Reddü'l Muhtar da Yazar
Tuzluk veya tabağı ekmek üzerine koymak mekruhtur. Eli veya bıçağı ekmekle silmek de mekruhtur. Ekmeği sofraya bağlamak da mekruhtur. Muhtar kavle göre, bir yere yaslanarak veya baş açık olarak yemek yemekte de beis yoktur. Ekmeğin ortasını yemek ve kenarını bırakmak veya kabaran yerlerini yemek diğer yerlerini bırakmak israftır. Ancak geri kalanını yiyen olursa o zaman beis yoktur. Nasıl Ekmeğin içinden birisini tercih etse, mekruh değildir. Ekmek hazır olunca katığı beklememek, ekmeğe hürmet etmektir. Elinden yere düşen lokmayı yerde bırakmak da israftır.
Layık olan onunla yemeğe başlamaktır. Yemeğin ortasından yememek, kenarından yemek sünnettir. Aynı yerden yemek de sünnettir. Çünkü hepsi bir yemektir. Ama bunun aksine bir tabakta birkaç çeşit meyve olsa, o zaman o meyvelerden dilediğini, dilediği yerden yer. Çünkü o
birkaç türlüdür. Buraya kadar saydıklarımızın hepsi ile asar varid olmuştur. Sofraya otururken, sol bacağı yatırmak, sağı dikmek de sünnettir. Yemeği sıcak yememek ye koklamamak da sünnettendir. İkinci imamdan yemeği üflemede kerahet olmadığı, ancak, sesli bir şekilde üflemenin mekruh olduğu rivayet edilmiştir. Yemek zamanında susmak mekruhtur. Çünkü yahudilere benzemektir. Yemekte maruf ile konuşulur. Peygamberaleyhisselatü vesselam, «Kim bir çanaktan yemek yer ve sonra o çanağı İyice temizlerse, çanak ona, «Allah seni ateşten azad etsin, çünkü sen beni şeytandan azad ettin» der.» buyurmuştur. Ahmed'in rivayetinde «çanak ona istiğfar eder» denilmiştir.
Yemeğe tuzla başlamak ve tuzla bitir-mek de sünnettendir. Hatta onda yetmiş derde şifa vardır. Yemekten sonra eli silmeden önce ve kâseyi yalamak da sünnettendir.
Bu bahsin tamamı Dürrü Münteka, Bezzâziye ve diğer kitaplardadır.
Tuzluk veya tabağı ekmek üzerine koymak mekruhtur. Eli veya bıçağı ekmekle silmek de mekruhtur. Ekmeği sofraya bağlamak da mekruhtur. Muhtar kavle göre, bir yere yaslanarak veya baş açık olarak yemek yemekte de beis yoktur. Ekmeğin ortasını yemek ve kenarını bırakmak veya kabaran yerlerini yemek diğer yerlerini bırakmak israftır. Ancak geri kalanını yiyen olursa o zaman beis yoktur. Nasıl Ekmeğin içinden birisini tercih etse, mekruh değildir. Ekmek hazır olunca katığı beklememek, ekmeğe hürmet etmektir. Elinden yere düşen lokmayı yerde bırakmak da israftır.
Layık olan onunla yemeğe başlamaktır. Yemeğin ortasından yememek, kenarından yemek sünnettir. Aynı yerden yemek de sünnettir. Çünkü hepsi bir yemektir. Ama bunun aksine bir tabakta birkaç çeşit meyve olsa, o zaman o meyvelerden dilediğini, dilediği yerden yer. Çünkü o
birkaç türlüdür. Buraya kadar saydıklarımızın hepsi ile asar varid olmuştur. Sofraya otururken, sol bacağı yatırmak, sağı dikmek de sünnettir. Yemeği sıcak yememek ye koklamamak da sünnettendir. İkinci imamdan yemeği üflemede kerahet olmadığı, ancak, sesli bir şekilde üflemenin mekruh olduğu rivayet edilmiştir. Yemek zamanında susmak mekruhtur. Çünkü yahudilere benzemektir. Yemekte maruf ile konuşulur. Peygamberaleyhisselatü vesselam, «Kim bir çanaktan yemek yer ve sonra o çanağı İyice temizlerse, çanak ona, «Allah seni ateşten azad etsin, çünkü sen beni şeytandan azad ettin» der.» buyurmuştur. Ahmed'in rivayetinde «çanak ona istiğfar eder» denilmiştir.
Yemeğe tuzla başlamak ve tuzla bitir-mek de sünnettendir. Hatta onda yetmiş derde şifa vardır. Yemekten sonra eli silmeden önce ve kâseyi yalamak da sünnettendir.
Bu bahsin tamamı Dürrü Münteka, Bezzâziye ve diğer kitaplardadır.