Aleyküm selam Kardeşim. Araştırdım ama sizin sorunuza şüpheleri giderecek açıklıkta sarih bir cevap bulamadım.Şu kadar ki; Süt akrabalığı, nesebin haram kıldığı kimselerle evlenmeyi haram kılar. Bunların şümulünü “Emenin emzirene nefsi, emzirenin emene nesli haramdır.” ifadesi ile belirlemektedir.
Buna göre sütü emen çocuk, emzirenin bütün yakınları ile akraba olmakta ve onlarla evlenememektedir. Dolayısıyla sorunuzda belirttiğiniz kişiler zaten birbirleriyle evlenmeleri yasaklanan kişiler olduğuna göre kardeşin kardeşi emzirmesinin dinen bir mahsuru olmadığı sonucu çıkıyor.(Allahu Alim)
“Emenin emzirene nefsi, emzirenin emene nesli haramdır.” düsturu ile emzirme öncesi enişte konumunda olan kişi emzirme sonrası süt baba olacağından kendisi ve nesli emene haram olmakta.Bu kıyas ile çıkan bir sonuçtur ancak bu konunun kıyas yapmaya müsait bir konu olup olmadı hakkında tam bir bilgim yok.
Hala şüpheler giderilememiş ise şüpheli olandan uzak dur düsturu gereği başka bir süt anneye müracaat etmek en makulü olacaktır.Zaten İslam hukukçularının çoğuna göre, bir annenin kendi çocuğunu emzirmesi menduptur. Ancak çocuğun kendi annesinden başkasının sütünü emmemesi, başka bir sütanne bulunamaması, çocuğun babasının olmaması ve kendisinin de sütanne tutabilecek bir malının bulunmaması durumlarında anne çocuğunu emzirmeye zorlanır. Bu istisnalar dışında anne çocuğunu emzirmekten kaçınırsa, babanın sütanne tutması gerekir.