

EHLÝ-SUNNET

New member
Katılım
23 Eyl 2006
Mesajlar
223
Tepkime puanı
45
Puanları
0
Yaş
46
Web sitesi
www.dinimislam.com
Islam Alimleri ; Peygamberimizin vefatindan sonra veya onun yoklugu (mevcutsuzlugu)esnasinda,Peygamberimiz ile(yani vasitasiyla),istekler (diger bir degisle ihtiyaclar)icin, Allah’tan istiyen kisinin sirk eylemi yaptigini iddia edenlere karsidir.Wahhabiler , Imam Ahmad Ibn Hanbal okulunu takip ettiklerini iddia ediyorlar.Bununla birlikte,Imam Ahmad Ibn Hanbal ve onun okulunun Alimleri,Peygamberimizin hayati esnasinda ve Peygamberimizin vefatindan sonra ,Peygamberimiz ile istekler icin Allah’tan istemenin izin verilebilir oldugunun fikir birligi icindedirler.Imam Ahmad okulunun takipcilerinden ,cok degerli Alimler arasindaki,Ibn Taymiyah’in dedesinin kendisi bile ;Peygamberimizin hayati esnasinda veya Onun vefatindan sonra,Peygamberimiz(Salallahu ^alayhi wa sallam)vasitasiyle,seyler icin Allah’tan istemenin ,izin verilebilir oldugunu soylerdi.Bu, Imam Ahmad ibn Hanbal’in en degerli ogrencilerinden biri olan Abu Bakr al-Marwaziyy
tarafindan anlatilmistir.Bu Alim,Ahmad ibn Hanbal’in sozunu kopyeleyerek soyle demistir: Kuraklik esnasinda Peygamberimiz vasitasiyla yagmur icin Allah’tan istemenin sevilen bir sey olmasidir.Imam Ahmad ; Peygamberimizin yakin arkadaslarindan ve dindar,mutevazi ve cok bilgili olanlarindan birisi olan Safyan Ibn Sulaym’in sadece kendisinden soz eden bir kisinin ,Allah’in Merhametinin insanlara bir isareti olarak yagmuru asagi indireceginin bir umidi icinde olacagindan bahsetmistir.Bunun anlami sudur :Eger insanlar kendi toplantilarinda Safyan Ibn Sulaym’in isminden bahsederlerse,cok degerli bu Mu’min kulun buyuk derecesinden dolayidir ki,Allah’in bir koruma ve yardimi olarak yagmur yagmaya baslayacaktir.Imam Ahmad’in ; Peygamberimiz derecesi vasitasiyla veya diger cok dindar Mu’minlerin dereceleri vasitasiyla , istekler icin Allah’tan istemenin,kisi icin cok sevilen bir sey oldugunu saptayanlar arasinda olduguna dikkat etmeniz iyi olur.Imam Ahmad ‘i takip ettigini soyleyen Wahhabiler arasindaki kisiler,Peygamberimizin vefatindan sonra bu yapilirsa,bu sirktir diyorlar.Imam Ahmad Ibn Hanbal goruldugu gibi bir yondedir.Wahhabiler,tamamiyla farkli yondedirler.

Ilk durum ;Imam Ahmad hakkindaki sorulari ve cevaplari iceren ,onun kendi oglu ^Abdullah tarafindan derlenmis bir kitabin icinde,Imam Ahmad hakkinda bahsedilmistir.Safyan Ibn Sulaym hakkindaki ikinci ifade,al-Hafidh al-Mizziyy ve al-Hafidh al-^Ala’iyy ve azZabiyy tarafindan anlatilmistir.Peygamberimiz ile,istekler icin Allah’tan isteme konusunda ; Imam Ahmad’in ogretimleri takip edilecektir.Ancak Ibn Taymiyah ve onun takipcileri Wahhabiler’in sozleri takip edilmeyecektir.Guvenilir Alimlerin hepsi,Imam Ahmad Ibn Hanbal’i ovmustur.Kendisi,Peygamberimizin hadithlerinin cogunu nakleden, Hadith Alimleri arasindakilerden birisidir.Imam Ahmad’in naklettigi sayidaki kadar cok sayida nakletmis olan , Hadith Alimleri arasinda baska bir Alim bilinmiyor.Wahhabiler, Imam Ahmad’i biraktilar ve kendi kuruntularini takip ettiler.Bu kuruntulari Allah’in Dini Islam ‘a karsidir.

Lutfen uyanik olunuz! Eger bir kisinin ,Peygamberimizin(Sallallahu ^alayhi wa sallam)in mevcut olmadigi durumda(yani huzurda olmadigi durumda)ve Peygamberimizin vefatindan sonra ,istekler icin, Allah’tan istemenin izin verilemez dedigini ve iddia ettigini isitirseniz , onu dinlemeyiniz ve ona yanit veriniz.Bu kisiye,magaranin icine gitmis uc kisi hakkindaki al-Bukhariyy’nin hadithi ve kor adam hakkindaki hadithi aciklayip anlatiniz.Bu Allah’in Dini’nin savunmasidir.

Allah’in Dini Islam’dan saptirtan bir kisi gorurseniz,eger ona karsi durmaya muktedirseniz,sessiz kalmaniza Dinde izin verilemez.Allah’in Dini’nden saptirtan boyle insanlara karsi ; eger bunu yapmaya muktedirseniz ,Mu’minleri uyarmaksizin ve onlara yol gostermeksizin(hidayet etmeksizin) ,Mu’minleri yalniz birakmaya izin verilemez.Bu Peygamberimiz tarafindan isaret edilmis oldugu gibi , Mu’minlere verilmis ogutun farz(zorunluluk) olmasindandir.Eger kisi,kendi uzerine farz oldugu zaman,almunkari yasaklamayi,alma^ruf u emretmeyi terk ederse,o zaman o kisi bir gunah isliyor demektir.Islam Alimleri,Allah’in Dini’nden saptiranlara kisilere karsi uyarida bulunmakta bircok guclukler uzerine alirlardi.Bu , onlar icin buyuk bir oduldur.Eger bu farz bir toplum icinde terk edilmis olsaydi,bu insanlar Allah’in destegini kaybetmis olacaklardi.

Peygamberimiz(Salallahu ^alayhi wa sallam)in yolunu ve metodunu takip etmede bizi sebatli yapmasini ve hidayetiyle bizi koruma ve yardimi altina almasini Allah Ta^ala’dan isteriz.Peygamberimiz(Salallahu ^alayhi wa sallam)metodunu takip ederek, hayatimizin tumunu harcamamizi saglamasini Allah Ta^ala ‘dan isteriz.Al-munkari yasaklayan ve al-ma^ruf u emredenlerden biz kullarini yapmasini Allah Ta^ala’dan isteriz.
 
Üst Alt