Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Nikah üzerine Yemin Etmek

S

sedize

Guest

NİKAH ÜZERİNE YEMİN ETMEK
-Her kim talak üzerine yemin ederse ... günahkar olacağından endişe edilir. İsterse bir defa olsun .. İsterse doğru şey üzerine olsun. Her kim talakı ağzına alırsa .. taaa.. hakikati belli oluncaya kadar karısı ona haram olur. Onlar bu halleri ile kıyamete kadar meydana getirecekleri çocuklar hep zina çocuğu olur. Ağza alınan o talak kelimesi yüzünden hepsi cehenneme girer.
ALINTI
 

ahmet_hoca

New member
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
123
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
İslam dini inancına göre Allah c. .dışlında hiç bişr şey üzerine yemin edilmez ve edilmemesi gerekir ve yemin edilmesi de pek hoş karşılanmamıştır genelde yemin edilmemesi daha evladır bu sebeple nikah vb talakları ağıza almakta hoş bir yaklaşım değildir
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan

NİKAH ÜZERİNE YEMİN ETMEK
-Her kim talak üzerine yemin ederse ... günahkar olacağından endişe edilir. İsterse bir defa olsun .. İsterse doğru şey üzerine olsun. Her kim talakı ağzına alırsa .. taaa.. hakikati belli oluncaya kadar karısı ona haram olur. Onlar bu halleri ile kıyamete kadar meydana getirecekleri çocuklar hep zina çocuğu olur. Ağza alınan o talak kelimesi yüzünden hepsi cehenneme girer.
ALINTI

Forumları araştırırken karşılaştığım bu mesaj dikkatimi çekti. Çok şaşırdım. Allah hepsinden razı olsun, arkadaşlar mevzuyu incelemeden teşekkür etmişler ve sanki doğruymuş gibi lanse olmuş.

Yukarıda ki alıntı, Muhyiddin Arabi Hazretlerinin bir eserinden alıntılanmış sanıyorum. Ama, zinhar Muhyiddin Arabi Hazretleri yukarıda yazılı anlamda bir beyan, bir fetva vermemiştir. Burada ortaya çıkan facianın çok yönlü yanlışları üzerinde durmak istiyorum.

Bir- Dikkat ederseniz, Arabi Hazretlerinin eserinden yukarıda ki alıntılannan yazıda yer yer noktalar bulunmakta. Bunun sebebi şudur. Bu yazı asıl eserden parça parça makaslanarak küçük bir risale haline getirilmiş ve hiç bir ilmi değeri kalmadan bu risale sırf ticari amaç veya riyakarlıkla satılmış veya dağıtılmıştır.

İki- Piyasada yukarıda ki misale benzer yüzlerce eser cirit atmaktadır. İlim sahibi olmayan insanlar bu eserleri okumakta ama yanlış anlamakta yanlış yönlenmektedir. Hatta bir çok insan bu facianın geröek sebebini anlamamakta ve eser sahibi kıymetli zatlara sui zan edip, onların ilmi ve kişiliğini suçlamaktadır.

Bu nedenle bu tür eserlerden alıntı yapan kişilerin konuyu anlayıp, doğruluğunu teyid edip öyle aktarması lazımdır ki başka kendi bir yana bir çok insanı yanlış yönlendirmiş, bilgilendirmiş olmasın.

Üç-Keza, ilim sahibi olmayan veya herkesi kendi kadar bilgili sanan bir çok camii vaizi, hocası bu tür eserlerden, açıklama yapmadan verdikleri vaazlarla cemaati yanlış bilgilendirmektedir. Sonra da cemaat bu yanlış bilgiyi başkalarına satmakta ve bu durum İslam'a tehdit oluşturmaktadır.

Dört- Yukarıda ki alıntının özü şudur ki;

a- Allah (cc) dan başkası üzerine yemin etmek caiz değildir.
b- Boşanma Allah (cc) ın helal edip ama hiç istemediği bir fiiliyattır. Bu konu olur olmaz mevzuya konu edilmemelidir.
c- Herhangi bir sebeple yapılan yemine talakı söz konusu etmek çok çok ciddi bir yanlıştır. Burada murad edilen konu talak olmamasına rağmen, sonuç nikahı etkileyebilir ve şer'en kişi eşinden boş olmuş olabilir ki dediğimiz gibi murad boşanmak değildir.
 
Üst Alt