Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kuranda beyin yerine kalpten bahsedilir

diaspora

New member
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sevgili arkadaşlar;

Kur-an'ın yazıldığı 7. yüzyılda, beynin ne işe yaradığı bilinmemekteydi.

Aklın ve de düşünme yeteneğinin kalp tarafından gerçekleştiğine inanılıyordu.

Bu nedenle Kur-an'da düşünmenin beyin aracılığıyla yapıldığına dair bir ayet bulamazsanız. Aksine, düşünmeyle ilgili fonksiyonlar kalbe yüklenmiştir.

Bu da Kur-an'ın o dönemdeki bilgiler çerçevesinde yazıldığının bir kanıtıdır.

Tanrı kelamı olsa mutlaka beyinden ve beyinle düşünmeden bahsedilirdi.

Görüşlerinizi merak ediyorum.

saygılar...
 

sumisali

New member
Katılım
3 Nis 2009
Mesajlar
1,903
Tepkime puanı
2,112
Puanları
0
Ve derler ki: "Eğer dinlemiş olsaydık ya da akıl etmiş olsaydık,
şu çılgınca yanan ateşin halkı arasında olmayacaktık."
(Mülk Suresi, 10)

Akıllı bir insan herşeyden önce her an Allah'ın rızasını en fazla nasıl kazanabileceğini düşünür. Etrafında olup biten tüm olayları dikkatlice inceler ve vicdanıyla kendisinin bu ortam içerisinde yapması gereken en güzel tavrı tespit eder.
 

diaspora

New member
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sayın sumisali;

Verdiğiniz surenin arapça metni şöyledir.

Ve kâlû lev kunnâ nesme’u ev na’kilu mâ kunnâ fî ashâbi-sse’îr(i)

Burada bana beyin kelimesi hangisi olduğunu söyleyebilir misiniz.
 

GökTürk

New member
Katılım
24 Eyl 2010
Mesajlar
8
Tepkime puanı
6
Puanları
0
yukarıdaki ayette nakılu: akıl ederiz
kuranda pek çok ayette akletmemisiniz der..
bütün dünya insanlarınca.. Cevher-i Akıl: hindistan cevizi kadar bir mahfazanın içinde (yani beyinde zannedilir) halbuki beyinde değildir.. neyse..

Allahın Kuranı Mübinde bahsettiği Kalbte: sadrın ortasından dört odalı kanı şöyle yapar böyle yapar..denilen et parçası değildir o hayvani kalbimizdir
Allahın bahsettiği kalb hayvani kalb değil İnsani kalbtir..
ve herkeste.. İnsani Kalbte yoktur
Cenabı Hak Kuranı mübinde söyler söyler ve derki zikrâ li men kâne lehu kalbun (50/37)
ben bunları zikrettiği söyledim ama KALBİ olanlara..
demek oluyor ki herkeste İnsani Kalb yok
çünkü Kalbi olanlara dedi ya..
demek herkeste Kalb yok
Hüda herkeste İnsani kalb olduğu kabul etmiyor
örneğin kalb ameliyatı yaparlar... eğer onun kalbi olsaydı.. takılan insanında manası değişirdi

demek ki Onun et parcasına taalluk eden insani kalbi yokmuş (herkeste kalb yoktur 50/37)
olsaydı takılan insanın manasına değiştiridi.

eğer Allahın kuranda bahsettiği hayvani kalbine taalluk eden bir insani kalbi olan kimsenin
ameliyatla hayvani kalbi diğer bir insana takılsa..o insanında manasını değiştirirdi..
o insan başka türlü olurdu..
çünkü o takılan kalbe taaaluk eden bir insani kalb var

Allah ben bunları söyledim ama.. kalbi olanlara diyor
işte o kalbi olardan birinin kalbi bir başkasına takılırsa O insanın manası değişir

hayvani kalbe talluk eden birde insani kalbimiz vardır..
ama Allah herkeste kalb olduğu kabul etmiyor

ben bunları söylüyorum ama kalbi olanlara diyor (bak :50/37)

kalb nedir: sevme aletidir.
İnsanlar neden birbirini sevememiyor
kalb yoktan ondan
ben bunları söyledim ama kalbi olanlara...
kalbi olanlar birbirlerini severler.. dövüşmezler.. birbirlerini yemezler..

kuran da akletmezmisiniz der
akıl nerde zannedilir beyinde
ama halbuki cevheri akıl beyinde değildir..
misalen: beyin ampüldur.. akıl elektirik..
ampulün şurasında tel kopmuş bağlayalım daha fazla ışık versin yahut daha fazla ısı versin yahut daha fazla soğuluk versin...
tıp ancak bu kadarını yapabilir..
anlatabildik mi?
 
Üst Alt