Allahýnaskeri
New member
- Katılım
- 14 Mar 2005
- Mesajlar
- 78
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
Allah'ın selamı üzerinize olsun
Hepimiz biliyoruz Allah'ın kitabı tam, eksiksiz ve kusursuzdur. Ne yazık ki bu kusursuz kitaba müslümanlar hadis kitaplarını şirk koşmakta ve Kuran'ı bu uydurma hikayelere göre yorumlamakta / çevirmektedirler. Hadislerin güzel kitabımızı nasıl kirlettiğini ve hayali ritüeller oluşturduğunu göstermeye çalışacağım inşallah.
KANDIRMACA 1: NAMAZ!
Namaz (farsça'da dua demektir) gerçekten 5 vakit mi, kıldığımız gibi mi, öyleyse bu detaylı kitapta niye hiçbir detayı yok. Bu sorulara Kuran ışığında cevap aramaya çalışacağız. Lütfen sabırlı bir şekilde okuyun ve bu süre içerisinde dogmalarınızı kafanızdan silmeye çalışın.
Salat = Namaz mı?
96:09-12 Gördün mü şu men edeni (engelleyeni), namaz kılarken bir kulu (namazdan)? Gördün mü, ya o doğru yolda olur, yahut tâkvayı emrediyorsa?
Bu ayet oku ile başlayan peygamberimize inen İLK AYETTİR ve namazdan bahsetmektedir. Hani namaz Hz. Muhammed miraca çıkarken emredilmişti?
08:35 Onların Beyt yakınındaki namazları (*salatları) da ıslık çalmak ve el çırpmaktan başka bir şey değildir. (Ey kâfirler!) İnkar etmekte olduğunuz şeylerden ötürü şimdi azabı tadın!
Kafirler nasıl namaz kılmıştır?
02:239 Eğer (herhangi bir şeyden) korkarsanız namazlarınızı yürüyerek yahut binmiş olarak kılın. Güvene kavuştuğunuz zaman, siz bilmezken Allah’ın öğrettiği şekilde O’nu anın.
Devede namaz kılabilen biri var mı?
05:106 Ey iman edenler! Birinize ölüm gelip çatınca vasiyet esnasında içinizden iki adalet sahibi kişi aranızda şahitlik etsin. Yahut seferde iken başınıza ölüm musibeti gelmişse sizden olmayan, başka iki kişi (şahit olsun). Eğer şüpheye düşerseniz o iki kişiyi namazdan sonra alıkoyar, “Bu vasiyet karşılığında hiçbir şeyi satın almayacağız, akraba (menfaatine) de olsa; Allah (için yaptığımız) şahitliği gizlemeyeceğiz, (aksini yaparsak) bu takdirde biz elbette günahkarlardan oluruz” diye Allah üzerine yemin ettiriniz.
tahbisunehüma mim badis salati feyuksimani billahi
Onları (kendileri) namaz kıldıktan sonra alıkoyar, Allah üzerine yemin ettirirsiniz.
Bizden olmayan biri nasıl namaz kılacak?
70:19 Gerçek şu ki insan pek hırslı yaratılmıştır. Kendisine fenalık dokununca basar bağırır. Ona imkan verildiğinde ise pinti kesilir. Ancak şunlar öyle değildir: namaz kılanlar, ki onlar namazlarında devamlıdırlar.
Ayet genel olarak insanlardan bahsediyor inananlardan değil, hristiyanlar ve yahudiler nasıl namaz kılmıştır?
17:29-31 Bunun üzerine Meryem çocuğu gösterdi. Biz, dediler, Beşikteki bir sabi ile nasıl konuşuruz? Çocuk şöyle dedi: “Ben Allah’ın kuluyum. O, bana kitabı verdi ve beni peygamber yaptı. Nerede olursam olayım o beni mübarek kıldı; yaşadığım sürece bana namazı ve zekatı emretti.”
Hz. İsa nasıl namaz kılmıştır? Bizim gibi mi? Namazın sonunda Peygamberimiz ve İsmail (sav) a selam mı gönderiyorlardı? Niye diğer peygamberlere de selam gönderilmiyor? Kuran peygamberler arasında ayrım yapmamayı öğütlemiyor mu?
Sad Lâm Vav: dua, dua etmek; yalvarma, yakarış; konuşma, söylev, nutuk; övgü, methiye; nimet; meydana getirmek, sebep olmak; yakından takip etmek, izlemek, uymak, bağlı kalmak; hayvanın kuyruğunun çıktığı yer, but.
Kuran'da bu anlamların hangilerinin kullanıldığını hiçbir hadise başvurmadan çözmemiz lazım zira Kuran tam ve detaylı bir kitaptır.
75. Ayet:
31. İşte o, (Peygamberin getirdiğini) doğru kabul etmemiş, namaz (?) da kılmamıştı
32. Aksine yalan saymış ve yüz çevirmişti.
Ayeti mantık süzgecinden geçirirsek makul olmadığını idrak edebiliriz. Allah fiziksel olarak artık otomatikleşmiş hareketlere niye bu kadar dikkat etsin? Namaz kılıp zina eden, hırsızlık yapan, mezardaki ölüden medet uman, adam öldüren, içki içen, kumar oynayan ayete göre namaz kılması koşuluyla cennete girebilir. Burda başka dikkat etmemiz gereken şey namaz (?) kelimesinin yalan üz çevirmenin tam zıttına konmuş olmasıdır. Bu da yakından izleme, bağlı kalma anlamlarının daha olası olduğunun bir göstergesidir.
Benim çevirim:
31. İşte o, (Peygamberin getirdiğini) doğru kabul etmemiş, (ona) uymamıştı da.
32. Aksine yalan saymış ve yüz çevirmişti.
19:60-61 Nihayet onların peşinden öyle bir nesil geldi ki, bunlar namazı bıraktılar; NEFİSLERİNİN ARZULARINA UYDULAR. Bu yüzden ileride sapıklıklarının cezasını çekecekler. Ancak tevbe edip, iman eden ve iyi davranışta bulunan kimseler hariçtir. Bunlar, cennete, girecekler. Ve bir haksızlığa uğratılmayacaklardır.
Namazı bırakınca kişi nefsini izliyormuş ayete göre. Peki NEYİN İZLENMESİ GEREKİYOR? Benim devamlı 5 vakit namaz kılıp nefsini izleyen arkadaşlarım vardı. Ayete göre böyle birşey olamaz. Görülüyor ki buradaki salat yine "dua" değil "bağlılık"tır. Kuran'a bağlılık.
29:45 (Resûlüm!) Sana vahyedilen kitabı oku ve namazını kıl. Muhakkak ki, namaz, hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah’ı anmak elbette (ibadetlerin) en büyüğüdür. Allah yaptıklarınızı bilir.
Aynı şey bu ayet için de geçerli. Kılınan namaz kötülüklerden uzaklaştırmakta mıdır? HAYIR! Dediğim gibi çok arkadaşım var namaz kılıyor ama eline fırsat geçince zinadan ya da diğer günahlardan kaçınmıyor.
NAMAZ KILMAYANLAR GÜNAHKÂR MI?
Gelenekçi Müslümanlar 74:43 numaralı ayete dayanarak 5 vakit namaz kılmamanın günah olduğunu ve kılmayanların cehenneme gireceğini iddia ediyorlar.
74:41-43 Günahkârların (mücrimîn) durumunu: “Sizi şu yakıcı ateşe sokan nedir?” diye sorarlar. Onlar şöyle cevap verir: “Biz namaz kılanlardan değildik”...
Mücrim kelimesinin tüm kullanıldığı ayetleri çıkarırsak Kuran’da kimlere mücrim dendiğini şöyle özetleyebiliriz:
1. Peygamberleri yalanlayanlara:
Eğer seni yalanlarlarsa de ki: “Rabbiniz geniş bir rahmet sahibidir. Bununla beraber O’nun azabı, suçlular (mücrimîn) topluluğundan uzaklaştırılamaz. (06:147)
2. Ayetleri yalanlayanlara:
Bizim ayetlerimizi yalanlayıp da onlara karşı kibirlenmek isteyenler var ya, işte onlara gök kapıları açılmayacak ve onlar, deve iğne deliğine girinceye kadar cennete giremeyeceklerdir. Suçluları (mücrimîn) işte biz böyle cezalandırırız. (07:40)
3. Dinden çıkanlara:
(Boşuna) özür dilemeyin; çünkü siz iman ettikten sonra tekrar kâfir oldunuz. Sizden (tevbe eden) bir grubu bağışlasak bile, bir gruba da suçlu (mücrim) olduklarından dolayı azap edeceğiz. (09:66)
4. Allah’a karşı yalan uyduranlara:
Öyleyse kim Allah’a karşı yalan uydurandan veya onun ayetlerini yalanlayandan daha zalimdir! Bilesiniz ki, suçlular (mücrimîn) asla iflah olmazlar. (10:17)
5. Refah içinde nefsine uyanlara:
Sizlerden önceki asırlarda yeryüzünde (insanları) bozgunculuktan alıkoyacak faziletli kimseler bulunsaydı ya! Fakat onlardan kurtuluşa erdirdiğimiz az bir kısmı müstesnadır. Zulmedenler ise, kendilerine verilen refahın peşine düştüler. Zaten günahkâr (mücrim) idiler. (11:116)
6. Peygamberlerin düşmanlarına:
(Resûlüm!) İşte biz böylece her peygamber için suçlulardan (mücrimîn) düşmanlar peydâ ettik. Hidayet verici ve yardımcı olarak Rabbin yeter. (25:31)
7. Allah’ın ayetleri hatırlatıldığında yüz çevirenlere:
Kendisine Rabbinin ayetleri hatırlatıldıktan sonra onlardan yüz çevirenden daha zalim kim olabilir! Muhakkak ki biz, günahkârlara (mücrimîn), layık olduğu cezaları veririz. (32:22)
8. Kuran’a ve daha önceki kitaplara inanmayanlara:
Kâfir olanlar dediler ki: “Biz hiçbir zaman bu Kuran’a ve bundan önce gelen kitaplara inanmayacağız.” Sen o zalimleri, Rablerinin huzurunda tutuklanmış, birbirlerine söz atarlarken bir görsen! Zayıf sayılanlar, büyüklük taslayanlara: “Siz olamasaydınız elbette biz inanan insanlar olurduk,” derler. Büyüklük taslayanlar, zayıf sayılanlara (kıyamet gününde): Size hidayet geldikten sonra sizi ondan biz mi çevirdik? Bilakis siz suç işliyordunuz.” derler. (34:30-31)
9. Teslimiyet göstermeyenlere:
Öyle ya, (Allah’a) teslimiyet gösterenleri, (o) günahkârlarla (mücrimîn) bir tutar mıyız hiç? (68:35)
10. Lut, Hud, Firavun ve diğer yok edilen kavimlere.
Özetten de anlaşıldığı üzere mücrimîn kelimesi hiçbir ayette inanan kimseler için kullanılmamıştır. Salat kimlere farzdır?
...çünkü salat müminler üzerine vakitleri belli bir farzdır. (04:103)
Salat yalnızca müminlere farz olduğu halde neden bu kişiler “biz namaz kılmıyorduk” desin ki? Böyle bir şeyi inananların demesi gerekmiyor mu?
(DEVAM EDECEK)
Hepimiz biliyoruz Allah'ın kitabı tam, eksiksiz ve kusursuzdur. Ne yazık ki bu kusursuz kitaba müslümanlar hadis kitaplarını şirk koşmakta ve Kuran'ı bu uydurma hikayelere göre yorumlamakta / çevirmektedirler. Hadislerin güzel kitabımızı nasıl kirlettiğini ve hayali ritüeller oluşturduğunu göstermeye çalışacağım inşallah.
KANDIRMACA 1: NAMAZ!
Namaz (farsça'da dua demektir) gerçekten 5 vakit mi, kıldığımız gibi mi, öyleyse bu detaylı kitapta niye hiçbir detayı yok. Bu sorulara Kuran ışığında cevap aramaya çalışacağız. Lütfen sabırlı bir şekilde okuyun ve bu süre içerisinde dogmalarınızı kafanızdan silmeye çalışın.
Salat = Namaz mı?
96:09-12 Gördün mü şu men edeni (engelleyeni), namaz kılarken bir kulu (namazdan)? Gördün mü, ya o doğru yolda olur, yahut tâkvayı emrediyorsa?
Bu ayet oku ile başlayan peygamberimize inen İLK AYETTİR ve namazdan bahsetmektedir. Hani namaz Hz. Muhammed miraca çıkarken emredilmişti?
08:35 Onların Beyt yakınındaki namazları (*salatları) da ıslık çalmak ve el çırpmaktan başka bir şey değildir. (Ey kâfirler!) İnkar etmekte olduğunuz şeylerden ötürü şimdi azabı tadın!
Kafirler nasıl namaz kılmıştır?
02:239 Eğer (herhangi bir şeyden) korkarsanız namazlarınızı yürüyerek yahut binmiş olarak kılın. Güvene kavuştuğunuz zaman, siz bilmezken Allah’ın öğrettiği şekilde O’nu anın.
Devede namaz kılabilen biri var mı?
05:106 Ey iman edenler! Birinize ölüm gelip çatınca vasiyet esnasında içinizden iki adalet sahibi kişi aranızda şahitlik etsin. Yahut seferde iken başınıza ölüm musibeti gelmişse sizden olmayan, başka iki kişi (şahit olsun). Eğer şüpheye düşerseniz o iki kişiyi namazdan sonra alıkoyar, “Bu vasiyet karşılığında hiçbir şeyi satın almayacağız, akraba (menfaatine) de olsa; Allah (için yaptığımız) şahitliği gizlemeyeceğiz, (aksini yaparsak) bu takdirde biz elbette günahkarlardan oluruz” diye Allah üzerine yemin ettiriniz.
tahbisunehüma mim badis salati feyuksimani billahi
Onları (kendileri) namaz kıldıktan sonra alıkoyar, Allah üzerine yemin ettirirsiniz.
Bizden olmayan biri nasıl namaz kılacak?
70:19 Gerçek şu ki insan pek hırslı yaratılmıştır. Kendisine fenalık dokununca basar bağırır. Ona imkan verildiğinde ise pinti kesilir. Ancak şunlar öyle değildir: namaz kılanlar, ki onlar namazlarında devamlıdırlar.
Ayet genel olarak insanlardan bahsediyor inananlardan değil, hristiyanlar ve yahudiler nasıl namaz kılmıştır?
17:29-31 Bunun üzerine Meryem çocuğu gösterdi. Biz, dediler, Beşikteki bir sabi ile nasıl konuşuruz? Çocuk şöyle dedi: “Ben Allah’ın kuluyum. O, bana kitabı verdi ve beni peygamber yaptı. Nerede olursam olayım o beni mübarek kıldı; yaşadığım sürece bana namazı ve zekatı emretti.”
Hz. İsa nasıl namaz kılmıştır? Bizim gibi mi? Namazın sonunda Peygamberimiz ve İsmail (sav) a selam mı gönderiyorlardı? Niye diğer peygamberlere de selam gönderilmiyor? Kuran peygamberler arasında ayrım yapmamayı öğütlemiyor mu?
Sad Lâm Vav: dua, dua etmek; yalvarma, yakarış; konuşma, söylev, nutuk; övgü, methiye; nimet; meydana getirmek, sebep olmak; yakından takip etmek, izlemek, uymak, bağlı kalmak; hayvanın kuyruğunun çıktığı yer, but.
Kuran'da bu anlamların hangilerinin kullanıldığını hiçbir hadise başvurmadan çözmemiz lazım zira Kuran tam ve detaylı bir kitaptır.
75. Ayet:
31. İşte o, (Peygamberin getirdiğini) doğru kabul etmemiş, namaz (?) da kılmamıştı
32. Aksine yalan saymış ve yüz çevirmişti.
Ayeti mantık süzgecinden geçirirsek makul olmadığını idrak edebiliriz. Allah fiziksel olarak artık otomatikleşmiş hareketlere niye bu kadar dikkat etsin? Namaz kılıp zina eden, hırsızlık yapan, mezardaki ölüden medet uman, adam öldüren, içki içen, kumar oynayan ayete göre namaz kılması koşuluyla cennete girebilir. Burda başka dikkat etmemiz gereken şey namaz (?) kelimesinin yalan üz çevirmenin tam zıttına konmuş olmasıdır. Bu da yakından izleme, bağlı kalma anlamlarının daha olası olduğunun bir göstergesidir.
Benim çevirim:
31. İşte o, (Peygamberin getirdiğini) doğru kabul etmemiş, (ona) uymamıştı da.
32. Aksine yalan saymış ve yüz çevirmişti.
19:60-61 Nihayet onların peşinden öyle bir nesil geldi ki, bunlar namazı bıraktılar; NEFİSLERİNİN ARZULARINA UYDULAR. Bu yüzden ileride sapıklıklarının cezasını çekecekler. Ancak tevbe edip, iman eden ve iyi davranışta bulunan kimseler hariçtir. Bunlar, cennete, girecekler. Ve bir haksızlığa uğratılmayacaklardır.
Namazı bırakınca kişi nefsini izliyormuş ayete göre. Peki NEYİN İZLENMESİ GEREKİYOR? Benim devamlı 5 vakit namaz kılıp nefsini izleyen arkadaşlarım vardı. Ayete göre böyle birşey olamaz. Görülüyor ki buradaki salat yine "dua" değil "bağlılık"tır. Kuran'a bağlılık.
29:45 (Resûlüm!) Sana vahyedilen kitabı oku ve namazını kıl. Muhakkak ki, namaz, hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah’ı anmak elbette (ibadetlerin) en büyüğüdür. Allah yaptıklarınızı bilir.
Aynı şey bu ayet için de geçerli. Kılınan namaz kötülüklerden uzaklaştırmakta mıdır? HAYIR! Dediğim gibi çok arkadaşım var namaz kılıyor ama eline fırsat geçince zinadan ya da diğer günahlardan kaçınmıyor.
NAMAZ KILMAYANLAR GÜNAHKÂR MI?
Gelenekçi Müslümanlar 74:43 numaralı ayete dayanarak 5 vakit namaz kılmamanın günah olduğunu ve kılmayanların cehenneme gireceğini iddia ediyorlar.
74:41-43 Günahkârların (mücrimîn) durumunu: “Sizi şu yakıcı ateşe sokan nedir?” diye sorarlar. Onlar şöyle cevap verir: “Biz namaz kılanlardan değildik”...
Mücrim kelimesinin tüm kullanıldığı ayetleri çıkarırsak Kuran’da kimlere mücrim dendiğini şöyle özetleyebiliriz:
1. Peygamberleri yalanlayanlara:
Eğer seni yalanlarlarsa de ki: “Rabbiniz geniş bir rahmet sahibidir. Bununla beraber O’nun azabı, suçlular (mücrimîn) topluluğundan uzaklaştırılamaz. (06:147)
2. Ayetleri yalanlayanlara:
Bizim ayetlerimizi yalanlayıp da onlara karşı kibirlenmek isteyenler var ya, işte onlara gök kapıları açılmayacak ve onlar, deve iğne deliğine girinceye kadar cennete giremeyeceklerdir. Suçluları (mücrimîn) işte biz böyle cezalandırırız. (07:40)
3. Dinden çıkanlara:
(Boşuna) özür dilemeyin; çünkü siz iman ettikten sonra tekrar kâfir oldunuz. Sizden (tevbe eden) bir grubu bağışlasak bile, bir gruba da suçlu (mücrim) olduklarından dolayı azap edeceğiz. (09:66)
4. Allah’a karşı yalan uyduranlara:
Öyleyse kim Allah’a karşı yalan uydurandan veya onun ayetlerini yalanlayandan daha zalimdir! Bilesiniz ki, suçlular (mücrimîn) asla iflah olmazlar. (10:17)
5. Refah içinde nefsine uyanlara:
Sizlerden önceki asırlarda yeryüzünde (insanları) bozgunculuktan alıkoyacak faziletli kimseler bulunsaydı ya! Fakat onlardan kurtuluşa erdirdiğimiz az bir kısmı müstesnadır. Zulmedenler ise, kendilerine verilen refahın peşine düştüler. Zaten günahkâr (mücrim) idiler. (11:116)
6. Peygamberlerin düşmanlarına:
(Resûlüm!) İşte biz böylece her peygamber için suçlulardan (mücrimîn) düşmanlar peydâ ettik. Hidayet verici ve yardımcı olarak Rabbin yeter. (25:31)
7. Allah’ın ayetleri hatırlatıldığında yüz çevirenlere:
Kendisine Rabbinin ayetleri hatırlatıldıktan sonra onlardan yüz çevirenden daha zalim kim olabilir! Muhakkak ki biz, günahkârlara (mücrimîn), layık olduğu cezaları veririz. (32:22)
8. Kuran’a ve daha önceki kitaplara inanmayanlara:
Kâfir olanlar dediler ki: “Biz hiçbir zaman bu Kuran’a ve bundan önce gelen kitaplara inanmayacağız.” Sen o zalimleri, Rablerinin huzurunda tutuklanmış, birbirlerine söz atarlarken bir görsen! Zayıf sayılanlar, büyüklük taslayanlara: “Siz olamasaydınız elbette biz inanan insanlar olurduk,” derler. Büyüklük taslayanlar, zayıf sayılanlara (kıyamet gününde): Size hidayet geldikten sonra sizi ondan biz mi çevirdik? Bilakis siz suç işliyordunuz.” derler. (34:30-31)
9. Teslimiyet göstermeyenlere:
Öyle ya, (Allah’a) teslimiyet gösterenleri, (o) günahkârlarla (mücrimîn) bir tutar mıyız hiç? (68:35)
10. Lut, Hud, Firavun ve diğer yok edilen kavimlere.
Özetten de anlaşıldığı üzere mücrimîn kelimesi hiçbir ayette inanan kimseler için kullanılmamıştır. Salat kimlere farzdır?
...çünkü salat müminler üzerine vakitleri belli bir farzdır. (04:103)
Salat yalnızca müminlere farz olduğu halde neden bu kişiler “biz namaz kılmıyorduk” desin ki? Böyle bir şeyi inananların demesi gerekmiyor mu?
(DEVAM EDECEK)