Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Sarikla Islam'in Ilgisi Nedir?

  • Konbuyu başlatan kardelenmisali
  • Başlangıç tarihi
K

kardelenmisali

Guest
Sarığın İslam'ın bir şiari (görüldüğünde Islâm'ı hatırlatan bir işaret) olduğunu
Islâm
alimleri tescil etmişlerdir. Rasulüllah Efendimiz (sav)'in sarık sardığı ve sarıkla
namaz kıldırdığı
sabittir. Ama sarık, namazın değil, İslam'ın şiarıdır. Yani sadece
namaza has bir kiyafet değildir.
Namazda saranlar, başka yerlerde saramadıklarından, hiç
olmazsa bu şiarı namazda
gösterebilme düşüncelerinden ötürü bunu yapıyor olmalıdırlar.
Gerçi sarığın, namazın bir sünneti
olduğunu söyleyenler de vardır (Ramlî, Fetavâ
(Heytemî ile beraber), 28,117). Fakat sarıkla
kılınan namazın faziletinden sözeden
hadisler, ya mevzudur (uydurma), ya da asılları yoktur.
Diğer yönden, bazan hadis olarak,
bazan da Hz. Ali'ye nisbeten söylenen, "sarık Arap'ın
tacıdır" anlamındaki, sarığı
kavmi bir şiar olarak gösteren haber ve benzerleri, mevzuât
kitaplannda yer alırve hepsinin
zayıf olduğu söylenir (Örnek olarak bk. Aclüni, kesfu'1-hafa,
N/94). Ebu Dâvud'un ve
daha başkalarının rivayet ettikleri: "Müşriklerle bizim aramızdaki fark,
kalensüverler
üzerindeki sarıklardır", hadisi her ne kadar sahihlik derecesine ulaşmış değilse de
birçok
rivayetlerle desteklendiği için zayıf da sayılmamıştır. Meselâ Imam Suyutî, "sarık sarın,

sizden önceki milletlere muhalefet edin" hadisi ile, "size sarık yaraşır, çünkü o, meleklerin

simasıdır" hadisini buna şahid olarak zikreder (Suyuti, el-Leâli'1-masnu'a, N/260). Ibn
Asâkir
Tarih'inde Imam Malik'in "sarığın terki uygun olmaz. Ben daha yüzümde tüy
bitmemişken sarık
sardım" (Münâvî, Feyz, NV/225) dediğini nakleder. Suyûtî, sadece
siyah renkle alâkalı bir
sadette ve tek bir yerde Rasulüllah (sav)'in ve sahabenin sarık
giydiklerine dair elliye yakın
rivayet verir (Suyuti el-Havî, I/110-121). Yine Cebrâil'in sarıklı
olarak indiği, meleklerin sarıklı
olarak yardıma geldikleri hakkındaki rivayetler de sarığın
bir şiar olduğunu gösterir. Rasûlüllah
(sav)'in kendisini temsilen gönderdiği kimselere, bizzat
kendi eliyle sarık sarması şeklinde temsil
etmenin istendigine bir delildir. Münavi; "sarık
peygamberlerin sünneti, nebilerin ve sâdâtın
adetidir" der. Ibnü'I Arabî de, sarığın başın
sünneti, peygamberlerin ve sadâtın âdeti olduğunu
söyler. Sarığın vazgeçilmez bir şiar
olduğundandır ki, Yahudiler ve Hiristiyanların da sarık
giymeleri halinde, onlara sarığı terk
etmekle değil de rengini değişik tutmakla muhalefet
edilmesinin söylenmesidir. Allâme M.
Bahît bu konuda yazdığı müstakill bir risalede sarık
hakkındaki haber ve uygulamaları
naklettikten ve Ibn Ömer'in, "sarık sünnet midir?" sorusuna
"evet" cevabını verdiği
aktardıktan sonra, "bütün bunlardan anlaşılmış oldu ki, sarık giymek bir
sünnettir; sarık
müslümanların şiarıdır, müslüman başkalarından onunla ayrılır" hükmünü verir.
Ancak
sünneti sünnet olarak görmek ve farza ya da vacibe engel olduğu yerde farzı ya da
vacibi
tercih etmek gerektiğini de "nasların tearuzu" çerçevesinde iyi bilmek gerekir.
rolleyes.gif
 

Mücahid

New member
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
2,553
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
57
Konum
Tr
Kardeş,Allah razı olsun uzun bi süre sonra aramızda görmek güzel hoş geldin.Dua ile
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
Sarık arapların kendilerine has bir başlığıdır...
Müşriklerinde sarıklı olduğu bilinmektedir...
Peygamber Efendimiz de sarık giymiştir...
Sarık giymek sünettir dense de bu ihtilaflıdır...
Halife 2 Mahmut fes giymeyi tercih etmiştir mesela...
Sarığın fazileti ile ilgili hadisler eleştirilmiştir...
 

--omer--

New member
Katılım
29 Nis 2007
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Sarık alim; molla ve derecelerindekilere yakışır bence.. Sarık giymeye ehliyeti olmayanlar sarık sarmamalıdır. Düşünün biz karacahil halimizle ilmimizde yokken sünnet üzere sarık sardık geziyoruz. Yolda bizi gören ilim irfan sahibi biri zannedip bizden bir şeyler öğrenmek isteyebilir ve birşeylerin fetvası hakkında yorum bekleyebilir. Bizim ilmimiz kendimize yetmezken bu olaylarla karşılaşabiliriz. Dahası sarık sarmak bizim gibi insanların; nefis yapmasına ve diğer insanları küçük ve yanlışmış gibi görmemize neden olabilir. Bununla beraber sarık sarmaya çok hevesimiz varsa (ki sünnet olduğu için olması muhtemeldir) evimizde sarık sararak vakit namazlarından bir tanesini bazen kılabiliriz elbette.
Bu konunun akebinde şunuda söylemeden geçmemeliyiz;; namazlarımızı da takkesiz kılmak da pek uygun görülmez. Yani namaza dururken takke takıp başı örterek de bir sünnet sevabı kazanmamız çok güzel olur. Zaten namaz kılıyoruz neden varlığını bile hissetmeyeceğimiz takkeyi takıpta kılmayalım. Böylelikle sevabımız daha çok artmış olur Allah c.c. izniyle.
Allah yardımlarını islam aleminden eksik etmesin!
 

kafkaskartali

New member
Katılım
10 Haz 2007
Mesajlar
106
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
54
Konum
Almanya
Sarigin namazin sünnetlerinden olduguna dair hadisi seriflerin uydurma olduguna dair tahriclerin kime ait oldugunu merak ediyorum.
Keza Beyhaki ve Allahu alem Hakimde sarikla kilinan namazin sariksiz kilinan namaza nisbetle 70 kat sevabi olduguna dair hadisler mevcuttur.
Tac tercemesindede kayitlidir.
Bu hadislere mevzu diyen ulema acaba kimdir ? Merak ediyorum.Müslümanin degil daha cok Alimin siaridir.Her müslümanin namazda sarik takmasi sünnet olup.Aliminde namaz disindada takmasi sünnetdir.
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Sarıkla İslamın ilişkisi ancak şöyle vardır, bir insan Resulullah sav.ve ashabı güzini sarık bağlamış dese ve bağlasa kendini onlara yakın hisseder,daha çok sever.Evet kişi sevdiğine itaat eder,bazı konularda da örnek aldığı için taklit eder,madem Allah'ın rızasını arayanları örnek alıyorsun sende onlardansın,bir yönüyle,inşaallah.
 
Üst Alt