Melekler hakkındaki ayetleri buraya yazabilirmiyiz kardeşler. SADECE AYETLER. Lütfen.
ENBİYA SURESİ
26- "Rahman (olan Allah) çocuk edindi" dediler. O, (bu yakıştırmadan) Yücedir. Hayır, onlar (melekler) ikrama layık görülmüş kullardır.
Demekki var bir hikmeti. Kötülük düşünmedikleri için anladığım kadarıyla. Bizim sabit düşünce içinde olmamamız nedeniyle mi sınava tabi tutuluyoruz? İşin aslı ruhlara bağlı gördüğüm kadarıyla. Madde ve Ateş sapmak için sebep oluyor.
NİSA SURESİ
117- Onlar, Allah'ı bırakırlar da, yalnız dişilere taparlar. Onlar o her türlü hayırla ilişkisi kesilmiş şeytandan başkasına tapmazlar.
Bizim anladığımız manada bir dişilik değil sanırım. Nefsani arzular dişi olarak temsil ediliyor. Yani Hak' tan uzaklaştıran yollar çizen nefsimiz.
Hangisi olduğunu tam hatırlamıyorum ancak Bir ayetde
"Onların nefisleri erkek, kendileri dişi olmuştur" şeklinde miydi tam hatırlamıyor bir söz geçiyordu.
ARAF SURESİ
172- Bir de Rabbin, Âdemoğullarından, bellerindeki zürriyetlerini alıp da onları kendi nefislerine şahit tutarak: Ben sizin Rabbiniz değil miyim?" dediği vakit, "pekâlâ Rabbimizsin, şahidiz" dediler. (Bunu) kıyamet günü "Bizim bundan haberimiz yoktu." demeyesiniz diye (yapmıştık).
189- O, sizi tek bir nefisten yarattı ve kendisiyle durulup-yatışması için ondan eşini var etti. Onu (eşini) örtüp-bürüyünce, o da bir yük yüklendi de bununla (bir süre) gezindi. Nitekim ağırlaşınca, ikisi Rableri olan Allah'a dua ettiler: "Eğer bize salih (bir çocuk) verirsen, andolsun şükredenlerden olacağız."
Bu iki ayetde geçen nefisler farklı mı? Biri ruhani bir nefsi, diğeri ise maddesel bir nefsi belirtiyor sanki?
Demekki ikisinin de ALLAH TEALA' ya ulaşması gerekiyor.
Tahsiye 72 kardeş.
Burada önemli olan ruhani nefse yenilmemek anldığım kadarıyla. Bu nefis erkek gibi olursa, ALLAH(c.c.) muhafaza.
Hepsini toparlarsa,
Meleklerin ruhen düzenli olmaları nedeniyle zürriyet verilmemiş.
Doğrusunu ALLAH TEALA bilir. :3_3_6: :4_17_206:
ENBİYA SURESİ
26- "Rahman (olan Allah) çocuk edindi" dediler. O, (bu yakıştırmadan) Yücedir. Hayır, onlar (melekler) ikrama layık görülmüş kullardır.
Demekki var bir hikmeti. Kötülük düşünmedikleri için anladığım kadarıyla. Bizim sabit düşünce içinde olmamamız nedeniyle mi sınava tabi tutuluyoruz? İşin aslı ruhlara bağlı gördüğüm kadarıyla. Madde ve Ateş sapmak için sebep oluyor.
NİSA SURESİ
117- Onlar, Allah'ı bırakırlar da, yalnız dişilere taparlar. Onlar o her türlü hayırla ilişkisi kesilmiş şeytandan başkasına tapmazlar.
Bizim anladığımız manada bir dişilik değil sanırım. Nefsani arzular dişi olarak temsil ediliyor. Yani Hak' tan uzaklaştıran yollar çizen nefsimiz.
Hangisi olduğunu tam hatırlamıyorum ancak Bir ayetde
"Onların nefisleri erkek, kendileri dişi olmuştur" şeklinde miydi tam hatırlamıyor bir söz geçiyordu.
ARAF SURESİ
172- Bir de Rabbin, Âdemoğullarından, bellerindeki zürriyetlerini alıp da onları kendi nefislerine şahit tutarak: Ben sizin Rabbiniz değil miyim?" dediği vakit, "pekâlâ Rabbimizsin, şahidiz" dediler. (Bunu) kıyamet günü "Bizim bundan haberimiz yoktu." demeyesiniz diye (yapmıştık).
189- O, sizi tek bir nefisten yarattı ve kendisiyle durulup-yatışması için ondan eşini var etti. Onu (eşini) örtüp-bürüyünce, o da bir yük yüklendi de bununla (bir süre) gezindi. Nitekim ağırlaşınca, ikisi Rableri olan Allah'a dua ettiler: "Eğer bize salih (bir çocuk) verirsen, andolsun şükredenlerden olacağız."
Bu iki ayetde geçen nefisler farklı mı? Biri ruhani bir nefsi, diğeri ise maddesel bir nefsi belirtiyor sanki?
Demekki ikisinin de ALLAH TEALA' ya ulaşması gerekiyor.
Tahsiye 72 kardeş.
Burada önemli olan ruhani nefse yenilmemek anldığım kadarıyla. Bu nefis erkek gibi olursa, ALLAH(c.c.) muhafaza.
Hepsini toparlarsa,
Meleklerin ruhen düzenli olmaları nedeniyle zürriyet verilmemiş.
Doğrusunu ALLAH TEALA bilir. :3_3_6: :4_17_206: