Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Parakletos? Hz.Muhammed mi, hz.İsa mı, Kutsal ruh mu, yoksa...

SIRR

New member
Katılım
25 Eki 2007
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Cevap ; bir bakıma hepsi, bir bakıma hiçbiri...

Allahın selamı üzerinize olsun. öncelikle kaleme alacağım yazının sadece ama sadece bir hakikat arayışı olduğunu belirtmek istiyorum. madem düşüncelerimizi saygı çerçevesi içerisinde paylaşıyoruz, buyrun bu da benim bakışım, görüşüm ve düşüncem;

Önce adım adım gidelim; tabi ki ilk olarak kutsal ruhu anlamamız gerekiyor. Çünkü allahtan sonra kendi kutsal ruhu geliyor.özetle ne yapar bu kutsal ruh? Allahla peygamber arasında elçilik yapar. yani peygambere karşı allahı temsil eder. Öyle ya, onun getirdiği söz allahın sözü sayılır ve allahın iradesini, emirlerini vs peygambere ulaştırır.tabi allahın iradesinin hilafına bir iradesi yoktur ve allahın bir melekesi hükmündedir.

Şimdi de kutsal ruhun elçisi hükmünde olan peygambere bakalım; kutsal ruh allahla insan arasında eliçilik yapıyorken, peybamber de allahı temsil eden kutsal ruhla kendi kavmi arasında elçilik yapıyor. kutsal ruhtan aldığını kavmine ulaştırıyor.kutsal ruh da peygamberi yönlendiriyor.

Peki ya mesihin diğer peygamberlerden farkı ne? farkı; allahın kutsal ruhuyla meshedilmiş olması ve kavmine karşı allahı birinci dereceden temsil ediyor olması.(mesih olmayan bir peygamber ise ikinci dereceden temsil eder). işte bu sebeple mesih aynı zamanda allahın kutsal ruhu hükmüne geçiyor. Hz.İsanın, ruhun özelliklerini insanlara sergilemek için yaptığı mucizeler ve kutsal ruhu temsilen konuşmaları hep kutsal ruhla müeyyed kılınmasındandır. nasıl ki kutsal ruh allahı temsilen “bana dua edin size cevap vereyim” diyorsa aynen isa da mesih olduğundan, kutsal ruh gibi allahı temsilen “ilk ve son benim, yaşam ve yol benim...” diyebiliyor. yani aslında sözün sahibi allah, ama birinde aracı kutsal ruhken diğerinde kutsal ruhla dolu olan insan oluyor.

İşte parakletosun yapısı da budur. yani allahın ruhuyla dolu olan bir insan ....ister onun manasına ahmed deyin isterseniz tesellici...hakikatte ne olduğunu bildikten sonra ismini bilmesenizde olur.çünkü isimler değişir ama temsil ettikleri hakikat değişmez. Hz. İsa allahın mesihi olduğundan , onun kutsal ruhuyla dolu olduğundan parakletos isminden pay sahibidir.(ama o da tam olarak ahmed değildir çünkü mesih olmasına rağmen vazifesi açısından ahmed ismini almamıştır.çünkü ahmed allahın halifesi namıyla ruhlar üzerinde ve insanlar üzerinde krallığını kuracaktır).Hz.isa kendisi vazifesini tamamlayıp giderken insanlığa bir başka mesih olan (bu yüzden müjdelenen kişi hz.isa ile benzer özellikler taşıyacaktır)ahmedi müjdeledi.yani tam olarak kendisi gibi allahın ruhuyla meshedilmiş olan birini... hz.muhammed de bir bakıma bu ahmed ismini temsil etti. çünkü kendisiyle gelen allahın kutsal ruhuydu. Fakat hz.isanın müjdelediği tam olarak hz.muhammed değildi. Çünkü hz.muhammed mesih olmadığından parakletosun sadece hakikatteki bir meseliydi ama surette hz.isa gibi mesih değildi ve vazifesi de bambaşkaydı. kısacası hz.isanın müjdesi ve allahın vaadi hz.muhammedle tamamlanmamış fakat başka bir boyutta devam etmiştir.
Başka bir boyut diyorum çünkü hz.isa ruhsal hayatı ve hakikati vaz etti ama hz.muhammed onu devam ettirmek yerine hz.musa gibi yeni bir şeriatle , yeni emir ve yasaklarla geldi. İşte kutsal ruhun gelişinden kasıt bir insanın onunla meshedilmesidir,aynı hz.isada olduğu gibi. Çerkezkızının söylediğine göre zaten israiloğulları da aslında hz.isanın müjdelediği ahmedi bekliyordu ve bu yüzden hz.isayı kabul etmediler.çünkü hz.isa ve ahmed allahın kutsal ruhunu yer üzerinde temsil edecek olan iki elçisiydi ve ruhun dişi ve erkek olma özelliğine göre hz.isa dişi yönüne meseldi, sadece ruhlar üzerinde allahın krallığını temsil etti ve erkeği olan ahmede yol açtı, ona yardım etmiş oldu ve ilyalık vazifesini yaptı. fakat israiloğulları asırlardır peygamberlerin müjdelediği ve hem ruhlar üzerinde hemde hz.isadan farklı olarak bedenler üzerinde krallık kuracak olan ve insanlara karşı allahın halifesi sıfatıyla allahı temsil edecek olan bir mesih beklediler.demek ki hz.isanın müjdesi, yani parakletos, israiloğullarının beklentisi yani yeryüzüne hakim olacak olan mesih ve müslümanların beklentisi olan mehdi ....hep aynı kişi ve işte beklenen kişi o yani ahmeddir.(not: israiloğulları derken hz.musa zamanında ki allaha inananlar olarak teşekkül eden kavmi kasdediyorum, bugün kü israil halkı ile alakası yok)

Son olarak; ahmed aslında kutsal ruhun ismi yani allahın bir sıfatı hükmündedir.ama bir insan kutsal ruhla dolunca o ismin temsilcisi olur. Yani bu demek değildir ki gelecek olan mesihin adı soyadı ahmed bilmem ne.... olacak. Ahmed o kişinin sahip olduğu kutsal ruhtan dolayı alacağı isimdir.çünkü yüce ve övülmeye layık olan ancak allahtır.ezilen yürekleri teselli eden de odur.
Aslında çok geniş olan bu konuyu sizi yormadan özetlemeye çalıştım. bu fikirler cerkezkizim.com sitesindeki yazılar üzerinden benim anladıklarımdır. etraflıca araştırmak isteyen oraya bakabilir. Selametle kalın...
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
Hakikati arayalım İnşallah!!!

allahın bir melekesi hükmündedir. !!!

Peki ya mesihin diğer peygamberlerden farkı ne? farkı; allahın kutsal ruhuyla meshedilmiş olması ve kavmine karşı allahı birinci dereceden temsil ediyor olması.(mesih olmayan bir peygamber ise ikinci dereceden temsil eder). !!!

nasıl ki kutsal ruh allahı temsilen “bana dua edin size cevap vereyim” diyorsa aynen isa da mesih olduğundan, kutsal ruh gibi allahı temsilen “ilk ve son benim, yaşam ve yol benim...” diyebiliyor. yani aslında sözün sahibi allah, ama birinde aracı kutsal ruhken diğerinde kutsal ruhla dolu olan insan oluyor. !!!

İşte parakletosun yapısı da budur. yani allahın ruhuyla dolu olan bir insan !!!

Son olarak; ahmed aslında kutsal ruhun ismi yani allahın bir sıfatı hükmündedir. !!!
 

#21

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
408
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
38
Konum
The Netherlands

SIRR

New member
Katılım
25 Eki 2007
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
allahın melekesi hükmündedir derken , allahın bir meleği, onun bir kuvvetidir demek istiyorum.misal sizin eliniz sizin bir melekeniz hükmündedir.çünkü iradesi yoktur ve sizin varlığınızın dışında bir varlığı yoktur.işte kutsal ruh ta allahın eli hükmündedir.hükmündedir diyorum, lütfen karıştırmayalım.
ahmedin allahın bir sıfatı hükmünde olması ise ;yine aynı mantıkla düşünelim;benim elimin aldığı sıfat, aldığı isim aynı zamanda beni de nitelemez mi? misal elim kuvvetliyse kuvvetli sıfatı beni de nitelemiş olur.çünkü elimin benim varlığımın dışında bir varlığı yoktur.aynı şekilde demek istiyorum ki ahmed, yani övülen ve övülmeye çok layık olan manalarına gelen bu isim allahın kutsal ruhuyla dolu olan bir kişinin ismi oluyorsa bu demektir ki aynı zamanda bu allahın bir sıfatı, bir özelliğidir.çünkü allahın ruhuyla dolu olmak iradenin tek olması yani allahın varlığında yok olmak demektir.umarım anlatabilmişimdir.
parakletosun hz muhammed olduğu açıklanıyor demişsiniz.ama dikkat edin ben olmadına dair deliller sunmuşum.dolayısıyla orada veya burada açıklanıyor demek yerine benim açıklamamın onları iptal etmediğini açıklamanız gerekmez mi?
 
Üst Alt