Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Sinek hadisi

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden

بســـم الله الرحمن الرحيم

Arabistan yarım adasında bugün olduğu gibi 14. asır öncede su çok önemli idi,küresel ısınma ile bu sıkıntı görülen oki yakın bir tarihte tüm yerküreye yayılacaktır.İşte ashabı güzinin Allah Resulü sav'nden öğrendiği bir uygulamayı siz okuyucularla paylaşmak istedik.
'Sinek herhangi birinizin(yeme veya içme)kabına konarsa,onu tamamen kabın içine batırsın ve sonra çıkarıp atsın...'(Buhari,tıb,58.Ebu davud,et'ime,48,Nesai ferc,11.ibni mace tıb,31,darimi,et'ime,12,müsned 2/229,246,bedül -halk,17)
Hadisi sened yönünden tenkid etmek mümkün değildir;çünkü hadis buhari ve yanı sıra ebu davud,nesai,darimi ve ibni hanbel rivayet etmişlerdir.Sahabe vetabiin ve tebe-i tabiin) ümmet telakki bil-kabulle karşılamışlardır;hadis mütehassısları da herhangi bir şüphe irasında bulunmamışlar;bulunmamışlar ve hadis bugünlere gelmiş ulaşmıştır.Hadis ilk defa itizalciler tarafından inkar edilmiştir.Aynı şekilde kriterlerine uymadığı için 20.yy müsteşrik ve ilim adamlarınca tenkide uğramışlardır.Oysa bu hadis başlı başına mucizatı Ahmediye sav.dendir.
Çünkü,herşeyden önce Allah Resulü sav.sineğin mikrop taşıyıcı olduğuna dikkad çekmekte ve hadisin devamında(feinne fi ehadi cenahay'hi şifaen ve fil eharıdaen)'Çünkü,sineğin bir kanadında şifa,diğer kanadında ise hastalık vardır'buyurmaktadır.
Bizim burada 'yan'diye tercüme ettiğimiz 'cenah' kelimesi 'kanat'manasınada gelmektedir.Hadis,her iki mana ile ayrı iki mühim hakikate parmak basmaktadır.Sineğin bir yanında mikrop,diğer yanında ise,o mikrobu sterilize edecek stoplazma içide bir ilaç taşıdığı günümüz tıp araştırmalarının ortaya koyduğu bir hakikattir.İkinci durumda yani'cenah'kelimesinin 'kanat' -hadisin yapısı iki yorumada müsait-tercümesinde karşımıza şu gerçek çıkmaktadır:Sinek bir yere dalış yaparken,yeniden kalkabilmek için kanatlarından birini ihtiyaten çok dikkatli kullanır.Pek nadir olarak,yeniden kalkamayacağı(bal)gibi zeminlere konar.Bu kendi hayatını sürdürecek ilahi programının onda hazır ve kusursuz olduğunu gösterir.
Sinek yiyecek,içeceklere konarken tifo,kolera,dizanteri mikroplarınıda muhtemel taşır.Allah Resulü sav. bir kanadındaki taşıdığı mikroba karşı diğer kanadının ilaç olarak kullanılmasını tavsiye buyurmaları sıhatin korunmasın adına tıpın ancak günümüzde keşfede bildiği hakikati iki cümle ile açıklamıştır.
Bu hadise karşı çıkanlardan bir gurub ise ravisinin ashabın ünlü muhaddislerinden ebu Hureyre ra. rivayet ediyor olmasıdır,bunun ilmi bir sebebi yoktur.
Bu özelliğin sadece sineğe has değildir, akreb ve arınında benzer özellikle donatılmıştır.
Geleneksel tıpda akrebin soktuğu yere akrebi ezip,sararlar;arı ise bir yanı ile bal yaparken(şifa)diğer yanıyla zehir akıtır.

Ey insanlar, (size) bir örnek verildi; şimdi onu dinleyin. Sizin, Allah'ın dışında tapmakta olduklarınız -hepsi bunun için bir araya gelseler dahi- gerçekten bir sinek bile yaratamazlar. Eğer sinek onlardan bir şey kapacak olsa, bunu da ondan geri alamazlar. İsteyen de güçsüz, istenen de." (Hac Suresi, 73)
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Bismillahirrahmanirrahim.

"De ki: 'Ben size Allah'ın hazineleri benim yanımdadır ve gaybı bilirim demem. Ve ben size meleğim de demiyorum. Ancak bana vahyolunan şeye tabi olurum'. De ki: 'Görmeyenle gören bir olur mu? Hiç düşünmüyor musunuz?" (En'am; 50) Bu ayette Hazreti Muhammed (a.s.)'in Şöyle demesi isteniyor. Size anlatmak ve sunmak istediğim gerçekleri kendi gözümle gördüm. Ben bunları adetâ yaşadım ve bu gerçekleri vahiy ile öğrendim. Bu hakikatler hakkında benim öğrendiklerimi ve gördüklerimi siz bilemezsiniz. Siz bunlar hakkında esas bilgiye sahip olmayıp, sadece tahmin yürüttüğünüz ve taklit ettiğiniz için bir bakıma kör sayılırsınız. Yani gözleriniz benim gördüklerimi görmüyor. Ben gözleri iyi gören bir kişi iken siz gözleri kör olansınız. Size üstünlüğüm varsa bundan dolayı vardır. Yoksa maddi veya bedensel herhangi bir üstünlüğü yoktur. Bende ne Allah'ın hazineleri vardır, ne gaybın bilgisine sahibim ve ne de insanlık zaaflarından yoksunum.
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Mekke'nin Fethiyle İlgili Müjde

Hz. Peygamber (a.s.) Medine'de rüyada, Mekke'ye girdiğini ve Bey*tullah (Kâbe)'ı tavaf ettiğini görür. Hz. Peygamber (a.s.) bu rüyasını saha*beye açıklar ve 1400 kişiyle umre yapmak üzere yola koyulur. Mekke kâ*firleri, Hz. Peygamber ile beraberindekileri Hudeybiye adlı yerde durdu*rurlar. Nihayet Hudeybiye Anlaşması imzalanır. Bundan bazı sahabe hayli rahatsız olurlar. Aralarında bu durumdan yakınanlar da vardır. Bunların temsilciliğini Hz. Ömer (r.a.) üstlenir ve Hz. Peygamber (a.s.)'e sorar: "Ya Rasûlallah, siz bize dememiş miydiniz, biz Mekke'ye gireceğiz ve tavaf edeceğiz? Rasûlullah buyurdular: "Ben bu yolculuk sırasında mı bunun böyle olacağını söylemiştim?" Daha sonra Kur'ân-ı Kerim'de Cenab-ı Al*lah şunları söyler:

"Andolsun ki Allah, Peygamberine hak olarak gösterdiği rü'yayı tas*dik etti. İnşallah (hepiniz) emin ve korkusuz başınızı tıraş etmiş, kısalt*mış olarak Mescid-i Haram'a gireceksiniz. Fakat Allah, sizin bilemediği*niz şeyleri bildi de, Mekke fethinden önce size yakın bir fethi mukadder kıldı." (Fetih; 27)

Yukarıdaki ayetten anlaşılıyor ki, rüya yoluyla Hazreti Peygamber (a.s.)'e Mekke'ye giriş şekli, arkadaşlarıyla birlikte oraya gidişi kâfirlerin onlara mani olacağı, sonra anlaşma yapılacağı, bundan sonra iki sene müddetle müslümanlara umre yapmak imkânı sağlanacağı ve nihayet Mekke fethinin yolunun açılacağı tek tek anlatılmıştı. Bu da, Kur'ân-ı Kerim'in dışında başka vahiy ve ilhamların Hz. Peygamber'e gelmelerinin bir delili değil midir?
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Fizılal-il Kur'an
Allah'a itaat, Resulüne itaat, hüküm ve yasa koyma yetkisini, sadece Allah'a vermek, ihtilaflı meselelerde çözüm kaynağı için sadece ve sadece Allah'ı yetkili kılmak, bununla birlikte Kur'an ve sünnette kesin hüküm bulunmayan ve insanlar arasında farklı yorum ve görüşlere sebeb olan meseleleri de yine Allah'a havale etmek ve bu meseleleri nasların genel ilkeleri ışığında çözmeyi benimsemek.


'Size iki şey bırakıyorum ki,onlara tutunduğunuz müddetçe asla dalalete düşmezsiniz:Allah'ın kitabı ve Peygamberi'nin sünneti.'(İmam malik:Muvatta,kader,3.)

Feey'ne tez'hebün?(tekvir81/26)
 
Üst Alt