Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Sünnet yerine kaza namazı kılmak

gozcelik

New member
Katılım
10 Eyl 2011
Mesajlar
100
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Merhabalar,
Diyelim ki 5 vakit namaz kılamıyoruz ve biz de sadece akşam ve yatsı namazlarını kılıyoruz. Akşam ve yatsı namazlarındaki sünnetler yerine sabah, öğle,akşam namazının kazasını kılmak daha mantıklı olabilir mi? Tabii ki en güzeli hem sünnetleri hem kazaları kılmak olacaktır ama hepsini yapamıyorsak sünnet yerine farzın kazasını tercih etmek daha iyidir heralde. Farzları kılmıyorken nafile namaz kılmayı bir hoca şöyle yorumlamıştı: "Borçlu olduğunuz kimseye borcunuzu ödemeyip hediye vermeye benzer".
Fikriniz nelerdir?
Teşekkürler.
 

Ebu_Ahmet_Musab

New member
Katılım
21 Kas 2012
Mesajlar
39
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Bu konu islam alimlerince ihtilaflı bir konudur. İmam Şafii(r.a.)ye göre kaza borcu olan sünnet kılamaz çünkü farz sünnetten daha önemlidir. İmam Ebu Hanife (r.a.) ye göre sünnetleri kılmamak sünnetten yüz çevirmek anlamına gelir. Sünnetten yüz çevirmekte küfürdür. Bu nedenle hem kazaları hemde sünnetleri eda etmek gerekir. İmam Ahmed Bin Hanbel (r.a.) göre kasten kılınmayan namazın kazası olmaz. Çünkü hadisi şerifte Rasulullah (s.a.s.) Namazın iki şekilde kazası olur. Unutursan veya uyursan diye buyurmuştur. İmam Malik(r.a.) görüşünü bilmiyorum.

Görüldüğü gibi bu konuda bir icma sözkonusu değildir. Hepsinin tutar delilleri mevcuttur. Bu durumda kişi ne yapmalıdır sorusuna gelince: Eğer kişi avam ise yani delilden anlamayan bir müslüman ise mezhebini taklit etmesi ona uygundur. Eğer kişi alim ise o halde deliline en çok güvendiği mezhebin görüşünü alır. Eğer kişi ne avam nede alim değil ikisi arasında ilim talebesi yahut aydın biriyse, kalbine yatkın gelenle amel edebilir.

Benim dikkat çekmek istediğim esas konu namazların neden bu kadar basitçe kazaya bırakılabilyor olması. Bu doğru mu? Bunu sorğuladınız mı hiç?

Rasulullah (s.a.s.) e savaşta bile namazı cemaatle kıldırmasını emretmiş ve bunu uygulatmıştır Allah C.C

Öyleyse bizim hangi işimiz savaştan bile daha önemlidir ki biz namazı kazaya bırakabiliyoruz?

Eğer namazı kasten kazaya bırakmak caiz olsaydı, herhalde savaşın ortasında namazı kılın demezdi.
 
Üst Alt