Kalpteniman
New member
RESULULLAH ALEYHİSSELAMI KABUL ETMEYENİN İMANI YOKTUR. Tevazunun Özü Resullah s.a.v. Efendimizdir. Hem vakur hem mütevazi ve alçak gönüllü idi.Ashabı kiramı onun yolunda her fedakarlığı seve seve yapmayı canlarına minnet bildikleri halde, o kendi işlerini kendi görürdü. Biz senin işlerini görmeye yeteriz denildiğinde, Sizin benim işlerimi görmeye yeteceğinizi biliyorum. Fakat ben, size karşı imtiyazlı olmaktan hoşlanmam. Çünkü Allah kulunu Ashabı arasında imtiyazlı durumda görmekten hoşlanmaz. buyurdu.Tevazunun kemal mertebesinde bulunduğundan dolayı elbisesini yamar, ayakkabısını tamir eder, evi süpürür, hamur yoğurur, koyunları sağar, develeri bağlar, yemlerini verir, hasta olanlara ziyarete gider, cenazelerde bulunurdu. Ashabı kiramına karşı içten ve derinden bir muhabbeti vardı.onları evlerinde ziyaret eder içlerinden görünmeyenleri araştırır Her gördüğüne selam verir,musafaha ederdi. Hiç bir resmiyet ve külfete bakmadan ümmetin herhangi bir ferdi gibi aralarına karışır, en fakir insanlar arasında oturur,onları okşar onlarla birlikte yemek yer, fakirlerin yetimlerin dulların kimsesizlerin işlerini görmekten zevk alırdı. Fakiri yoksulluğundan ötürü tahkir etmez, zengine zenginliğinden ötürü saygı göstermezdi.Fazilet sahiplerine ikram şeref sahiplerine ihsan ederdi. İhtiyarlara da, gençlere de,aynı hürmeti yapardı.Gönüllerini hoş etmek için, sözlerini hayranlıkla dinlerdi.Herkeze teveccüh eder, Herkezin hal ve hatırını ayrı ayrı sorardı.Aralarında otururken hususi yer ayırtmaz, nerede bir boş yer bulursa oraya otururdu.Hiç kimsenin kendisi için ayağa kalkmasını istemezdi.Övülmekten asla hoşlanmaz kimseyi de fazla methetmezdi. Enes bin malik Radyallahü anh der ki,Ben Resulullah s.a.v. Efendimize on yıl hizmet ettim, bir defa bile bana darılarak Öf demedi.yaptığım bir şey için, niçin yaptın yapmadığım bir şey için de niçin yapmadın demedi. Buhari. Fakat bir kimse, Allahü tealanın emirlerine isyan ederse, onu layık olduğu cezaya çarptırır asla müsemaha ile karşılamazdı. h.z. Allah c.c. Ayeti kerimesinde,ALLAHA ÇAĞIRAN MUHAMMEDE UYMAYAN KİMSE BİLSİN Kİ, ALLAHI YERYÜZÜNDE ACİZ BIRAKAMAZ. KENDİSİNİN ONDAN BAŞKA DOSTLARI DA BULUNMAZ. İŞTE ONLAR APAÇIK BİR SAPIKLIK İÇİNDEDİRLER. Ahkaf 32. Sadakallahül Azim. Bu ve buna benzer açıklamalar getiren ayeti kerimelerin manalarını anlayabilirsek Hz.Muhammed aleyhisselama inanmayanın İmanı geçerli sayılmıyor. Allah-u teala Habibi Ekremi olan Muhammed Aleyhisselamı dost edinmiştir. Ona İmanı Tehvidin iki rüknundan biri yapmıştır. Adını adı ile beraber anmış onun hoşnutluğunu kendi hoşnutluğu ile bir tutmuştur.La ilahe illallah tan sonra, Muhammedün Resulullah ünvanını getirmiş, ona inanmıyan kişinin müslüman sayılmayacağını,iman etmemiş olacağını belirtmiş,onun sayesinde sapıklıkta olanları hidayete erdirmiştir. Bu iki kelime arasında tam bir ittifak vardır. Resulullah Aleyhisselamın peygamberliğine şahadet olmadan sadece Allah inancı fayda vermez. Nitekim diğer din sahipleri de Allaha inanıyorlar. Muhammed Aleyhisselama İman etmedikleri için küfürde kalmış oluyorlar. Resulullah s.a.v. Efendimiz, Varlığım kudret elinde bulunan Allaha yemin ederim ki, bu ümmetten yahudi olsun hıristiyan olsun, kim benim peygamberliğimi duyar da benim getirdiğime iman etmeden ölürse mutlaka cehennemliklerden olur.Müslim 153. Kişi, La ilahe illallah demekle iman etmiş olmaz Muhammedün Resulullah deyince iman etmiş olur.Bu çok önemli mesele hakkında ayetinde, O HALDE KENDİ HAYRINIZA OLARAK HEMEN ONA İMAN EDİN buyuruyor.Nisa 170. Sadakallahül Azim.
h.z. ALLAH C.C. Zatına has bir kul Habibine
Ümmet etsin Amin. Vel hamdü lillahi Rabbil Alemin. Allahümme salli Ala seyyidina ve nebiyyina Muhammedin ve Ala Ali Muhammed. ...
h.z. ALLAH C.C. Zatına has bir kul Habibine
Ümmet etsin Amin. Vel hamdü lillahi Rabbil Alemin. Allahümme salli Ala seyyidina ve nebiyyina Muhammedin ve Ala Ali Muhammed. ...
Son düzenleme: