Abu_ibrahim
New member
- Katılım
- 10 Kas 2010
- Mesajlar
- 2
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Bir kardeşimin bana yazdıgı mektub ve Benim ona cevabım
Elbani el-İrva (2/68) İbn Hazm el-Muhalla (4/92)İbn Hazm el-Muhalla (4/92) Abdulhak şbili Ahkamu‟l-Kubra (2/192)Nebil Saduddin Cerrar el-İma İla Zevaidi‟l-Ecza (144) Mecmauz Zevaid (2/101-102) Ebu Yala 3752) ricali sahih ile rivayet etmiştir. Bkz.: Musnedul Cami 394)Suyuti Camiu‟l-Ehadis‟te İbn Neccar‟a nispetle (33/30 no: 35724)Kenzu‟l-Ummal (22071)Beyhaki (866) Arusul Ecza‟da (no: 63)
Busayri İthafu‟l-Mahera (2/154-155 no:1238)
Not: Daha bu hakta çok hadis var yazmiyorum
Hazm el-Muhalla (4/92) Şeyh Elbani sahih demiştir.
Değerli kardeşim: "ilk tekbirden başkasında ellerini kaldırmazdı" şeklindeki rivayetler sahih değildir.Delili şu:
el-Bera b. Azib radıyallahu anh‟den şöyle rivayet edilmiştir:
Ebu Davud (749) Tahavi Şerhu Meani‟l-Asar (1/224) Darekutni (2/293) Beyhaki (2/76) Ebu Ya‟la (1691)
Bunu Ebu Davud ve Darekutni Abdurrahman b. Ebi Leyla yoluyla Yezid b. Ebi Ziyad‟dan rivayet etmişlerdir.“Bir daha tekrarlamadı” kısmının rivayete Yezid b. Ebi Ziyad tarafından eklendiği hususunda hafızlar ittifak etmişlerdir. Tuhfetu‟l-Ahvezi (2/92) Avnu‟l-Ma‟bud (2/320)
Nitekim Şu‟be, es-Sevri, Halid et-Tahhan, Züheyr ve onlardan başka hafızlar bunu Bera radıyallahu anh‟den bu ziyade olmaksızın rivayet ettiler.Bkz.: Buhari Rafu‟l-Yedeyn (32)
Humeydi dedi ki: “Bu ziyadeyi ancak Yezid eklemiştir.”
Osman ed-Darimi, Ahmed b. Hanbel‟den naklen dedi ki: “Bu sahih değildirBkz.: Ahmed el-İlel ve Marifetu‟r-Rical (1/368)
Buhari, Ahmed, Yahya b. Main, Darimi, Humeydi ve pekçok kimse de bunun zayıf olduğunu belirtmişlerdir.
Yahya b. Muhammed b. Yahya, Ahmed b. Hanbel‟den şöyle rivayet eder: “Bu hadis (vâh) çok zayıftır.Aliyu‟l-Kari el-Esraru‟l-Merfua (s.493) Nitekim Yezid bir süre bunu “bir daha tekrarlamadı” kısmı olmadan rivayet etmiş, kendisine yapılan telkini kabul eder hale gelince bunu sonradan eklemiştir.”
Beyhaki dedi ki: “Muhammed b. Abdirrahman b. Ebi Leyla bunun rivayetinde ihtilaf etmiştir.
Denildi ki; kardeşi İsa – babasından rivayet etti. Yine el-Hakem‟den, o da İbn Ebi Leyla‟dan rivayet ettiği söylendi. Yezid b. Ebi Ziyad‟dan rivayet ettiği de söylendi.”
El-Bezzar dedi ki: “Hadisteki “Bir daha tekrarlamadı” kısmı sahih değildir.”
Abdullah b. Mesud radıyallahu anh‟ın şöyle dediği rivayet edilmiştir:
Ahmed, Ebu Davud ve Tirmizi bunu Asım b. Kuleyb – Abdurrahman b. el-Esved – Alkame – İbn Mesud radıyallahu anh yoluyla rivayet ettiler. İbn Adiy, Darekutni ve Beyhaki; Muhammed b. Cabir – Hammad b. Ebi Süleyman – İbrahim – Alkame – İbn
Mesud radıyallahu anh yoluyla şu lafızla rivayet ettiler:
İbn Adiy (6/2162) Darekutni (1/295) Beyhaki (2/79-80) İbnu‟l- Cevzi Mevduat (2/96)
Bu hadisi Tirmizi hasen ve İbn Hazm ile Elbani sahih görmüş, İbnu‟l-Mubarek: “Bana göre bu sabit değildir” demiştir.
İbn Ebi Hatim babasının: “Bu hadiste es-Sevri yanılmıştır” dediğini nakletmiştir İbn Ebi Hatim El-İlel (1/96)
Ahmed b. Hanbel ve şeyhi Yahya b. Adem hadisin zayıf olduğunu söylemişlerdir. Buhari bunu her ikisinden naklederek zayıf olduğunu söylemiştir.
Devamı var
elleri kaldırmakla ilgili birçok hadis var. Hangisiyle amel etmek sünnet. kaldırmak mı gerekir kaldırmamak mı? Kaldırmaksa kaç yerde? Eller nereye kadar kaldırırlır? Bu kadar muhtelif hadislerden birini tercih ederken neye dayanarak tercih ediyorsun ve budur sünnet olan diyorsun. Lütfen rica ediyorum bana anlatırmısınız?
بسم الله الرحمن الرحيم
Çok guzel bir soru,bu yazdıklarımı sona kadar okursaniz inşallah anlarsınız.Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in her eğiliş kalkışta, her tekbirle beraber ellerini kaldırdığı sahih olarak sabit olmuştur.(Aşağıda geniş şekilde cevab vereceğim) ayrıca namaz konusuna müstakil Şeyh Ebu Said Yarbuzi'nin Kitap ve Sünnete Göre Namaz, Şeyh Elbani'nin Sıfatu Salati'n-Nebi (Peygamberimizin Namaz Kılma Şekli adıyla terceme) gibi risalelerine bakabilirsiniz. elleri kaldırmak hakkındaki rivayetler birbirine aykırı değildir. "ilk tekbirden başkasında ellerini kaldırmazdı" şeklindeki rivayetler sahih değildir. (Bunuda aşağıda geniş şekilde cevap vereceğim) İki Secde Arasında El Kaldırma Hadisleri
Enes b. Malik radıyallahu anh Hadisi:
Enes b. Malik radıyallahu anh Hadisi:
İbn Ebi Şeybe (1/235 no:2449)– es-Sekafi – Humeyd – Enes radıyallahu anh isnadıyla
“Nebi Sallallahu aleyhi ve sellem ruku ve secdelerde ellerini kaldırırdı.
“Nebi Sallallahu aleyhi ve sellem ruku ve secdelerde ellerini kaldırırdı.
Elbani el-İrva (2/68) İbn Hazm el-Muhalla (4/92)İbn Hazm el-Muhalla (4/92) Abdulhak şbili Ahkamu‟l-Kubra (2/192)Nebil Saduddin Cerrar el-İma İla Zevaidi‟l-Ecza (144) Mecmauz Zevaid (2/101-102) Ebu Yala 3752) ricali sahih ile rivayet etmiştir. Bkz.: Musnedul Cami 394)Suyuti Camiu‟l-Ehadis‟te İbn Neccar‟a nispetle (33/30 no: 35724)Kenzu‟l-Ummal (22071)Beyhaki (866) Arusul Ecza‟da (no: 63)
Ebu Bekir – Abdulvehhab es-Sekafi – Humeyd – Enes radıyallahu anh isnadıyla:
“Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem‟i namaza başladığında, rüku ettiğinde, başını rükudan kaldırdığında ve secdelerde ellerini kaldırdığını gördüm.”
“Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem‟i namaza başladığında, rüku ettiğinde, başını rükudan kaldırdığında ve secdelerde ellerini kaldırdığını gördüm.”
Busayri İthafu‟l-Mahera (2/154-155 no:1238)
Ziyau‟l-Makdisi (2025); Ebu Ahmed Abdulvehhab b. Ali b. Ali b. Ubeydullah es-Sufi – İsmail b. Ahmed b. Muhammed en-Nisaburi – Abdulbaki b. Muhammed b. Galib el-Attar – Muhammed b. Abdirrahman el-Muhlis – Yahya b. Muhammed b. Sa‟ad – Bundar Muhammed b. Beşşar – Abdulvehhab es-Sekafi – Humeyd – Enes radıyallahu anh isnadıyla:
“Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem namaza girerken, rüku ettiğinde, başını rükudan kaldırdığında ve secde ettiğinde ellerini kaldırırdı” Ravileri güvenilirdir.
Fevaidu‟l-Muntekat (el yazma no: 65)
Not: Daha bu hakta çok hadis var yazmiyorum
Abdullah b. Ömer radıyallahu anhuma Hadisi:
Ahmed (2/132 no: 6164); Abdullah – babası – el-Hakem b. Nafi – İsmail b. Ayyaş – Salih b. Keysan – Nafi – İbn Ömer radıyallahu anhuma isnadıyla:
“Nebi sallallahu aleyhi ve sellem namaza başlarken tekbir aldığında, rüku ettiğinde ve secde ettiğinde ellerini omuzları hizasına kadar kaldırırdı.”
Not: Daha bu hakta çok hadis var yazmiyorum
“Nebi sallallahu aleyhi ve sellem namaza başlarken tekbir aldığında, rüku ettiğinde ve secde ettiğinde ellerini omuzları hizasına kadar kaldırırdı.”
Not: Daha bu hakta çok hadis var yazmiyorum
Ebu Hureyre Radıyallahu anh Hadisi
Temam Fevaid‟de (2/244 no: 1641) Ebu Bekir Muhammed b. İbrahim b. Sehl b. Habbe b.Yahya b. Salih el-Bezzar – Ebu Bekir Ahmed b. Muhammed b. el-Velid el-Murri el-Mukri – Hişam b. Ammar – İsmail b.Ayyaş – Salih b. Keysan – el-A‟rac – Ebu Hureyre radıyallahu anh isnadıyla rivayet ediyor:
“Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem namaza başladığında, rüku ettiğinde, secde ettiğinde ve iki secdeden kalktığında ellerini omuzları hizasında kaldırırdı.”
“Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem namaza başladığında, rüku ettiğinde, secde ettiğinde ve iki secdeden kalktığında ellerini omuzları hizasında kaldırırdı.”
İbn Abbas radıyallahu anhuma Hadisi
Ebu Davud (740) Kuteybe b. Said ve Muhammed b. Eban el-Ma‟ni - en-Nadr b. Kesir es-Sa'dî isnadıyla demiştir ki:
“Abdullah b. Tâvûs Hayf mescidinde yanımda namaz kıldı. İlk secdeyi yapıp da başını kaldırdığında ellerini yüzü hizasına kadar kaldırdı. Bu davranışı uygun görmediğim için Vüheyb b. Hâlid'e haber verdim. Vüheyb de ona
"İşittiğime göre sen namazda hiç kimseden görmediğim bir şey yapıyormuşsun" dedi. Bunun üzerine Abdullah da şöyle cevap verdi:
"Ben babamı o işi yaparken gördüm de babam şöyle dedi: Ben İbn Abbâs'ın böyle yaptığını gördüm ve o'nun,
"Bunu Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem böyle yapardı" dediğinden başka bir şey de
bilmiyorum
Ebu Ya‟la (2643) Nesai (1134) Dulabi el-Kuna (1/198) İbn “Abdullah b. Tâvûs Hayf mescidinde yanımda namaz kıldı. İlk secdeyi yapıp da başını kaldırdığında ellerini yüzü hizasına kadar kaldırdı. Bu davranışı uygun görmediğim için Vüheyb b. Hâlid'e haber verdim. Vüheyb de ona
"İşittiğime göre sen namazda hiç kimseden görmediğim bir şey yapıyormuşsun" dedi. Bunun üzerine Abdullah da şöyle cevap verdi:
"Ben babamı o işi yaparken gördüm de babam şöyle dedi: Ben İbn Abbâs'ın böyle yaptığını gördüm ve o'nun,
"Bunu Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem böyle yapardı" dediğinden başka bir şey de
bilmiyorum
Hazm el-Muhalla (4/92) Şeyh Elbani sahih demiştir.
Değerli kardeşim: "ilk tekbirden başkasında ellerini kaldırmazdı" şeklindeki rivayetler sahih değildir.Delili şu:
el-Bera b. Azib radıyallahu anh‟den şöyle rivayet edilmiştir:
“Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem‟i namaza başlarken ellerini kulaklarına kadar kaldırırken gördüm. Bir daha bunu tekrarlamadı.”
Ebu Davud (749) Tahavi Şerhu Meani‟l-Asar (1/224) Darekutni (2/293) Beyhaki (2/76) Ebu Ya‟la (1691)
Bunu Ebu Davud ve Darekutni Abdurrahman b. Ebi Leyla yoluyla Yezid b. Ebi Ziyad‟dan rivayet etmişlerdir.“Bir daha tekrarlamadı” kısmının rivayete Yezid b. Ebi Ziyad tarafından eklendiği hususunda hafızlar ittifak etmişlerdir. Tuhfetu‟l-Ahvezi (2/92) Avnu‟l-Ma‟bud (2/320)
Nitekim Şu‟be, es-Sevri, Halid et-Tahhan, Züheyr ve onlardan başka hafızlar bunu Bera radıyallahu anh‟den bu ziyade olmaksızın rivayet ettiler.Bkz.: Buhari Rafu‟l-Yedeyn (32)
Humeydi dedi ki: “Bu ziyadeyi ancak Yezid eklemiştir.”
Osman ed-Darimi, Ahmed b. Hanbel‟den naklen dedi ki: “Bu sahih değildirBkz.: Ahmed el-İlel ve Marifetu‟r-Rical (1/368)
Buhari, Ahmed, Yahya b. Main, Darimi, Humeydi ve pekçok kimse de bunun zayıf olduğunu belirtmişlerdir.
Yahya b. Muhammed b. Yahya, Ahmed b. Hanbel‟den şöyle rivayet eder: “Bu hadis (vâh) çok zayıftır.Aliyu‟l-Kari el-Esraru‟l-Merfua (s.493) Nitekim Yezid bir süre bunu “bir daha tekrarlamadı” kısmı olmadan rivayet etmiş, kendisine yapılan telkini kabul eder hale gelince bunu sonradan eklemiştir.”
Beyhaki dedi ki: “Muhammed b. Abdirrahman b. Ebi Leyla bunun rivayetinde ihtilaf etmiştir.
Denildi ki; kardeşi İsa – babasından rivayet etti. Yine el-Hakem‟den, o da İbn Ebi Leyla‟dan rivayet ettiği söylendi. Yezid b. Ebi Ziyad‟dan rivayet ettiği de söylendi.”
El-Bezzar dedi ki: “Hadisteki “Bir daha tekrarlamadı” kısmı sahih değildir.”
Abdullah b. Mesud radıyallahu anh‟ın şöyle dediği rivayet edilmiştir:
“Size Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem‟in namazını kıldıracağım. Sonra namazı kıldı ve ellerini yalnız bir defa kaldırdı.
Ahmed (1/388) Ebu Davud (748) Tirmizi (257) Nesai (2/188) Tahavi Şerhu Meani‟l-Asar (1/224)
Ahmed, Ebu Davud ve Tirmizi bunu Asım b. Kuleyb – Abdurrahman b. el-Esved – Alkame – İbn Mesud radıyallahu anh yoluyla rivayet ettiler. İbn Adiy, Darekutni ve Beyhaki; Muhammed b. Cabir – Hammad b. Ebi Süleyman – İbrahim – Alkame – İbn
Mesud radıyallahu anh yoluyla şu lafızla rivayet ettiler:
“Nebi sallallahu aleyhi ve sellem ile, Ebu Bekir ve Ömer ile birlikte namaz kıldım. Ellerini sadece namaza başlangıçta kaldırıyorlardı.”
İbn Adiy (6/2162) Darekutni (1/295) Beyhaki (2/79-80) İbnu‟l- Cevzi Mevduat (2/96)
Bu hadisi Tirmizi hasen ve İbn Hazm ile Elbani sahih görmüş, İbnu‟l-Mubarek: “Bana göre bu sabit değildir” demiştir.
İbn Ebi Hatim babasının: “Bu hadiste es-Sevri yanılmıştır” dediğini nakletmiştir İbn Ebi Hatim El-İlel (1/96)
Ahmed b. Hanbel ve şeyhi Yahya b. Adem hadisin zayıf olduğunu söylemişlerdir. Buhari bunu her ikisinden naklederek zayıf olduğunu söylemiştir.
Devamı var