Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Peygamber Efendimiz (sav) e Karşı Vazifelerimiz

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Hz. Peygamber’e (sav) karşı ilk vazifemiz O'na imân etmek ve sünnetine sarılmaktır. Bu imân ve bağlılık O'nu sevmeyi, O'na salât ve selâm getirmeyi gerektirir.
O'nu seven O'nu örnek alır. Fiillerine de tâbi olur. Dünya ve ahiretin saadeti de ancak bu vazifeleri yapmakla meydana gelir. Ayrıca, O'nun hakkında neyin caiz olup neyin caiz olmadığını ve ona göre hareket etmenin lüzumunu bilmek saadetin diğer bir sebebidir. Özetle sunmuş bulunduğumuz bu konular bu bölümün kısımlarını teşkil eder. Bunları bu bölümde daha detaylı olarak izah etmeğe çalışacağız.

a- Hz. Peygamber'e İmân


Bilindiği üzere, Hz. Peygamber'in Nübüvveti'nin sabit, peygamberliğinin gerçek olduğuna iman etmek farzdır. Bir âyet-i kerimede, "... Allah'a ve Rasûlüne , indirdiğimiz nura (Kur'an'a) iman edin..." (Teğâbun, 8) buyrulur. Bu mânâda daha bir çok âyet vardır.

Sahih bir hadiste, "İnsanlarla, Allah'tan başka ilâh olmadığına şehadet, bana ve getirdiklerime imân edinceye kadar savaşmakla emrolundum. Bunu yaptıkları takdirde benden kanlarını ve mallarını, İslâm hakkı müstesna, korumuş olurlar. Hesapları ise Allah'a aittir.." buyrulmaktadır.
Gerçekten Cibril hadisinde sözkonusu olan ve Ehl-i Sünnet alimlerince de tasvib edilen imanın altı esası vardır. İman, bu esasları kalben tasdik etmek, dil ile söylemektir. Hz. Peygamber'e iman bu altı esasın ikinci maddesidir.

b- Sünnetine Tabi Olmak


Hz. Peygamber'e imân etmek farz olduğu gibi, itaat etmek de farzdır. Nitekim bir âyet-i kerimede, "Ey imân edenler Allah'a ve Rasûlüne itaat edin.."buyrulmaktadır. Müfessirler diyorlar ki, Rasul'a itaat etmek, sünnetine sarılmak, getirdiklerini kabul etmekle vücuda gelir.

Hz. Peygamber'e uymanın farz oluşu, sünnetine sarılmanın (Burada sünnet İslâm'ın bütünüdür), getirdiği şeylerde O'nu örnek almanın da farz olduğunu ortaya koyar. Nitekim bir âyette, "De ki, eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyunuz ki, Allah da sizi sevsin, günahlarınızı mağfiret etsin..." buyrulur. Başka bir âyette de, "Rasûlullah'da sizin için güzel örnek vardır.." denilerek, O'nun örnek alınmasına teşvik edilmektedir. Tabiîdir ki, Rasûlullah'ı örnek almak, O'na uymak, sünnetine tabi olmak, söz ve fiilde muhalefet etmemekle gerçekleşir.

Rasûlullah'ın Sünnetine uymakla ilgili daha önce kaydettiğimiz âyetleri açıklar durumda bir çok rivayet bize kadar gelmiştir. Nitekim, Halid b. Useyd'in ailesinden bir adamla, İbn Ömer arasında şu şekilde bir konuşma geçer: Adam, ey Ebâ Abdirrahman, biz Kur'ân-ı Kerîm'de korku namazının ve mukimin namazının bir delilini, isbatını bulabiliyoruz. Ancak yolcu namazının isbatını bulamıyoruz. Bunun üzerine İbn Ömer dedi ki, "...Allah bize, hiç bir şeyi bilmezken, Muhammed'i (sav) Peygamber gönderdi. Biz O'nun yaptığı gibi yapar, ibâdet ettiği gibi ibâdet ederiz." Ömer b. Abdülaziz de, "Rasûlullah, sünnetini ortaya koydu. Ulû-Emr sahibi olanlar da, (Raşit Halifeler de) âdetlerini ortaya koydular. Bunlara sarılmak, Allah'ın kitabını tasdik etmek, emrine boyun eğmek, dinine destek vermek demektir. Bunları değiştirmek, tebdil etmek doğru değildir. Kim bunlara uyarsa, hidayete girmiş, doğruyu bulmuş demektir. Bunun için Ashâb-ı Kiram, sünnete uymayı en önemli bir vazife telakki etmiştir. Hz. Ömer, bir defasında Haceru'l-Esved'e bakmış ve şöyle demiştir: Biliyorum sen bir kara taşsın. Faydan ve zararın olmaz. Rasûlullâh'ın seni öptüğünü görmeseydim, ben de seni öpmezdim" demiştir. O, sünnete tabi olduğu için, Haceru'l-Esved'i öpmüştür.


Diğer taraftan Hz. Peygamber'in emrine muhalefet etmek, sünnetini değiştirmek, sapıklık ve bid'at sayılmıştır. Bu tür bid'atları işleyenin azab göreceği bir çok nasla bildirilmiştir. Nitekim bir âyet-i kerimede, "...O'nun emrine aykırı davrananlar, başlarına bir bela gelmesinden veya kendilerine çok elemli bir azab isabet etmesinden sakınsınlar" (en-Nur, 63) buyrulur.
 
T

teslimolan

Guest
Hz. Muhammed e vazifemiz onun gibi Allah i cokca övmek ve sirkten uzak durmaktir. O kendini övdürmek icin degil Allah i övdürmek icin ve ihtilaflari insanlara acikamak icin hakikat icin gönderildi. Hamd "övgü" Allah a dir selam da onun elcilerine. Benim Al Qran daki okudugum nebi lerin sonuncusu ile su dünyadaki insanlarin tanidigi sandigi nebi arasinda daglar kadar fark var.
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
hamd ALLAH övgü hem ALLAH hemde resulunun ve müslümanların üzerine olsun teslim olan abi peygamberi övmek suçta degil günah ta fakat asırı gidildiginde şirke düseriz
 
T

teslimolan

Guest
Sevgili Kardesim ben sana Al Qran daki ni yazdim orada Hamd "övgü" yalniz Allah a, selam onun elcilerine yazar.

edit
Elcileri yanlis yazmis olabilirim ben öyle hatirliyordum. Seckin kullar elciler de olabilir Allah a gönülden kendilerini teslim eden ve ona hic bir seyi ortak kosmayanlar da olabilir elci olmadan. Ancak ana tema Övgünün yalniz Allah in oldugudur.
--------------------------------
Ali Bulaç 59- De ki: 'Hamd Allah'ındır ve selam O'nun seçtiği kullarının üzerinedir. Allah mı daha hayırlı, yoksa onların ortak koştukları mı?'
Diyanet Vakfı 59. (Resûlüm!) De ki: Hamd olsun Allah'a, selam olsun seçkin kıldığı kullarına. Allah mı daha hayırlı, yoksa O'na koştukları ortaklar mı?
Edip Yüksel 59. De ki, "Övgü ALLAH'a özgüdür. Selam (barış) da seçtiği kullarına olsun. ALLAH mı, yoksa onların ortak koştukları mı daha iyidir?"
Elmalılı Hamdi Yazır 59-De ki: "Hamdolsun Allah'a ve selam olsun O'nun seçtiği kullarına!' Allah mı daha hayırlı, yoksa onların ortak koştukları mı?
Süleyman Ateş 59. De ki: "Hamd olsun Allah'a, selam O'nun seçtiği kullarına. Allah mı hayırlı yoksa ortak koştukları şeyler mi?"
Yaşar Nuri Öztürk 59 De ki: "Hamd Allah'a, selam O'nun seçip yücellitiği kularına! Allah mı hayırlı, yoksa onların ortak tuttukları mı?"
-----------
 
Son düzenleme:
T

teslimolan

Guest
Hic düsünmeyinki sirk ile sadece hiristiyanlar deneniyor. O zaman gercekten eksik düsünmüs olursunuz. Israil ogullari hayirsiz hiristiyanlar hayirsiz bizmi sütten cikmis ak kasigiz ? Allah insanin icindeki sirk sevgisini ortaya cesitli sekillerde ortaya cikarir. Allah in insanlardaki kötülügü ortaya cikarma vasitasinin deney oldugunu hic okumadimi insanoglu ? Icinde sirk sevgisi olan Allah a kulu ve kullari ortak kosar ve buda ben ona tapiyorum demesine gerek yok. Öyle olmadigina bir ayette su na bak kendi arzusunu ilah edinmis gibi bir ayet var. Demekki sirk sadece ben tapiyorum demekle degil farkli sekilerde olur. Allah in isimlerini ve güclerini kullara taksim edersen olabilir, Allah i unutup devamli agzina kullari dolarsan olabilir zira kalp en cok muhtac oldugu kisiyi zikreder vs vs. Iste bu salat olayida benim icin insanlarin denenmesi icin olduguna inaniyorum. Allah in birligine inanan Ondan gelen herseye iman eden ve daima Allah i gözünde Kral olarak gören ve ona hic bir kulu ortak kosmayan zaten dogru yapiyordur. Resul ve Nebilerin sonuncusu selam olsun ona oda bunu yapiyordu.

Seytan da, Allah in secde edin dediginde etmem cünkü ben senden baskasina etmem senden korkarim senden baskasina secde etmeye deseydi ben öyle inaniyorum yanlis yapmis olmayacakti ama seytan kendini ön plana cikarip ben ondan daha hayirliyim dedigi icin Allah in buyruguna kendi egosu icin ters düstügü icin kovuldu. Iste o yüzden niyetin cok önemli olduguna inaniyorum. Birinci niyetle söylemis olsaydi seytan yani Allah dan korktugu icin Ondan baskasina secde edemeyecegini o zaman benim inancima göre dogruyu yapacakti ama seytanin niyeti kendini ön plana cikarmak oldu ve Allah in sözünü kücük görür gibi yapti bu niyeti ile bu yüzden seytanin adi kovulmus seytan.

Bunlar kisitli bilgi sahibi bir kulun sözleridir en dogrusunu sinirsizca yüce sinirsizca büyük sonsuz bilgi sahibi Allah bilir.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Hic düsünmeyinki sirk ile sadece hiristiyanlar deneniyor. O zaman gercekten eksik düsünmüs olursunuz. Israil ogullari hayirsiz hiristiyanlar hayirsiz bizmi sütten cikmis ak kasigiz ? Allah insanin icindeki sirk sevgisini ortaya cesitli sekillerde ortaya cikarir. Allah in insanlardaki kötülügü ortaya cikarma vasitasinin deney oldugunu hic okumadimi insanoglu ? Icinde sirk sevgisi olan Allah a kulu ve kullari ortak kosar ve buda ben ona tapiyorum demesine gerek yok. Öyle olmadigina bir ayette su na bak kendi arzusunu ilah edinmis gibi bir ayet var. Demekki sirk sadece ben tapiyorum demekle degil farkli sekilerde olur. Allah in isimlerini ve güclerini kullara taksim edersen olabilir, Allah i unutup devamli agzina kullari dolarsan olabilir zira kalp en cok muhtac oldugu kisiyi zikreder vs vs. Iste bu salat olayida benim icin insanlarin denenmesi icin olduguna inaniyorum. Allah in birligine inanan Ondan gelen herseye iman eden ve daima Allah i gözünde Kral olarak gören ve ona hic bir kulu ortak kosmayan zaten dogru yapiyordur. Resul ve Nebilerin sonuncusu selam olsun ona oda bunu yapiyordu.

Seytan da, Allah in secde edin dediginde etmem cünkü ben senden baskasina etmem senden korkarim senden baskasina secde etmeye deseydi ben öyle inaniyorum yanlis yapmis olmayacakti ama seytan kendini ön plana cikarip ben ondan daha hayirliyim dedigi icin Allah in buyruguna kendi egosu icin ters düstügü icin kovuldu. Iste o yüzden niyetin cok önemli olduguna inaniyorum. Birinci niyetle söylemis olsaydi seytan yani Allah dan korktugu icin Ondan baskasina secde edemeyecegini o zaman benim inancima göre dogruyu yapacakti ama seytanin niyeti kendini ön plana cikarmak oldu ve Allah in sözünü kücük görür gibi yapti bu niyeti ile bu yüzden seytanin adi kovulmus seytan.

Bunlar kisitli bilgi sahibi bir kulun sözleridir en dogrusunu sinirsizca yüce sinirsizca büyük sonsuz bilgi sahibi Allah bilir.
,


Allah (cc) ın Rasülüne salat ve selam etmeyi şirk diye telakki etmek, hem şirkin ne olduğunu bilmemek, hem Allah (cc) yi bilmemek, hem de O'nun Rasülününü dikkate almamaktır.
 

yusufgülmez

New member
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
27
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
40
Allah hepimize hz. Muhammedi (s.a.v.) gerçektwn anlamayı nasip etsin
 
Üst Alt