bcetin811
AMEL-Ý SALÝH
Yazı biraz uzun gelebilir gözünüze..ama mutlaka okuyun..emin olun kendinizler birşeyler bulacaksınız!..
Namazi tek basinayken kisi; özellikle, durustce (tadil i erkan ile) kilmak cok zordur.
Şeytan binbir turlu vesvese ile namaz esnasinda mudahil olur.
Hatta namazdan once baslar mudahaleleri.
Daha taharet kisminda, istinca, istibra istinka vazifeleri ile yukumlu muhatablarina bu vazifelerde eksiklik yaptirtma adina ne varsa elinden gelen ardina koymaz.
Abdest alirken hakeza...
Oyalar, is cikartir, 'sunu da yapayim sonra'lari meshurdur...
Namazi geciktirmeyi pek bir sever.
'SÜnneti kilmasam, zaten zaman cok az kaldi'lara bayilir.
En kisa sure veya ayetleri okumalar, hizli okumalar, namazda kasintilar, esnemeler, goz yummalar, alisveris listesi hazirlamalar, biriyle cedellesmeler, sub sub devirleri 'manasini idraksiz' v.s. onun hayranlik duydugu stillerdir.
En guzeli uzatmadan bu meshur saldiri cesitlerini anlatmayi, olgun ve duzgun namaz kilmanin formulunu verelim:
Tek bir sey sadece...
Bunu yapan hadiseyi bitirir.
Farzedin ki, siz yoksunuz
Siz diye bir sey yok.
O var!
Peygamber aleyhisselam o tahareti yapan, o abdesti alan, o namazi kilan!
Onu kendi yerinize koyun ve o nasil yaparsa butun bu vazifeleri, oyle yapin.
Onun gibi
O olarak...
Bunu basaranin yanina seytan bir kilometre mesafede sokulamaz, soz veriyorum...
Peygamber aleyhisselami zihninde ve idrakinda canlandirmada problem yasayacaklar icin ise:
Bildikleri tanidiklari en kamil inandiklari zatlari hayalen ve ruhen ruhlarina elbise olarak giydirmeleri en kolay cozum...
Namazdaki gevsekligin bir sebebi de bazi zumreler icin su oluyor:
'Şimdi ben bir baslarsam duzgun sekilde devam ettirmeliyim. namazi kiliyorsam, giybet etmemeli, icki icmemeli, zina etmemeliyim. ama ben bunlari yapiyorum. bir yandan namaz, bir yandan bu gunahlar!.. yok yok, olmaz... samimice degil bu! en iyisi bu gunahlari terk etmeye kendimi hazir hissedince namaza baslayayim'
Şeytan ne sinsi bir varlik goruyor musunuz?
Halbuki an geciyor an doguyor. her anin mukellefiyeti var. eksigi var, tami var.
Namaz vakti geldi kilmadin, is bitti demektir. o ani geri getirmek mumkun degil artik.
Giybet de etse, zina da etse, yalan da soylese, kisiye o vaktin gerekliligi farzi terk etme ozgurlugu yok ki!
Şeytan bu akil yurutme ile cok kisiyi vuruyor, etkiliyor...
Zannediliyor ki, Allah'a karsi samimi olunmuyor boyle olununca...
Halbuki en buyuk samimiyetsizlik, beser sifatini unutmaktir.
İnsan beserdir, sasacak, yanilacak, tokezleyecek; ama Rabb'i ile arasindaki en onemli atar damari koparmayacak...
Namaz, muslumanin atar damaridir.
O koparsa hersey zayi olmaya, ameller bosluga akmaya basliyor...
Okunani, dile degil, ruha okutmak, isitileni kulak ile degil, kalb ile dinleyebilmek...
Tekbir alirken kabe'yi karsisinda gormeden namaza durmayanlarin kildiginca namaz...
Elleri kaldirirken, neyi 'elinin tersi ile' arkasina attigini bilerek kiyama durmak...
Kimin karsisinda oldugunu ve onun azametini zihinde istihzar...
Şeytan ve nefsin saldirilarindan Allah'a ciddi manada siginis ve teslimiyet...
Bir acziyet, mahcubiyet ve muhabbet ile huzur hali...
Peygamber aleyhisselam'i zihin kavramakta haliyle yetersiz kalabilir; ama onun yanimizdaligini dusunmemiz cok zor degildir. farzedelim ki, o bizim namazimizi izliyor! farzlarda gosteris kaygisi vehmidir ve degersizdir.
O izlerken nasil kilardim namazi acaba?
Ayrica cok radikal bir tarifleme olacak; ama yazmak durumundayim:
'Günah isleyen biri namaz nasil kilsin, bu kisi hem utanir, hem de kendini iki yuzlu hisseder' denilirse:
Kız arkadasi ile flort eden genc, ezani isitince elini onun elinden cekip, guzelce abdest alip, huzura yonelmek zorundadir. 'ben ama bu halimle nasil yapabilirim' dusuncesi rahmani gorunse dahi esasen, seytanidir.
Allah Teala 'namaz her turlu fuhsuyattan alikoyar' buyururken peki bu celiski nasil izah edilir denilirse:
Namazi yukardaki keyfiyetle kilan, illa ki aradigi destegi bulacaktir. o keyfiyetle kilmasa da egilmeli, kalkmali, alnini yere yapistirmali ve vazifesini, sekil ile de olsa bir 'yapamadim, edemedim; ama emrine teslimim, affet Rabb'im' kirikligi ile yerine getirmelidir; hernekadar Allah kinasa ve namaz icinde namazdan gafilligi begenmese de, bu boylecedir.
... 'hic kilmamak kimi sevindirir' sorusunun cevabi bu celiskiyi izale edecektir.
Namazi tek basinayken kisi; özellikle, durustce (tadil i erkan ile) kilmak cok zordur.
Şeytan binbir turlu vesvese ile namaz esnasinda mudahil olur.
Hatta namazdan once baslar mudahaleleri.
Daha taharet kisminda, istinca, istibra istinka vazifeleri ile yukumlu muhatablarina bu vazifelerde eksiklik yaptirtma adina ne varsa elinden gelen ardina koymaz.
Abdest alirken hakeza...
Oyalar, is cikartir, 'sunu da yapayim sonra'lari meshurdur...
Namazi geciktirmeyi pek bir sever.
'SÜnneti kilmasam, zaten zaman cok az kaldi'lara bayilir.
En kisa sure veya ayetleri okumalar, hizli okumalar, namazda kasintilar, esnemeler, goz yummalar, alisveris listesi hazirlamalar, biriyle cedellesmeler, sub sub devirleri 'manasini idraksiz' v.s. onun hayranlik duydugu stillerdir.
En guzeli uzatmadan bu meshur saldiri cesitlerini anlatmayi, olgun ve duzgun namaz kilmanin formulunu verelim:
Tek bir sey sadece...
Bunu yapan hadiseyi bitirir.
Farzedin ki, siz yoksunuz
Siz diye bir sey yok.
O var!
Peygamber aleyhisselam o tahareti yapan, o abdesti alan, o namazi kilan!
Onu kendi yerinize koyun ve o nasil yaparsa butun bu vazifeleri, oyle yapin.
Onun gibi
O olarak...
Bunu basaranin yanina seytan bir kilometre mesafede sokulamaz, soz veriyorum...
Peygamber aleyhisselami zihninde ve idrakinda canlandirmada problem yasayacaklar icin ise:
Bildikleri tanidiklari en kamil inandiklari zatlari hayalen ve ruhen ruhlarina elbise olarak giydirmeleri en kolay cozum...
Namazdaki gevsekligin bir sebebi de bazi zumreler icin su oluyor:
'Şimdi ben bir baslarsam duzgun sekilde devam ettirmeliyim. namazi kiliyorsam, giybet etmemeli, icki icmemeli, zina etmemeliyim. ama ben bunlari yapiyorum. bir yandan namaz, bir yandan bu gunahlar!.. yok yok, olmaz... samimice degil bu! en iyisi bu gunahlari terk etmeye kendimi hazir hissedince namaza baslayayim'
Şeytan ne sinsi bir varlik goruyor musunuz?
Halbuki an geciyor an doguyor. her anin mukellefiyeti var. eksigi var, tami var.
Namaz vakti geldi kilmadin, is bitti demektir. o ani geri getirmek mumkun degil artik.
Giybet de etse, zina da etse, yalan da soylese, kisiye o vaktin gerekliligi farzi terk etme ozgurlugu yok ki!
Şeytan bu akil yurutme ile cok kisiyi vuruyor, etkiliyor...
Zannediliyor ki, Allah'a karsi samimi olunmuyor boyle olununca...
Halbuki en buyuk samimiyetsizlik, beser sifatini unutmaktir.
İnsan beserdir, sasacak, yanilacak, tokezleyecek; ama Rabb'i ile arasindaki en onemli atar damari koparmayacak...
Namaz, muslumanin atar damaridir.
O koparsa hersey zayi olmaya, ameller bosluga akmaya basliyor...
Okunani, dile degil, ruha okutmak, isitileni kulak ile degil, kalb ile dinleyebilmek...
Tekbir alirken kabe'yi karsisinda gormeden namaza durmayanlarin kildiginca namaz...
Elleri kaldirirken, neyi 'elinin tersi ile' arkasina attigini bilerek kiyama durmak...
Kimin karsisinda oldugunu ve onun azametini zihinde istihzar...
Şeytan ve nefsin saldirilarindan Allah'a ciddi manada siginis ve teslimiyet...
Bir acziyet, mahcubiyet ve muhabbet ile huzur hali...
Peygamber aleyhisselam'i zihin kavramakta haliyle yetersiz kalabilir; ama onun yanimizdaligini dusunmemiz cok zor degildir. farzedelim ki, o bizim namazimizi izliyor! farzlarda gosteris kaygisi vehmidir ve degersizdir.
O izlerken nasil kilardim namazi acaba?
Ayrica cok radikal bir tarifleme olacak; ama yazmak durumundayim:
'Günah isleyen biri namaz nasil kilsin, bu kisi hem utanir, hem de kendini iki yuzlu hisseder' denilirse:
Kız arkadasi ile flort eden genc, ezani isitince elini onun elinden cekip, guzelce abdest alip, huzura yonelmek zorundadir. 'ben ama bu halimle nasil yapabilirim' dusuncesi rahmani gorunse dahi esasen, seytanidir.
Allah Teala 'namaz her turlu fuhsuyattan alikoyar' buyururken peki bu celiski nasil izah edilir denilirse:
Namazi yukardaki keyfiyetle kilan, illa ki aradigi destegi bulacaktir. o keyfiyetle kilmasa da egilmeli, kalkmali, alnini yere yapistirmali ve vazifesini, sekil ile de olsa bir 'yapamadim, edemedim; ama emrine teslimim, affet Rabb'im' kirikligi ile yerine getirmelidir; hernekadar Allah kinasa ve namaz icinde namazdan gafilligi begenmese de, bu boylecedir.
... 'hic kilmamak kimi sevindirir' sorusunun cevabi bu celiskiyi izale edecektir.