Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Meseleler ve Çözümleri-Mevdudi-

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
“Arapça Kur’an-ı Kerim, ancak Araplara faydalı olabilir” diyerek itiraz etmek;ancak Allah Teala’nın sadece tek başına kitabını indirmesi halinde geçerli ve doğruolabilirdi. Fakat gerçekte Allah, kitabı ile birlikte bir
lider
ve
yol gösterici
degöndermiştir.”s:16·

“
Eğer bir kitabın sadece yazıldığı dildeki insanlara faydalı olacağı kabul edilirseo zaman dünyanın bütün bilim tarihinin yanlış kabul edilmesi gerekir.”
s:17·

Kur’an
Kureyş lehçesi
üzerine indi, ama bir süreliğine geçiçi olarak Arapların altıbüyük lehçesine göre bazı kelimelerin okunmasına- Kur’an’ın Arap yarımadasındayaygınlaşacağı ana kadar- geçiçi olarak taraf-ı ilahiden izin verildi. Daha sonra buyaygınlaşma sağlandı ve Hz. Osman devrinde onun içtihadınca, sahabelerin detensibiyle indiği lehçeye göre okunması sağlandı. s:19-20·

“Kıyamet günü üflenecek
Sur’un
sesinin hava aracılığı ile değil de başka birmadde ile şiddetinin artması, gürültüsünün yükselmesi mümkündür. Çünkü onunetkisi sadece yeryüzünde olmayacak, aksine yeryüzünü aşarak, gökleri kuşatacaktır.Hava ise yeryüzünü kuşatan sınırlı bir dairede bulunur, daha ilerideki havaboşluğunda yoktur.”s:25·

Nüzul sebepleri hakkında öncelikle şunu iyi bilmeli ki, müfessirlerin “şu ayet şuolay hakkında nazil oldu” diye açıklama yapmalarından maksat
, o olayın meydanageldiği anda o ayetin nazil olduğu şeklinde değildir
.
Bilakis, o ayetle o olayınilgisi var demektir
. s:44·

Muavvizeteyn
(Felak- Nas) sureleri Mekke’de inmiştir. Efendimize yapılan büyü iseMedine devresinde olmuştur. Bu büyü hadisesi meydana gelince Efendimiz busurelerin okunması tavsiye etmiştir. s:44·

“
Sihir
(büyü) eşyanın mahiyetini değiştirmiyor, ancak bir çeşit ruhi(psikolojik) tesirmeydana getirerek insanın duygularını(algılarını) etkiliyor.” s:44-45·

“Peygamber eğer şehid olabiliyor ve yaralanabiliyorsa aynı peygamberin büyüdenetkilenmesinde şaşılacak ne vardır sanki?” s:45·

Peygamberimize yapılan büyü Hz. Peygambere bir iki gün bazı konularda, çokbasit şekilde bir
unutkanlık
gelmiştir o kadar.s:45·

Müellif
Kur’an yorumunda selef ulemasına başvurulmasını
şöyle ifade ediyor:“Kur’an-ı Kerim ve hadislerden bir hüküm ve kanaat elde etmeye çalıştığınızdaselefin, hadis, tefsir alimlerinin, müçtehitlerinin araştırma ve buluşlarını hiçesaymayın. İsterseniz onlardan birinin görüşünü bırakır, diğerini benimseyebilirsiniz.Ama onlardan birinin senin görüşüne uygun olmasını, senin tek başına bir mezhepkurar gibi, tamamen ayrı düşünmenden daha iyidir.” s:51
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
·
“Acaba Hz. Peygamber Efendimizin(SAV) o yüce vicdanından
daha temiz, dahamerhametli, daha şefkatli
bir vicdan var mıdır?” s:52·

“Bazı rivayetlerde anlatılan
recm ayeti
Kur’an-ı Kerim’in değil, önceki Allah kelamı
Tevrat’ın
ayeti idi. O ayetin neshedildiğinin söylenmesinden maksat o ayetinbulunduğu kitabın neshedildiğini, fakat recmle ilgili hükmünün devam ettiğinibildirmektir” s:53·
"
Her şeyden önce Kur’an-ı Kerim’in manasını doğru anlama ve onu doğru yorumlama yolunu iyiceöğrenmemiz gerekecektir. Manasını bilmek ve anlamak istediğiniz ayetin, önce
Arap dili açısındankelimelerine ve cümle yapısına
dikkat etmelisiniz. Sonra da onun
siyak ve sibakına
(kelime ve manauyumu içindeki yapısına) bakacaksınız.
Ayrıca o konu ile ilgili Kur’an-ı Kerim’in çeşitli yerlerindebulunan ayetleri bir araya toplayarak
, inceleme konusu yaptığınız ayetin hangi yorumu o ayetlereuygun düşüyor, hangi yorumu onlara zıt düşüyor, diye üzerinde düşüneceksiniz. Bu ölçü içinde,Kur’an-ı Kerim’in ne istediğini yine Kur’an-ı Kerim’in kendi mesajından anlamaya çalışmalısınız.Bunlara ilaveten,
Kur’an-ı Kerim’e o manayı veren müfessirin açıklamaları
inceleme konusuyapılan ayetin anlaşılmasına nasıl ışık tutmakta ve
onun dönemine en yakın zamanda yaşamış veona bağlanmış kişiler bu ayetten ne anlamıştı,
bilmelisiniz."
s:64·

“
Kur’an-ı Kerim’i doğru anlamak için
her şeyden önce insanın; onu Allah’ınkitabı olarak kabul etmesi, onu hidayet kaynağı bilmesi ve Kur’an-ı Kerim’i anlamakiçin gerekli olan ilimlere vakıf olması gerekir.” s:71·

Hz. İsa’nın havarileri
İncil’i
müstakil olarak koruyamadılar. Ancak hatıra yazarlarıağızdan ağza kendilerine ulaşan bazı kısımları yazabilmişlerdir. s:71·

Mevdudi’nin şu sözü bütün cemaat önderlerinin kulaklarına küpe olmalı: “Cemaat-i İslami’ye girmek ve orda çalışmaya devam etmek için
benim yazılarımdaki hersözümle uyuşmak zorunluluğu
asla yoktur. Cemaat-i İslami kurulduğu gün benbunu söylemiştim.” s:83·

Bazı kitaplarda geçen neshedilmiş Recm ayeti,
Kur’anın fesahatine uymayan,farklı şekillerde rivayet edilen
bir metindir. Böyle bir şey yoktur. s:86·

Efendimizin Tevrat’a uyarak
dirilttiği
bir sünnettir Recm. Ve hem onun, hem deRaşid halifelerinin zamanında uygulanmıştır..s:87·

Bekar
zani ve zaniye yaşlı da olsa kırbaçlanır.
Evli
, genç de olsa Recm edilir. s:87·

“
Astronomi’de
yeni gözlemlerle görüşler, kanaatler durmadan değişiyor.Bunlardan birini Kur’an-ı Kerim’e mal etmek hiç de doğru değil.” s:90
 
Üst Alt