sinang
New member
بســـم الله الرحمن الرحيم
Arabistan yarım adasında bugün olduğu gibi 14. asır öncede su çok önemli idi,küresel ısınma ile bu sıkıntı görülen oki yakın bir tarihte tüm yerküreye yayılacaktır.İşte ashabı güzinin Allah Resulü sav'nden öğrendiği bir uygulamayı siz okuyucularla paylaşmak istedik.
'Sinek herhangi birinizin(yeme veya içme)kabına konarsa,onu tamamen kabın içine batırsın ve sonra çıkarıp atsın...'(Buhari,tıb,58.Ebu davud,et'ime,48,Nesai ferc,11.ibni mace tıb,31,darimi,et'ime,12,müsned 2/229,246,bedül -halk,17)
Hadisi sened yönünden tenkid etmek mümkün değildir;çünkü hadis buhari ve yanı sıra ebu davud,nesai,darimi ve ibni hanbel rivayet etmişlerdir.Sahabe vetabiin ve tebe-i tabiin) ümmet telakki bil-kabulle karşılamışlardır;hadis mütehassısları da herhangi bir şüphe irasında bulunmamışlar;bulunmamışlar ve hadis bugünlere gelmiş ulaşmıştır.Hadis ilk defa itizalciler tarafından inkar edilmiştir.Aynı şekilde kriterlerine uymadığı için 20.yy müsteşrik ve ilim adamlarınca tenkide uğramışlardır.Oysa bu hadis başlı başına mucizatı Ahmediye sav.dendir.
Çünkü,herşeyden önce Allah Resulü sav.sineğin mikrop taşıyıcı olduğuna dikkad çekmekte ve hadisin devamında(feinne fi ehadi cenahay'hi şifaen ve fil eharıdaen)'Çünkü,sineğin bir kanadında şifa,diğer kanadında ise hastalık vardır'buyurmaktadır.
Bizim burada 'yan'diye tercüme ettiğimiz 'cenah' kelimesi 'kanat'manasınada gelmektedir.Hadis,her iki mana ile ayrı iki mühim hakikate parmak basmaktadır.Sineğin bir yanında mikrop,diğer yanında ise,o mikrobu sterilize edecek stoplazma içide bir ilaç taşıdığı günümüz tıp araştırmalarının ortaya koyduğu bir hakikattir.İkinci durumda yani'cenah'kelimesinin 'kanat' -hadisin yapısı iki yorumada müsait-tercümesinde karşımıza şu gerçek çıkmaktadır:Sinek bir yere dalış yaparken,yeniden kalkabilmek için kanatlarından birini ihtiyaten çok dikkatli kullanır.Pek nadir olarak,yeniden kalkamayacağı(bal)gibi zeminlere konar.Bu kendi hayatını sürdürecek ilahi programının onda hazır ve kusursuz olduğunu gösterir.
Sinek yiyecek,içeceklere konarken tifo,kolera,dizanteri mikroplarınıda muhtemel taşır.Allah Resulü sav. bir kanadındaki taşıdığı mikroba karşı diğer kanadının ilaç olarak kullanılmasını tavsiye buyurmaları sıhatin korunmasın adına tıpın ancak günümüzde keşfede bildiği hakikati iki cümle ile açıklamıştır.
Bu hadise karşı çıkanlardan bir gurub ise ravisinin ashabın ünlü muhaddislerinden ebu Hureyre ra. rivayet ediyor olmasıdır,bunun ilmi bir sebebi yoktur.
Bu özelliğin sadece sineğe has değildir, akreb ve arınında benzer özellikle donatılmıştır.
Geleneksel tıpda akrebin soktuğu yere akrebi ezip,sararlar;arı ise bir yanı ile bal yaparken(şifa)diğer yanıyla zehir akıtır.
Ey insanlar, (size) bir örnek verildi; şimdi onu dinleyin. Sizin, Allah'ın dışında tapmakta olduklarınız -hepsi bunun için bir araya gelseler dahi- gerçekten bir sinek bile yaratamazlar. Eğer sinek onlardan bir şey kapacak olsa, bunu da ondan geri alamazlar. İsteyen de güçsüz, istenen de." (Hac Suresi, 73)