Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Tanrının varlığı-yokluğu tartışması

darth vader

New member
Katılım
16 Ara 2005
Mesajlar
78
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Rasyonel bir ateist olarak genelde bunu Tanrıya inananlardan çok sık duyarız. Derler ki. "Tamam Ben sana Tanrının var olduğunu ispat edemiyorum, o zaman sende bana Tanrının olmadığını kanıtla"
Dindarları dindar yapan şey savundukları felsefenin boş ve yanlış olduğunu görememeleridir. Yoksa çoğu çok iyi insanlardır.
Bu argümandaki hata dindarlar iddialarının bilimsel temelli olduğunu zannetmekte olduklarından iddiaları yanlış ise bunun yanlışlanabileceğini düşünmekten kaynaklanır. Çünkü bilim düşüncesinde doğrulanma ve yanlışlanma vardır.Bilimsel bir iddia hem doğrulanabilir hemde yanlışlanabilir.
işte "Tanrı vardır" iddiasındaki dindar kardeşlerimiz bu iddianın bilimsel olduğunu düşündüklerinden iddialarını ispatlayamadıkları zaman karşı taraftan iddianın yanlışlığının ispatlanmasını bekliyorlar.
"TANRI VARDIR" İDDİASI BİR İNANÇTIR ,BİLİMSEL TEMELİ YOKTUR.Bu nedenle bizlerden yanlışlanmasını beklemek hatadır.
örnekleyelim:
"satürn gezegeninde su vardır" iddiası bilimsel bir iddiadır. Doğrulanabilir ve yanlışlanabilir.çünkü hem su hemde satürn bilinmektedir. Bu nedenle "hayır, satürn gezegeninde su yoktur" diyen kişilerde iddialarını ispatlamak zorundadırlar.

ama diyelimki "satürn gezegeninde şapşabalak maddesi vardır". bu bilimsel bir iddia değildir.çünkü "şapşabalak maddesi" bilimsel bilgi değil bir inançtır.Bu nedenle " hayır, şapşabalak maddesi diye bir şey yok ki satürnde olsun" diyen kişiler bilimsel bir iddiayı değil bir inancı red ettikleri için iddialarını ispatlamak zorunda değildirler.ispat yükümlülüğü olanlar" şapşabalak maddesi" imanlılarıdır.
Bu maddenin varlığına inanmayanların ispat yükümlülüğü yoktur.

Örnek 2.kıyaslama
A: Masanin uzerinde kucuk bir peri var.

B: Ama ben birsey gormuyorum.

A: Elbette, cunku bu gorunmez bir peri.

B: Ama dokunamiyorum da.

A: Elbette, bu peri gorunmez, dokunulmaz ve hakkinda hicbir somut veri edinilemez bir peri.

B: Peki o zaman var oldugunu nereden biliyorsun?

A: Cunku bu perinin varliginin kanitlari var.

B: Nedir bu kanitlar?

A: Mesela yagmurun yagmasi bu perinin varliginin kanitidir. Bu peri yagmur perisi. Ne zaman yagmur yagsa bu perinin varoldugunu anliyorum.

B: Peki yagmurun sebebinin bu peri oldugunu nereden biliyorsun?

A: Cunku baska birsey olamaz. Sen soyle o zaman yagmurun neden yagdigini?

B: Yagmurun neden yagdigini bilmiyorum. Ama yagmurun sebebinin elindeki peri olduguna inanmam icin baska deliller gerekli.

(Dikkat ediniz, artik bu noktada, B dahi perinin varolup olmadigini veya niteliklerini sorgulamaktan cikip, varliginin delillerini tartismaya baslamistir).

A: Bu perinin varligini kanitlamaya aslinda gerek bile yok. Herkes beyninin derinliklerinde bu perinin varligina inanir. Sadece kisinin gonul gozunu acmasi gerekir. Bu peri kendi kendinin kanitidir. Ayrica kendi varligina dair inanci hepimizin beynine koymustur. Hem sonra, baska turlu yagmurun nasil yagdigini aciklamanin yolu olmadigindan, bu perinin varligina inanmak zorundasin.

B: Peki bu perinin nitelikleri neler? Neye benzer? Nasil birseydir?

(Dikkat edildigi gibi perinin nitelikleri, varliginin kanitlarinin tartisilmaya baslanmasindan sonra gundeme gelmistir.var olduğu tartışmalı olan perinin nitelikleri tartışılmaya başlanmıştır).

A: Bu peri 15 cm boyunda, kanatli, zayif, ince bir varliktir. Akillidir, konuskandir ve neselidir. Devamli kanat cirpar. Ne zaman yagmurun yagmasini isterse bunu diler ve yagmur yagar.

B: Bilmiyorum, bana yine de inanmasi biraz zor geliyor.

A: Ama inanmazsan, bu peri kizar ve evini sel bastirir. Inanirsan ve dediklerini yaparsan ise bahcendeki bitkileri yesertir, evine bolluk getirir.

(Dikkat ediniz, burada da insan motivasyonunun temel ilkeleri olan “odul” ve “ceza” prensipleri kullanilmaktadir).

B: Ben yine de inanmiyorum.

A: Inanmiyorsan, olmadigini kanitla o zaman?

B: ???
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
sayın dart herşey zahirde anlaşılması mümkün değildir buda size sık sık söylenen cümledir ve tekrar söyleme gereği duydum, şifzofreni bir kişinin akıl hastası olduğunu dışardan bakarak yahut fiziksel tedavilerle yada tomografi ve diğer yöntemlerle anlamanız mümkün değildir, sadece onun aklını göremesenizde onun aklının var olduğunu ve sorunlu olduğunu bilirsiniz ve akıl gelişiminde bazı dönemlerde bu süreçte gelişimi etkilieyen etkenlerin olduğunu anlarsınız fakat ne olaya şahitlik edebilmişsinizdir, nede o hastanın hasarlı bünyesine temas edemezsiniz, ama bilirsinizki o kişi hasarlıdır. bunu nerden anlarsınız yapılan eylenmlerden, bir cinayet ve işleniş biçimi düşünün ve bu nu yapsa yapsa bir şizofren yapabilir teşhisini koymuştur doktor cinayet bulguları doktora bu yorumu yaptrımıştır. şimdi gelelim yaratıcının varlığına , evet ortada bir cinayet yok ama mükemmellik var ve herşey her nekadar kabul edilmek istenmeesede mükammelik çemberi içirisine yerleştirlimiş, ve zerre kadar şaşmıyor herşeyin bir anlamış bir sebebi var , ünlü fizikçinin dediği gibi zar atılmamış , ve parçalar birbirine saatteki çarklar gibi oturmuş, tabi bunu görmek istiyen görüyor, bunu görenlerin kimi kısmı evet böyle bir mükemmelik var ama kendiliğinden olmuştur diyerek bu mükemmeliği tabiat adındaki akılsız bir şeye vermektedirler. kimide bu mükemmeliği bir dizayn eden tarafından ince hesaplarla yaıldığını savunur çünkü tesadüfe açık kapı dahi bırakılmamıştır. ve bizlerde bu doktorlar gibi bakıyoruz herşeye bi rmükemmlikle işlenmiş bir olay söz konusu o zaman diyoruzki evet bunu dizayn eden bu saat çarklarını mükemmel dizen biri olmalıdır, bu mükemmelik başka türlü açıklanamaz bu mükemmeliğin çark sistemine şöyle bir benzetmede bulabilrizki, oda eczane vitrininde bekliyen ilaç misalidirki içinde sayısız ve belirli oranlarda element olmasıdır. ve düşünün şişeleri yere atın teker teker yahut hepsini birden ama ordaki şişlerden belli oranarda ve üstelik lazım gelicek kadar gelmesi gerekir ki hastalığa deva olsun , ve kişiyi zehirlemekten kurtulsun, işte sizde düşünürsünüz ve dersinizki bu titizliğin ondan farkı yok, yeterki dikkatli bakın , görmek istemeyene gösterebilicek değiliz, görmek isteyn görün sadece düşün , düşünen toplum için doğada sayısız ayet vardır, herkes güzeli istesin ve güzel düşünsün ve en önemlisi samimi olsun ozaman şun kesinki Rabbim o kişiyi kensisine ulaştırır. Hz. İbrahim kıssasını okuyabilirsiniz...


saygılarımla...
 
Üst Alt