NE İÇİN YARATILDIK
Soru 1: Allah (c.c) bu kâinatı niçin yarattı? Rabbimiz “Kemal sıfatlarıyla muttasıftır” Bu sıfatların içinde Yaratma sıfatı vardır. Yaratmak Onun Şanına mahsustur. Yaratamamak bir eksikliktir. Rabimiz eksik iş yapmaz. Bu kâinatı Yaratma sıfatı gereği yarattı.
Soru 2: Allah (c.c) insanoğlunu niçin yarattı? Rabbimizin Yaratma sıfatı gereği: Kendisini bilsin, tanısın ve ona ibadet etsin diye insanı yaratmıştır. Biz Rabbimizi Kitap ve Sünnette bildirildiği gibi: a - Sıfatlarıyla, b - İsimleriyle, c -Fiilleriyle biliriz. Hıristiyanlar ve Yahudiler ise Zannedip Uydurdukları gibi bilirler.
Soru 3: Allah (c.c) insanları niçin imtihana tabi tutuyor? Çünkü insanoğluna Akıl ve İman diye iki emanet. Ayrıca diğer canlılardan farklı olarak da dört ayrı meziyet verilmiştir. Bir kimseye bu emanetler ve meziyetler verilirse onun İlahi adalet Sıfatı gereği imtihan edilmesi gerekir. İmtihan bilenle bilmeyeni, emrine itaat edenle, etmeyeni ayırt etmek için şarttır.
Soru 4: İnsanı diğer canlılardan ayıran meziyetler nelerdir? 1-) İyiyi-Kötüden, Güzeli-Çirkinden, 2-) Faydalıyı -Zararlıdan, 3-) Adaleti –Zulümden, 4-) Doğruyu-Yanlıştan ayırabilme kabiliyetleridir.
İnsan: Fert, cemaat ve düzen bazında İyinin, Faydalının Adaletin ve Doğrunun yaşanır hale gelmesi; Kötünün, Zararlının Zulmün ve yanlışın kaldırılması için bütün gücü ile çalışan canlı varlığa denir.
Akıllı İnsan: Bu meziyetlerini süratle ve isabetle Kuran ve Sünnetten seçebilen kimsedir.
Soru 5 : Bu imtihan ne üzerinde cereyan ediyor.? Adem (as) dan günümüze, günümüzden de kıyamete kadar Hak ve batılın mücadelesi şeklinde cereyan ediyor.
Soru 6 : Hak nedir.? Hak: Her zaman ve her şart altında isabetli olan gerçektir. Hak İslam dır.
İslam: İnsanlığın Dünya ve Ahiret saadetine ulaşmaları için Allah (c.c) tarafından gönderilen nizamın adıdır.
Din: Akıl sahiplerini kendi hür iradeleriyle her çağda hayra ileten İlahi kanundur.
Soru 7 : Batıl nedir.? Her şart altında ve her zaman isabetsiz olan şeye denir. Dün batıl olan bu gün hak olamaz. Batılın bu günkü temsilcileri Siyonizm ve Haçlı zihniyetidir.
NOT: Batılın tarih boyunca Hakkı engelleme aşamaları şunlardır 1–) Yok sayma 2–) Alay etme. 3–) Dolaylı ikaz. 4–) Teklif – Tehdit. 5–) Baskı 6–) Şiddet 7–) Ambargo 8–) İmha
İfrat: Dinde sabit olmayan bir hükmü, daha iyisini yapacağım zannı ile aşırı giderek dine eklemek.
Tefrit: Dinde sabit olan bir hükmü tedbir alacağım zannı ile veya bir menfaat karşılığında yahutta daha iyisini yapacağım zannı ile terk veya tehir etmek.
Ortayol (Ehli Sünnet Yolu): Dinde sabit olan hükümleri ifrat veya tefrite gitmeden olduğu gibi kabul edip onlarla amel etmeyi esas alan yoldur