Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Tabarruk(Vahhabilerden sakininiz)

EHLÝ-SUNNET

New member
Katılım
23 Eyl 2006
Mesajlar
223
Tepkime puanı
45
Puanları
0
Yaş
46
Web sitesi
www.dinimislam.com
Tabarruk(Vahhabilerden sakininiz)

Tabarruk :

Peygamberimizin Geride Birakmis Oldugu Izlerinden ,Allah’in Koruma Ve Yardimini (Barakah)Aramak:
Allah Ta^ala , korumasini ve yardimini ; Peygamberimiz Muhammad(Salallahu Ta^ala ^alayhi wa sallam)’in Zati’nin,yaptiklarinin,sozlerinin ve geride birakmis oldugu izlerinin icine koymustur.Peygamberimizin yakin arkadaslari(Allah’tan onlarin derecelerini yukseltmelerini isteriz), Peygamberin olumunden sonra ve hayati esnasinda ,Peygamberimizin geride birakmis olduklari izlerden koruma ve yardim ararlardi.Onlarin ornegini takiben,gunumuzun Mu’minleride ayni seyi yapmaya devam ediyorlar.Peygamberimizin izlerinden fayda aramanin izin verebilir oldugunu bilmemizi saglayan cesitli kanitlar vardir.

Al-Bukhariyy ve Muslim’den anlatilanlar,Peygamberimizin tarafindan yerine getirilmis son hac vazifesinde(Hijjat-ul- Wada^),Peygamberimizin kirpilmis sacini kendisinin dagittigini dogrulamistir. Peygamberimiz, Jamrat-ul-^Aqabah’ta cakillari atti ,bir koyunu kurban edip ve onun etini yoksul halk arasinda dagitti vede basindaki saclarini tiras etti.Basinin sag taraftaki saclarini tiras ederek ve sacini Abu Talhah al-Ansariyy’e verdi ve sonra basinin sol tarafindaki saclarini tiras ederek , sacini Abu Talhah verdi ve Ondan saclarini halk arasinda dagitmasini soyledi.Bazisi bir sac aldi, digerleri iki sac ve bunun gibi.

Peygamberimiz(Salallahu ^alayhi wa sallam )sahsen,sacinin bir kismini yanindaki Umm Sulaym(Peygamberimizin yakin arkadaslari arasinda bir bayan)ve Abu Talhah’a ve diger kisilere vererek, onlarin halk arasinda dagitilmasi istemistir.Bu sekilde,Peygamberimizin saclari,Mu’min ulkeler arasinda dagitilmistir.Peygamberimizin sacini insanlar arasinda dagitmasi,insanlarin ondan ,Allah’in koruma ve yardimlarini(barakah) arayabilmeleri icindir.Buna benzer ,Imam Ahmad ‘in Musnad ‘i icinde ,kendisi tarafindan ifade edilmis oldugu gibi; Peygamberimiz(Salallahu ^alayhi wa sallam ),kendi tirnak kirpmalarini halk arasinda dagitmistir.Bu eylemler,Peygamberimizin izlerinden faydayi aramanin izin verilebilirligini acikca isaret eder.

Peygamberimiz(Salallahu ^alayhi wa sallam )in yakin arkadaslari,Peygamberimiz’in geride birakmis oldugu diger izlerden, Allah’in koruma ve yardimini aralardi.Imam Muslim Sahih hadithinde soyle anlatmistir:Abu Bakr’in kizi Asma’,Peygamberin hanimi ve kendi kardesi olan ^A’ishah nin evinde bulunmus ,Peygamberimiz tarafindan giyilmis kumastan bir nesneyi(Bu, bir Jubbah dir)insanlara gosterdi.^A’ishah vefat ettiginde,Asma’ Jubbah’e sahip oldu.Peygamberimizin yakin arkadaslari ; onun hastaligina sifa ve hastaligi tedavi icin O, suya bastirilip,su icinde kullanilma ile


Peygamberimizin Jubbah ‘sinden ,Allah’in koruma ve yardimini ararlardi.

At-Tabaraniyy ve Imam Ahmad , Ibn Hudhaym rotasindan soyle nakletmislerdir: Torun,dedesi Hudhaym ile,Peygamberimiz(Salallahu ^alayhi wa sallam )e gitti.Hudayn ,Peygamberimize soyle dedi:”Erkek cocuklara ve erkek torunlara sahibim ve onlarin bazisi ergenlik caginda ve digerleride hala cocuktur.”Yanindaki,en genc cocuga isaret edip,”Bu ,en gencidir” dedi.Peygamberimiz,ona bitisik olan Handhalah isimli bu genc cocugu getirip,elini bu genc cocugun basi uzerine surerek, cocuga “Barak Allahu fik”(Yani Allah’in koruma ve yardimi uzerine olsun anlamindadir.)dedi.Bundan sonra,insanlar Handhalah’ya sismis yuze sahip bir insan veya sismis memeye sahip bir
koyunu getirirlerdi.Peygamberimiz elini onun basinin uzerine surdugu kismina,Handhalah kendi elini yerlestirip ve sonrada sismis kisma dokunur ve “Bismillah”derdi .Sislik ,boylece iyilestirilmis olurdu.

Ibn Abi Shaybah,Ibn Hajar al-Asqalaniyy tarafindan yargilanmis oldugu gibi,bir sahih zincirle anlatmistir :peygamberimizin Mescidi(Masjid an-Nabiyy)icindeki, Peygamberimizin elini yerlestirmis oldugu minberin merdiven parmaklarinin topuzunun uzerine ; Peygamberimizin yakin arkadaslarinin da ellerini yerlestirmeleri,onlarin bir aliskanligiydi ve orada, Allah’tan dualarina cevap alacaklari umidiyle ,Allah’a dua ederlerdi.Cunku dualarini yaparken,Peygamberimiz(Salallahu ^alayhi wa sallam )in elini yerlestirmis oldugu kisma ellerini yerlestirmislerdi.Peygamberimizin Yakin Arkadaslarinin bu uygulamasi(aliskanligi),iki konuyu aydinlatir.Birincisi,Peygamberin vefatindan sonra, Peygamberimizin Yakin Arkadaslarinin acikca tawassul yapmalari, Peygamberimizin araciliyla seyler icin ,Allah’tan istemenin izin verilebirlirligidir.Bunun gibi,diger cok dindar Mu’minler vasitasiyla,seyler icin Allah’tan isteyebilmenin izin verilebilirligidir.Ikincisi,Peygamberimizin(Salall ahu ^alayhi wa sallam )geride birakmis oldugu izlerden , Allah’in koruma ve yardimi(barakah)ni aramanin izin verilebilirligidir.

Tabi^in’de Peygamberimizin geride birakmis oldugu izlerden,Allah’in koruma ve yardimini ararlardi.Thabit alBunaniyy ; Eskiden Peygamberimizin Onurlu Yakin Arkadasi olan Anas Ibn Malik ‘in yanina gidip,onun ellerini opup,”Bunlar Peygamberimize dokunmus eller ”ona derdi ve onun gozlerini opup”Bunlar,Peygamberimizi gormus gozler” ona derdi.

Iman Ahmad ,Al-Hakim ve digerleri ,adaletsiz yonetici Marwan Ibn alHakam hakkinda sunu anlatmislardir:Bu kisi,bir gun Peygamberimizin(Salallahu ^alayhi wa sallam ) kabri onunden gecmekteyken,Peygamberimizin kabri uzerine yanagini koymus bir adam gordu.Marwan Ibn alHakam ,”Yaptigin seyin ne oldugunu biliyor musun?”seklinde bu adama sordu.Marwan Ibn alHakam,kabire yaklasirken bu adamin ,Peygamberin yakin arkadaslarinin en iyilerinden biri olan,Abu Ayyub al-Ansariyy oldugunu fark etti.

Not:Abu Ayyub,Peygamberimizin yakin arkadaslarinin en iyilerindendir.Bu cok de
gerli kisi,yasli bir adam olmasina ragmen,Jihad ‘a gitmekte asla onemsememezlik etmedi.Constantinople’nin ozgurlugunu saglamak icin,Mu^awiyyah zamaninda Mu’min ordularinin biriyle yola cikti.Ilerlemis yasina ragmen,Madinah(Medine)den,Constantinople cevresine yapilan yolculugun guclugu uzerine sabirliydi.Burada sonunda vefat etmistir.Vefatindan once,Mu’minlerin mumkun oldugu kadar uzaga ilerlemelerini ve kendisini bu noktada topraga vermelerini istedi,ki onlarda bu vazifeyi yapmislardir.Mu’min ordusu, Constantinople’yi ozgurlugune kavusturmada bu zamanda basarili olamamistir.Birkac yuz yil sonra,Constantionaple, Ottoman(Osmanli)Sultan’i Muhammad al-Fatih tarafindan fethedildi.Al-Fatih, cok uzun yillar gectigi icin artik gorunurde olmayan,Abu Ayyub ‘un kabrinin yerini ogrenmek istedi.Bu degerli zat,ordunun icindeki cok dindar ,seyhlerden birisine ,Abu Ayyub’un kabir yerini bilip ,bilmedigini sordu.Seyh,onceki aksam belirli yerden cikip ,gokyuzunun icine dogru yukselen bir isigi gordugunu hatirladigini ve o yerin kazilmasini,al-Fatih ‘e onerdi.Bu yer icinde,Abu Ayyub ‘un kabri olduguna isaret eden yazili bir madeni levhayi aciga cikarana kadar kazdilar.Muhammad al Fatih,o yere cami insaetti.Bu Eyyub Sultan Cami Turkiye’nin Istanbul sehrindedir.Orada,barakah ‘in harika bir hissi vardir.Haci adaylari,genellikte orayi ziyaret ettikten sonra Hacca giderler.Abu Ayyub’un kabrinde vucudunun bozulmadigi hakkinda ,Mu’minler tarafindan rapor edilmistir.

Abu Ayyub al-Ansariyy;”Evet, ne yaptigimi iyi biliyorum.Buraya Allah’in Peygamberi icin geldim.Bu tas icin degil”diyerek cevap verdi.Bu cevabiyla,Peygamberimizin huzurundan barakah aradigini kasdetmis,Peygamberimizin kabrini orten tas icin gelmedigini demek istemistir.Abu Ayyub al-Ansariyy,Peygamberimizden isitmis oldugu bir sozu :”Eger yoneticiler,dogruca yonetiyorlarsa,Islam Dini uzerine aglama ve aslinda, yoneticiler yalnisca yonetiyorlarsa Islam Dini’nin uzerine agla”ile cevabina devam etmistir.Abu Ayyub ,bu cevabiyla ,Marwan Ibn al-Hakam’a :”Siz,Islam Dini’nin kurallariyla,dogruca yoneten ,yoneticilerden biri degilsiniz”diyordu.

Abu Ayyub ‘un bu hareketlerini dusunerek ; faydayi elde etmek icin yapilan aramada ,Peygamberimizin kabrini ziyaret etmenin yasaklanmis oldugunu yalnisca iddia eden Ibn Taymiyah’in(Ibn Taymiyah,8. Hicri yuzyilinda yasamis bir kisidir.Allah’in bir vucut sahip oldugunu,Allah’in sinirlara sahip oldugunu,Cehennemin yok olacagini gibi ve diger cok yalnis sozleri soylemis kisidir.)sozlerine saygi duyabiliyor muyuz?Biz Mu’minler asla saygi duymuyoruz.Ibn Taymiyah mi ,yoksa Abu Ayyub mu daha bilgilidir?Elbetteki Abu Ayyub cok daha bilgilidir.Abu Ayyub ,Ibn Taymiyah gibi insanlarla dolmus butun Dunya’dan cok daha iyi bir kisidir.Ibn Taymiyah ve onun takipcileri,Ahmad Ibn Hanbal’in ogrettiklerini takip ettiklerni iddia ediyorlar.Ancak yalniz diger Imamlar degil, Ahmad Ibn Hanbal’da onlarin iddialarinin karsitini soyluyorlar.

Imam Ahmad ‘e “Barakah icin ,Peygamberimizin minberine dokunmanin ve opmenin vede Peygamberimizin kabrini ziyaret etmenin hakkinda soruldugunda “,kendisi bu ,yasaklanilmamistir demistir.Bu Imam Ahmad ‘in oglu,^Abdullah’in kitap basligi olan Al^Ilal wa Ma^rifat ur-Rijal olan kitabinda anlatilmistir.Kuraklikta,yagmur icinPeygamberimiz vasitasiyla tawassul yapmanin, sevilen bir sey oldugunu da,Imam Ahmad demistir.Bundan baska Imam ^Ahmad ; Safwan ibn Sulaym (Safwan ibn Sulaym,Salaf ehlinden cok dindar bir adamdi)’in adindan bahsedildiginde,toplantida bulunanlarin uzerine barakah nin inecegini soylemistir.Ibn Taymiyah ve onun takipcileri,Imam Ahmad ‘in okulunu takip ettiklerini nasil iddia edebiliyorlar?Imam Ahmad ,bir yol uzerinde ve digerlerinin hepsi diger bir yol uzerindeler.

Al-Bayhaqiyy’in kitabi Dala’il an Nubuwwah icindeki anlatimi,Peygamberimizin geride birakmis oldugu izlerden,barakah’nin izin verilebilirligini kanitlamaya yeterlidir.Sahih zincirle soyle anlatmistir: Khalid Ibn al-Walid ,al-Yarmuk Savasi esnasinda giymis oldugu korumabasligini (qalansuwah)kaybetmis ve insanlardan onu bulmasinda kendisine yardimci olmalarini istemistir.Korumabasligini bulana kadar ,onlar tekrar tekrar aradilar.Basligi bulduklarinda,onun cok eski qalansuwah oldugunu gorduler ve Khalid Ibn al-Walid ‘in ,onu bulmak icin cok israr etmesinin tuhaf oldugunu dusunduler. Khalid Ibn al-Walid,onlara “Peygamberimizin ^Umrah yapti ve sonra basini tiras etti.Onun sacini alabilmek icin insanlarla aceleyle kosusturdum.Peygamberimizin on tarafindaki saclarinin bazisini aldim ki,onlari bu korumabasliginin icinde koydum.Bu korumabasligiyla nezaman savasa gitsem,Allah ,bana zafer verdi.” dedi.

Peygamberimizin yakin arkadaslarindan Khalid Ibn al-Walid ,Allah’in kendisine savaslarda zafer verecegini umid ederek,Peygamberimizin sacindan Allah’in koruma ve yardimini(Barakah) aramistir. Khalid Ibn al-Walid, cesur bir kahramandi.Bundan sonra asla bir savasi kaybetmemistir.Yarmuk savasindan once,Georgeah isimli Romali lider Khalid Ibn al-Walid’e sunu sordu:”Allah, Peygamberinizin uzerine gokyuzunden bir kilic me indirdi,ki o kilici size verdi ve her nezaman savasiyorsaniz,siz kazaniyorsunuz.?Bunun icin mi size Allah’in Kilici olarak cagiriyorlar?”Bu noktada Khalid Ibn al-Walid,ona Islam hakkinda bildirdi.Georgeah ona sordu:”Dininize girenlerin alacaklari sey nedir?” Khalid Ibn al-Walid,ona”O kisi,bizden biri olur ve Allah,o kisinin butun gunahlarini bagislar.” dedi.Georgeah, ona “Dininize girebilmesi icin,kisinin ne yapmasi gerekir”seklinde sordu. Khalid Ibn al-Walid, ona Kelime-i Sehadet’i ogretti.Georgeah ,Kelime-i Sehadet’i soyledi ve gusl abdesti aldi ve iki rekat namaz kildiMu’min ordusuyla birlikte savasa basladi.Olene dek ,savasta dovustu ve sehit olarak oldu.

Bu konuda su ana kadar bahsedilmis olanlar ; Peygamberimiz Muhammad (Salallahu ^alayhi wa sallam )in,Peygamberlerin ve dosdogru dindar Mu’minlerin geride birakmis olduklari izlerden Allah’tan koruma ve yardimini (Barakah)aramanin dogru birsey oldugunu vede Peygamberler ve dosdogru dindar Mu’minlerin vasitasiyla,seyler icin, Allah’tan istemeninde faydasi oldugunu gosteren bircok belgelenmis kanitlarin sadece bir kacidir.

Allah’tan ,bizi dosdogru yol uzerine rehberlik etmesini ve dosdogru dindar Mu’minler olarak canimizi almasini mutevazice isteriz.
 
Üst Alt