Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Şakk-ul sadr---şerh-i sadr

müttaki

New member
Katılım
9 Ocak 2007
Mesajlar
203
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
58
94 inşirah 1:Elem neşrah leke sadrek ---senin göğsünü ferahlatıp genişletmedik mi?

bu ayeti kerime de göğsünü ferahlatmak deyiminin (şerh-i sadr) kelimesine göğsün yarılıp açılması (şakk-ul sadr) manasını vermenin ne gramatik ne de mantıki hiçbir açıklaması yoktur. yaptıkları en iyi şey olan kelimelerin anlamlarını kaydırmak olan(5/13) bazı kendini ulema diye tanıtan kimselerin burdaki şerh-i sadr kelimesinin anlamını kaydırıp güya Cebrail as'nin Muhammed as'ye peygamberlik verilmeden önce açık kalb ameliyatı yaptığını kalbi zemzem suyuyla yıkadığını vs.. anlatıp durmaktadırlar. bunu Kuran ile delillendirmeye çalışmışlardır. oysaki Kuranda şerh-i sadr ibaresi mecazi anlamda göğsün ferahlaması olarak kullanılır.


6 enam 125 Fe mey yüridillahü ey yehdiyehu yeşrah sadrahu lil islam ve mey yürid ey yüdilehu yec'al sadrahu dayyikan haracen ke ennema yessa'adü fis sema' kezalike yec'alüllahür ricse alellezine la yü'minun

Allah kimi hidayete erdirmek isterse, onun gönlünü İslâm'a açar. Kimi de saptırmak isterse, sanki göğe yükseliyormuş gibi, göğsünü dar ve sıkıntılı yapar. Allah, inanmayanları işte böyle pislik içinde bırakır.(elmalılı)


20 taha 25:Kale rabbişrah li sadri
Musa dedi ki: «Ey Rabbim! Benim göğsüme genişlik ver,(elmalılı)

acaba bu açık kalb ameliyatı Musa as'ye de mi yapıldı?

26 şuara 13:Ve yediyku sadri ve la yentaliku lisani fe ersil ila harun
«Ve göğsüm daralır, dilim dönmez, onun için Harun'a da elçilik ver.»(elmalılı)


39 zümer 22: E fe men şerahallahü sadrahu lil islami fe hüve ala murim mir rabbih fe veylül lil kasiyeti kulubühüm min zikrillah ülaike fi dalalim mübin
Allah, kimin göğsünü İslâm'a açmış ise işte o, Rabbinden bir nur üzerinde değil midir? Artık Allah'ın zikri hususunda kalpleri katılaşmış olanların vay haline! İşte bunlar, apaçık bir sapıklık içindedirler. (ö.n. bilmen)


işte size Kurandan deliller eğer bir hatam mevcut ise Kuran ölçüsünde delil sununuz?
 

nurþeyma

New member
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
302
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Bir şeyin yıkanması için o şeyin önce pisletilmesi gerektir, bu yazıyı okuduktan sonra, şöyle küçük çaplı bir araştırma ile, Peygamberimizin kalbinin tam 7 kez yıkandığına dair rivayetler buldum, Bir Peygambere bunu isnat eden zihniyet, ya Peygamberlik müessesesinden bihaber, ya Peygambere kirlilik isnat etmek istemektedir, ya da Yuhadilerin Peygamberlerine yaptığı AŞAĞILAMA hastalığına muzdariptir, bunun Vahye göre mümükünatı yoktur, yazınız çok yerinde ve yeterli derecede açık, sizi kutluyorum sevgili kardeşim.

Peygamberimizin. Peygamberlik verilmeden önce de Yüksek Ahlak Sahibi ve EMİN biri olduğunu da hatırlarsak, mesele zaten yerine oturmaktadır.
 

müttaki

New member
Katılım
9 Ocak 2007
Mesajlar
203
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
58
Bir şeyin yıkanması için o şeyin önce pisletilmesi gerektir, bu yazıyı okuduktan sonra, şöyle küçük çaplı bir araştırma ile, Peygamberimizin kalbinin tam 7 kez yıkandığına dair rivayetler buldum, Bir Peygambere bunu isnat eden zihniyet, ya Peygamberlik müessesesinden bihaber, ya Peygambere kirlilik isnat etmek istemektedir, ya da Yuhadilerin Peygamberlerine yaptığı AŞAĞILAMA hastalığına muzdariptir, bunun Vahye göre mümükünatı yoktur, yazınız çok yerinde ve yeterli derecede açık, sizi kutluyorum sevgili kardeşim.

Peygamberimizin. Peygamberlik verilmeden önce de Yüksek Ahlak Sahibi ve EMİN biri olduğunu da hatırlarsak, mesele zaten yerine oturmaktadır.

bunun peygamberimize hakaret olduğunu anlamayan insanlarımız bu kalb ameliyatı ile övünmektedirler.
hatta peygamberimizin karikatürlerini yapan sitenin içinde bu olay da resmedilmiş ve alay konusu edilmiştir. ama insanlarımız hala bunu anlayamamak da tağuta sıkı sıkıya bağlanmaktadırlar.
Allah onlara hidayet versin
 

unzurna

New member
Katılım
12 Ocak 2007
Mesajlar
542
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
57
İnsanlar Allah ile kandırılmaya çalışılıyor. Üstelik peygamberimiz ve ya peygamberlerde bu oyunun içine çekiliyor. Allah af ettisin. Cahillikten kurtulmamız dileğimdir. Yoksa mahvolacağız. Mahvedeceğiz insanları. Bundan da korusun Allah bizi.
 

vulgata QURAN

New member
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
139
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
İnsanlar Allah ile kandırılmaya çalışılıyor. Üstelik peygamberimiz ve ya peygamberlerde bu oyunun içine çekiliyor. Allah af ettisin. Cahillikten kurtulmamız dileğimdir. Yoksa mahvolacağız. Mahvedeceğiz insanları. Bundan da korusun Allah bizi.

peygamberimiz bu kadar mı kirliydi ki 6 defa kalb ameliyatı yapılmış. onların peygamberimize olan iftiralarından ötürü Allaha sığınırım. Allah tez zamanda bu yanlışlığı düzeltmemizi sağlar inşallah!
 

vulgata QURAN

New member
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
139
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
sen kalbin kirden arındırılmasını omo ile çitilemek mi algılıyorsun.

İnsanın sadece nefsimi vardır. Gadab, şehvet, vs. gibi insanın pek çok lataifi vardır.

Allah'ın Ezel'den insan ile konuşma MUradı olan Kur'ân'a iktiran edecek zatın insani bazı fıtri duygularından arındırılması ne zaman kirlilik alameti oldu. Zira, o öyle bir zat olmalı idi ki, Kur'an onunla beraber nuzül olmaya başlayınca çok şiddetli tazyikler, saldırılar, hakaretlerle beraber, her insanı cezb edecek dünya saltanatı ona teklif edilecekti. Bunların hiç birine bakmayıp yoluna devam etmesi için bazı letaiflerin terbiye ettirilmesi demek olan kalbin yarılıp temizlenmesi ifrat edenler gibi kalbin kesilmesi anlamına gelmez. Siz o ifrata kızıp tefrit ederek onun temizlendiğini inkar etmeniz yanlıştır. Hem "hidayeti veren Allah'tır ayetine aykırı hareket etmiş olursunuz.

Yani, kalbin yarılması insanların hayat içinde uzun sürelerde yaptığı nefsi ,kalbi, akli, ruhi, gadabi ,şehevi duyguların bir anda terbiye edilmesidir.

Sayarsan 6 oldu. Anlarsın.
Muhabbetle

senin söylediklerin acaba hadiste var kı git önce bir hadisi oku! orda apacaık bir şekilde açık kalb ameliyatından bahseder. hatta içine miski amber sürülüp kalb kapatılmıştır der. maalesef senin dediğin gibi yazmıyor.
haaa sen gidip hadislerde müteşabbih dersen ona karışmam. ayetlere müteşabbih dediniz anlamak için uğraşmadınız hadislerde müteşabbih se ooo çekeceğimiz var!
 

vulgata QURAN

New member
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
139
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
:D

Değerli kardeşim, birilerinin yorumu beni ilgilendirmez. Biri çıkmış demiş "Peygamber ayı yardı. Ay cebine girip çıktı" Şimdi bu ahmaka bakıp " ay yarılmamıştır "deyip hiç araştırmamak -velevki gerçekten yarılmamış olsun- hakikatperest bir adama yakışır mı?

Şimdi bu meseleyi biri abartmış öyle anlatmış diye benim yazdıklarımı silip atamassın. Zira bende yukardaki yazımda onlardan şikayetçiyim.

Sizin hatanız nerde biliyor musunuz? Hakikati kusurlu insanların ona bakışına göre yorumlamanız. Hakikate bakacağııza o hatalı yoruma göre hakikat değil yanlıştır demeniz.

Muhabbetle

bizimde eleştirimiz bu yönde zaten. yukarıdaki yazı da sizin söylediklerinizle örtüşüyor.göğsün ferahlanması yani islama açılması yönünmde.
ama halka nasıl lanse edilmiş. kalb ameliyatı olarak.
hadisleri sorgusuz sualsiz resule itaat olarak alırsak durum bu oluyor!
 

vulgata QURAN

New member
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
139
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
eh o zaman itiraz edip ,kavga çıkartacağına gerçekleri açıklamayı bir deneseniz.

itirazım peygamberimize iftira atılması.
itirazım gerçeklerin çarpıtılması
itirazım hakka değilde batıla biat edilmesi

gerçek yukarıda açıklanmış zaten ben niye başka bir geröek uydurmaya kalkayım ki! yazıyı okudum ve geröek ortada idi. ekleme yapmak içinde bu iftiradan Allaha sığınırım dedim.
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
o öyle bir zat olmalı idi ki, Kur'an onunla beraber nuzül olmaya başlayınca çok şiddetli tazyikler, saldırılar, hakaretlerle beraber, her insanı cezb edecek dünya saltanatı ona teklif edilecekti. Bunların hiç birine bakmayıp yoluna devam etmesi için bazı letaiflerin terbiye ettirilmesi demek olan kalbin yarılıp temizlenmesi ifrat edenler gibi kalbin kesilmesi anlamına gelmez. Siz o ifrata kızıp tefrit ederek onun temizlendiğini inkar etmeniz yanlıştır. Hem "hidayeti veren Allah'tır ayetine aykırı hareket etmiş olursunuz.

Yani, kalbin yarılması insanların hayat içinde uzun sürelerde yaptığı nefsi ,kalbi, akli, ruhi, gadabi ,şehevi duyguların bir anda terbiye edilmesidir.

Sayarsan 6 oldu. Anlarsın.
Muhabbetle

Selam,

Ayette geçen şakku sadr değil şerhu sadr dır. Kalbin yarılması yok, ferahlatılması vardır. En üstte müttaki kardeşin yazısını tekrar inceleyiniz lütfen.

Sevgili Duha, "bu duyguların bir anda terbiye edilmesinden" kastınız tam olarak nedir? Peygamber tüm olumsuz duygulardan soyutlandı demek istiyorsanız bu durum örneklik müessesine halel getirir.

Selamlar.
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
Müttaki kardeşin yazısını okumadım. BEn konuya bir cevaba cevap yazarak girdim.
Neyse!
Örneklik müesesesi nedir söyler misin?

Selam,

Peygamberler toplumlarına Allah'ın mesajını iletmek ile görevlidirler. Aynı zamanda mesaja ilk inananlar olarak pratikte de mesaja uygun yaşarlar. İşte bu yaşamları inananları/tabileri için örneklik teşkil eder. Örneklik müessesesinden kastım bu idi.

Eğer peygamber, insani zaaflardan soyutlanmış kabul edilirse örnek alınması mümkün olmayacaktır. Örnek alması gerekenler "ama o peygamber, zaaflardan arındırılmış; biz nasıl onun gibi olabiliriz/yapabiliriz" diyeceklerdir.

Peygamberler de bizler gibi beşerlerdir. Bizim gibi insani zaaflara sahiptirler. Yemek yerler, su içerler, çarşı-pazar dolaşırlar, evlenirler, ölürler vs. Ancak zaaf sahibi olmalarına rağmen İnsanlığa numune olacak yaşamlara sahiptirler. Bu peygamberlerin (Allah'ın selamı üzerlerine olsun) bir kısmının örneklikleri bize kadar Kur'an vasıtasıyla ulaşmıştır.

Selamlar!
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
Selam,

Bir önceki iletimde peygamberlerin örnek şahsiyetler olduklarından bahsetmiştim. Evet her biri kendi inananları/bağlıları için örnek olacak bir yaşam sürmüşlerdir. Ancak beşer olmaları hasebiyle sahip oldukları zaaflar sonucu onlar da hata yapmışlardır. Nitekim Kur'an'da bunun örnekleriyle karşılaşıyoruz. Son peygamberin de yaptığı hatalar Kur'an ile kayıt altına alınmış ve iman edenlerin dikkatine sunulmuştur.

Biz inancımız gereği hiç bir peygamberi diğerinden ayırt etmeyiz. Hangisinin Allah katında daha üst makama sahip olduğuna dair bir bilgimiz de mevcut değildir.

Nihayetinde tüm elçilerin gayesi toplumlarının yalnızca Yüce Allah'a kulluk etmeleriydi. Bunu sağlamak için Allah'tan aldıkları mesajı eksiksiz bir biçimde iletmişlerdir. Selam Onların üzerine olsun.

Duanız için teşekkür ederim. Rabbim ilmimizi arttırsın.

Selamlar.
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
Selam,

Sanırım ikimizin de meramı anlaşılmıştır.

Ben tekrar başlıkla ilgili düşüncemi ifade edeyim: Geleneksel olarak sanıldığının aksine hadise "şakkus sadr" (göğsün yarılması) değildir. Ayetin de ifadesiyle "şerhus sadr" (göğsün genişletilmesi/ferahlatılması) dır. İnşirah ayetini Enam 125, Zümer 22, Şuara 13 ve Taha 25 ayetleri ile birlikte okuduğumuz zaman bu şerh hadisesinin özel değil genel olduğunu görüyoruz.

Sonuç olarak peygamber "özel bir ameliyatla" değil sahip olduğu tüm insani zaaflara karşın gösterdiği üstün mücadele ile (ve tabii ki Allah'ın/Rabbi'nin Yardımıyla) vahyi hayata taşımış ve ardında güzel bir örneklik bırakmıştır.

Selam Onun üzerine ve bizim üzerimize olsun.

Selamlar!
 
Üst Alt