Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Sifir Hata Veya Kuran :

selinay25

New member
Katılım
19 Nis 2007
Mesajlar
87
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
SIFIR HATA VEYA KURAN :

Yüce Rabbimizin göndereceği , uymadığımızda Cehenneme, ihlasla teslim olup pratik hayatımızda uyguladığımızda ise bizi Cennete götürecek kadar CİDDİ olan bir KİTAB (VAHY) mutlaka ve mutlaka SIFIR HATA , YANİ TAMAMEN HATASIZ OLMALIDIR. eğer '' min İNDİLLEH '' yani Allah'tan geldiği iddia edilen KİTAB' ta , tek bir AYET bile(HAŞA )hatalı , çelişkili, kusurlu, eksik, tenakuzlu veya yanlış olsaydı ; KADİRR OLAN ALLAH ' ın tek bir yerde dahi yanlış yapması sözkonusu olamayacağına göre ''BU KİTAP ALLAH KELAMI DEĞİLDİR '' hükmünü yerdi. işte şu anda insanlar tarafından tahrif edilen , Tevrat ve İncil bu durumdadır. yanlışlık yapma, nisyan, tenakuza düşme, bilememe vs. gibi tüm kusurlar beşer olan biz kullar için geçerlidir. HAŞA O nasıl RABB dır ki ancak biz beşer kullarına ait olan '' HATA '' ile malul olsun. bu imkansız olduğuna ve tek bir hata bile bulunamadığına göre Kur'an'ın Allah kelamı olduğu kesinlikle anlaşılır.
şu anda ki Tevrat ve İncil'in, Allah kelamı olarak kabul edilemeyeceği içlerindeki hatalardan da anlaşılabilir.Allah kelamı iddiasıyla ortada bulunan Tevrat ve İncil'in içinde ; Kur'an'a uymayan, kendi içinde çelişkili hatalar mevcuttur.

burada dikkat çeken husus , Kur'an dışındaki diğer kitabların Allah kelamı olmasına rağmen nasıl olupta TAHRİF olduklarıdır? bunun nedeni çok açıktır. çünkü bu kitab lar Allah tarafından KORUNMAMIŞTIR. korunmayınca tahrifkar insanlar tarafından TAHRİF edilmeden bırakılması muhal olurdu zaten.

İşte tam da burada , Kur'an la samimi bir şekilde ilgilenen hemen herkesin bildiği ama derli toplu bir şekilde , tekrar tekrar bakmak amacıyla Kur'an ile diğer bilgilerin arasındaki farkı gösterecek bazı Ayetleri konu bazında vermeye çalışacağım. her konu ile ilgili çok Ayet olmasına rağmen, ben sadece bir - iki tanesini verebileceğim:

KUR'AN İLE DİĞER BİLGİLER ( TEVRAT, İNCİL, ZEBUR, HADİS ) ARASINDAKİ FARKLARI GÖSTEREN AYETLER : (sadece bir kısmı):

1- KUR'AN IN KORUYUCUSU/ MUHAFIZI ALLAH' TIR:

15 Hicr 9
Kur'an ı kesinlikle biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız.

17 İsra 87
Ancak Rabbinin Rahmeti ( sayesinde Kur'an BAKİ KALMIŞTIR) çünkü O ' nun Lütufkarlığı çok büyüktür.

75 Kıyame 16
Şüphesiz onu toplamak ve onu okutmak bize aittir.


2-KUR'AN TAMAMLANMIŞTIR VE DEĞİŞMEZ / DEĞİŞTİRİLEMEZ :

6 En'am 115
Rabbinin sözü, doğruluk ve adalet bakımından TAMAMLANMIŞTIR , onun sözlerini DEĞİŞTİREBİLECEK YOKTUR.


3-KUR'AN AÇIK DELİLDİR VE YALNIZCA ONDAN SORUMLUYUZ :

10 Yunus 15
Böyle iken Ayetlerimiz birer birer AÇIK DELİL olarak karşılarında okunduğu zaman , bize kavuşmayı ummayanlar: '' Bundan başka bir Kur'an getir veya bunu DEĞİŞTİR '' dediler. De ki : O'nu kendiliğimden değiştirmem, benim için olacak şey değildir. ''BEN ANCAK BANA VAHYOLUNANA UYARIM '' . Rabbime isyan edersem şüphesiz büyük bir günün azabından korkarım.


4-KUR'AN IN BENZERİ YAPILAMAZ - VAHY YALNIZ KUR' AN ' DIR :

2 Bakara 23 - 24
Eğer kulumuz (Muhammed )'e parça parça ( Ayet ve Sureler ) halinde indirdiğimiz Kur'an 'dan şüphede iseniz, haydi onun ayarında BİR SURE MEYDANA GETİRİN ve Allah'tan başka güvendiğiniz ne kadar yardımcılarınız ve şahitleriniz varsa hepsini yardıma çağırın.eğer davanıza sadakatle bağlananlardan iseniz.

Yok eğer bunu yapamazsanız ; ki hiçbir zaman da asla YAPAMAYACAKSINIZ , o halde yakıtı insanlar ve taşlar için hazırlanan '' O '' dehşetli ateşten sakının.


5- KUR'AN IN SÖZLERİNDE BOZUKLUK / EĞRİLİK YOKTUR :

18 Kehf 1
Hamd O Allah'a ki kulu ( Muhammed)'e Kur'an ı indirdi. Hem de onda hiçbir eğrilik yapmadı.


6- KUR'AN DA ÇELİŞKİ / TENAKUZ YOKTUR :

4 Nisa 82
Onlar hala Kur'an'ı gereği gibi düşünüp anlamaya çalışmazlar mı? EĞER KUR'AN ALLAH'TAN BAŞKASI TARAFINDAN OLSA İDİ, ELBETTE İÇİNDE BİRÇOK ÇELİŞKİLER BULURLARDI.


7-KUR'AN KOLAYLAŞTIRILMIŞTIR :

54 Kamer 17
Andolsun Kur'an ı öğüt için kolaylaştırdık. Fakat hani öğüt alan ?


8-KUR'AN HAK İLE BATILI BİR BİRİNDEN AYIRIR (FURKAN'DIR) :

25 Furkan 1
Alemlere bir uyarıcı olsun diye kuluna FURKANI ( KUR'AN I) indiren ( Allah'ın şanı) ne yücedir.


9-KUR'AN HİKMET DOLUDUR :

3 Al-i İmran 58
İşte bunu, biz sana Kur'an ın ayetlerinden ve HİKMET dolu zikirden peyderpey okuyoruz.


10-KUR'AN TEK İLAHİ KANUNDUR :

7 Araf 3
Rabbinizden size indirilene uyun. Allah'tan başkasını dostlar edinip onlara uymayın.Ne kadar az düşünüyorsunuz?


11-KUR'AN BÜTÜN İNSANLARA İLAHİ TEBLİĞDİR / ÖĞÜTTÜR :

14 İbrahim 52
Bu insanlara açık bir tebliğdir. Bununla uyarılsınlar da hem onun bir tek ilah olduğunu bilsinler hem de akıl sahipleri öğüt alsınlar.
saygı ve sevgilerimle
not: inanıyorumki,sevindirici bir şekilde Kur'an'a katışıksız/yalın bir şekilde objektif yönelişlerin arttığı günümüz Dünyasında, lanetli şeytanda tatil yapmıyacak/ boş durmayacak/Kur'an'a saldırılarındanda asla geri durmayacaktır. ve şurasıda kesindirki, biz hanif Müslümanlar olarakta, Yüce Rabbimiz, canımızı bizden alana kadarda, bizde asla ve kat'a ,TEK KORUNMUŞ VAHY OLAN KUR'AN'I ,insanlara tebliğe devam etmekten geri durmayacağız.bu konuda korunmamış her kul gibi hata yaparsak , dilerizki, Yüce Allah, bize hatamızı düzelttirecek zaman verir, basiret,feraset ve ilmi lutfeder , bizi bağışlar ve cennetine layık kılacak salih ameller işlettirir inşaAllah.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
1- KUR'AN IN KORUYUCUSU/ MUHAFIZI ALLAH' TIR:

15 Hicr 9
Kur'an ı kesinlikle biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız.

17 İsra 87
Ancak Rabbinin Rahmeti ( sayesinde Kur'an BAKİ KALMIŞTIR) çünkü O ' nun Lütufkarlığı çok büyüktür.

75 Kıyame 16
Şüphesiz onu toplamak ve onu okutmak bize aittir.


2-KUR'AN TAMAMLANMIŞTIR VE DEĞİŞMEZ / DEĞİŞTİRİLEMEZ :

6 En'am 115
Rabbinin sözü, doğruluk ve adalet bakımından TAMAMLANMIŞTIR , onun sözlerini DEĞİŞTİREBİLECEK YOKTUR.


3-KUR'AN AÇIK DELİLDİR VE YALNIZCA ONDAN SORUMLUYUZ :


yüreğine sağlık
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
42
Konum
ruhlar aleminden
1- KUR'AN IN KORUYUCUSU/ MUHAFIZI ALLAH' TIR:

15 Hicr 9
Kur'an ı kesinlikle biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız.

17 İsra 87
Ancak Rabbinin Rahmeti ( sayesinde Kur'an BAKİ KALMIŞTIR) çünkü O ' nun Lütufkarlığı çok büyüktür.

75 Kıyame 16
Şüphesiz onu toplamak ve onu okutmak bize aittir.


2-KUR'AN TAMAMLANMIŞTIR VE DEĞİŞMEZ / DEĞİŞTİRİLEMEZ :

6 En'am 115
Rabbinin sözü, doğruluk ve adalet bakımından TAMAMLANMIŞTIR , onun sözlerini DEĞİŞTİREBİLECEK YOKTUR.


3-KUR'AN AÇIK DELİLDİR VE YALNIZCA ONDAN SORUMLUYUZ :


yüreğine sağlık

Çapanoğlu imanın şartı 6

İmanın şartları altıdır. Kim bunlardan bir tanesine dahi Allah’ın istediği şekilde iman etmezse mü’min olamaz.

Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

“Ey inananlar! Allah’a, rasulüne, rasulüne indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaba inanmakta sebat gösterin. Kim Allah’ı, meleklerini, kitablarını, rasullerini ve ahiret gününü inkar ederse şüphesiz derin bir sapıklığa sapmıştır.” [Nisa: 136]

Allah’a (c.c) imanın geçerli olabilmesi için de şu altı şarta eksiksiz olarak iman edilmesi gereklidir. Bu şartlar ise:



1 - Allah’a İman: Allah vardır ve kemal sıfatlara sahiptir. Yarattıklarının hiçbirine benzemez. Hiçbir şey O’nun dengi ve benzeri değildir. Alemlerde, yerde ve gökte yalnız O yasama (kanun koyma) hakkına sahiptir. Bütün ibadetler yalnızca O’na yapılır.



2 - Meleklere İman: Meleklere Allah’ın (c.c) Kur’an’da, Rasulullah’ın (s.a.s) sahih hadislerinde onları vasfettiği şekilde iman etmek lazımdır ve bu iman şöyle olmalıdır: Melekler Allah’ın kullarıdır. Onlarda dişilik ve erkeklik yoktur. Nurdan yaratılmışlardır. Bir an bile Allah’a karşı isyan etmez, günah işlemezler. Devamlı Allah’a ibadet ederler. Kur’an-ı Kerim’de ve sahih hadislerde isimleri zikredilenlere isimleriyle; (Cebrail, Mikail, İsrafil, Malik, Rıdvan gibi) isimleri zikredilmeyenlerin de hepsine birden iman edilmesi gerekir.



3 - Kitaplara İman: Allah katından gelen kitaplara Kur’an-ı Kerim’de ve sahih hadislerde ismi zikredilenlere ismiyle; (Kur’an, Tevrat, İncil, Zebur) zikredilmeyenlere ise genel olarak iman etmek gerekir. Kur’an’ın dışındaki diğer kitaplar tahrif edilmiş olduğu için onlara Allah (c.c) katından geldiği şekliyle iman edilmesi gerekir. Kur’an ise Allah tarafından korunmak suretiyle kıyamete kadar baki kalacak ve yalnızca O’na bağlananlar kıyamet gününde kurtuluşa ereceklerdir.



4 - Nebi ve Rasullere İman: Kur’an-ı Kerim ve sahih hadislerde ismi zikredilenlere ismiyle, ismi zikredilmeyenlerin ise hepsine birden iman edilmesi gerekir.

5 - Ahiret gününe İman: Ölüm, berzah (ölümden kıyamete kadar olan olaylar), hesap, mizan, cennet, cehennem, kabirde azab veya mükafat göreceklerin acı ve lezzeti beden ve ruhlarıyla duyacaklarına ve en önemlisi öldükten sonra dirilmeye iman edilmesi gerekir.



6 - Kaderin Hayır ve Şerrin Allah’tan olduğuna İman:

Kadere imanın geçerli olabilmesi için şu dört şeye mutlaka inanılması gerekir:

Birincisi: Allah’ın ezeli ve kadim ilmine iman etmek. Allah (c.c) ezeli ve kadim olan ilmiyle ne olacağını bildi ve bu ezeli ilmiyle bildiği şeyleri yazdı.

İkincisi: Allah’ın olmasını dilediği şeyin mutlaka olacağına, olmamasını dilediği şeyin mutlaka olmayacağına gökte ve yerde meydana gelen bütün hareketlerin ve sessizliklerin Allah’ın izniyle olduğuna iman etmek.

Üçüncüsü: Allah’ın bütün mahlukatı yarattığına ve kainatın içindeki herşeyin Allah’ın yaratmasıyla ve takdiriyle meydana geldiğine iman etmek.

Dördüncüsü: Hayır ve şer ancak Allah’ın takdiri iledir. Dolayısıyle kendisine isabet eden şerrin başkasına isabet edebileceği halde kendisine isabet ettiğini zannetmemek, kendisine isabet eden hayrın bir tesadüf sonucu kendisine isabet ettiğine inanmamak.

Allah (c.c) kader hakkında şöyle buyuruyor:

“Şüphesiz ki Biz, herşeyi (önceden tesbit edilmiş) bir kaderle yarattık.” [Kamer: 49]

Şimdi buun neden hatırlatma gereksinimi duydum ?

Cevap : tek kaynak Kuran diyorsunuz ya, o yüzden, Tam bir mümin olabilmek için Allah'ın Rasülüne, onun söylediklerine de iman etmek gerekiyor, bu söylediklerime delilolarak yukarıda bahsi geçen ayetler zikredilmiştir.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Sevgili Ruşen,
Bir sen kalmıştın Çapanoğluyla cedelleşmeyen,
Şükür kadro tamamlandı,
Sen çok yaşa e mi?
Demek imanımı ölçmek istedin,
Ölç kareş, canın sağolsun..
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
42
Konum
ruhlar aleminden
Sevgili Ruşen,
Bir sen kalmıştın Çapanoğluyla cedelleşmeyen,
Şükür kadro tamamlandı,
Sen çok yaşa e mi?
Demek imanımı ölçmek istedin,
Ölç kareş, canın sağolsun..

Birinci husus;

Bizim kimsenin imanını ölçmek gibi bir niyetimiz ve densizliğimiz olamaz, ben kim oluyorum ki , bir başkasının imanını ölçeceğim.böyle anlaşılmasına bir anlam veremedim ve üzüldüm.

İkinci husus ;

Bizim Ahmet , Mahmut, Veli ile işimiz olmaz,isimler bizim için bir gölgeden ibarettir, bizim prensiplerimiz , inandıklarımız vardır, o doğrultuda fikirlerimizi açıklarız.ismin çapanoğlu değil başka bir şey olsa yine aynı şekilde cevap yazacaktım.

PRENSİP : HAKKININ DEĞİL, HAKK'IN SAVUNUCUSU OLABİLMEK
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Çapanoğlu imanın şartı 6

İmanın şartları altıdır. Kim bunlardan bir tanesine dahi Allah’ın istediği şekilde iman etmezse mü’min olamaz.

Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

“Ey inananlar! Allah’a, rasulüne, rasulüne indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaba inanmakta sebat gösterin. Kim Allah’ı, meleklerini, kitablarını, rasullerini ve ahiret gününü inkar ederse şüphesiz derin bir sapıklığa sapmıştır.” [Nisa: 136]

Allah’a (c.c) imanın geçerli olabilmesi için de şu altı şarta eksiksiz olarak iman edilmesi gereklidir. Bu şartlar ise:





1 - Allah’a İman: Allah vardır ve kemal sıfatlara sahiptir. Yarattıklarının hiçbirine benzemez. Hiçbir şey O’nun dengi ve benzeri değildir. Alemlerde, yerde ve gökte yalnız O yasama (kanun koyma) hakkına sahiptir. Bütün ibadetler yalnızca O’na yapılır.



2 - Meleklere İman: Meleklere Allah’ın (c.c) Kur’an’da, Rasulullah’ın (s.a.s) sahih hadislerinde onları vasfettiği şekilde iman etmek lazımdır ve bu iman şöyle olmalıdır: Melekler Allah’ın kullarıdır. Onlarda dişilik ve erkeklik yoktur. Nurdan yaratılmışlardır. Bir an bile Allah’a karşı isyan etmez, günah işlemezler. Devamlı Allah’a ibadet ederler. Kur’an-ı Kerim’de ve sahih hadislerde isimleri zikredilenlere isimleriyle; (Cebrail, Mikail, İsrafil, Malik, Rıdvan gibi) isimleri zikredilmeyenlerin de hepsine birden iman edilmesi gerekir.



3 - Kitaplara İman: Allah katından gelen kitaplara Kur’an-ı Kerim’de ve sahih hadislerde ismi zikredilenlere ismiyle; (Kur’an, Tevrat, İncil, Zebur) zikredilmeyenlere ise genel olarak iman etmek gerekir. Kur’an’ın dışındaki diğer kitaplar tahrif edilmiş olduğu için onlara Allah (c.c) katından geldiği şekliyle iman edilmesi gerekir. Kur’an ise Allah tarafından korunmak suretiyle kıyamete kadar baki kalacak ve yalnızca O’na bağlananlar kıyamet gününde kurtuluşa ereceklerdir.



4 - Nebi ve Rasullere İman: Kur’an-ı Kerim ve sahih hadislerde ismi zikredilenlere ismiyle, ismi zikredilmeyenlerin ise hepsine birden iman edilmesi gerekir.

5 - Ahiret gününe İman: Ölüm, berzah (ölümden kıyamete kadar olan olaylar), hesap, mizan, cennet, cehennem, kabirde azab veya mükafat göreceklerin acı ve lezzeti beden ve ruhlarıyla duyacaklarına ve en önemlisi öldükten sonra dirilmeye iman edilmesi gerekir.



6 - Kaderin Hayır ve Şerrin Allah’tan olduğuna İman:

Kadere imanın geçerli olabilmesi için şu dört şeye mutlaka inanılması gerekir:

Birincisi: Allah’ın ezeli ve kadim ilmine iman etmek. Allah (c.c) ezeli ve kadim olan ilmiyle ne olacağını bildi ve bu ezeli ilmiyle bildiği şeyleri yazdı.

İkincisi: Allah’ın olmasını dilediği şeyin mutlaka olacağına, olmamasını dilediği şeyin mutlaka olmayacağına gökte ve yerde meydana gelen bütün hareketlerin ve sessizliklerin Allah’ın izniyle olduğuna iman etmek.

Üçüncüsü: Allah’ın bütün mahlukatı yarattığına ve kainatın içindeki herşeyin Allah’ın yaratmasıyla ve takdiriyle meydana geldiğine iman etmek.

Dördüncüsü: Hayır ve şer ancak Allah’ın takdiri iledir. Dolayısıyle kendisine isabet eden şerrin başkasına isabet edebileceği halde kendisine isabet ettiğini zannetmemek, kendisine isabet eden hayrın bir tesadüf sonucu kendisine isabet ettiğine inanmamak.

Allah (c.c) kader hakkında şöyle buyuruyor:

“Şüphesiz ki Biz, herşeyi (önceden tesbit edilmiş) bir kaderle yarattık.” [Kamer: 49]

Şimdi buun neden hatırlatma gereksinimi duydum ?

Cevap : tek kaynak Kuran diyorsunuz ya, o yüzden, Tam bir mümin olabilmek için Allah'ın Rasülüne, onun söylediklerine de iman etmek gerekiyor, bu söylediklerime delilolarak yukarıda bahsi geçen ayetler zikredilmiştir.


Selam,buraya takildim? Ayetler amenna tabiki Resule iman ediyoruz hemde söyledigi her seye cünki bunlarin hepsi Kitabullahta ayeti kerime inkar ne mümkün.
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
42
Konum
ruhlar aleminden
Selam,buraya takildim? Ayetler amenna tabiki Resule iman ediyoruz hemde söyledigi her seye cünki bunlarin hepsi Kitabullahta ayeti kerime inkar ne mümkün.

İşte benim de itirazım bu noktada, peygamber efendimizin söylediği sözleri kaynak kabul etmiyorsunuz ya ( Çünkü öyle dediniz )
Peki o zaman Kuran-ı Kerimde neden hem kitaplara iman edin diyor, hem de rasüle iman edin, rasüle itaat edin diyor =?
Madem ki hadislerin sizin nazarınızda bir önemi yok, peki o halde neden Kuran-ı Kerim de rasüle itaat edin diye neden emrediyor,
madem hadislerin bir önemi yok o halde sadece kitaplara iman edin yazar, rasüle itaat edin yazmazdı.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
İşte benim de itirazım bu noktada, peygamber efendimizin söylediği sözleri kaynak kabul etmiyorsunuz ya ( Çünkü öyle dediniz )
Peki o zaman Kuran-ı Kerimde neden hem kitaplara iman edin diyor, hem de rasüle iman edin, rasüle itaat edin diyor =?
Madem ki hadislerin sizin nazarınızda bir önemi yok, peki o halde neden Kuran-ı Kerim de rasüle itaat edin diye neden emrediyor,
madem hadislerin bir önemi yok o halde sadece kitaplara iman edin yazar, rasüle itaat edin yazmazdı.


Kitapta Meleklere de iman yazar ama Meleklere itaat edemeyiz herhalde, Onların hadisleri de mevcut olmadığına göre, bu mantıkla nereye varacağız.. Peygambere iman değil mesele, Peygamberlere iman, Hz. İbrahimin, İsmaliniz, Yakubun, Ademin hadislerini nereden bulup, hayatımıza yansıtacağız, varsa diğer peygamberlerin hadisleri elinizde, açıklayın, uygulayalım..
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
42
Konum
ruhlar aleminden
Kitapta Meleklere de iman yazar ama Meleklere itaat edemeyiz herhalde, Onların hadisleri de mevcut olmadığına göre, bu mantıkla nereye varacağız.. Peygambere iman değil mesele, Peygamberlere iman, Hz. İbrahimin, İsmaliniz, Yakubun, Ademin hadislerini nereden bulup, hayatımıza yansıtacağız, varsa diğer peygamberlerin hadisleri elinizde, açıklayın, uygulayalım..

Yalnızca imanla ilintili değil
Kuran-ı Kerim de Allaha ve Rasülüne itaat edin diye emrediyor.Meleklere itaat edin emretmiyor !

3/32, 132,
4/59, 64,68, 69
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yalnızca imanla ilintili değil
Kuran-ı Kerim de Allaha ve Rasülüne itaat edin diye emrediyor.Meleklere itaat edin emretmiyor !

3/32, 132,
4/59, 64,68, 69



HZ. İBRAHİM’İN HADİSLERİ NEREDE?

Kaşif Ahmed Şehzade, Allah’a ve elçiye itaatten kastın; Allah’ın elçisiyle gönderdiği mesaj olan Kuran’a uymak olduğunu söyler ve Kuran’da aktarıldığı gibi Peygamberimiz’in bizim için örnek olduğunu, fakat Peygamberimiz’e dair bilgiler için de tek geçerli ve yeterli kaynağın Kuran olduğunu söyler. Şehzade, Mümtehine Suresi 4. ayeti örnek göstererek şöyle der: “Aşağıdaki ayet, Hz. İbrahim’in örneğini geleneklerin ve ona atfedilen sözlerin arasından seçeceğimizi mi söylüyor? Hayır, bu ayet öyle söylemiyor. Ayette anlatılmak istenen Hz. İbrahim’in davranışının, tavrının Kuran’da açıklanan şeklinin inananlar için örnek olduğu ve inananların onun örneğinde olduğu gibi hareket etmeleri gerektiğidir.” (Kaşif Ahmed Şehzade, The Authority of Quran)

İbrahim ve onunla birlikte olanlarda size güzel bir örnek vardır.

60 Mümtehine Suresi 4

Eğer Peygamberimiz’i örnek almaktan kastın; hadislere ve Peygamber’in kavminin geleneklerine uymak olduğu söylenirse; o zaman İbrahim Peygamber’i örnek almamızı söyleyen ayete göre, İbrahim Peygamber’in kavminin geleneklerini öğrenmemiz ve İbrahim Peygamber’in hadislerini de bulmamız gerekmektedir. Oysa durum Kaşif Ahmed Şehzade’nin dediği gibidir. Peygamberimiz’in de, İbrahim Peygamber’in de davranış şekilleri Kuran’da anlatılır ve örnek almamız istenen bu davranışlardır.

Peygamber’in vahiy olan Kuran dışında Allah’a karşı bir şeyler uydurması için çabalar daha Peygamber hayattayken başlamıştır. Peygamber hayattayken buna engel olmuştur, fakat Peygamber’in vefatından sonra, hele bir de 4 Halife dönemi de geçince, Peygamber’in döneminde başlayan vahiy dışında uydurmalar oluşturma çabaları ne yazık ki gördüğümüz kötü sonuçları doğurmuştur.

Onlar neredeyse sana vahyettiğimizden başkasını bize karşı uydurman için seni fitneye düşüreceklerdi.

17 İsra Suresi 73

Kuran Allah’ın kitabıdır, fakat insanlar onu Hz. Muhammed’in (elçinin) sözü olarak duydular. Kuran’ın aşağıdaki ayetlerinde geçen ifade tarzları bu mantığı daha iyi kavramamızı sağlamaktadırlar.

Allah ve elçisinden kendileriyle antlaşma yapmış olduğunuz müşriklere bir ültimatomdur bu.

9 Tevbe Suresi 1

Bir de Allah ve elçisinden insanlara Büyük Hac günü bir duyuru var.

9 Tevbe Suresi 3

KURAN AYETLERİNDE ANLATILANLARA UYMAK ELÇİYE UYMAKTIR

Görüldüğü gibi Allah’ın kendisinden ve elçisinden ültimatom olduğunu, duyuru olduğunu söyledikleri aynı zamanda Kuran ayetleridir. Aynı mantığı Kuran’ın başka yerlerinde görebiliriz. Örneğin; 4 Nisa Suresi 13. ayete kadar miras ile ilgili hükümler anlatılır. 13. ve 14. ayet ise şöyledir:

13 Bunlar Allah’ın sınırlarıdır .Kim Allah’a ve elçisine itaat ederse onu altından ırmaklar akan ebedi kalacakları cennetlere sokar. İşte büyük kurtuluş ve mutluluk budur.

4 Nisa Suresi 13

14 Kim Allah’a ve elçisine isyan eder ve O’nun sınırlarını aşarsa onu da içinde ebedi kalacağı ateşe sokar. Onun için alçaltıcı bir azap vardır.

4 Nisa Suresi 13,14

Allah 13. ayete kadar hükümlerini anlatırken 13. ve 14. ayette bunlara uymak, Allah’a ve elçisine uymak olarak gösterilmektedir. Ne yazık ki Kuran’ı iyice araştırmadan, iyice düşünmeden, ayetleri sırf kendi fikirlerini doğru çıkartmak için çekiştirenler, bu ayetleri görmezlikten gelmiş ve ileri sürdükleri fikirlerle dini, Allah ve Peygamber yapımı bir şirkete; Peygamber’i, Allah’ın hükümlerine hüküm katan, Allah’ın hükümlerini gerektiğinde nesh eden (silen) bir şahsa dönüştürmüşlerdir. İçine düştükleri bu çelişkiyi fark eden bazı gelenekçiler açmazlarını kapamak için daha da vahim bir iddiaya kalkışmışlardır. Bu iddiaya göre Peygamber’in mevcut hadis kitaplarındaki hadisleri de vahiy neticesidir. Daha önceki bölümlerden hadislerin Kuran’la, mantıkla, kendi aralarında, bilimle, insafla çeliştiklerini görenler bu iddianın korkunçluğunu anlarlar. Bu iddia ile Peygamber’e atılan iftiralar, Allah’a iftiralar atmaya dönüştürülmüş olur. Peygamber bir tek Kuran’ı yazdırmıştır. Madem Kuran dışında uyulması gereken kaynaklar, vahiyler vardı; o zaman Peygamber onları neden yazdırmadı? Aşağıdaki ayete göre Peygamber’in uyduğu vahiy Kuran’dır. Din düşmanlarının değişmesini istedikleri de Kuran’dır. Kuran dışında dini kaynaklar olsa Peygamber de onlara uyardı, din düşmanlarıysa onların da değişmesini isterlerdi.

Onlara ayetlerimiz apaçık belgeler olarak okunduğunda bizimle karşılaşmayı ummayanlar derler k: “Bundan başka Kuran getir veya bunu değiştir.” De ki: ‘Benim onu kendiliğimden değiştirmem asla mümkün değildir. Ben yalnızca bana vahyedilene uyarım. Eğer Rabbime isyan edersem büyük günün azabından korkarım.”

10 Yunus Suresi 15

Peygamber ancak Allah’ın vahyi olan Kuran’a uyar. Gündelik hayatta Peygamber’in bazı hatalar yapması bile mümkündür. Kuran’da Peygamber’in hatalarının belirtilmesi, Peygamber’in Kuran dışındaki her sözünü, her hareketini vahiy olarak göstermeye çalışan iddiayı yalanlar.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Bu konuda son sözü Rabbimize söyletip, meseleyi kapatmak istiyorum..

Kendilerine okunmakta olan kitabı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu?

29 Ankebut Suresi 51


Yetiyor Ya Rab. Buna tüm zerremiz şahit..
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
42
Konum
ruhlar aleminden
Hadis ve sünnete inanmak ya da inanmamak sizin elinizde, ama bizim de elimizde olan bir şeyler var, bu fikre karşı mücadele etmek, mücadele diyorum çünkü ; bu düşünceler en başta Kuran-ı Kerime ters...
Nisâ() Sûresi

80 - Kim peygambere itaat ederse, Allah’a itaat etmiş olur. Kim yüz çevirirse (bilsin ki) biz seni onlara bekçi göndermedik.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Hadis ve sünnete inanmak ya da inanmamak sizin elinizde, ama bizim de elimizde olan bir şeyler var, bu fikre karşı mücadele etmek, mücadele diyorum çünkü ; bu düşünceler en başta Kuran-ı Kerime ters...
Nisâ() Sûresi

80 - Kim peygambere itaat ederse, Allah’a itaat etmiş olur. Kim yüz çevirirse (bilsin ki) biz seni onlara bekçi göndermedik.



Bu ayetin neresinden hadis veya sünneti çıkardın, açıkla ki bizde bilelim..
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
42
Konum
ruhlar aleminden
[/COLOR]


Bu ayetin neresinden hadis veya sünneti çıkardın, açıkla ki bizde bilelim..

anlamak isteyenler için hadis ve sünnete işaret edileceği çok net bir şekilde anlaşılacaktır, bunun için başkasöz söylemeye gerek yok.

insan ,inanmak istemiyorsa inanmaz, çünkü önyargıları inanmasına engelliyor.Ebu Cehil ayın yarılmasına şahit oldu, ama yine de inanmayanlardan oldu. Sizin ne düşündüğünüzün önemi yok, çünkü bundan gerçek olana ve hakikate zarar gelmez.

Güneşli bir günde gözünü kapatan güneşi görmez, bu insan ben güneşi görmediğime göre güneş yok derse ahmaklık etmiş olur, insanın güneşi görebilmesi için önce kör olmaması gerekiyor vesselam...
 

müttaki

New member
Katılım
9 Ocak 2007
Mesajlar
203
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
58
SIFIR HATA VEYA KURAN :

Yüce Rabbimizin göndereceği , uymadığımızda Cehenneme, ihlasla teslim olup pratik hayatımızda uyguladığımızda ise bizi Cennete götürecek kadar CİDDİ olan bir KİTAB (VAHY) mutlaka ve mutlaka SIFIR HATA , YANİ TAMAMEN HATASIZ OLMALIDIR. eğer '' min İNDİLLEH '' yani Allah'tan geldiği iddia edilen KİTAB' ta , tek bir AYET bile(HAŞA )hatalı , çelişkili, kusurlu, eksik, tenakuzlu veya yanlış olsaydı ; KADİRR OLAN ALLAH ' ın tek bir yerde dahi yanlış yapması sözkonusu olamayacağına göre ''BU KİTAP ALLAH KELAMI DEĞİLDİR '' hükmünü yerdi. işte şu anda insanlar tarafından tahrif edilen , Tevrat ve İncil bu durumdadır. yanlışlık yapma, nisyan, tenakuza düşme, bilememe vs. gibi tüm kusurlar beşer olan biz kullar için geçerlidir. HAŞA O nasıl RABB dır ki ancak biz beşer kullarına ait olan '' HATA '' ile malul olsun. bu imkansız olduğuna ve tek bir hata bile bulunamadığına göre Kur'an'ın Allah kelamı olduğu kesinlikle anlaşılır.
şu anda ki Tevrat ve İncil'in, Allah kelamı olarak kabul edilemeyeceği içlerindeki hatalardan da anlaşılabilir.Allah kelamı iddiasıyla ortada bulunan Tevrat ve İncil'in içinde ; Kur'an'a uymayan, kendi içinde çelişkili hatalar mevcuttur.

burada dikkat çeken husus , Kur'an dışındaki diğer kitabların Allah kelamı olmasına rağmen nasıl olupta TAHRİF olduklarıdır? bunun nedeni çok açıktır. çünkü bu kitab lar Allah tarafından KORUNMAMIŞTIR. korunmayınca tahrifkar insanlar tarafından TAHRİF edilmeden bırakılması muhal olurdu zaten.

İşte tam da burada , Kur'an la samimi bir şekilde ilgilenen hemen herkesin bildiği ama derli toplu bir şekilde , tekrar tekrar bakmak amacıyla Kur'an ile diğer bilgilerin arasındaki farkı gösterecek bazı Ayetleri konu bazında vermeye çalışacağım. her konu ile ilgili çok Ayet olmasına rağmen, ben sadece bir - iki tanesini verebileceğim:

KUR'AN İLE DİĞER BİLGİLER ( TEVRAT, İNCİL, ZEBUR, HADİS ) ARASINDAKİ FARKLARI GÖSTEREN AYETLER : (sadece bir kısmı):

1- KUR'AN IN KORUYUCUSU/ MUHAFIZI ALLAH' TIR:

15 Hicr 9
Kur'an ı kesinlikle biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız.

17 İsra 87
Ancak Rabbinin Rahmeti ( sayesinde Kur'an BAKİ KALMIŞTIR) çünkü O ' nun Lütufkarlığı çok büyüktür.

75 Kıyame 16
Şüphesiz onu toplamak ve onu okutmak bize aittir.


2-KUR'AN TAMAMLANMIŞTIR VE DEĞİŞMEZ / DEĞİŞTİRİLEMEZ :

6 En'am 115
Rabbinin sözü, doğruluk ve adalet bakımından TAMAMLANMIŞTIR , onun sözlerini DEĞİŞTİREBİLECEK YOKTUR.


3-KUR'AN AÇIK DELİLDİR VE YALNIZCA ONDAN SORUMLUYUZ :

10 Yunus 15
Böyle iken Ayetlerimiz birer birer AÇIK DELİL olarak karşılarında okunduğu zaman , bize kavuşmayı ummayanlar: '' Bundan başka bir Kur'an getir veya bunu DEĞİŞTİR '' dediler. De ki : O'nu kendiliğimden değiştirmem, benim için olacak şey değildir. ''BEN ANCAK BANA VAHYOLUNANA UYARIM '' . Rabbime isyan edersem şüphesiz büyük bir günün azabından korkarım.


4-KUR'AN IN BENZERİ YAPILAMAZ - VAHY YALNIZ KUR' AN ' DIR :

2 Bakara 23 - 24
Eğer kulumuz (Muhammed )'e parça parça ( Ayet ve Sureler ) halinde indirdiğimiz Kur'an 'dan şüphede iseniz, haydi onun ayarında BİR SURE MEYDANA GETİRİN ve Allah'tan başka güvendiğiniz ne kadar yardımcılarınız ve şahitleriniz varsa hepsini yardıma çağırın.eğer davanıza sadakatle bağlananlardan iseniz.

Yok eğer bunu yapamazsanız ; ki hiçbir zaman da asla YAPAMAYACAKSINIZ , o halde yakıtı insanlar ve taşlar için hazırlanan '' O '' dehşetli ateşten sakının.


5- KUR'AN IN SÖZLERİNDE BOZUKLUK / EĞRİLİK YOKTUR :

18 Kehf 1
Hamd O Allah'a ki kulu ( Muhammed)'e Kur'an ı indirdi. Hem de onda hiçbir eğrilik yapmadı.


6- KUR'AN DA ÇELİŞKİ / TENAKUZ YOKTUR :

4 Nisa 82
Onlar hala Kur'an'ı gereği gibi düşünüp anlamaya çalışmazlar mı? EĞER KUR'AN ALLAH'TAN BAŞKASI TARAFINDAN OLSA İDİ, ELBETTE İÇİNDE BİRÇOK ÇELİŞKİLER BULURLARDI.


7-KUR'AN KOLAYLAŞTIRILMIŞTIR :

54 Kamer 17
Andolsun Kur'an ı öğüt için kolaylaştırdık. Fakat hani öğüt alan ?


8-KUR'AN HAK İLE BATILI BİR BİRİNDEN AYIRIR (FURKAN'DIR) :

25 Furkan 1
Alemlere bir uyarıcı olsun diye kuluna FURKANI ( KUR'AN I) indiren ( Allah'ın şanı) ne yücedir.


9-KUR'AN HİKMET DOLUDUR :

3 Al-i İmran 58
İşte bunu, biz sana Kur'an ın ayetlerinden ve HİKMET dolu zikirden peyderpey okuyoruz.


10-KUR'AN TEK İLAHİ KANUNDUR :

7 Araf 3
Rabbinizden size indirilene uyun. Allah'tan başkasını dostlar edinip onlara uymayın.Ne kadar az düşünüyorsunuz?


11-KUR'AN BÜTÜN İNSANLARA İLAHİ TEBLİĞDİR / ÖĞÜTTÜR :

14 İbrahim 52
Bu insanlara açık bir tebliğdir. Bununla uyarılsınlar da hem onun bir tek ilah olduğunu bilsinler hem de akıl sahipleri öğüt alsınlar.
saygı ve sevgilerimle
not: inanıyorumki,sevindirici bir şekilde Kur'an'a katışıksız/yalın bir şekilde objektif yönelişlerin arttığı günümüz Dünyasında, lanetli şeytanda tatil yapmıyacak/ boş durmayacak/Kur'an'a saldırılarındanda asla geri durmayacaktır. ve şurasıda kesindirki, biz hanif Müslümanlar olarakta, Yüce Rabbimiz, canımızı bizden alana kadarda, bizde asla ve kat'a ,TEK KORUNMUŞ VAHY OLAN KUR'AN'I ,insanlara tebliğe devam etmekten geri durmayacağız.bu konuda korunmamış her kul gibi hata yaparsak , dilerizki, Yüce Allah, bize hatamızı düzelttirecek zaman verir, basiret,feraset ve ilmi lutfeder , bizi bağışlar ve cennetine layık kılacak salih ameller işlettirir inşaAllah.


Allah razı olsun
bir ekleme de ben yapayım

41 fussilet 42 Ona ne önünden, ne de ardından batıl gelemez. O hüküm ve hikmet sahibi, öğülmeye layık olan Allah tarafından indirilmiştir.
 
Üst Alt