Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Nasihat

Kalpteniman

New member
Katılım
18 Ara 2008
Mesajlar
589
Tepkime puanı
587
Puanları
0
Web sitesi
www.kalpteniman.com
VASİYET
İşlediğin hiç bir ameli hakir görme;
çünkü h.z Allah c.c. bu ameli yaratırke vebizim üzerimize vacip Kılarken küçümsememiştir.O bir işi teklif etmişse bu Onagösterilen itina ve inayetin bir göstergesidir ki, Onun katında en büyük Mertebeyesahip olan sana bunu emretmiştir.Sen Onun sana teklif ettiği amellerinmahallisin.
Resulullah s.a.v.Efendimiz de mizah yapardı fakat doğrudan başka türlü kırıcı söz söylemezdi.V eşöyle derdi, insanların dillerinin hasadından başka onların burunlarını sürtenne var ki ?
Filozoflardanbiri şöyle demiştir; dilden başka uzun süre zindanda tutulmayı hak eden başkabirŞey yoktur.
H.z Allah c.c.onu iki dudağın ve dişlerin arkasında yarattığı halde yine de kapıyı açar uzunuzun fuzuli yere konuşur.
Hastaları ziyaretet hastalık ibret alınacak bir manzaradır.Çünkü kul hastalandığı zaman h.zAllah c.c. onun yanındadır.Hiç hasta görmedin mi Allahtan başka kimseden birşey istediği, Allahtan başka kimseyi andığı vaki midir? Onun dilinden Hakkkonuşur. Kalbinde Ona iltica etmiştir.Hasta her zaman h.z Allah ile beraberdir.Diğer bir ifadeyle h.z. Allahın yanında hazır olmasından dolayı hastadır.
Dilenciye yediriçir, çünkü o senden dilenmesi sebebiyle seni kullarına yediren içiren Hakkınmenziline çıkarmiştır ki, Hakk ihtiyacından arta kalanı infak etmeniemretmiştir.
Dilenciyi boşçevirme, onu sevindirecek gönlünü hoş tutacak tatlı bir söz güler bir yüz dahiolsa Ondan esirgeme.
H.Z Hasan ve hüseyinden bir dilenci bir şeyistediği zaman, derhal bağışta bulunmaya koşar ve şöyle derlerdi.Hoş geldinvallahi sefalar getirdin, azığımızı ahirete taşıyacaksın.
Kullarazulmetmekten sakın, Çünkü zulüm kıyamette karanlıklara dönüşür.Kullarazulmetmak h,z Allahın verilmesini vacip kıldığı haklarını vermemendir.
İlmiyle ameletmeyen bir alim gördüğün zaman ,onun ilmiyle sen amel et ki, ilmin hakkıYerinegelmiş olsun.Sakın o alimi kötüleme, çünkü sahip olduğu ilmin h.z Allah c.c. katında derecesi vardır.
Süslenmeye güzelgörünmeye dikkat et çünkü bu başlı başına sir ibadettir.Yüce Allah c.c şöylebuyurmuştur: HUZU ZİNETEKÜM ,Güzel elbiselerinizi giyin .(Araf 31)
Bir adamresululluh s.a.v. Efendimize, ayakkabımın ve elbisemin güzel olmasını seviyorumdedi.Resulullah s.a.v. Efendimiz ona şu karşılığı verdi; Allah güzeldir güzelisever.Bir diğer hadisi şerifte ise: H.z Allah kendisi için süslenmene herkesdendaha çok layıktır.
Senden aldığı vesana verdiği şeylerde h.z Allahı daima gözet, çünkü senden bir şey almışsa buSenin sabretmen dolaysı ile seni senisevmesi içindir çünkü h.z Allahsabredenleri sever seni sevdiği zamanSevenin sevgilisine yaptığı muameleyi sanayapar.
Yitirdiğin herşeyin yerini dolduracakbir karşılığı vardır Allah c.c. Hariç.
Senden ayrıldığızaman her şeyin bir karşılığı var ama H.z Allah c.c senden ayrıldığında Onunyerine
Koyacağın birşeyin yok aynı durum sana bağışta bulunduğu zaman da da geçerlidir.Onun sanaverdikleri arasında senden aldığı şeylere karşı sabretmen de vardır.Ayrıca sana şükretmeyi de vermiştir. Ve Oşükredenleri sever. H.z Musa a.s, şükürnedir diye sormuşY üce Allah c.c şöyle buyurmuştur bütün nimetlerin bendenolduğunu bildiğin zaman şükretmiş sayılırsın
H,z Allahınhakları içinde en vacip olanı eda et o da Ona hiç bir şeyi ortak koşmamandır.
Vaz edilmişsebeplere güvenme kalben onlara meyletme ki gizli şirke düşmeyesin.Bumüminlerin başına gelen en büyük dini felakettir.
Nitekem şu Ayetikerimede buna işaret edilmiştir; ONLARINÇOĞU ORTAK KOŞMADAN ALLAHA İMAN ETMEZLER,(Yusuf106)
Resulullah s.a.v.şöyle buyurmuştur; H,Z Allah c.c kulları üzerindeki hakkı nedirbilirmisiniz?Ona ibadet etmeleri Ona hiç bir şeyi ortak koşmamalarıdır.Bunagizli şirk ile islamı kesip ortadan kaldırmak demek olan açık şirk dahildir.
ArdındanResulullah s.a.v. şöyle buyurmuştur.Kullar h.z Allahın bu hakkını eda ettiklerizamanOnların h.z Allah üzerindeki hakları nıdir bilirmisiniz.H.Z Allahın onlara azap etmemesidir.Yani sadeceh.z Allaha yönelmek gerekir.
İnsanlarsebeplere dayandıkları sırada Allahonlara azab eder.Çünkü sebepler her zaman yitip gidebilecek olgulardir sebepler mevcutken onların kaybolacakları Vehmiyleazap eder. Sebepler ortada yok iken bu sefer de yokluklarıyla onlara azap eder.
Dolaysıyle h.zAllahı bırakıp sebeplere dayanıp güvenenler daima azap içindedirler.
Fakat sebepleregüvenip ortak koşmayanlar daima huzur içindedirler.
Sebeplerin yitipgitmesi ile de erhangi bir acı duymazlar.
Muhyiddin ibniArabi hazretleri
 
Üst Alt