Bu dinde tekellik yoktur Mecburi mezhep şekli filanda yoktur
İslamda bugün mevcut olan mezhepler şöyle meydana gelmiştir
Bir kızım Zatlar
ki bunların bazılarına müçtehit unvanı verilir
bunlar Kuranı Kerimin Ahkamına emirlerine nehiylerine ait muradı İlahiyeyi
muradı Peygamberiyeyi umumun anlayışından daha fevkalade bir şekilde anlayıp
temiz bir ihlas ile Sergi (halinde) ortaya koymuşlarbu sergiyi gezen Ehli İslamda ne güzel anlamışlar diye peşlerinden gitmişlerdir
Yoksa bu mezhep imamlarının hiç birisi bizim peşimizden geleceksiniz diye bir cebirde Bulunmamışlardır
Ve Bu mezhep imamlarını mahalle imamı zannetmeyiniz
milyarlarca Müslüman asırlardır bu zatların peşlerinden gitmişlerdir
hiç birisi bizim peşimizden geleceksiniz diye bir zorlamada Bulunmamışlar
Hatta İmamı A’zam Ebu Hanefi Hazretleri
İmamı Yusuf ile İmamı Muhammed bir mesele hakkında birleşirler de Benim içtihadım
Haricinde içtihat ederlerse İsabet etmiş olurlar’’ buyurmuşlardır
Ki bunlar Ebu Hanefi Hazretlerinin talebeleridir
Hulasa (((ihlas))) ile Kuranı Kerimden ve ehadisi Muhammediyeden dinin hakikatini anlamak Çıkarmak kabiliyeti olan kimsenin hiçbir mezhebe mensup olmak mecburiyeti yoktur
Bu hususta noksanını eksikliğini ((idrak))) eden kimsenin ise
Elbette hak olan bir mezhebe kendisini nisbet etmesi lazımdır.
Mesela bir içtihat örneği verelim
İmamı Şafii hazretlerine içtihat kapısı 13 yaşında açılmıştır
13 yaşında iken hocasının huzurunda hadis okurken
mühim bir hadise olmuş mesele onun izahıyla hallolmuştur
Şöyle ki
Kuş ticareti yapan birisi Kuşunu satarken alıcıya şu şekilde konuşuyor
Benim kuşum daima öter eğer ötmezse karımı üç başmak ile boşayacağım
(Yani karımın üç defa hayızlığını görüp temizleninceye kadar geçecek olan sürede
yani yaklaşık 100 gün yaklaşmayacağım ve ondan sonra boşanmak suretiyele boşanacağım karım boş olacak demiş)
Müşteri kuşu alır
birkaç gün sonra gelir ‘‘kuşunuz daima ötmüyor’’ diye şikayette bulunur
‘‘bundan dolayı karınız üzerinde şart koşmuştunuz dikkat edin boşanmak vaki olmuştur’’ der
Zavallı kuşçu İmamı Malik hazretlerine meseleyi sormak için gider
Hazreti İmamda o sıra hadis okutuyorlarmış
İmamı Şafii hazretleri de 13 yaşında oldukları halde
Hazretin huzurunda hadis okuyorlarmış
Kuşçu huzura girer kıssayı hikaye eder
İmamı Malik hazretleri hiddetlenir fakat fayda yok
Üç boşama ile boşayacaksın der
Kadının yaradılış mahalli olduğunu yani yaradanını yakınlığı bulunduğunu
Binaenaleyh böyle büyük bir kıymeti sen istismara alet etmişsin boşayacaksın diye
Hiddetli bir şekilde fayda yok demiş
Kuşçu dışarı çıkarken mini mini olan imamı Şafii hemen dersten usulcacık kalkar
Kuşçuyu önler ‘‘Sakın ha! Kadını bırakma boşanmak vaki olmadı sen iyi anlatamadın’’ der
Kuşçu tekrar döner
-efendim acaba iyi anlatamadım mı ? tekrar edeyim mi der?
İmamı Malik tekrar dinledikten sonra
Evet talak vaki olmuştur diye cevap verir
Yine zavallı adam mahzun dönerken mini mini imam yine kuşçuyu önler
-Sakın ha!
Kadını bırakma talak vaki olmamıştır diye ısrar eder
Bu kere kuşçu imamı malik huzuruna gelir
-efendin siz talak vaki oldu diyorsunuz
Ahlak dersinizde bulunan küçük efendi kadını bırakma hayır olmadı diyor canlı
Gözlerle
Bende şaşırdım kaldım diyince
İmamı malik ‘‘ Kim O’’ diye sorar
13 yaşında imamı Şafii gösterir
Cenabı İmamı Malik
Evladım Sen misin o neden boşanmak vaki olmadı izah et bakayım
Diye kendisine iltifat eder
İmamı Şafii
-Efendim bu ders dün geçti’’ derler
Dünkü dersimizde
Bir hanım Huzur peygamberiye geliyor
Kendisini Allahın emriyle iki kimsenin istediğini söylüyor
Bunlardan birisinin Muaviye olduğunu söylüyor
Resuli Zişan efendimiz
Bunların ikiside senin küfv’ün değildir Muaviye Züğürttür
Diğerinin de omzundan değnek düşmez buyurmuşlardır
Şimdi bu derste Nebiyi Ekrem efendimizin Omzundan değnek düşmez demelerindeki
Muratları değnekle oturur değnekle kalkar değnekle yatar manasına olmayıp
Hırçın dayakçıdır manasınadır
İşte bu zatında kuşun daima örter demesi
Çok ötücüdür manasına olduğundan
Boşanmak vaki olmadığı kanaatindeyim buyurunca
İmamı Malik hazretlerin karşısında 13 yaşında evladın ((((Dini anlayışındaki))
Şu derin anlayışına hayran kalarak gözleri yaşarıp vecdier içinde yani kendini kaybedercesine
İlahi aşka içinde aşırı heyecanla duada bulunmuşlar ve suali sorana da Küçük İmamın irfanıyla anlayışıyla Karın boş olmamıştır diye sevindirmişlerdir
İslamda bugün mevcut olan mezhepler şöyle meydana gelmiştir
Bir kızım Zatlar
ki bunların bazılarına müçtehit unvanı verilir
bunlar Kuranı Kerimin Ahkamına emirlerine nehiylerine ait muradı İlahiyeyi
muradı Peygamberiyeyi umumun anlayışından daha fevkalade bir şekilde anlayıp
temiz bir ihlas ile Sergi (halinde) ortaya koymuşlarbu sergiyi gezen Ehli İslamda ne güzel anlamışlar diye peşlerinden gitmişlerdir
Yoksa bu mezhep imamlarının hiç birisi bizim peşimizden geleceksiniz diye bir cebirde Bulunmamışlardır
Ve Bu mezhep imamlarını mahalle imamı zannetmeyiniz
milyarlarca Müslüman asırlardır bu zatların peşlerinden gitmişlerdir
hiç birisi bizim peşimizden geleceksiniz diye bir zorlamada Bulunmamışlar
Hatta İmamı A’zam Ebu Hanefi Hazretleri
İmamı Yusuf ile İmamı Muhammed bir mesele hakkında birleşirler de Benim içtihadım
Haricinde içtihat ederlerse İsabet etmiş olurlar’’ buyurmuşlardır
Ki bunlar Ebu Hanefi Hazretlerinin talebeleridir
Hulasa (((ihlas))) ile Kuranı Kerimden ve ehadisi Muhammediyeden dinin hakikatini anlamak Çıkarmak kabiliyeti olan kimsenin hiçbir mezhebe mensup olmak mecburiyeti yoktur
Bu hususta noksanını eksikliğini ((idrak))) eden kimsenin ise
Elbette hak olan bir mezhebe kendisini nisbet etmesi lazımdır.
Mesela bir içtihat örneği verelim
İmamı Şafii hazretlerine içtihat kapısı 13 yaşında açılmıştır
13 yaşında iken hocasının huzurunda hadis okurken
mühim bir hadise olmuş mesele onun izahıyla hallolmuştur
Şöyle ki
Kuş ticareti yapan birisi Kuşunu satarken alıcıya şu şekilde konuşuyor
Benim kuşum daima öter eğer ötmezse karımı üç başmak ile boşayacağım
(Yani karımın üç defa hayızlığını görüp temizleninceye kadar geçecek olan sürede
yani yaklaşık 100 gün yaklaşmayacağım ve ondan sonra boşanmak suretiyele boşanacağım karım boş olacak demiş)
Müşteri kuşu alır
birkaç gün sonra gelir ‘‘kuşunuz daima ötmüyor’’ diye şikayette bulunur
‘‘bundan dolayı karınız üzerinde şart koşmuştunuz dikkat edin boşanmak vaki olmuştur’’ der
Zavallı kuşçu İmamı Malik hazretlerine meseleyi sormak için gider
Hazreti İmamda o sıra hadis okutuyorlarmış
İmamı Şafii hazretleri de 13 yaşında oldukları halde
Hazretin huzurunda hadis okuyorlarmış
Kuşçu huzura girer kıssayı hikaye eder
İmamı Malik hazretleri hiddetlenir fakat fayda yok
Üç boşama ile boşayacaksın der
Kadının yaradılış mahalli olduğunu yani yaradanını yakınlığı bulunduğunu
Binaenaleyh böyle büyük bir kıymeti sen istismara alet etmişsin boşayacaksın diye
Hiddetli bir şekilde fayda yok demiş
Kuşçu dışarı çıkarken mini mini olan imamı Şafii hemen dersten usulcacık kalkar
Kuşçuyu önler ‘‘Sakın ha! Kadını bırakma boşanmak vaki olmadı sen iyi anlatamadın’’ der
Kuşçu tekrar döner
-efendim acaba iyi anlatamadım mı ? tekrar edeyim mi der?
İmamı Malik tekrar dinledikten sonra
Evet talak vaki olmuştur diye cevap verir
Yine zavallı adam mahzun dönerken mini mini imam yine kuşçuyu önler
-Sakın ha!
Kadını bırakma talak vaki olmamıştır diye ısrar eder
Bu kere kuşçu imamı malik huzuruna gelir
-efendin siz talak vaki oldu diyorsunuz
Ahlak dersinizde bulunan küçük efendi kadını bırakma hayır olmadı diyor canlı
Gözlerle
Bende şaşırdım kaldım diyince
İmamı malik ‘‘ Kim O’’ diye sorar
13 yaşında imamı Şafii gösterir
Cenabı İmamı Malik
Evladım Sen misin o neden boşanmak vaki olmadı izah et bakayım
Diye kendisine iltifat eder
İmamı Şafii
-Efendim bu ders dün geçti’’ derler
Dünkü dersimizde
Bir hanım Huzur peygamberiye geliyor
Kendisini Allahın emriyle iki kimsenin istediğini söylüyor
Bunlardan birisinin Muaviye olduğunu söylüyor
Resuli Zişan efendimiz
Bunların ikiside senin küfv’ün değildir Muaviye Züğürttür
Diğerinin de omzundan değnek düşmez buyurmuşlardır
Şimdi bu derste Nebiyi Ekrem efendimizin Omzundan değnek düşmez demelerindeki
Muratları değnekle oturur değnekle kalkar değnekle yatar manasına olmayıp
Hırçın dayakçıdır manasınadır
İşte bu zatında kuşun daima örter demesi
Çok ötücüdür manasına olduğundan
Boşanmak vaki olmadığı kanaatindeyim buyurunca
İmamı Malik hazretlerin karşısında 13 yaşında evladın ((((Dini anlayışındaki))
Şu derin anlayışına hayran kalarak gözleri yaşarıp vecdier içinde yani kendini kaybedercesine
İlahi aşka içinde aşırı heyecanla duada bulunmuşlar ve suali sorana da Küçük İmamın irfanıyla anlayışıyla Karın boş olmamıştır diye sevindirmişlerdir